Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
KaraMelly tikkunekkunen kyllä se voi olla tukkeutunut ihohuokonen/karvatuppi vaikkei se näyttäiskään ulospäin ärtyneeltä.

Preijeri tarvis iiiison halin ja mukillisen lämmintä maitoa.

Olen otettu. Minunkin oikea nimi alkaa Teellä, hmmm... :jahas:

:hyper:
Sithän meit on kolme, ainakin.

Sanosin, että pienempi, tuntuu vähän heikosti kun on siel jemmassa, mut sellanen herneen kokonen.
Niin mäkin ajattelin et se tuppitulehdus näkyis jollain tapaa päällekinpäin.
Okei... Se on varmaan tulehtunu imusolmuke. Ootko ollu flunssassa? :kotilääkäri: *google laulaa*

Sithän meit on kolme, ainakin.

Okei... Se on varmaan tulehtunu imusolmuke. Ootko ollu flunssassa? :kotilääkäri: *google laulaa*

Mietin itekin tota imppari vaihtoehtoo kun se on kipeekin niin en veikkais rasvapatiksikaan, mut en kyl flunssassa ole ollut.

Nåh nåh. Lämmin maito rauhottaa. Viinaa et ainakaan kaipaa.

Oliko vielä muita T-alkuisia? Perustetaanko kerho? Kuka laittaa pystyyn uuden tredin "Tänne kaikki joiden nimi alkaa T:llä"?

sää et todellakaan tunne mua.... :)

Vaikka välillä ärsyttää se rahamäärä mikä menee teille esim koruja ostaessa niin joskus sitä vaan tajuaa että se ei ole edes tarpeeksi..

ei nukuta yhtään ja yksi asia pyörii miellessä...yyh

vaihdetaanko? sä saat multa 10.000 ajatusta minuutissa ja mä otan sen sun yhden :D

Mulla on ollu useasti samanlaisia patteja kaikus kuin mellyllä. Niit oli varmaan parhaina aikoinaan jotain 8kpl ja käden liikutteleminen sattui..sit lopetin axe-dödiksen käytön ja ne hävis. Siitä lähtien olen laittanut hyvin laatutietoisiin kaikkuihini kalliita döddiksii.

Oliko vielä muita T-alkuisia? Perustetaanko kerho? Kuka laittaa pystyyn uuden tredin "Tänne kaikki joiden nimi alkaa T:llä"?
:lol2: Laita sä jooko? Katotaan ehtitäänkö me mukaan.

ei nukuta yhtään ja yksi asia pyörii miellessä...yyh
Ole onnellinen jos vaan yks asia. Mulla on monta ja tää vasta kauheeta onkin.

Mietin itekin tota imppari vaihtoehtoo kun se on kipeekin niin en veikkais rasvapatiksikaan, mut en kyl flunssassa ole ollut.
Juu. Tästä vaan bongasin:

"Helenalla" on kainalossa patti, joka lääkärin mukaan on flunssan jälkeen turvonnut imusolmuke. Miten voi varmistaa, ettei se ole syöpää? Onko olemassa virtsasta tai verestä otettavaa syöpätestiä?

Kainalossa oleva patti on yleensä aina imusolmuke. Imusolmukkeet voivat turvota erilaisten tulehdusten takia, mutta joskus kyseessä on pahanlaatuinen kasvain, tavallisimmin imusolmusyöpä eli lymfooma. Miten voidaan erottaa, onko kyseessä syöpä vai viattomampi imusolmukkeen suurentuma?

Lääkärin tutkimuksessa voidaan päätellä paljon patin laadusta. Pehmeä, yksittäinen ja liikkuva patti on hyvänlaatuinen. Syöpään liittyvä imusolmuke on kovempi ja kiinni ympäristössään. Usein tunnustellessa löytyy myös monta pattia. Tutkimuksen perusteella lääkäri joutuu päättämään, tarvitaanko lisätutkimuksia.

Jos patti lääkärin mielestä on epäilyttävä, tutkimuksia jatketaan. Millään veri- tai virtsakokeella ei voida saada lopullista varmistusta siihen, onko kyseessä syöpä vai ei.

Ainoa varma tapa on ottaa imusolmukkeesta näyte. Näytteitä voidaan ottaa kahdella tapaa. Ohutneulanäytteessä ruiskuun imetään patista soluja, jotka patologi tutkii mikroskoopilla. Kudosnäytteessä otetaan patista pala, jota tutkitaan. Viime mainittu tutkimus on tarkempi.

Kainalon imusolmuketta tutkitaan yleensä kudospalasta, koska ihoa lähellä olevista pateista on helppo saada näyte. Sen ottaa kirurgi paikallispuudutuksessa pienestä ihoviillosta.

Yleistä syöpätestiä ei siis ole, mutta joissakin syöpämuodoissa ilmenee muutoksia veressä tai virtsassa. Munuaisen tai virtsarakon syöpää voidaan selvittää tutkimalla virtsan soluja. Joissakin vatsan alueen pahanlaatuisissa kasvaimissa verestä löytyy ns. syöpämarkkeri eli valkuaisaine, jota veressä ei normaalisti ole. Syöpämarkkereilla ei voida varmuudella diagnosoida syöpää, mutta niitä käytetään hoidon tuloksen seurantaan. Jos syöpämarkkeri pysyy poissa verestä, se viittaa siihen, että syöpä ei ole uusiutunut hoidon jälkeen.

Lähde.

"Suuri ja virallinen tredi jonne saavat kirjoittaa vaan ihmiset joiden nimi tai toinen tai kolmas nimi alkaa T:llä"

Ja nälkä sen kun pahenee vaan. Byhyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom