Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja voi olla paska seinässä, jos ruokavalio muuttuu.

Molemmat tuuttaavatkin aika kuivaa kakkaa... Aino kävi minulle muutettuaan heti kiinni raakaan broileriin/lihapullaan, Masalta vei muutamat tarjoilukerrat ennenkuin kanasuikaleet alkoivat maistua. Ainon populaatioelämässä on epäilemättä syöty kaikki mitä kiinni on saatu, kun taas Masaa on hopealautaselta ruokittu ilmeisesti kermalla ja sokeri/viljapitoisella raksuilla. Masa ei muista, että kissa on 100% lihansyöjä 🙀

Masalla on huomenna terveystarkastus - jännittää.
 
25min ottaa alimmillaan kun lähtee työpisteelta, luonastaa opiskelijaravintolassa ja tulee takas. Kustantaa 2,95e kerta/ 14,75e vko. Jos vapaa ruutu raflan etessä. 30min jos ei oo.

Vielä vuosi tai kaks aikaa päättää että miten tän mahiksen pitää. Venyttääkö opintoja vai hakee johki uuteen kouluun. Yks hyvä vaihtoehto tietty olis käydä kurssit ja tehä lopputyö mutta ei vaan ano valmistumista ennenku aika päättyy. Tai sitte jos hakis vaikka tradeomi verkko-opintoihin ja viheltelis niitä.
 
Maksais lukuvuosimaksun, niin tuossa ois varmaan parin kilsan päässä lähin opiskelijaruokala.. Noi suositut on vaan lounasaikaan täällä niin tukossa, että varmasti ainakin tunnin keikka, jos ite lähtisin noihin safkaan, ettei kiinnosta. Mieluummin maksaa sen mitä lie 7-8 euron omavastuuosuuden ja syö tuossa vieressä, mistä jotenkuten vielä pääsis perus safkiksen kestolla takas.
 
Vielä vuosi tai kaks aikaa päättää että miten

mikset puhu itsellesi työnantajalta ravintoetua?

sehän kustantaa suunnilleen tuon sama, tai ehkä vähä yli teidän verorosentilla mutta vähän alle tuon Minun rosentilla
 
mikset puhu itsellesi työnantajalta ravintoetua?

sehän kustantaa suunnilleen tuon sama, tai ehkä vähä yli teidän verorosentilla mutta vähän alle tuon Minun rosentilla
Niin teilläkö on tää jonkinlainen täysi ravintoetu, että maksat vaan verot aterian hinnasta?

Tuo on paljon harvinaisempaa kuin se, että palkasta lähtee 8,50€ per ateria, miten tää ravintoetu suurimmassa osassa firmoja tarjotaan.
 
Minä maksan hyvästä lounaasta 9,53 eur (75%).
Ja antaja 3,17 eur (25%).

IMG_1137.webp
 
Pari taloa sitten oli tuo täysi ravintoetu, mikä oli kyllä mukava, kun käveli vaan etähommistakin vastapäiseen kinkkibuffaan ja maksoi tuosta pelkät verot.

Mut en tiiä onko tuolla suurta merkitystä.. etätöissäkin tekee kuitenkin ainakin puolet ajasta kotiruokaa ja syö sitä, ja jos tarvii ravintolasafkaa, niin voi maksaa siitä tuon 8,50€.. ja jos vaihtoehdot olis paska liksa ja täysi ravintoetu versus kunnon liksa ja tää nykyinen ravintoetu, niin mukavampi se on palkkaa saada.
 
Mä ihmettelen aina vaan miten noilla puliukoilla on varaa juoda joka päivä. Taas oli alepan luona tuttu remmi lusimassa aamuvuoroa heti yhdeksän jälkeen ja kaikilla purkit kädessä.
 
Johan tässä oltiin jo viikko töissä nii on hyvä aloittaa saikuttaminen. Kurkku oli yöllä niin kipee, ettei tiennyt miten sais nukuttua ja neljään asti menikin, että nukahti. Pahimmillaan hengittäminenkin sattui kurkkuun.
 
Minullakin oli aiemmin täysi ravintoetu (kiitos vakutuusala). Kätevää, kun on töissä Hälsingin keskustassa.

Nyt teen etänä 3-4 päivää viikosta, ja olen valinnut asua täällä skutsissa, joten lounas on käytännössä raavittava omasta jääkaapista.
 
Thai kuutio plus vähän ekstrakanaa 80% lounaista, 15% pizza apetit special opera valtaosin. 5% satunnainen lounasravintelikäynti tai ääs marketin salaatti.
Varmaan 10 vuotta miettiny että pitäis tehdä eväät itse, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Jos sunnuntaina alkaa eväitä kokkailemaan niin jotenkin jo pyhäpäivänä töissä, se kait se probleemi ei halua pyhänä orientoitua töihin.
 
Niin teilläkö on tää jonkinlainen täysi ravintoetu, että maksat vaan verot aterian hinnasta?

je, tai siis en maksa etes aterian hinnasta vaan siitä ravintoedun hinnasta joka on 8,50/päivä

mutta IsoG on puheMiehiä, puhuu kyllä itselleen tuollaisen jos sellaisen haluaa
 
Joo, noi on tosi helppo puhua itelleen, jos firma ei tarjoa :D Toki jos kova puhemies, niin samaan vauhtiin sit lisäeläke, firman kesämökki ja pari kiloa lisää liksaakin.
 
Meillä maksaa kai ruokalassa kans about 8,50, en tiedä mitä se muille maksaa (eli mikä on työantajan osuus) Mutta eväillä menen 95% päivistä. Pari kertaa vuodessa jos on viikonloppuna iltavuorossa niin liityn ns. pizzarinkiin. Jos tekee ylitöitä tai on muuten stressaava päivä ollut niin saatan painua ruokalaan syömään niin saa edes sen 30min ajatukset ja kropan ihan muualle sieltä härdellistä.
 
Back
Ylös Bottom