Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä lajikkeita oli tänä vuonna?
Nuo rocotot menesty ihan ok pidin kuten neuvoit suurimmalta auringolta piilossa. Mutta ei kovin tulisia, miedompia kuin mitä ajattelisin jonkun perus keskiarvo tsilin olevan.
Varmaan taas 10 lajiketta. Mutta bulkkiosa Aji Cristal, Aji Fantasyn eri variaatiot ja Espelette.
Tuo salmonella on lähinnä teoreettinen mahdollisuus, koska valvonta teuraseläinten kasvatuksessa ja teurastamoissa on Suomessa tarkkaa puuhaa - liha on tutkittua, ja nämä kyseiset ovat ihan sitä ihmisille tarkoitettua lihaa. Jos kissa söisi salmonellalihaa niin todnäk siitä ei seuraisi tartuntaa - eläinlääkärin kommentti tämä.
Miksikö raakaa? Koska kaikkien kissaeläinten elimistö on jalostunut raa'an lihan käyttämiseen ravintona. Lisäksi kypsennettäessä liha haisisi vielä enemmän 🤮

Google kertoi, että Suomessa kananlihasta on viimeksi löydetty salmonella vuonna 2008. Jostain syystä "raaka kana = salmonella" pysyy sitkeästi mielessä.
Justhan tässä oli kananmunissa salmonellaa, ei tullu tarkistettua mutta ajallisesti vs oireet saattoi osua meillekin.
 
Olikohan maximum attack.
Veikkaan, että oli. Kun nykyisin voittamalla sunnuntain ek:t voi saada enemmän mm pisteitä, kuin koko rallin voittaja, jos on itse esim 2. koko rallissa. Ja nyt oli jo 2 pohja-aikaa alla. Ja ilmoitti hiljattain, että ajaa kaikki loppukauden kisat (mahtollisuus 9. mestaruuteen). Olis silloin tasoissa Lööpin kanssa. Jättänyt siis osan kisoista väliin.
 
Vartin tahaton välikuolema ja taas jaksaa, onneksi koira temusi jotain niin havahtui, ois pian saattanut 2-3h vierähtää unessa. Ei ois tarvinnu viel iltayöstä haaveilla maaten panosta.
 
Varmaan taas 10 lajiketta. Mutta bulkkiosa Aji Cristal, Aji Fantasyn eri variaatiot ja Espelette.

Justhan tässä oli kananmunissa salmonellaa, ei tullu tarkistettua mutta ajallisesti vs oireet saattoi osua meillekin.

Eli valvonta toimii!

Salmonella löydetty kanalan tiloista yhdessä omavalvontanäytteessä, mutta ei kaupoista pois otetuista kananmunista.
 
Viimeksi muokattu:
Vaahteraliigaa pelataan...puolet ääsjoen joukkueesta käy samalla salilla, montakohan noista oonkaan leikellyt, aika montaa..
Poika aloitti lääkiksen ekana vuotena jossain yliopiston porukassa pelaamaan jefua.

Ei kauan mennyt niin oli olkapään magneetissa. Onneksi ei pahemmin mennyt kuitenkaan.
 
Mulla on just tämä, polkupyöräetuna hankittu. Olen tykännyt todella paljon ja voin lämpimästi suositella. Yritä kuitenkin päästä koeajolle ennen tilausta, niin tiedät, sopiiko geometria. Ja jos satut osumaan kokotaulukossa kahden koon väliin niin katsii luonnollisesti kokeilla molemmat.

Olen ajanut myös vastaavaa Grizliä alumiinirungolla. Kuitu on selvästi kevyempi ja ehkä pieni ero on tuntumassa & tärinänvaennuksessa (lyhyt testi).

Jos vertaat Grizliä ja Grailia niin Grail kevyempi = nopeampi. Grizliin saa 50 mm kumit ja taakkatelineet kiinni, Grailiin ei. Tässä tiivistetysti erot.

Paljon muitakin hyviä pyöriä on.
Noni, asiallista, tattis infosta.

Kävin Pyörävarikolla sen verran koeajolla, että testasin GT:ltä yhden alumiinirunkoisen L-kokoisena ja kuiturunkoisen XL-kokoisena ja jos noissa nyt ei älyttömiä eroja oo fillareiden kesken, niin sen verran nyt tietää, että XL-kokoinen se itelle sais olla, vaikka menisin L-kokoon noilla laskureilla. Kauheeta eroa en huomannu tuolla pikkuajelulla kuiturungosta minäkään, mutta varmaan vaatis vähän pidempää tutustumista ja lenkkiä.

Mut joo, ehkä tuon uskaltais liipasta tulemaan sokkonakin, mutta mietin nyt vielä hetken, että kannattaako talvea vasten ruveta edes hankkimaan.. talvella tarvii kuitenkin mennä lumessa tuolla avustuksella ja paksummalla renkaalla.
 
Viimeksi muokattu:
Maxille kyllä sopis Steve Stevens-tukka.


View: https://www.youtube.com/watch?v=wpvAKF00VNI

Steve on kyllä kova. Ja kyllä minä joskus yläasteikäisenä rokkimenninkäistä hetken leikinkin, kun kasvatin ekaa kertaa pitkää tukkaa. Silloin, kun vielä tukkaa kasvoi kunnolla, niin mulla oli tosi paksut hiukset ja kun niitä pitkäks kasvatti, niin tuli semmonen yhtä leveä kuin pitkä pehko.

Sit se tukan hoitaminen rupes vituttamaan, niin rupesin ajamaan vaan kaljuksi ja rokkihuivia päähän. Jossain vaiheessa oli kyllä blondattu pystytukkakin. Nykyään ois pikkaisen vaikea kuvitella :D
 
Aurinkoista maanantaita! Kokkini valmistaa signature aamiaista. Se olis pari aika pitkää hyppyä edessä.

IMG_1184.webp
 
Mulla on just tämä, polkupyöräetuna hankittu. Olen tykännyt todella paljon ja voin lämpimästi suositella. Yritä kuitenkin päästä koeajolle ennen tilausta, niin tiedät, sopiiko geometria. Ja jos satut osumaan kokotaulukossa kahden koon väliin niin katsii luonnollisesti kokeilla molemmat.

Olen ajanut myös vastaavaa Grizliä alumiinirungolla. Kuitu on selvästi kevyempi ja ehkä pieni ero on tuntumassa & tärinänvaennuksessa (lyhyt testi).

Jos vertaat Grizliä ja Grailia niin Grail kevyempi = nopeampi. Grizliin saa 50 mm kumit ja taakkatelineet kiinni, Grailiin ei. Tässä tiivistetysti erot.

Paljon muitakin hyviä pyöriä on.
Itsekin näitä tullut katseltua. Sähkövaihteinen kiinnostaisi. Grizlistä menisi m mutta grailista pitäisi melkein ottaa s. Aika erilainen geo. Endurace vois kans olla hyvä
 
Rash guard on riskillä ruma. :confused: Mutta kai se on tässä painihippaa leikittävä.

Pistin kävelymaton tilaukseen. Katso em. Jospa se tästä. Jatkossa enemmän kävelyä paikallaan ja vähemmän kävelyä kohti jääkaappia.
 
Back
Ylös Bottom