Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma salarakkaani on Lieke Klaver. 182cm ja vartalo kuin veistos.
IMG_0452.webp
 
Juuei auta mulla yhtään. Reilu 20v treenitaustaa, en tartte neuvoja siihen. Hyvän fyssarin kanssa jutellut mitä nyt kannattaisi treenata.

Mutta se moti? Kun miettii, että aikoinaan oli vahva ja laiha, nyt heikko ja lihava. Sekä ei pysty edes kävelemään ilman keppiä.
Elä nyt ota ittees tätä kommenttia. Mulla on erilaista urheilutaustaa yli 40vuotta, salillakin on tullut käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti reilu 30v ja edelleen käyn valmennettavana. Melkein jokaiselta valmentajalta on jäänyt jotain käteen. Porukka ihmettelee aina et miks käyn valmennuksessa kun oon niin kauan ite tehny. Vastaus on siihen, että melkein jokaisella huippu-urheilijalla on valmennusTIIMI, niin miksei mulle olis valmentajasta hyötyä.

Motivaatio on vähän sellanen, että sitä kun jää odottelemaan, niin saattaa elämä mennä ohi. Joku fiksu valmentaja joskus sano, ”Joko se asia on sulle sen verran tärkee että teet sen mitä se vaatii, tai sitten se ei ole. Motivaatiopiikkejä tulee ja menee, kehitys tulee sillä kun tekee vaadittavat asiat silloinkin kun sitä piikkiä ei ole” Treenit vaan kalenteriin ja sen mukaan liikkeelle.

Laittelet nyt vaan tavotteet sellasiksi, että ne on realistisia lähitulevaisuudessa toteuttaa ja sitten uusia kun ensimmäiset babystepit on otettu ☺️ Ennen oli ennen ja nyt on nyt
 
Juuei auta mulla yhtään. Reilu 20v treenitaustaa, en tartte neuvoja siihen. Hyvän fyssarin kanssa jutellut mitä nyt kannattaisi treenata.

Mutta se moti? Kun miettii, että aikoinaan oli vahva ja laiha, nyt heikko ja lihava. Sekä ei pysty edes kävelemään ilman keppiä.
Minkälainen on motivaation taso ruokakaupassa? Tämän toki varmaan tiedätkin, mutta ihmiset keskittyy ihan helvetisti liikaa siihen liikuntaan elämäntaparemonteissa. On monesti nopeampaa pudottaa 10kg kuin saada voimaa ja kuntoa sen 10kg liikuttamiseen.

Sulla oli just aika mittava leikkaus. En tiedä täysin tarkkaan mistä oli kyse, mutta jos tuosta palautuminen ja riskin minimointi tulevaisuudessa ei riitä motivaatioksi, en tiedä mikä riittää. Ja kuten edellä sanottu, aloittaminen ei ole välttämättä hauskaa. Ehkä sun täytyy vaan alkaa hommiin ja luottaa, että tulokset tuovat sen motivaation kun hieman on edetty.
 
Minusta se kotoa lähteminen on vaikeinta - ja toisinaan mahdotonta - kun on jaksamisongelmaa ja muuta vaivaa. Heti alaoven ulkopuolella tuntuu jo paremmalta. Kun pidemmän tauon jälkeen ja uudet lääkket aloittaneena sain itseni ensimmäistä kertaa salille, niin pyörrytti, oksetti ja kylmä hiki pukkasi päälle. Eli se käynti jäi aika lyhyeksi. Sitten yritin uudestaan muutaman päivän päästä ajatuksella "jos on kamalaa, niin olen 20 min ja sitten kotiin". No oli se aika kamalaa, mutta kun tavoitteena oli tuo 20 min, niin kyllähän sen teki. Siinä kun käveli matkat, niin aktiviteettia tuli yhteensä jotain 40 min - ja 40 min on selvästi parempi kuin 0 min liikuntaa päivässä. Jossakin vaiheessa lääkkeen aiheuttama huimaus väheni ja siitä se sitten lähti. Kun motivaatiota ei ole, niin sitä voi vähän houkutella. Kyllä se jostain esiin kuoriutuu.

Orsilla1 ei voi nyt kävellä ilman keppiä. Sillä kuntosalilla, jossa minä käyn, käy paljon seniorikansalaisia sekä itsekseen että ohjattuna ryhmänä. Tässä porukassa on muutama rollaattoria käyttävä ja yksi, joka liikkuu pienellä invamopolla. Hän pystyy siirtymään omin jaloin eri laitteisiin, mutta ilmeisesti matka pukuhuoneesta salipaikkaan on liian pitkä käveltäväksi, kun tilana on iso urheiluhalli.
 
Leikin perhesimulaattorissa kirpparin parkkiksella autossa kuorsaavan kersan vahtia ja mietin käviskö joskus testaamassa ptv gymin.
 

Liitteet

  • 20240804_120309.webp
    20240804_120309.webp
    98,4 KB · Katsottu: 42
Back
Ylös Bottom