Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Onko vosu nykyään hyväksyttävä sana? Mun ikäluokalla ainakin täällä eteläisessä Suomessa vähän halventava nimitys.

Ihan uteliaisuuttani kyselen.


Kiitos, en siis edelleenkään ota tuota sanavarastooni.

Juu, ei minustakaan ole hyvä sanavalinta. Mutta jos haluaa vosujen seuraa, niin ehkä se omakaan seura ei ole sitten parasta mahdollista. Parempi, kun arvostaa sekä itseään että muita. Vähättelevällä kielenkäytöllä vähättelee myös itseään.
Jaiks, kiitos sivistyksestä! :worship: En ole kuullut sitä käytettävän muuten aiemmin. Enkä käytä siis jatkossakaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletetuilla on viime aikoina ollut aika usein päällään shortseja, joka on minusta ihan kiva. :)
Jos välittäisin enää yhtään muiden mielipiteistä niin ei olisi paljon shortseja viitsinyt pitää. Pohjelihas kadonnut ja arven suojelemiseksi en ole säärille tarjonnut aurinkoa. Tuloksena arpinen kanankoipi 😀
IMG_3154.webp
 
Palstan hifisteille kysymys. Kotiteatterissa on pääkajareina Goldenear triton three+. Näissä siis sisäänrakennetut subbarit.

Jossain vaiheessa ruvennut toinen kajari ruvennut humisemaan. Semmoinen humisevan tuulen kaltainen ääni. Jatkuu vielä vahvarin sulkemisen jälkeen kunnes ”varaus” kajareista loppuu (kun on ne aktiivisubbarit).

Pitääkö nyt virittää leegoja piuhojen alle vai mistä etsiä vikaa?
 
Palstan hifisteille kysymys. Kotiteatterissa on pääkajareina Goldenear triton three+. Näissä siis sisäänrakennetut subbarit.

Jossain vaiheessa ruvennut toinen kajari ruvennut humisemaan. Semmoinen humisevan tuulen kaltainen ääni. Jatkuu vielä vahvarin sulkemisen jälkeen kunnes ”varaus” kajareista loppuu (kun on ne aktiivisubbarit).

Pitääkö nyt virittää leegoja piuhojen alle vai mistä etsiä vikaa?
Verkkovirtahäiriöltä kuulostaa.

Tuntematta tarkemmin ja jaksamatta kuuklata, ovatko siis aktiivikajarit tai ainaki subbarit? Muoks. Ja siinähän se lukiki...

Jos on tehty muutoksia, siirtelyjä, tms. johtojen irroitteluja, niin kokeile kääntää humisevan virtajohto pistorasiassa toisinpäin. Jos taas ei oo, niin vahvistimen virtalähteen suotokondensaattorit... Ja nää siis samalla on ne jotka sitä varausta pitää hetken, mutta työntävät kyllä ulos tasajännitettä, niin ei pitäs hurista sen takia.

P.S. olen vain wannabe-hifisti.

Ja toinen muoks: kokeile vaihtaa äänilähteeltä tulevat johdot ristiin vasen-oikea, siirtyykä häiriö toiseen kajariin?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän ajatuskulku on tklkrillä ollut, kun on määrännyt uutta verenpainelääkettä heti 36 mg, kun pakkausselosteen mukaan suositeltu aloitusannos on 4 mg? Tuli nyt luettua se seloste parin vkon käytön jälkeen.

Päänsärkyä ja erittäin voimakasta huimasta ollut lääkkeen aloittamisesta alkaen. Olisiko kenties voinut startata pienemmällä annostuksella, seurata tilannetta ja nostaa lääkitystä tarvittaessa..? Mikä peruste tässä on ollut määrätä maksimi?

En ole nyt kovin vakuuttunut lkrn toiminnasta. V*tuttaa alkaa tästä soittelemaan 😡

Ehkä unohdan koko homman ja alan vaan odotellaan infarktia.
 
Mikähän ajatuskulku on tklkrillä ollut, kun on määrännyt uutta verenpainelääkettä heti 36 mg, kun pakkausselosteen mukaan suositeltu aloitusannos on 4 mg? Tuli nyt luettua se seloste parin vkon käytön jälkeen.

Päänsärkyä ja erittäin voimakasta huimasta ollut lääkkeen aloittamisesta alkaen. Olisiko kenties voinut startata pienemmällä annostuksella, seurata tilannetta ja nostaa lääkitystä tarvittaessa..? Mikä peruste tässä on ollut määrätä maksimi?

En ole nyt kovin vakuuttunut lkrn toiminnasta. V*tuttaa alkaa tästä soittelemaan 😡

Ehkä unohdan koko homman ja alan vaan odotellaan infarktia.
Kolme sanaa. Verenpainemittari.

Edit. Vai siis löytyykö mittari, arvot kunnossa, mutta silti sivuoireita?
 
Kolme sanaa. Verenpainemittari.

Edit. Vai siis löytyykö mittari, arvot kunnossa, mutta silti sivuoireita?

Edellisellä lääkkeellä oli arvot vähän liian korkeat, joten vaihdettiin tähän uuteen. Olen nyt syönyt noin kaksi viikkoa ja olo on perseestä. Arvoissa on ollut sen verran hajontaa, että niistä on vielä vaikea sanoa mitään varmaa.

Perussairauteeni kuitenkin kuuluu taipumus suisidaalisuuteen, niin voisin dumpata verenpainelääkkeet kokonaan ja jäädä odottamaan onnellista lopputulosta. Kun en käytä huumeita, ylimääräisiä lääkkeitä enkä alkoholia, tupakkaa en polta, ravitsemuskin on suurin piirtein terveellistä enkä ota tarpeettomia riskejä liikenteessä, niin mitä muuta mahdollisuutta tässä on aktiivisesti vaikuttaa kuolemaansa!
 
Mun piti jatkaa diettii Ruissin jälkeen mut täällä sitä istutaan kebab-buffassa :confused:

Taidankin hakea ählänsählämkaupasta kebabtikkuja ja paistella pottujen kera.

Pitääkö nyt virittää leegoja piuhojen alle vai mistä etsiä vikaa?

Vaihtaa kuivahtaneen konkan tilalle tuore.
 
Rugbysta en tiedä, mutta sumot alkaa viikonloppuna, sielläkin on muhkeita reisiä.
No on tämäki foorumi ku ei tämmöstä tiedetä. Pelkästään vaan sumojuttuja.

Mä en pysty katsomaan muhkeita miesten reisiä tällä hetkellä. Liian kuumaa.
Mun täytyy myöntää, että laji kiinnostaa muutenki ku reisien takia. Tätä ja painonnostoa jaksaisin seurata.
 
No on tämäki foorumi ku ei tämmöstä tiedetä. Pelkästään vaan sumojuttuja.


Mun täytyy myöntää, että laji kiinnostaa muutenki ku reisien takia. Tätä ja painonnostoa jaksaisin seurata.
Oisko tuolla jotain rugbyyn liittyvää:
 
Back
Ylös Bottom