Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Heinän kaatoon @Saatana

 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tehdasvisiitillä.

Jostain syystä tuoksu hallissa miellyttää minua suuresti (pl maalausosasto, liian käryisää).
 
Mihin ne verotulot siitä olennaisesti kasvaa, jos alkoholin myynti ei olennaisesti kasva?

Siis tarkoitin ihan samaa mitä sanot, ettei sillä ole niin väliä kuka myy, valtio vai yksityinen, iso raha tulee alkoholiverosta. Alkon voitto pieni 35 milj, ja 60 milj maksanu osinkoa. Alkoholivero 1500 milj. eli ei tuossa juuri menetettävää ja päivittäistavarakauppa suomalaista etupäässä, eli ääs ja koo ryhmään myyntiin siirtýisi suurimmaksi osaksi.
Tokkopa se kulutukseen ihmeitä vaikuttaisi mistä myydään. Väkevien kanssa pitäis varmaan vähän kattella tarkemmin mistä voi myydä, vois paikallisista lähiöalepoista mennä vähän liikaa hävikin kautta.
 
Itehän en ookkaan vielä sanonut mitään alkojen myyntikeskusteluun 😄

Oon kyllä @TJJ linjoilla tässä. Suvussa ja lähipiirissä katsellut alkavia ja hautaan päättyneitä holismeja sekä huimausaineiden käyttöä sen verran, että näiden kohdalla saatavuus on se ja sama. Jostain tämä ryhmä saa aina pahimpaan hätään. Ainakin pirtua, ponua ja trokareilta etiketillisiäkin tuotteita ja noista jää verot keräämättä.

Ja itsehän kyllä juon alkomaholia jos toistakin (jos ette ole huomannut). Menee ruokajuomana, sikarin kanssa ja ihan muuten vaan. En varmasti joisi määrällisesti enempää, vaikka kaupoista saisi mitä. Kuitenkin kymmeniä litroja viinoja ja viinejä löytyy kaapeista. Mukava vaan ostella uusia kokeiluun, niin saannin helppous olisi itselle plussaa. Mutta tää lienee melko yksilöstä kiinni.

Mihin ne verotulot siitä olennaisesti kasvaa, jos alkoholin myynti ei olennaisesti kasva? Eikö Alkon myynnistä mene ihan samalla tavalla verot kuin muidenkin toimijoiden myynnistä.

Ja jos alkoholin myynti nousee olennaisesti, niin se todennäköisesti näkyy myös jollain välillä terveydenhuollon kuormassa ja kustannuksissa, mikä on taas vastaavasti pois valtion kassasta.

Plus ne myyntituotot menee sen jälkeen jonnekin muualle kuin valtion kassaan.

Kaikki erikoisliikemiehet varmaan myis ihan mielellään viinaa ilman mitään sosiaalista vastuuta, jos joku muu hoitaa vaan lieveilmiöt ja kustannukset, mutta ite en Suomen kuninkaana tekis ihan suin päin tällaisia diilejä yksityisten toimijoiden kanssa.
Noita erikoisliikemiehiä on aika paljon ja niiden myynnistä se varmasti olisi pois ja täten voisi verotulot kasvaa. Ei varmaan oikeasti hirveitä määriä, mutta olisi nekin juomat kontrolloitua tavaraa.

E. Tuli vielä mieleen, kun vanha kaveri joskus kehui ostaneensa tutultaan maailman kalleinta kiljua. Oliskohan 50€+ ollut litran pottu. Mutta kun oli saatava.
 
Viimeksi muokattu:
Oon kyllä @TJJ linjoilla tässä. Suvussa ja lähipiirissä katsellut alkavia ja hautaan päättyneitä holismeja sekä huimausaineiden käyttöä sen verran, että näiden kohdalla saatavuus on se ja sama. Jostain tämä ryhmä saa aina pahimpaan hätään. Ainakin pirtua, ponua ja trokareilta etiketillisiäkin tuotteita ja noista jää verot keräämättä.
Jep, on ihmisiä, joiden alkoholinkäyttöön saatavuuden lisääntyminen ei vaikuta. Ja sitten on niitä toisia.

Itse olen kyllä vahvasti vapauden ja kilpailun kannalla, maksakoon sitten vaikka enemmän. Täytyykin lähteä joku päivä isompien kauppojen sour-hyllyjä koluamaan josko olisi jotain kiinnostavaa, Alko kun päivittää valikoimaansa hyvin hitaasti.
 
minkähälainen itku ja hammastenkiristys siitä syntyisi jos karkit ja leivonnaiset ja keksit ja sipsit laitettaisiin myyntiin prisman tuulikaapissa olevaan herkkukauppaan?

ei ainakaan Minun "elmään" vaikuttaisi millääntavalla

niinkun ei kaljan prosentitkaan, koska: ostan kolmentolpna onely koska se on parasta
enkä etes muista koska olen viimeksi kotona maistanut (tarkastan siis hyvin tarkasti kun tuotetta maitokaupasta ostan, että päiväystä on varmasti +6kk, muuten viemäriin joutavat, näin on käynyt mm. alkosta ostamalleni sikspäkille aaolutta)
 
Mitä mieltä uusista tuomareista?
3 jakson perusteella Andy ja Poh tietenkin tottuneita esiintyjiä ja jotain kokemusta asiasta, hyväksyn. Uusi Naisoletettu, nimeä en muista vielä, ihan ok, parantunu näiden 3 jakson aikana, varmaan ihan hyvä kunhan tottuu kameraan.

Ranskanpetteri on kai pakollinen "huippukokki" Jockkin tilalle, ja vähän sen oloinen, no ehkä taas kameraan tottumisen jälkeen on parempi, mutta pärjäisin ehkä ilmankin tai olisin ottanut jonku vähemmän..ranskalaisen(?) tilalle. Puuttuu vähän karismaa ja särmää mitä Jockkilla oli. Tarttis jonku pahan poliisin sinne, kun kaikki on nyt niin kauhian positiivisia aina.
Noni, heti alussa, neljä tuomaria? En tiiä, en kattonu niin pitkälle, että selviäis onko joku ns. puheenjohtaja, jonka ääni painaa tasatilanteessa eniten, ku areenalle huudatettiin ison hypen kans (arvasin jo tässä vaiheessa) paljon reseptejä pilannu J Lo. Eiku j o.

Viittiiköhän koko sarjaa enää ikinä kattoa yhtään pidemmälle?

Sitäpaitti, miksei karsinnoista näytetty mitään?
Nää ekat jaksot on aina vähän raskaita katsoa.. ÄÄääää!!! IIIIiiii! Wääääää!!! WoooooooOOOO! Karsinnoista ei kai ole useampaan kauteen juuri mitään näytetty..tai en ole rekisteröinyt, ekat jaksot menee aina multa vähän ohi kaiken sen kiljumisen kanssa.
 
Voi
20240611_200819.jpg

Pankin tunnistukseen on tullut uusi vaihe, mutta kun ei vaan toimi 🤬 Eli en voi hoitaa finanssiasioita enkä asioida missään, mihin on sähköinen tunnistus.

Tulee vain tämmöinen:20240611_201156.jpg

Kun on asennettu!!!!!!!
 
Back
Ylös Bottom