Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä on julkisuuden tarve suurta, kun kohtukuolleesta lapsesta täytyy kuvien kanssa kertoa täysin tuntemattomille. Luulisi noin järkyttävän tapahtuman aikana olevan ihan muut asiat mielessä.

Onko yksityisyydentaju jotenkin hävinnyt?
Se on se somessa huutaminen tätä päivää. Oli sitten kyseessä syöpä tai kuolema tai jokumuumikä, niin toki siitä on tilannekatsaus laadittava.

Ja loppukaneettina; mikään ei ole niin varmaa kuin se, että mitä enemmän somessa hehkutetaan asiaa x, sitä enemmän päin vittua asiat todellisuudessa ovat.

Mutta se on semmosta. Nyt kahvia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No minä otan vielä lyhyesti. Nettona pari kolme sataa lisää käteen vaatis 500€ bruttokorotuksen, mitä ei tuu noissa olosuhteissa saamaan. Pari kolme hunttia bruttona lisää, niin satku lisää nettoliksaan ja todennäköisimmin tarjotaan vanhaa liksaa tai pienempää tuohon positioon budjetoitua.

Sit oot määräaikainen ja kuuntelet todennäköisesti samat vanhat vittuilut ja kunnon etenemismahdollisuuksia ei ole. Että jos se elämänilo noilla spekseillä löytyy, niin mikäs siinä, mutta en saa ite tuosta mitenkään päin fiksua diiliä :D

p.s se on good riddance, niin ku Green Dayn biisissä (anteeksi kielipätemiset)
Alan kallistumaan tähän näkemykseen itsekin. Kai se on nieltävä tappio ja jatkettava eteenpäin.

Tässä mun tapauksessa on kyse muustakin kuin siitä, ettei uusi työ nappaa. Olin tuossa samassa firmassa käytännössä koko työurani ollut (noin 7v). Toisinaan käynyt opiskelemassa välillä. Tunsin paljon ihmisiä ja moni oli suht läheisiä silloin kun yhdessä työskenneltiin. Ei toki ihan vapaa-ajan kavereita muodostunut.

Myös parisuhde päättyi aiemmin samalla viikolla kun irtisanouduin, eli meni tavallaan kaikki siinä rytäkässä. Muita läheisiä ihmissuhteita ei oikeastaan ole joitain muutaman kerran vuodessa näkyviä vanhoja kavereita lukuun ottamatta. Oli jälkikäteen ajateltuna aika hurja tilanne tuolloin talvella. Aika karu tilanne, kun alkoi konkretisoitumaan, että mitä oli tullut tehtyä. Lähes täydellinen yksinäisyys, ei työpaikkaa, ei puolisoa ja vieläpä synkkä keskitalvi. Tähän vielä katumus omasta teosta, niin oli kyllä aika pelottava tilanne. Hyvä, että löytyi edes joku työ, muuten olisi voinut käydä huonosti.

Kyse siis osittain kokonaisuudesta ja varmaan yksinäisyys on se kaikista pahin. Nykyisessä työssä ei juuri ihmiskontakteja. Nyt kun on mieli maassa tämän työsekoilun johdosta, niin vaikea lähteä deittihommiin mukaan, vaikka ulkonäköä mulla siihen on. Ja muutenkin naisten kanssa tulee hyvin juttuun normaalissa mielentilassa.

Olen toisinaan miettinyt jotain suht radikaalia ratkaisua, tyyliin muutto täysin uudelle paikkakunnalle (tai maahan) ja aloittaisi tavallaan alusta. Täällä pk-seudulla ei oikeastaan mikään pitele. Toki pitäisi ekaksi joku duuni tai muu aktiviteetti hommata sieltä mihin lähtisikään. Rahaa olisi melko hyvin tämän uuden alun toteutukselle, mutta ei se raha kyllä itsessään lohduta. Se on tullut huomattua. Tavallaan tuntuu, että on loukussa oman elämän suhteen ja mieli aika epävakaa. Ennen tuota irtisanoutumista elin hyvää ja tasapainoista arkea, vaikka toki tuo tilanne töissä silloin mieltä painoi.
 
Alan kallistumaan tähän näkemykseen itsekin. Kai se on nieltävä tappio ja jatkettava eteenpäin.

Tässä mun tapauksessa on kyse muustakin kuin siitä, ettei uusi työ nappaa. Olin tuossa samassa firmassa käytännössä koko työurani ollut (noin 7v). Toisinaan käynyt opiskelemassa välillä. Tunsin paljon ihmisiä ja moni oli suht läheisiä silloin kun yhdessä työskenneltiin. Ei toki ihan vapaa-ajan kavereita muodostunut.

Myös parisuhde päättyi aiemmin samalla viikolla kun irtisanouduin, eli meni tavallaan kaikki siinä rytäkässä. Muita läheisiä ihmissuhteita ei oikeastaan ole joitain muutaman kerran vuodessa näkyviä vanhoja kavereita lukuun ottamatta. Oli jälkikäteen ajateltuna aika hurja tilanne tuolloin talvella. Aika karu tilanne, kun alkoi konkretisoitumaan, että mitä oli tullut tehtyä. Lähes täydellinen yksinäisyys, ei työpaikkaa, ei puolisoa ja vieläpä synkkä keskitalvi. Tähän vielä katumus omasta teosta, niin oli kyllä aika pelottava tilanne. Hyvä, että löytyi edes joku työ, muuten olisi voinut käydä huonosti.

Kyse siis osittain kokonaisuudesta ja varmaan yksinäisyys on se kaikista pahin. Nykyisessä työssä ei juuri ihmiskontakteja. Nyt kun on mieli maassa tämän työsekoilun johdosta, niin vaikea lähteä deittihommiin mukaan, vaikka ulkonäköä mulla siihen on. Ja muutenkin naisten kanssa tulee hyvin juttuun normaalissa mielentilassa.

Olen toisinaan miettinyt jotain suht radikaalia ratkaisua, tyyliin muutto täysin uudelle paikkakunnalle (tai maahan) ja aloittaisi tavallaan alusta. Täällä pk-seudulla ei oikeastaan mikään pitele. Toki pitäisi ekaksi joku duuni tai muu aktiviteetti hommata sieltä mihin lähtisikään. Rahaa olisi melko hyvin tämän uuden alun toteutukselle, mutta ei se raha kyllä itsessään lohduta. Se on tullut huomattua. Tavallaan tuntuu, että on loukussa oman elämän suhteen ja mieli aika epävakaa. Ennen tuota irtisanoutumista elin hyvää ja tasapainoista arkea, vaikka toki tuo tilanne töissä silloin mieltä painoi.
Muutto toiselle paikkakunnalle kyllä jotenkin piristää ja avaa ihan uusia ulottuvuuksia elämään. Oon itsekin harkinnut sitä toistamiseen.
 
Luulisi että tuo kohdun pelko alkaa hissuksiin ainkin kokemaan inflaatiota, kun jälleen omassa kuplassa, miehetkin ottavat ihan mieluusti nykyään kaiken laillisesti tarjolla olevan isyysvapaan vastaan. Vielä 15v sitten oli tosi yleistä että ei käytetty edes sitä sen ajan "2viikkoa isyysvapaata" vaan jurnutettiin töissä sekin.

Heh. Joo, on toki parannusta tapahtunut ja etenkin tämä uusin perhevapaauudistus pakottaa siihen suuntaan - onneksi! Samassa rytäkässä tessejä päivitellään paremmiksi ei-synnyttävän vanhemman osalta, joten hyvä se. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä tilastoja lähivuosina, että kuinka 50-50 vapaat lopulta jakautuu vai jatkuuko edelleen sama teema, jossa syistä A, B ja XZY toiselle vanhemmalle luovutetaan jatkossakin kaikki mahdollinen vapaa.

Joo, ois jämäkkä imuroida edelleen osa-aikaisena busseja, niinku kouluaikaan.

Itse olisin mapittamassa esitteitä teollisuuskonttorissa tai asettelemassa asusteita bränditelineeseen myymälässä. Tai korkeakouluopiskeluista päästäisiin sentään jo kirjakauppaan, jos osa-aikaisista "vakkaritöistä" aloitetaan.


Työnantajia: 8 kpl.

Tänään saatu korotus: Director.
 
Mulla on kyllä ollu kans työnantajia varmaan parikymmentä, tuplaten enemmän jos laskee kaikki alvittomat hanttihommat ja eri firmat mihin vuokratöissä pompoteltu. Aina lähtenyt sinne missä luvattu eniten palkkaa muusta juuri piittaamatta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom