Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
No nii-iin. En ole tietääkseni asentanut mitään VPN-juttua, koska en edes tiedä mitä se on. Mistä sellainen tähän on nyt tullut - täysin pyytämättä ja yllättäen.

Täytyy ensin rauhoittua ja pohtia sitten tätä vastoinkäymistä ja sen ratkaisua. Kaikkea sitä sairas ihminen joutuu kärsimään 😠

Ehkä pitää ottaa pari Opamoxia ensin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missä luurissa on defaulttina joku VPN päällä..?

Kuulostais siltä, ettei teknikko-Sylverön ois pitäny itekään sinne semmoista saada asennettua..

muoks. ts. jos Areenassa on jotain geo-rajoituksia, niin eihän niiden pitäs vaikuttaa mitenkään kotimaisten mobiilioperaattoreiden IP:isiin (vaikkei kyllä googlaamatta hajuakaan, miten nää mobiilivermeet saa IP:nsä..)
Kyllä tässä minun oneplussassa näkyy olevan vpn päällä. Ainakin joskus oli areenassa maarajoitus minkä joutui kiertämään. Jotenkin tuntuu että se syy on muualla miksi ei toimi. Minulla toimii kyllä vaikka se vpn on päällä
 
Minusta tuo Areenan sisältö pyörii AWS-infran päällä ja jaellaan Cloudfront CDN:n kautta. Sinne voi tosiaan laittaa kaikenlaisia maantieteellisiä rajoituksia, mistä sisältöön halutaan päästää käsiksi ja mistä ei, mutta tosiaan suomalaisista IP:istä ei pitäs olla mitään ongelmaa.

En tiedä mistä tuo neuvontakaan on keksinyt, että VPN ois syynä, jos kysyjä ei tiedä, mikä koko VPN on..

@Sylverö Meeppäs huviksesi puhelimella osoitteeseen https://whatsmyip.com ja kato, mitä se sanoo? Pitäs näkyä joku IP-osoite, todennäköisesti kotipaikkakunta ja operaattorin nimi, keltä osoite on. Jos sulla ois se VPN päällä, niin sitten paikkakuntana näkyy jotain ihan muuta kuin Kuopio.
 
Screenshot_20240423_102242_Connect.jpg

Oli vähä vetämätön olo aamusta, niin käväsin pikku kävelyllä, ku ilmaki on noin kiva. Mukava ku on niin puhtaan valkoista taas kaikki.

Ja vitsi minkä katseen sain vastaantulleen naisoletetun pipon alta, tulipa hyvä mieli.

Ny parran kuivaus ja sitte jotain järkevää touhuilua.
 
Minusta tuo Areenan sisältö pyörii AWS-infran päällä ja jaellaan Cloudfront CDN:n kautta. Sinne voi tosiaan laittaa kaikenlaisia maantieteellisiä rajoituksia, mistä sisältöön halutaan päästää käsiksi ja mistä ei, mutta tosiaan suomalaisista IP:istä ei pitäs olla mitään ongelmaa.

En tiedä mistä tuo neuvontakaan on keksinyt, että VPN ois syynä, jos kysyjä ei tiedä, mikä koko VPN on..

@Sylverö Meeppäs huviksesi puhelimella osoitteeseen https://whatsmyip.com ja kato, mitä se sanoo? Pitäs näkyä joku IP-osoite, todennäköisesti kotipaikkakunta ja operaattorin nimi, keltä osoite on. Jos sulla ois se VPN päällä, niin sitten paikkakuntana näkyy jotain ihan muuta kuin Kuopio.
Mä oon ton mukaan Macilla Espoossa.
Oikeasti iphonella Kuopiossa.
 
Mä oon ton mukaan Macilla Espoossa.
Oikeasti iphonella Kuopiossa.
Joo, ei oo tuttua, miten näille mobiililaitteille asetetaan julkinen IP, onko ne ylipäätään defaulttina staattisia vai vaihtuvia ja paikallistuuko ne jonnekin operaattorin systeemeihin, eikä itse laitteeseen.. eikä jaksa alkaa selvitteleen, kun töitäkin pitäs tehdä.

Mullakin paikallistuu oikeaan kaupunkiin, mutta varmaan on jotain muuttujia. Joka tapauksessa, jos tuo Sylveröllä paikallistuis jonnekin muualle kuin Suomeen, niin vois selittää tuota Areena-ongelmaa.
 
Joo, ei oo tuttua, miten näille mobiililaitteille asetetaan julkinen IP, onko ne ylipäätään defaulttina staattisia vai vaihtuvia ja paikallistuuko ne jonnekin operaattorin systeemeihin, eikä itse laitteeseen.. eikä jaksa alkaa selvitteleen, kun töitäkin pitäs tehdä.

Mullakin paikallistuu oikeaan kaupunkiin, mutta varmaan on jotain muuttujia. Joka tapauksessa, jos tuo Sylveröllä paikallistuis jonnekin muualle kuin Suomeen, niin vois selittää tuota Areena-ongelmaa.
Jepulis. Yhteen aikaan meidän firman verkot näytti olevan Ruotsissa. Tai siis kiersihän se kama sieltä kautta.
 
Nokitan sector alarmin myyjillä. Ai saatana että on rasittavaa väkeä. Myyntipuhe alkoi sillä että nyt on neljä naapuria ostaneet hälytysjärjestelmän ja meillä on kiire että päästään mukaan tarjoushinnalla. Tuon viheliäisempiä venkuloita en ole tavannut.
Täälläkin kävivät eilen pimputtamassa ovikelloa. Oltiin nähty niiden pyörivän naapurin pihalla niin ei avattu.

Koira heräsi ovikelloon kesken nokosten ja kertoi tyypeille, että painukaas helvettiin, täällä on jo yhdistetty hälytin-vartija.
 
Miten tuo VPN parantaa elmänlaatua?

Erittäin hyvä kysymys.

Voiko VPN:n yllättävä ilmaantuminen kännyyn liittyä siihen, että joku aika sitten DNA ilmoitti jonkun turvaohjelmasopimuksen loppumisesta ja ostin sille sitten jatkosopimuksen? Tosin Areena toimi moitteetta aiemmin, joten todella kummallista.

No, pitää syödä, käydä suihkussa ja ottaa päikkärit, niin jaksan (ehkä) tutkia asiaa.
 
Ei oikeastaan vituta yhtään takatalvi. Jotenkin vaan ihmetyttää miten suomalaiset voi aina yllättyä siitä, että huhtikuussa voi tulla lunta.

No ei huhtikuussa satava lumi yllätä, mutta se on poikkeuksellista, kuinka paljon lunta on satanut ja kuinka kylmää on ja että tämä tilanne jatkuu päiväkausia. Ilmatieteenlaitoksen mukaan näin pysyvää koleutta tähän aikaan vuodesta on muutaman kerran vuosisadassa. Helsingissä sama määrä lunta on huhtikuussa ollut vuonna 1972. Eli kyllä yllättää - itse kun en niin hyvin muista tuota vuoden -72 tilannetta, koska ikää oli keväällä vasta pari kuukautta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom