Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta takatalvi tulee silti oikeastaan joka vuosi,
Niinkö? En muista millon ois viimeksi ollu lunta ja pakkasta kesäkuussa, mutta saattaahan tuo pätkiä.
ihmiset laittaa innokaasti kesänakit alle usein liian aikaisin ja sitten on liikenne solmussa.
Never before wappu.
Kohta lämpenee ja lumet lähtee kuin kuppa töölöstä. Vappuna voi olla jo hyvin keväiset tunnelmat.
Niinpä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli semmoinen työpäivä, että ajatusten kulkua kuvaa ruualaittotapahtuma: Hellan levy jäi päälle otettuani siitä kattilan pois. Katsoin sitä numerovalitsinta hetken miettien, että "_joku_ on nyt tässä väärin..."
Loppuilta ehkä vain rauhallista olemista vaan.

Ja @-skeletor- ille voimia päivään.
 
Never before wappu.
Se on niin erilainen maailma suomen eri päissä. Eihän tuota itekkään ymmärtänyt, kun rovaniemeltä muutti turkuun että siellä turussa oikeasti kevät/kesä alkaa säännönmukaisesti kuukautta aiemmin kuin pohjoisessa ja vastaavasti syksy/talvi akseli alkaa kuukautta myöhemmin.
 
Luulee alkavansa. Ja sitte liukastellaan, ku muka kesäkelit ennen wappua.
No kymmenen vuoden ajalla mitä siellä tuli vietettyä niin kyllä tämän vuotinen on poikkeus vs sääntö.

e: itsehän kuulun siihen porukkaan että talvihan ei minua yllätä, vaihdan ajoissa talvikumit ja säilytän ne ainakin toisessa autossa alla niin että varmasti ei käy hassusti, sen verran kumminkin oppinut Rovaniemi-Turku-Ääsjoki-Oulu akselilla asuessa, että niitä yllätys liukkaita voi tulla koska vaan..edelleen on siis golffissa talvikumit ja tässä tämä pari päivää lunta ei haittaa mitenkään
 
Viimeksi muokattu:
Suomen kesä on yllätyksiä täynnä.
Niin oliki 2014 lunta ihan reilusti juhannuksena.

"Muitakin kylmiä kesäkuita löytyy runsaasti, esimerkiksi vuosilta 1962, 1975, 1976, 1981, 1987, 1991, 1993, 1994, 1996, 2003, 2004 ja 2012."

Eli ei oo mikään yllätys.
 
Lähde @Max131 :n kanssa ryyppäämään kilpaa.
Ei kannata, ei meikäläisestä oo enää juojaksi.. :(

Pari päivää muka veti viikonloppuna, niin tänään herätty puol kuus töihin, suht intensiivinen päivä töissä ja perään suoraan uimahallille, varmaan nopein kilometri, mitä oon uinu, että ei saa enää rapuloitakaan hankittua.. ja aika lasten kengissähän tuo männä lauantai jo olikin.

Oikeesti mukamas suht kunnossa jo nyt (varmaan manaan jonkun horkan nyt itelleni).
 
Viimeksi muokattu:
Meet sängyn alle makaamaan ja huudat sieltä rivouksia! Jos vieraiden joukossa on kulttuuri-ihmisiä he ihastuvat sinuun.
7676577657567.jpg
 
Olisi palstan treidaajille kysymys. Eli minulla on salkussani erästä osaketta sen verran, että 1 sentin muutos arvossa tekee aina noin 600 euroa. Koska ko. osake on myös suht heiluvainen, niin on käynyt mielessä alkaa pelailemaan koko possalla "päivätyönä".

Mitä seurantatyökaluja käytätte itse ja mikä voisi mennä pieleen, jos tarkoitus on tienata kulujen jälkeen ehkä just sen pari saturaista päivässä?
 
Olisi palstan treidaajille kysymys. Eli minulla on salkussani erästä osaketta sen verran, että 1 sentin muutos arvossa tekee aina noin 600 euroa. Koska ko. osake on myös suht heiluvainen, niin on käynyt mielessä alkaa pelailemaan koko possalla "päivätyönä".

Mitä seurantatyökaluja käytätte itse ja mikä voisi mennä pieleen, jos tarkoitus on tienata kulujen jälkeen ehkä just sen pari saturaista päivässä?
Minä käyttelen vain NordNetin webiä ja appia.

Riskejä:
a) ei tule tavoiteltua tuottoa
tai jopa
b) tulee tappiota

Eihän mikään sijoitus ole varma tuottoautomaatti.
 
Olisi palstan treidaajille kysymys. Eli minulla on salkussani erästä osaketta sen verran, että 1 sentin muutos arvossa tekee aina noin 600 euroa. Koska ko. osake on myös suht heiluvainen, niin on käynyt mielessä alkaa pelailemaan koko possalla "päivätyönä".

Mitä seurantatyökaluja käytätte itse ja mikä voisi mennä pieleen, jos tarkoitus on tienata kulujen jälkeen ehkä just sen pari saturaista päivässä?
Tilastollista ajattelua paasaava kirja "Thinking fast and slow" melko vakuuttavasti argumentoi, että kyseessä on 80% tuuria ja 20% taitoa. Ja oli ihan ammattitreidaajilta kerätty dataa tuota varten.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom