Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tästä on paras esimerkki Jo Nesbön Panssarisydän. Avasin sen aamukahvilla ja maltoin sulkea joskus yöllä, kun tuli luettua loppuun. 795 sivuinen kirja.

Olisipa vielä tuollainen 1. keskittymiskyky, 2. lukunopeus ja 3. mahdollisuus käyttää päivä.

Oli ensimmäinen lukemani Nesbö, ja sitten pitikin tietenkin lukea ne kaikki. Se oli se ihana 2010, kun ei ollut edes samalla tavalla puhelimen orja.
Minäkin varmaan lukenu nuo kaikki Nesbot. Ainakin Harry Holet -tarinat. Noi kyllä tempaisee parhaimmillaan hyvin mukaansa.

Jos ei oo tuttuja kirjoja, niin Lars Keplerin Joona Linna -sarja kanssa oikein toimiva ja minusta varsin samaa tyyliä. Joku uus Kepler tuolla oottelis lukemista, kun saisin tuon yhden scifi-pläjäyksen luetuksi loppuun (N . K Jemisinin Obeliskiportti).

Tästä on paras esimerkki Jo Nesbön Panssarisydän. Avasin sen aamukahvilla ja maltoin sulkea joskus yöllä, kun tuli luettua loppuun. 795 sivuinen kirja.

Olisipa vielä tuollainen 1. keskittymiskyky, 2. lukunopeus ja 3. mahdollisuus käyttää päivä.

Oli ensimmäinen lukemani Nesbö, ja sitten pitikin tietenkin lukea ne kaikki. Se oli se ihana 2010, kun ei ollut edes samalla tavalla puhelimen orja.

ennen kaikki oli paremmin

images

onnekis Minä en saa vastata

Varmuuden vuoksi kannattanee välttää Possun laukkuja, niin laukusta ei menne puukko läpi... siellä EP:llä liikkuessa.

Se voipi olla, että häätyy lisärautaa syödä ympärivuotisesti. Googlasin tuon Sideralin ja kuulosti varsin miellyttävältä, että ruokailuja ei tarvitse ajoittaa sen mukaan. (y)
Ainoa rautavalmiste, joka ei aiheuta huomattavia vatsaongelmia. Harmi vaan, kun on myös se kaikkein kallein vaihtoehto. Ero muihin on törkeä 😠

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Se voipi olla, että häätyy lisärautaa syödä ympärivuotisesti. Googlasin tuon Sideralin ja kuulosti varsin miellyttävältä, että ruokailuja ei tarvitse ajoittaa sen mukaan. (y)
Sideralissa vaan on tosi vähän rautaa per kapseli. Niitä saa syödä monta kapselia päivässä ja kapseli maksaa about euron.

Sideralissa vaan on tosi vähän rautaa per kapseli. Niitä saa syödä monta kapselia päivässä ja kapseli maksaa about euron.
Ei välttämättä, jos syö jatkuvasti. Sideralissa on 30 mg; Minä syön suht säännöllisesti Ferrodan 50 mg:sta, vahvempi 100 mg:n ei sovi vatsalle. Sain tällä 50 mg:n päivittäisellä syömisellä ferritiiniarvot kohoamaan tasolle hieman vajaa 60, lähtötaso oli 13. Nyt kun ne ovat olleet pidempään paremmat, on lisäraudan syöminen satunnaista.

Oli muuten kerran apteekissa taas asiakaspalvelu kohdillaan; Kysyin tätä 50 mg:sta, olinhan syönyt tätä jo kauan. Myyjä esitteli vain hyllystä löytyvää 100 mg:sta ja sanoi, että "yleensä ihmiset syövät tätä."
Vastasin, että kyllä, mutta se ei sovi minulle mutta 50 mg:nen sopii.
"No meillä on tätä 100 mg:sta, yleensä tämä on ollut hyvä."
"Okei, tilaan netistä..."

Lukijalla on tosi iso merkitys. Joskus pitää jättää kesken, kun lukija on huono. Ja useimmiten kirjailijan ei kannata lukea omaa kirjaansa, mieluiten ammattilukija. Mutta pitää sanoa, että tykkäsin tosi paljon Stephen Kingin lukemana hänen kirjastaan kirjoittamisesta; On Writing: A Memoir Of The Craft. Nyt kun taas tekee mieli kirjoittaa itse, niin voisin kuunnella uudelleenkin, oli kiva yhdistelmä hänen elämänkertaa ja sitten tosiaan siitä kirjoittamisesta prosessina itsessään.

Äänikirjoissa on se hyvä puoli, että niitä voi nopeuttaa. Joskus kuuntelen huokailevaa lukijatyyppiä 1.5-2 kertaisella nopeudella. Joskus taas olen joutunut hidastamaan, kun lukija on ollut tosi epäselvä (varmaan kirjailija itse), enkä ole meinannut saada selvää.
Hyvä lukija tekee paljon. Joskus oikein odottaa, että pääsee ajamaan matkaa kun on hyvä äänikirja kesken. :)

Itse tykkäsin kovin Madventuresin Selvitymisopas äänikirjasta (muistin kyllä että sen nimi oli joku "maailmanloppu tulee, näin selviät" mutta sellasta en nyt äkkiä googlesta löytänyt") koska äijät luki sen itse ja siihen oli myös saatu paikoitellen sellaista dialogimaisuutta. Sitten seuraavat 3 kirjaa olikin jonkun miehen (kuulosti ilari johanssonilta) tuotoksia ja kolmannen kohdalla alkoi tympimään joko ääni tai kirja mutta siihen sitten loppuikin mun e-kirjojen kulutus - palaan tähän seuraavassa.

Ainii, jotku kuulemma pystyy kuuntelemaan äänikirjaa kävellessä (ihmisten ilmoilla), pyöräillessä tai autoillessa! Miten siinä mihinkään korvahöpinään voi keskittyä, mulla ainaki on aistikapasiteetti täyskäytöllä siihen ympäröivän liikenteen tarkkailuun ja jatkuvaan reagointivalmiuteen.

Mulla oli ennen pitkä työmatka isoa etuajo-oikeudellista tietä niin siinä yhteydessä kun matka vitutti niin päätin koittaa saada siitä edes jotain iloa/hyötyä irti niin äänikirjat tuli kokeiluun. Joskus tietty "zonettaa" niin ettei oikeen tiedä mitä siel kirjassa höpötettiin hetki sitten, mutta pääsääntöisesti meni hyvin. #handsfree

Tuli mieleen, onko kukaan nähnyt koskaan naisoletettua katsastushenkilöä? Itse ennole törmännyt.

Meillä on täällä kylillä yksi rouva joka on mun (auton) vakkari katsastaja. Kerran polki rumpujarrusta jarrumännät ulos kuopistaan mut pidän sitä enemmän auton vikana kuin hänen.

Nopeasti saatoin forumin ajantasalle niin luulin jo hetken että @Poppis on laittanut perjantaiksi giffin työmaasta jotta hieroja tietää varautua rannekanavan tukokseen pitkän puristelun lopputulemana

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom