Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyi hitto!Nää on kyllä parhaita. Pari kertaa päässy snorklaamaan niitten kanssa. Ekan kerran kun hyppäs veneestä veteen ja kuplat hävis niin ekana naaman edessä semmonen metrin leveä suu..![]()
Lissulle sopisi nämä siltahommat.Kammottava, mutta tuon kestää, koska tuosta ei mahdu itse kokonaisena läpi.
Kumpikin on kamalaa, korkeat paikat ja syvät paikat
Taidan kohta myös hommata ensimmäisen kananmunalootan matokeissien jälkeen, nainen ei kyllä taida syödä niitä vielä pitkään aikaan.Mulla on kananmunauutisten jälkeen aina pitkiä taukoja... ja sitten tauon jälkeen, kun taas harjoittelee sitä kananmunien käyttöä, niin siinä menee jonkin aikaa, että jokainen keltuainen pitää hajottaa ja...
Raakaa ei pysty.
On kyllä ollu timanttinen kokemus. Mun kokemukset on vaan snorklailua ohi uivien vallujen kanssa. Se on jotenki ärsyttävää...ei...jotain kun ite potkii ja räpiköi mitä räpylöistä irti lähtee ja vallu näyttää siltä ettei se juuri mitään tee ja menee ihan hirveetä vauhtia ohitte..Hyi hitto!Kun me oltiin sellaisella pienellä kumiveneellä ja oltiin jo melkein tekemässä lähtöä takaisin, niin yhtäkkiä opas huomasi, että veneen moottoria oli tullut ihmettelemään valashai. Se vain oli siinä ihmettelemässä pulputtavaa moottoria. Oppaat komensivat veteen, kun oli kuulemma niin harvinaista ja ainutlaatuista -eivät olleet itsekään koskaan sellaista kohdanneet ja soittelivat kavereilleen, että meillä on täällä valashai!!
Minäkin menin veteen mutta ahdisti kyllä, siis sen koko. Sanoivat, että "it's just a baby" -no oli heidän mukaan n. viisi metriä pitkä, minusta ihan tosi paljon. Se oli utelias, jäi hengaamaan siihen ja kaikki muut uivat innoissaan sen rinnalla yms. Minulle riitti se, kun se tuli kohti sen suunsa kanssa, siinä kohtaa menin paniikkiin ja totesin, että tämä on nyt nähty; äkkiä pois.![]()
Haluaisin tuonne vaikkei oliskaan tylsää. Huikeen näkönen paikka ja ilmeisesti ihan oiva sukelluskohde pinnan allakin.
Kaluosastolla on aina kiva haaveilla![]()
Sauna on tänään lämmin klo 19.30 ja oluet ovat kylminä jääkaapissa. Huomenna joutuu vielä teeskentelemään työntekoa ennen loman alkua, niin tänään ei ehdi kovin pitkiä selänpesu-sessioita. Ihan vain Poppikselle vihjeenä.Paukauta punaniskan mökille yllätysvierailulle nyt pyhinä. Eiköhän siellä saunakin lämpiä.
Entisessä työelämässä tuli taannoin eksyttyä nykyaikaiseen tuulimyllyynki sisälle. Aika pieneltä näytti se pakettiauto 120 m alempana, ku kaveri aukaisi n. 80 x 120 cm luukun laskeakseen vinssikoukun tavaroiden nostoa varten.Kammottava, mutta tuon kestää, koska tuosta ei mahdu itse kokonaisena läpi.
Kumpikin on kamalaa, korkeat paikat ja syvät paikat.
Niin milläs sää noita haukia nypit??
Noin kolmesenttiseen pystypilkkiin, jossa vajaan 10 sentin ohuessa siimatapsissa koukussa kärpäsentoukka, tarrasi joskus n. puolen kilon hauki, ja tuli jopa ylös nollakakskymppisellä monofiilillä.Sivuosumana ahvenpilkillä,
Tuleeko koskaan mietittyä mitä kaikkea veden alla voi olla, mitä ei ehkä koskaan ole tutkittu tai löydetty? Sinänsä kiehtova elementti, vaikka itseänikään ei sukeltamaan saisi.
Minä olin joskus Azoreilla sellaisella retkellä, että mentiin "uimaan" delfiinien kanssa.
Se oli kaikki tosi pelottavaa ja samaan aikaan niin hienoa, että menisin milloin vain uudestaan kellumaan merelle villien delfiinien keskelle.
Möin eilen Valmettia 5 numeroisella. No sehän pomppas 6% heti aamusta. Justiinsa.Hyvä päivä vemputtaa Nordeaa ja johdannaisia.
Ei niitä Azoreillakaan varsinaisesti jahdattu vaan kaarrettiin niiden eteen. Toki siis seurattiin mukana mutta välimatkan päästä niin, että sitten oltiinkin taas niiden edessä. Ainakin se minun käyttämä yrittäjä oli juuri siitä tarkka, ettei "ajeta takaa."Tuo Azorit on kyllä ns. paikat joissa haluaisin käydä -listalla. Ja ehdottomasti haluaisin siellä retkellekin. Delfiiniparven olen nähnyt joskus Madeiralla, mutta veneestä. Ja sikäli oli mukavaa, että niitä ei jahdattu, vaan vene meni omaa reittiään ja parvi meni siitä ohi.
Tromssa on kiva kesät talvet ja kaupungin lisäksi kantsii ottaa alueen saaret ja vuoret haltuun. Senja ja Lofootit myös 5/5, vaikka etenkin jälkimmäisellä on turisteja ns. riittävästi.Suunnittelen ensi kesän reissuja, ajattelin käydä tromssassa. Jos sinne on 1070 km per suunta niin sinne ei vissiin ihan yhtenä päivänä ajeta![]()