Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition GOOD MORNING 500 g -40%
lähtöö tarpeeksi ajoissa niin mikäjottei

esinmerkikis Suviaamuna voi lähteä köröttelemään vaikkapa klo 0400 aamulla

esinmerkikis Minä tein näin, kun eräs Suviaamu eräs Suvi körötteli joensuuhun

se oli sitä aikaa, kun taskupuhelimessa ei vielä ollut sitä alligaattoria niin Minä olin merkannut anelosille jokaisen risteyksen ja tiennumerot kumpaan suuntaan pitää kääntyä

eräs Suvi, eräs Suviamu, heräsin viiden jälkeen kaameaan virtsaamisentarpeeseen niin en pannutkaan enää maata vaan tarttasin mopedin ja kävin mm. tampereessa, näsinneulan parrkipaikalla ja jyväkylässä ja lukemattomissa muissa paikoissa

Jos ajoon menee noin 16 tuntia kun pitää muutaman kerran pysähtyä matkalla 🤔
8h jää aikaa pötköttelyynkin.

e: no minä oonkin ehkä vähän outo (daa), kun tykkään ajaa siirtymät aika lailla yhdeltä istumalta..joskus ajoin Rovaniemieltä turkuun pysähtyen kerran Jämsässä, kun ooppelin 70l tankki ei riittäny pitemmälle

8h jää aikaa pötköttelyynkin.

e: no minä oonkin ehkä vähän outo (daa), kun tykkään ajaa siirtymät aika lailla yhdeltä istumalta..joskus ajoin Rovaniemieltä turkuun pysähtyen kerran Jämsässä, kun ooppelin 70l tankki ei riittäny pitemmälle
Mä tykkään kyllä kans ajella mahdollisimman vähillä stopeilla. Varsinkin kun en oo sähköautolla menossa 🤭

emMinä raippaluodossakaan sitä siltaa käy katselemassa vaan sitä merimaisemaa #juhannuksena
&raippaluodon satamassa syömässäkäymässä

Basic nutrition

3 kappaleen paketti

-25%
Taidan jättää salin väliin. Menen sen sijaan rautakauppaan jos vaikka tulisi parempi mieli. Budjetti ei kylläkään salli kuin ruuvien oston.

Kammottava, mutta tuon kestää, koska tuosta ei mahdu itse kokonaisena läpi.

Kumpikin on kamalaa, korkeat paikat ja syvät paikat. Jopa veneessä/laivassa on kamalampaa, kun tietää minkä verran alapuolella on "tyhjää". Ja vaikka meikäläisen hukkumiseen ei tarvita kovin paljoa vettä, niin silti neljä kilometriä syvää on epämiellyttävämpi kuin 80 metriä syvää. Toki, jos on itse vähän niin kuin vastuussa (tai edes hätävarakapteenina) siitä, että kippo ei aja karille, niin sitten sitä toivoo, että vettä on alapuolella hieman reilummin kuin juuri ja juuri riittävästi.

Hyiyök
blue_hole_3-sixteen_nine.jpg

deans-blue-hole-2%25255B6%25255D.jpg

ocean-blue-holes-1920x970.png
Tuleeko koskaan mietittyä mitä kaikkea veden alla voi olla, mitä ei ehkä koskaan ole tutkittu tai löydetty? Sinänsä kiehtova elementti, vaikka itseänikään ei sukeltamaan saisi.

Sunnuntaina voisi olla avantouinti päivä. Lupaa nättiä keliä.

Viimeksi muokattu:
Itteä vähän myös ahdistaa syvä vesi. Outo tunne uida keskellä järveä, kun tietää että pohjaan jotain 20m.
Vaikka yhtä hyvin sitä hukkuu kahteenkin metriin kai :unsure:
Sama, hyi nimenne sentään.

Kaakkois-Aasiassa viemärit ovat railoja pintaan asti ja jalkakäytävä eli ritilä kulkee siinä päällä kätevästi.

Yhh.

Kumpikin on kamalaa, korkeat paikat ja syvät paikat. Jopa veneessä/laivassa on kamalampaa, kun tietää minkä verran alapuolella on "tyhjää".
Minä olin joskus Azoreilla sellaisella retkellä, että mentiin "uimaan" delfiinien kanssa. Ei siis mitään sukeltamista mitä TJJ harrastaa vaan sellaista, että ajettiin kumiveneellä merelle ja meidät laskettiin veteen kohti tulevan delfiiniparven eteen. Sitten yhtäkkiä olit keskellä laumaa delfiinejä. Ekalla kerralla joku niistä oli tosi utelias ja tuli tutkimaan minua - se oli tavallaan samaan aikaan ihan huikeaa ja pelottavaa. Tosin pelottavampaa oli, kun kumiveneen taakse ilmestyi utelias nuori valashai - oppaat olivat innoissaan, on kuulemma tosi harvinaista ja "it's just a baby." Minä halusin tosi nopeasti pois vedestä.

Ennen sitä reissua meillä oli sellainen lyhyt koulutussessio, että mitä on odotettavissa. Pääpointti oli, että kun laskevat meidät merellä veteen, niin "it's all blue and nothing more." Kun se aktiviteetti ei vaadi minkäänlaista sukelluskokemusta tai -koulutusta, niin sellainen "it's all blue" -kokemus on monelle ensimmäinen ja ihmiset voivat mennä paniikkiin.
Minusta kamalinta olikin se "korkeusero." Katsoin pinnalla märkäpuvussa maatessa alas, ja siellä tosi kaukana alhaalla ui lisää delfiinejä. Tunsin olevani tosi korkealla. Ja kun katsoi alaviistoon, niin sieltä pimeydestä nousi delfiinejä pikkuhiljaa näkyviin ja toisaalla emo ja poikanen uivat alaspäin ja katosivat pimeyteen.
Se oli kaikki tosi pelottavaa ja samaan aikaan niin hienoa, että menisin milloin vain uudestaan kellumaan merelle villien delfiinien keskelle.

Nää on kyllä parhaita. Pari kertaa päässy snorklaamaan niitten kanssa. Ekan kerran kun hyppäs veneestä veteen ja kuplat hävis niin ekana naaman edessä semmonen metrin leveä suu.. :cool:

Ärsyttää että sukeltaessa en oo koskaan delffiinejä nähny..melkein kaikki muut mitä oon halunnu nähä on nähty, mutta delffiinit..vaan pinnalta.

Back
Ylös Bottom