Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Valkkaat vaikkapa karvan värin mukaan. Takin karvan, huom.

SFSHAS-7540-72_alt1_200x.jpg


Stetson_April2021-Day3-167-Edit_LS_large.jpg


...tai nahan sävyä...
tfropr-3626_cognac_2_5035e97b-e79c-4d9d-87bb-abf733c5dae3_large.jpg


...ja tämmönen paita sopii uuteen hattuun.
SFSHAS-7540-72_alt4_large.jpg
Onksulla netti rikki, kun tuli tommoisia normaaleja kuvia?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi mä sekoitin tuon Imovanin Imodiumiin, ihmettelin ensin vähän aikaa miten se laittaa pään sekaisin.

Yhden kerran olen sitä kokeillut ja olin Thaimaa nimisessä paikassa, eka kerta ikinä kun ulkomailla sain vatsanväänteitä.
Unilääkkeitä ei oo tullut kokeiltua, ennen leikkausta annettu diapamia ja se pisti pöntön aivan sekaisin. Panacodia muutaman ottanut samassa leikkauksessa eikä mitenkään vaikuta päänuppiin ja tramal ei vie edes särkyä.
 
Kai tuota on sen verran iso ukko, että noilla lääkärien normiannoksilla bentsoja tulee korkeintaan semmonen kevyttä pikkuhiprakkaa vastaava olo ts. pikkaisen semmonen raukea tai pöhnäinen olo. Tai jos on isommin ahdistunut, niin leikkaavat vähän sitä pahinta terää. En oo kokeillu vetää millään omilla annoksilla.

Oksikodonit ja Tramalit varmaan joo vähän vieneet särkyä, mutten huomannu, että tullu minkäänlaista euforiaa.

Kai se on sitten vaan tuo viina, mitä pitää vetää, jos tarvii riemua.
 
...ennen leikkausta annettu diapamia ja se pisti pöntön aivan sekaisin. Panacodia muutaman ottanut samassa leikkauksessa eikä mitenkään vaikuta päänuppiin.

Sain joskus vuosia sitten ennen nielurisaleikkausta yhden diapamin. Ei tuntunut muuten yhtään miltään, mutta leikkaukseen meneminen ei jännittänyt, eli toimi ilmeisesti juuri niin kuin pitikin. Leikkauksen jälkisärkyyn sain Panacodia (sis. parasetamoli + kodeiini) poretablettina ja se auttoi kipuun. Ei ollut huonoja eikä "hyviä" sivuvaikutuksia, täysin neutraali. Toki leikkuualue oli pieni, niin ei ne kivut olleet mitenkään älyttömät.

B LÄÄKEAINEET, JOISSA POIKKEAMAT TEHOSSA TAI TURVALLISUUDESSA EPÄTODENNÄKÖISIÄ
diatsepaami
CYP2C19: RM Suurentunut metabolianopeus
Valmisteyhteenvedon mukainen annostus.


D LÄÄKEAINEET, JOISSA MERKITTÄVIÄ POIKKEAMIA TEHOSSA TAI TURVALLISUUDESSA
kodeiini
CYP2D6 UM Suurentunut metabolianopeus
Tällä genotyypillä kodeiinin metabolia morfiiniksi on kiihtynyttä. Valmistajan toimittaman valmisteyhteenvedon mukaan lääkkeen käyttö on vasta-aiheista potilailla, joiden tiedetään olevan ultranopeita CYP2D6-metaboloijia. Kansainvälisen asiantuntijaryhmän, Clinical Pharmacogenetics Implementation Consortiumin (CPIC) suositus: Vältä kodeiinin käyttöä mahdollisen toksisuuden vuoksi.


Tai jos on isommin ahdistunut, niin leikkaavat vähän sitä pahinta terää.

Viimeksi ollutta leikkausta ennen pyysin saada rauhottavaa ja sitä annettiin suoneen, mutta en huomannut minkäänlaista ahdistuksen laskua, niin epäilin, että antoivat placeboksi suolavettä. No, sain paniikista huolimatta oltua liikkumatta epiduraalin pistämisen ajan, niin ehkä se sitten toimi juuri sen verran. Paniikki loppui sillä hetkellä, kun neula oli paikallaan ja letku teipattiin selkään kiinni. Käännyin varovasti siitä selälleen leikkuupöydällä ja kun huomasin, että teipit ovat erittäin tukevasti kiinni, eikä neula hievahda enää mihinkään, niin syke alkoi normalisoitua saman tien.

Anestesiaylilääkäri varmasti arvosti, kun:
  • Potilas oli paniikissa, kun pelkäsi saavansa sätkyn kesken piston sillä seurauksella, että halvaantuu
  • Potilas heti rauhoituttuaan kehui teippauksen pitävyyttä :nolo:
Anteeksi ja oli se taitavasti ja vähimmällä mahdollisella kidutuksella pistetty! Raajatkin toimivat vielä. 👍
 
Oksikodonit ja Tramalit varmaan joo vähän vieneet särkyä, mutten huomannu, että tullu minkäänlaista euforiaa.
Yksilölliset erot tuon euforian saamiseksi on ihan hirveitä. Pari tohtoria kun on leikellyt niin toinen sano että ei ihmettele yhtään että ihmiset koukuttuu opiaatteihin ja toinen sano vaan että hyi saa...
 
Yksilölliset erot tuon euforian saamiseksi on ihan hirveitä. Pari tohtoria kun on leikellyt niin toinen sano että ei ihmettele yhtään että ihmiset koukuttuu opiaatteihin ja toinen sano vaan että hyi saa...
Niin ne kuulemma on. Kaveri veteli johonkin suht ikävään hermosärkyyn Tramalia, hänkin hoitoalalla, ja tuumas tuota samaa, ettei ihmettele, että jotkut jää noihin koukkuun. Kun siis rupes ilmeisesti tykkäämään sen Tramalin pureskelusta.
 
Mulla ois nyt hinku saada talveksi vaaleanruskea mokkanahka tai sen tapainen karvavuorellinen talvitakki, palstan tyylimimmit osaa varmaan heittää mikä on hyvännäköinen?

Tulipa vain jotenkin aavistus että kohta alkaa tulemaan jotain brokebackmountain juttua...
Siis samanlainen kuin tällä videolla mutta paksummalla vuorella.
'

View: https://www.youtube.com/watch?v=7SYuDxBDFoM
 
Sain joskus vuosia sitten ennen nielurisaleikkausta yhden diapamin. Ei tuntunut muuten yhtään miltään, mutta leikkaukseen meneminen ei jännittänyt, eli toimi ilmeisesti juuri niin kuin pitikin. Leikkauksen jälkisärkyyn sain Panacodia (sis. parasetamoli + kodeiini) poretablettina ja se auttoi kipuun. Ei ollut huonoja eikä "hyviä" sivuvaikutuksia, täysin neutraali. Toki leikkuualue oli pieni, niin ei ne kivut olleet mitenkään älyttömät.
Mulla oli kanssa nielurisaleikkaus ja yksi oisko 10mg pami ollut, olin aivan tillin tallin ja hoitaja veteli lätäreitä että pysyisin hereillä.
Samoiten oli sitä panacodia just sen jälkeiseen kipuun mikä olikin ihan tarpeeseen, enkä saanut mitään kiksejä siitäkään. Kotiin sain kanssa jokusen poretabletin ja muistutteli ettei alkoholin kanssa saa läträtä samalla kun ottaa niitä.
 
Iltapalaksi tiedossa noin kilon verran paahtopaistia Cowboy Butter Saucella ja parmesaaniperunoilla. Sitten pitäisi melkein illan ohjelmaa valkata mitä sitä haluaisi katsoa. Olisikohan Oppenheimer vihdoin jossain vuokrattavana.
 
Nyt nuukuus vs. hedonisti taistelee, laittaako sauna päälle vai nöy kun sähkökin melkein 10c/kwh.
Toisaalta olin reipas ja kävelin avantouintipaikalle 2,5km suuntaansa niin ehkä mä olen ansainnut sen.

Iltapalaksi tiedossa noin kilon verran paahtopaistia Cowboy Butter Saucella ja parmesaaniperunoilla. Sitten pitäisi melkein illan ohjelmaa valkata mitä sitä haluaisi katsoa. Olisikohan Oppenheimer vihdoin jossain vuokrattavana.
En ole koskaan tehnyt nyhtöpossua mutta jostain syystä tänään just mietin että ois kiva tehdä, pitäiskin metsästellä halpaa kaslerkönttiä. Olen tosi huono ollut ostamaan noita kastikkeita mutta niillä saa koko aterian ihan erilaiseksi.
Oppenheimer kinostelisi kanssa, jotenkin turhan pitkä leffassa katsomiseen, nykyään tahdon pitkästyä jo lyhyempienkin kanssa.
Edelleen myös John Wick 4 ja Guardian of Galaxy 4 toljottamatta, katsoin sen sijaan Netflixin Beckham dokkarin ja oli yllättävän hyvä.
 
Nyt nuukuus vs. hedonisti taistelee, laittaako sauna päälle vai nöy kun sähkökin melkein 10c/kwh.
Toisaalta olin reipas ja kävelin avantouintipaikalle 2,5km suuntaansa niin ehkä mä olen ansainnut sen.


En ole koskaan tehnyt nyhtöpossua mutta jostain syystä tänään just mietin että ois kiva tehdä, pitäiskin metsästellä halpaa kaslerkönttiä. Olen tosi huono ollut ostamaan noita kastikkeita mutta niillä saa koko aterian ihan erilaiseksi.
Oppenheimer kinostelisi kanssa, jotenkin turhan pitkä leffassa katsomiseen, nykyään tahdon pitkästyä jo lyhyempienkin kanssa.
Edelleen myös John Wick 4 ja Guardian of Galaxy 4 toljottamatta, katsoin sen sijaan Netflixin Beckham dokkarin ja oli yllättävän hyvä.
Laita vaan sauna päälle.

Ja tehdään sitten nyhtöpossua kun tuun sinne seuraavan kerran.
 
Tuli takeista mieleen että tommonen shagmaster kuulostaa ihan Invisuksen rotsilta.

 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom