Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Totta. Fribasta ja padelista päätyy paljon enemmän leikkauspöydälle.
Höps. Lukumääräisesti voi olla, kun harrastajamäärät on fribassa ja padelissa moninkertaiset johonkin brassijutsuun yms. verrattuna, mutta suhteutettuna harrastajamäärään, niin ei varmasti.

Tai en usko, ennen ku näen jotain dataa tuosta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin oon kuullut että hullua mänttäämistä. Tässä omassa lajissa onkin jokunen joka on ittensä bjj/vastaavassa rikkonut, ei voinu vammojen takia jatkaa, mutta ylätason genre kiinnostaa. Tässä ei ihteään riko. Kiva laji. Itte oon hurahtanu. Järkeilin reenailla mustan vyön. On niin simppeli lajii.
 
Padelissa mitään loukkaa,kuten ei tenniksessäkään.
Jos nyt vähän omaa sitä kropan hallintaa.

Viikon padelpallot:

9D9D3569-9325-4FFE-8021-382193420E67.gif




E: ottaapa silmiin toi värähtely
EE: pakko vaihtaa
 
Viimeksi muokattu:
Näin oon kuullut että hullua mänttäämistä. Tässä omassa lajissa onkin jokunen joka on ittensä bjj/vastaavassa rikkonut, ei voinu vammojen takia jatkaa, mutta ylätason genre kiinnostaa. Tässä ei ihteään riko. Kiva laji. Itte oon hurahtanu. Järkeilin reenailla mustan vyön. On niin simppeli lajii.
Joo, se on vielä vissi ero reenaatko noita IP-hommia, jotain karate-hippaa, jotain jaappanialaista perinnelajia, jossa vaan kumarrellaan, vai BJJ/lukkopainia tai vaparia, jossa otetaan ihan oikealla ja paikoitellen kovallakin kontaktilla. Pitäs olla minusta ihan päivän selvää, että kun otetaan oikealla kontaktilla ja ruvetaan esim. painimaan kovempaa, niin siinä hajoaa helpommin paikat kuin jotain muovin palaa huvikseen heiteltäessä :D

muoks. toki brassijutsussakin se loukkaantumisherkkyys pienenee, kun ruvetaan osaamaan tekniikkaa ryskäämisen sijaan, mutta viimeistään kisatessa tulee sit kaikenlaista. Ja kaikki aktiiviharrastajat tekee vielä punttia, josta saa kanssa helpolla omat harminsa.
 
Mitäs, täällä puhuttu hipsuttelusta.

Jos jotakin minussa on ikinä kehuttu, niin hipsuttelutaitoani.
En silloin etes tiennyt mitä helvettiä hipsutus tarkottaa, olen vain luontainen mestari lajissa.

Tosin joskus on valitettu liiallisesta hipsutuksesta ☹️
En minä voi pitää käpäliä irti...
 
Minun sanavarastoon ei kuulu hipsutus.
Minulle tulee mieleen lähinnä kutittaminen.
Hipsutus lienee jotain silittelyä? Kyljessä nyhjäämistä? Jos minua siliteltäisiin koko ajaa, niin saattaisi hermo pettää jossain vaiheessa. Vähän kuten nykyisellä kissalla, joka ennemmin tai myöhemmin iskee hampaat kiinni kämmeneen.
 
Höps. Lukumääräisesti voi olla, kun harrastajamäärät on fribassa ja padelissa moninkertaiset johonkin brassijutsuun yms. verrattuna, mutta suhteutettuna harrastajamäärään, niin ei varmasti.

Tai en usko, ennen ku näen jotain dataa tuosta.
Padelista ei oikein dataa löydy, eikä hirveän hyvin BJJ:stäkään siis siitä moniko joutuu leikkuupöydälle. Joku juttu löyty epsanjasta että 40% padelpelleistä loukkaa itteään vuoden pelien aikana, BJJ joku 60-70% mutta vammojen vaatimasta hoidosta ei löytyny 5min hakemisella tietoa.

Fribaajissa jopa 80% (lähes 900 vastaajaa jenkkilässä) (joista jopa 15% oli joutunu puukon alle), fribaajilla rysty vs kämmen, kämmenpuolelta tulee suhteessa enemmän kyynärpää vammoja (ucl repeämää oletan), muuten vammaprofiili sama (olkapää, polvi, nilkka, selkä). e: toisessa fribajutussa (tanskassa) vammaprosentti vain joku 15%, vastaajiakin vain 105.. e2: korjaus, tanskan fribajutussa vammoja melkein 50% vuoden aikana, tutkimuksen aikana (6vkoa) sillä noin 15%lla.
 
Viimeksi muokattu:
Padelista ei oikein dataa löydy, eikä hirveän hyvin BJJ:stäkään siis siitä moniko joutuu leikkuupöydälle. Joku juttu löyty epsanjasta että 40% padelpelleistä loukkaa itteään vuoden pelien aikana, BJJ joku 60-70% mutta vammojen vaatimasta hoidosta ei löytyny 5min hakemisella tietoa.

Fribaajissa jopa 80% (lähes 900 vastaajaa jenkkilässä) (joista jopa 15% oli joutunu puukon alle), fribaajilla rysty vs kämmen, kämmenpuolelta tulee suhteessa enemmän kyynärpää vammoja (ucl repeämää oletan), muuten vammaprofiili sama (olkapää, polvi, nilkka, selkä). e: toisessa fribajutussa (tanskassa) vammaprosentti vain joku 15%, vastaajiakin vain 105..

Fribaajista 80% harrastajilla vamma ja 15% puukon alle? On kylä vaarallinen laji. Frisbeegolfliiton mukaan suomessa 263000 harrastaa ainakin kerran vuodessa. Aika paljo jos 40000 fribaajaa leikataan vuosittain.
Kerran viikossa arvio oli 49000. Sekin paljio jos niistä 15% eli 7350 henkee leikataan joka vuosi.

Itte heittäny n. 12 vuotta, ihmeellisesti ollu siinä joukossa joka ei oo loukkaantunu. Mutta ympyrä sulkeutuu ja tohtorin puukko on aina seuraavan mättään takana.
 
Fribaajista 80% harrastajilla vamma ja 15% puukon alle? On kylä vaarallinen laji. Frisbeegolfliiton mukaan suomessa 263000 harrastaa ainakin kerran vuodessa. Aika paljo jos 40000 fribaajaa leikataan vuosittain.
Kerran viikossa arvio oli 49000. Sekin paljio jos niistä 15% eli 7350 henkee leikataan joka vuosi.

Itte heittäny n. 12 vuotta, ihmeellisesti ollu siinä joukossa joka ei oo loukkaantunu. Mutta ympyrä sulkeutuu ja tohtorin puukko on aina seuraavan mättään takana.
Niin, nämä on jenkkilukuja jotka tietenkin värittää jenkkien toimenpidehakuinen medisiina... Myös kyselyn toteuttamismetodi voi tietenkin vaikuttaa lukuihin "A link to the survey was placed on the PDGA website (www.PDGA.com) during the time of the disc golf World Championship tournament when the website has increased traffic. The survey remained open for a total of 31 days, from July 1, 2012 to August 1, 2012."
 
Lukekaa ite, mää en jaksa niitä enempää referoida.


e: eikä mulla ihan hirveesti kiinnostakaan, leikataan ne mitä tarttee
 
Niin, nämä on jenkkilukuja jotka tietenkin värittää jenkkien toimenpidehakuinen medisiina... Myös kyselyn toteuttamismetodi voi tietenkin vaikuttaa lukuihin "A link to the survey was placed on the PDGA website (www.PDGA.com) during the time of the disc golf World Championship tournament when the website has increased traffic. The survey remained open for a total of 31 days, from July 1, 2012 to August 1, 2012."
No kyllähän tuossa on jo aika monta juttua ihan sunkin kirjoittamassa, mitkä ei pelkästään voi vaan vaikuttaa siihen, miten tuota pitää lukea ja miten tuota kannattaa yleistää tähän päivään ja tänne.

Ja eihän noissa suorissa luvuissa Suomeen yleistettynä oo päätä eikä häntää. Kahtoo jaksaako ruveta kahlaamaan noita lappuja, lähinnä kyllä joku a) kotimainen ja b) ajantasainen data kiinnosti.

Mut siis kyllä noista fribaajien kyynerpää- ja olkapäävammoista näkee koko ajan vähän enemmän juttua, kun jengi postailee nykyään paljon someen. Jos on kova fore, niin vaikuttais olevan todennäköisempää, että jossain kohtaa on jotain remppaakin. Eikä taida juuri mikään heittolaji olla olka- tai kyynerpäälle pidemmässä juoksussa hyväksi.
 
Itte heittäny n. 12 vuotta, ihmeellisesti ollu siinä joukossa joka ei oo loukkaantunu. Mutta ympyrä sulkeutuu ja tohtorin puukko on aina seuraavan mättään takana.
Itellä ei oo ku mitä lie 5 vuotta takana, mutta edelleen tiedän tasan yhden jampan, joka kompastu ja mursi ranteensa. Siinä on tässä jonkun mitä lie 20 tutun heittäjän porukassa mun tietooni tulleet lekurihoitoa vaatineet fribavammat.

Mut joo, katotaan ens kesänä taas onko itelläkin käsi paketissa.
 
Meinasin, etten ota nyt vkl märkyliä, mutta vitut. On taas pää aika täynnä työhommia. Näköjään tommonen kiva suudelman muotoinen kuhmukin keskellä ohtaa, kun kilautin minäkin jossain kohtaa eilen itteeni mailalla päähän.. :D Oli kyllä kaikin puolin vammainen vuoro.

Tunti hommia ja afterworkeille.
 
Joko tohtori on lukenut neurokirurgi Hernesniemen elämänkerran? Lukemisen jälkeen melkein vois tälleen pystymetsästäkin hoitaa pois pari aneurysmaa, sen verran tarkkaan käydään leikkauksia läpi. Mielenkiintonen opus ja on kyllä ukko painanu hommaa otsa hiessä vuosikaudet.
 
Joko tohtori on lukenut neurokirurgi Hernesniemen elämänkerran? Lukemisen jälkeen melkein vois tälleen pystymetsästäkin hoitaa pois pari aneurysmaa, sen verran tarkkaan käydään leikkauksia läpi. Mielenkiintonen opus ja on kyllä ukko painanu hommaa otsa hiessä vuosikaudet.
Ei kiinnosta pätkän vertaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom