Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oikeasti kuvittelin että tuolla kaikki kuvat olisi jotenkin vanhentuneet kuten kaikilla muilla foorumialustoilla mutta täällä ne ovat näemmä ikuisia :eek: mitä nettiin laittaa, se siellä pysyy pätee kyllä todellakin täällä 😁
Olen joskus miettinyt, että @Mike jos vähän pennosia kaipaa, niin olisi vaikka jokin kertamaksullinen palvelu esim.
Käyttäjän kaikkien, edellistä vuodenvaihdetta vanhempien viestien deletointi.”
-Edellyttäisi tietysti, että olisi suht helppo toteuttaa.

Kun täällä on meitä ikuisuuden pakkiksella olleita niin veikkaan, että olisi kysyntää oli VIP tai ei.
Maksaisin heti n. kympin, eli esim. 9,97 €.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMG20220908092507~2.jpg

IMG20220908101908~2.jpg
 
Käyttäjän kaikkien, edellistä vuodenvaihdetta vanhempien viestien deletointi.”

Ihan koko viestien vai vain kuvien osalta? Jos kuvat epäilyttävät, niin kyllä ne joku on jo ehtinyt laittaa talteen mikäli tarvetta oli/on. Eli sen osalta peli on menetetty sillä hetkellä kun joku sen kuvan näkee.

 
Ihan koko viestien vai vain kuvien osalta? Jos kuvat epäilyttävät, niin kyllä ne joku on jo ehtinyt laittaa talteen mikäli tarvetta oli/on. Eli sen osalta peli on menetetty sillä hetkellä kun joku sen kuvan näkee.
Kaikkien viestien.

Niin kuin sanottu, kuvilla ei ole minulle mitään merkitystä enkä koskaan ole postannut millään tavalla arkaluontoista kuvaa (enkä tule postaamaan).

Mutta: kun kirjoittaa foorumille +10 vuotta, toki enemmän tai vähemmän jonkinjoutavaa, niin silti esim. itse olen täällä hyvin monella tapaa ”ihan oma itseni.” Tarkoittaa myös, että täältä on luettavissa aika pitkä henkilöhistoria.
Ja sitten esim. luonnollisen kasvun myötä myös mielipiteet asioihin ehkä muuttuvat jne.

Foorumin politiikka on mielestäni ihan ok, kun viestejä ei voi editoida kuin rajoitetun ajan eikä voi itse poistaa, ihmiset ehkä vähän miettivät mitä kirjoittavat.
Samaan aikaan olisi kiva myös olla mahdollisuus ostaa sellainen Men In Blackin ”muistin tyhjennys.”
 
Käyttäjän kaikkien, edellistä vuodenvaihdetta vanhempien viestien deletointi.”
-Edellyttäisi tietysti, että olisi suht helppo toteuttaa.
Jos nää kaikki viestit menee kantaan käyttäjän id:llä ja jollain aikaleimalla, niin ei luulisi olevan noin niinku teknisesti kovin kummoinen tehtävä.

Rikkoo vaan vähän niin kuin samalla foorumin historian, kun keskusteluista / lainauksista häviää käyttäjien viestit, että ite en fooruminpitäjänä rupeais.

GDPR tosin sanoo, että palvelusta pitäs saada pyytämällä (kaikki) omat tietonsa poistetuksi. En oo varma, miten tuo osuu keskustelupalstoihin vai osuuko ollenkaan..
 
Rikkoo vaan vähän niin kuin samalla foorumin historian, kun keskusteluista / lainauksista häviää käyttäjien viestit, että ite en fooruminpitäjänä rupeais.
Mutta aivan samalla tavalla käy, kun käyttäjä deletoidaan ylläpidon toimesta.
Täällähän on deletoitu esim. henkilö joka oli aktiivinen treenipuolen keskusteluissa ja sinne tuotettu sisältö oli hyvää mutta ilm. oli sitten jotain riitaantumista tms., en tiedä.
Minä ihan oikeasti luen edelleen myös treenipuolta joskus ja välillä harmittaa, että ko. entisen käyttäjän viestiä ei näy (on vaan ”deleted member…” ja teksti poissa).
Mutta kun näin on jo toimittu, niin ei siis periaatteessa ainakaan täällä ongelma.
 
^ niin, siinä lienee kuitenkin pieni ero tuleeko näitä käyttäjien poistoja muutamia satunnaisesti vai ruvetaanko mainostamaan ja myymään palveluna kaikille. Rupeaa menemään keskusteluhistoria enemmän ja enemmän lukukelvottomaksi, haut alkaa hajoamaan jne jne., että ei ois minun makuuni lemppari.

muoks. ja tosiaan kun minusta foorumin sielu on siellä olevissa keskusteluissa, niin en lähtis ite niitä paskomaan tieten tahtoen :)

Varmaan tommoiset aikaleiman perusteella tehtävät poistot tarvis käytännössä jotain custom-koodia, että en tiedä maksaisko vaivaa. Tai sitten pitäs tehdä jotain suoraa kannan sorkkimista, mikä ei oo enää täysipäisen hommaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ainahan sitä voi aloittaa puhtaalta pöydältä uudella tunnuksella.
 
Vaihtuihan tuota itelläkin nick joskus vuosia, vuosia sitten. Mutta päivitettiin käsittääkseni vaan päälle, ei mulla muuten ois noin holtiton tuo viestien määräkään.
 
^ niin, siinä lienee kuitenkin pieni ero tuleeko näitä käyttäjien poistoja muutamia satunnaisesti vai ruvetaanko mainostamaan ja myymään palveluna kaikille. Rupeaa menemään keskusteluhistoria enemmän ja enemmän lukukelvottomaksi, haut alkaa hajoamaan jne jne., että ei ois minun makuuni lemppari.

muoks. ja tosiaan kun minusta foorumin sielu on siellä olevissa keskusteluissa, niin en lähtis ite niitä paskomaan tieten tahtoen :)

Varmaan tommoiset aikaleiman perusteella tehtävät poistot tarvis käytännössä jotain custom-koodia, että en tiedä maksaisko vaivaa. Tai sitten pitäs tehdä jotain suoraa kannan sorkkimista, mikä ei oo enää täysipäisen hommaa.
Joo, ymmärrän kyllä pointin. Ja olen ihan samaa mieltä, se foorumin sielu on siellä keskusteluissa.
Se oli vaan sellainen ajatus.
 
Tallennustila ei nykyään paljoa pilvestä maksa ja skaalautuu vielä dynaamisesti tarpeen mukaan, että jos kuvien koko skaalataan vielä sopivasti alaspäin uploadissa, niin kyllä niitä melkoisen läjän pystynee varastoimaan ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ja tännekinhän on kuvakoolle maksimiraja, perus kännykuva hyvällä laadulla ei kelpaa.
 
Olen joskus miettinyt, että @Mike jos vähän pennosia kaipaa, niin olisi vaikka jokin kertamaksullinen palvelu esim.
Käyttäjän kaikkien, edellistä vuodenvaihdetta vanhempien viestien deletointi.”
-Edellyttäisi tietysti, että olisi suht helppo toteuttaa.

Kun täällä on meitä ikuisuuden pakkiksella olleita niin veikkaan, että olisi kysyntää oli VIP tai ei.
Maksaisin heti n. kympin, eli esim. 9,97 €.
Ihan paskinta kaikesta on, ku monilla forumeilla ja jopa facessa, ku profiili poistetaan, viestitkin katoaa.

Jos haet jostain tietystä jutusta infoa, sitä saattaa löytyä parin vuoden takaisesta ketjusta, mutta onpa vain ihan veetun hienoa, ku seasta puuttuu öbaut 38% vastauksista.

Täältä ainaki täysi kannatus sille, ettei mitään poistomahdollisuuksia sitten kun muokkausikkuna on menny umpeen. Ja se on ny just hyvän pitunen.
 
Ja tännekinhän on kuvakoolle maksimiraja, perus kännykuva hyvällä laadulla ei kelpaa.
Joo, sen takia jää iteltä suorat luurikuvat postaamatta, kun ei jaksa useimmiten skaalailla kuvia eka pienemmiksi :D

Toisella foorumilla tulee tehtyä kauppaa ja siellä hyvä, että kelpaa räpsyt suoraan luurista, niin saa joustavasti myynti-ilmot eetteriin.
 
Ei minua vanhat viestit niin paljoa haittaa, että alkaisin nickiä vaihtamaan. Sitä paitsi, siinä olisi kuitenkin melkein identtinen profiilikuva ja allekirjoitus, olisi varmasti myös tosi hyvä harhautus! :LOL:
Tälleen:

h1ZQTai.png



Joskus vaan miettii jotain staattisina leijuvia parisuhdepuolen ketjuja, joihin ei kukaan enää kirjoita mutta joihin itsekin aktiivisesti osallistuin silloin melken kymmenen vuotta sitten. Ja nykyisin olen joistakin asioista hyvinkin eri mieltä. Ehkä eniten häiritsee, ne ajatukset ovat joiltakin osin "vanhentuneita" ja "sittemmin kehittyneitä/muuttuneita."
Toisaalta, ketä jaksaa kiinnostaa? -Ja vaikka kiinnostaisikin, niin aika pöljä saa olla jos olettaa, että joku ikivanha ajatus olisi absoluuttisesti yhtenevä tämän päivän "minän" kanssa.
 
Joskus vaan miettii jotain staattisina leijuvia parisuhdepuolen ketjuja, joihin ei kukaan enää kirjoita mutta joihin itsekin aktiivisesti osallistuin silloin melken kymmenen vuotta sitten. Ja nykyisin olen joistakin asioista hyvinkin eri mieltä. Ehkä eniten häiritsee, ne ajatukset ovat joiltakin osin "vanhentuneita" ja "sittemmin kehittyneitä/muuttuneita."
Toisaalta, ketä jaksaa kiinnostaa? -Ja vaikka kiinnostaisikin, niin aika pöljä saa olla jos olettaa, että joku ikivanha ajatus olisi absoluuttisesti yhtenevä tämän päivän "minän" kanssa.

Jep, 10 vuodessa ehtii ajatusmaailma muuttua aika paljon. Mut en usko että noita jaksaa monikaan selailla ellei ihan stalkkaa tarkoituksella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom