Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Hajusteyliherkkyyshän ei ole mikään mielipidekysymys.

Tämä on se, mitä ihmiset eivät yleisesti ymmärrä. Kyse ei ole siitä, haiseeko hyvältä vai pahalta vaan siitä, että hajusta seuraa ikäviä fyysisiä oireita eli minulla oksuolo ja piinaava päänsärky. Ihan sama, että vaikka tykkään koivuista niin ne tuottavat keväisin "hillittömiä aivastelu, räkä valuu ja silmät rähmii" -oireita ja pidempiaikainen läsnäolo niinkin söpön eläimen kuin marsun seurassa nostattaa näppylät iholle ja tuottaa hengitysvaikeuksia 🤧

Edes oma äippä ei millään tahdo sisäistää asiaa. Menneellä pahalla sairauskaudella hän päätti auttaa minua pyykinpesussa. Tosi kiva juttu, mutta kun ne pyykit pestiin ja huuhdeltiin hajustetuilla aineilla. Jouduin sitten pesemään ne itse uudelleen 🙄

Sairaala on ollut tämän vuoksi varsin miellyttävä työympäristö: siellä työntekijöiltä odotetaan hajusteettomuutta. Asiakkaat ovat sitten eri asia. Asiakaspuolella olen arvostanut kalmalta tuoksahtavia henkilöiltä enemmän kuin elossaolevia parfyymi/after shave -tapauksia. Kyllä vasta-avatun ruumiin tuoksu sentään antaa potkua päivään.

Mutta toki maailma on hajustettujen ihmisten, tuotteiden ja tilojen vallassa. Valitettavasti.

mites: aikuisten sisällä, tapahtuva liikunta

Minulla ongelmia onely sen kanssa, ulkona voi liikkua vaikka olisi 34 astetta lämmintä, aivan mainiosti
Ei minua haittaa, jos aikuisten sisäliikunnassa tulee hiki. Saa tulla.

Noista nyt kärsii varmaan vaikka olis syntyny ilman nenää, se saatanan haju menis silti korvista aivoihin. Varsinki lähi-idän äijät täällä pk-seudulla tekee tuota, että hölvätään aivan posketon määrä hajusteita niskaan.

Sama juttu rouvilla ja neideillä.
Paikallislinja-autossa on pitänyt vaihtaa paikkaa, kun eteen on tupsahtanut muutama reippaasti hajustautunut tyyppi istumaan.

Minä ymmärsin, että hajusteyliherkällä tarkoitetaan vähän toisenlaista ihmistä kuin sellaista, joka kärsii siitä, jos joku on oikeasti uinut hajuvedessä..

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Minä ymmärsin, että hajusteyliherkällä tarkoitetaan vähän toisenlaista ihmistä kuin sellaista, joka kärsii siitä, jos joku on oikeasti uinut hajuvedessä..

Jep.

Tuo hajusteyliherkkyys on siitä jännä juttu, että ainakin itselläni ne on jotkut tietyt hajustekemikaalit, jotka aiheuttavat oireet.

Eli joku voi haista vahvasti parfyymille ja aistin sen kyllä epämiellyttäväksi, mutta siitä ei tule fyysisiä oireita ollenkaan.

Itselläni 90% kaikista pesu- ja kosmetiikkatuotteista on hajusteettomia. Muutamia miedosti tuoksuvia luottotuotteita on, joita pystyn käyttämään. Joskus innostun kokeilemaan jotain uutta. Viimeksi ostin hajustetun nestesaippuan keittiöön - se meni kyllä roskiin parin käyttökerran jälkeen 🤮

Lapset haukku vanhaksi papaksi. Ehkä sitten näyttää siltä:

BB795E95-03EE-4BA9-BD28-DD374D8708AB.jpeg

Saatara. Treenitulokset alko laskea lehmän häntääki jyrkemmin, unet hävis ja muisti sen mukana ynnä muuta mukavaa pientä. Rautavarastothan ne on näköjään käytännössä tyhjät niin täytynee alkaa ihmetellä, että mitäpä niille sitten tekis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom