Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se nykyinen lain tulkinta semmoinen, että möyhyäkin saa kasvattaa. Kuhan se on koristekasviksi tarkoitettu eikä nautintoaineeksi.

Viisi kasvia on kuulemma raja ettei tule seuraamuksia. Mutta laitonta on yksikin ja poliisi vie jos kylään tulee ja näkee. "Koristekasviksi vaan" ei taida mennä läpi.

Joo en kyllä kenellekään menisi sanomaan sen hommista tuota, vois tulla paheksuntaa. Mutta kyllähän ne joita asiat kiinnostaa, varmasti keskimäärin "menestyykin" paremmin. Pätee myös kouluunkin.
Mutta jonkun verran voi itseään syyttää jos päätyy esim. poliittisin perustein valtionhallinnon apulaiskansliapäälliköksi ja varapääjohtajaksi, tällaisia täysin turhia hommia on kuitenkin varsin vähän. :ROFLMAO:
Ei mullakaan ollut tarkoitus oikeasti sanoa loukkaavasti, keskustelu liittyi muistaakseni palkka-asioihin ja toinen ihmetteli pienuutta niin siinä taisin käyttää että suorittavan työn tekijöitä joilta ei vaadita oma-aloitteisuutta jne.

NAISolento haluaa tomaattia, onko hyviä ohjeita, eroaako paljon tsilistä?
Tomaatissa oli duunia viritellä niitä naruja joihin tukee ja sitten niitä mitälie silmuja piti poistella ja jotain leikellä että teki runsaan sadon. Mutta kaikenkaikkiaan melko helppoa ja sato itellä ainakin oli vähintäänkin runsas.

Viisi kasvia on kuulemma raja ettei tule seuraamuksia. Mutta laitonta on yksikin ja poliisi vie jos kylään tulee ja näkee. "Koristekasviksi vaan" ei taida mennä läpi.
https://yle.fi/uutiset/3-11598043

Tästä on uusi hovioikeuden päätös.
Noh, minulle merkityksetön asia. Mulla kuolee kaikki viherkasvit viikossa, niin lähinnä akateemista mielenkiintoa tälläkin asialla. Kerran olen onnistunut kasvattamaan chilit kypsiksi ja ex-vaimo nekin taisi huolehtia.

Ei mullakaan ollut tarkoitus oikeasti sanoa loukkaavasti, keskustelu liittyi muistaakseni palkka-asioihin ja toinen ihmetteli pienuutta niin siinä taisin käyttää että suorittavan työn tekijöitä joilta ei vaadita oma-aloitteisuutta jne.

Joo ja jotku ei edes siitä palkasta valita, nimenomaan tärkeintä, että mahd helppoa hommaa ja oma-aloitteisuus nolla tai muuten tulee ressi. Mikäs sitä on tuomitsemaan, jos joku niin haluaa hommansa hoitaa.
Tulee yhden entisen varastotyöntekijän sanat mieleen, kun siltä jotain kysyttiin et miksi ei tehnyt jossain tilanteessa vähän eri tavalla, että olis menny homma paremmin putkeen. "Mä vaan pakkaan".
Niin kyllä liksankin täytyy silloin mennä sen taulukon minimin mukaan.

https://yle.fi/uutiset/3-11598043

Tästä on uusi hovioikeuden päätös.
Noh, minulle merkityksetön asia. Mulla kuolee kaikki viherkasvit viikossa, niin lähinnä akateemista mielenkiintoa tälläkin asialla. Kerran olen onnistunut kasvattamaan chilit kypsiksi ja ex-vaimo nekin taisi huolehtia.

Sama vika ei ole vihreätä peukaloa. Jättityräkki tuli hankittua kun pitäs olla helppo ja oli hauskan näkönen. Liikaa oon vissiin kastellu vaikka omasta mielestä vähän vettä antanu, miten helvatussa saa tollasen (melkein) kaktuksenkin rupsahtamaan? :LOL:

Joo ja jotku ei edes siitä palkasta valita, nimenomaan tärkeintä, että mahd helppoa hommaa ja oma-aloitteisuus nolla tai muuten tulee ressi. Mikäs sitä on tuomitsemaan, jos joku niin haluaa hommansa hoitaa.
Tulee yhden entisen varastotyöntekijän sanat mieleen, kun siltä jotain kysyttiin et miksi ei tehnyt jossain tilanteessa vähän eri tavalla, että olis menny homma paremmin putkeen. "Mä vaan pakkaan".
Niin kyllä liksankin täytyy silloin mennä sen taulukon minimin mukaan.
Viime vuonnakin oli näitä "no kyllä me vähän mietittiinkin" juttuja.
Eli tehtiin asiat päin vittua vaikka olivat yhdessä miettinyt että ei tää taida mennä oikein, silti kukaan ei viitsinyt käyttää sitä minuuttia aikaa kysymiseen ja taas paloi satasia ilmaan. Vittu, alkoi taas vituttaa nekin kun tuli mieleen kun silläkin rahalla ois saanut helvetisti kaljaa.

Menin kerrostalotyömaalle lapioimaan lunta niin viikon sisään olin tekemässä liittolaattojen saumoja yms. hommia ja mesu kysyi ihan oikeisiin töihin suoraan heille, olin siis vuokrafirmasta siellä.
Samana kesänä menin tikkarimieheksi asfalttihommiin niin taas ei mennyt kuin viikko niin olin jo tekemässä liikuntasaumoja yms. ja jyräkuskina, taas olisi ollut vakihommia.
Aurakuskiksi kanssa päädyin samalta ruumiinvuokrauslafkalta ja siinä nyt ei päässyt paljon etenemään mutta eipä minua kukaan kysellyt muuten kuin jos tuli jotain extrahommia, varmaan olisi sielläkin jatkunut pesti mutta mulla alkoi omat jutut taas vetämään niin oli selviö etten ole kuin sovitun ajan.
Se on oikeasti vain asenteesta kiinni, jokaisessa hommassa oli naurettavan pieni tuntiliksa mutta kun ei nyt muutakaan tekemistä ollut.

NAISolento haluaa tomaattia, onko hyviä ohjeita, eroaako paljon tsilistä?
Eeei eroa. Aurinkoa jos piisaa niin hyvä. Saa myös sitoo oksia johonkin tukipuuhun, että ei oksat katkeile. Näin ainakin itsellä joka lajikkeen kanssa.

Kirsikkatomaattia pitäisi taas laittaa tulevalle suvelle. World smallest oli vähän turhan pieni.

Edit, käsittääkseni näiden nykyaikaisten lajien kohdalla on noiden silmujen, varkaiden vai mitä nyt ovatkaan nyppiminen turhaa. Enkä ole edes leikellyt mitenkään. Etellisvuonna tuli muutama sata kirsikkatomaattia. Pidin kohtalaisena määränä, kun vaivaa ei ollut kuin tuo sidonta ja jatkuva veden kippaus.

Tai edes riittävän hyvä, mutta kaikkeen tylsistyy. Ja jos hyvin tehdystä työstä palkitaan lisätöillä, niin kannattaako riehua, vai ottaa lungisti?
Olen muutamassa asiassa selvästi parempi työmaalla kuin muut. Ja riittävän tyhmä että olen niitä hommia sitten tehnyt selvästi enemmän kuin muut (joka tietenkin johtaa edelliseen ja siihen ettei muut opi). Ja saanut siitä vain sitten kaiken asiaan liittyvän paskan yksin kannettavakseni ilman mitään näkyvää hyötyä minulle. Nykyään: en jaksa enää panostaa.

Mutta jos noin on, silloin voi olla oikeastaan ihan sama mitä tekee työkseen/isona jos kaikki kiinnostaa yhtä vähän.

Näin minäkin olen päätellyt. Tai kyllä esim. nykyisessä duunissa on sinänsä paljon mielenkiintoisia elementtejä joista tykkään, mutta kun homma tuntuu sellaiselta jatkuvalta säätämiseltä joka suuntaan, jossa ei saa minkäänlaisia oikeita onnistumisen kokemuksia vaan parhaimmillaan linjaa "oho, selvisinpä tästäkin", niin vähän se into on vuosien myötä varissut. Mitä olen työelämää muuten ympärillä seurannut, niin en myöskään usko vihreämpään ruohoon millään puolella aitaa, joten näillä mennään. Vähän sama homma harrastuksien kanssa, että kun on monipuolisesti keskinkertaisen kohtuullinen kaikessa, muttei tähän ikään mennessä ole keksinyt mitään missä voisi tuntea olevansa oikeasti hyvä, niin ei oikein jaksa enää napata mikään vanhoista jutuista ja mikään uusi homma tyhjästä vielä vähemmän.

Itse menen mukavuus edellä. Jos vituttaa, niin askel vasempaan tai oikeaan. Työn oltava mieluisaa pitkässä juoksussa.

Palkalla väljä, kyllä täällä Marin pitää huolen, että puuro ei kattilasta lopu.

Täällä saa sitäpaitsi miljuunaa eri tukea opiskeluun, joten miksi ei vaan opiskele uutta, jos vanha harmittaa. Opiskelu on keskimäärin mukavaa, mutta hetkellisesti persiistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom