Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en viitti edes miettiä, a) se ei milloinkaan ole johtanut mihinkään b) se aiheuttaa valtavaaa ahdistusta

lasketellaan vapaalla vain menemään

Idolini Jari Sarasvuo on puhunut paljonkin aiheesta. Hänen näkemyksensä on se, että he jotka löytävän työn sellaisten asioiden parista joihin suhtautuvat intohimoisesti, ovat todellisia menestyjiä ja pääsääntöisesti erinomaisia työssään.
Tämä ei nyt tarkoita että siitä työstä, olipa se mitä hyvänsä, pitäisi saada mahdollisimman paljon rahaa.

Tämä on yksi tapa pohtia tuota isona tekemisen ongelmaa.

Jos taas koittaisi hiukan harrastaa.

Yhden pisteen vihje: eivät lillu vedessä.

bali.jpg

Vaihdettu kolme kukkaa isompiin ruukkuihin. Mullan sijaan olen siirtynyt käyttämään kookoskuitua. Toivottavasti kasvit innostuvat ripeään kasvuun ja kukoistukseen. Haluaisin kotiin hieman viidakkomaista tunnelmaa.

Riski matalapalkkaiseen suorittavaan työhön ajautumiseen on suuri.
Kukahan se joskus vittuile mulle tosta termistä kun käytin?
En muista mihin liittyi mutta varmaan käytin kaunista kieltä ja ehkä jotenkin äly saattanut liittyä siihen mutta olin kuitenkin ala-arvoinen tyyppi kun käytän tuota termia.
Minusta se kuvaa erittäin hyvin tekijöitä mutta toisaalta siellä on myös ammatteja joissa tienaa ihan kohtuullisesti, joskin useimmiten nämä henkilöt nauttivat sitä palkkahaitarin malatampaa osaa.
Voisin kuvitella syynä olevan myös intohimon puute asioihin.

Miten kuivaat nuo? Joskus tuli kuivateltua chilejä kiertoilmauunilla ja sittemmin vihanneskuivurilla, jotka varmaan toimisi marjoillekin?

Chilejä tuli viimeksi kasvatettua varmaan kuus vuotta sitten ja nyt heti taas. Näyttää 6-10 v. vanhat siemenet itävän talouspaperilla ja seuraavaksi tarvisi päättää siirtääkö ne multaan vai kivivillaan. Nimimerkillä insinööri harrastaa. Kuusi vuotta väliä edellisestä, koska vasta nyt alkaa olla aiemmat chilit käytetty vesiviljelyksistä... Näyttää tässä välissä chilifoorumikin suurinpiirtein kuolleen.
Uunissa vaan luukku auki ja lämpötila 50-asteeseen. Aika pitkään otti, ehkä päivän.

Juu täälläkin sain viime suvena tsiliä itään varmaan yhtä vanhoista siemenistä. Yllätti oikein, kun lähti vielä habanerot itään. Vesiviljelin kans joskus, nyt ei enää jaksa säätää. Ainoastaan siemenet kivivillaan.

TJJ:llä kyllä komea puska.

Vesiviljelin kans joskus, nyt ei enää jaksa säätää.
Mää olen huono vesiviljelijä. Passiiviviljelyitä on monta, pari olen vaihtanut isompaan purkkiin, muuen lisänny vaan litkua.

Kokeiluluontoiseen ebbiin olen kajonnut kaksi kertaa kahdessa kuukaudessa litkun lisäämisen lisäksi. Kerran vaihdoin nesteet suunnitellusti, toisen kerran piti viritelmää vähän tuunata kun meni pumppu tukkoon.

Kukahan se joskus vittuile mulle tosta termistä kun käytin?
En muista mihin liittyi mutta varmaan käytin kaunista kieltä ja ehkä jotenkin äly saattanut liittyä siihen mutta olin kuitenkin ala-arvoinen tyyppi kun käytän tuota termia.
Minusta se kuvaa erittäin hyvin tekijöitä mutta toisaalta siellä on myös ammatteja joissa tienaa ihan kohtuullisesti, joskin useimmiten nämä henkilöt nauttivat sitä palkkahaitarin malatampaa osaa.
Voisin kuvitella syynä olevan myös intohimon puute asioihin.

Joo en kyllä kenellekään menisi sanomaan sen hommista tuota, vois tulla paheksuntaa. Mutta kyllähän ne joita asiat kiinnostaa, varmasti keskimäärin "menestyykin" paremmin. Pätee myös kouluunkin.
Mutta jonkun verran voi itseään syyttää jos päätyy esim. poliittisin perustein valtionhallinnon apulaiskansliapäälliköksi ja varapääjohtajaksi, tällaisia täysin turhia hommia on kuitenkin varsin vähän. :ROFLMAO:

Back
Ylös Bottom