Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
@Reivi onko hukkaportti vai siipiohjaus ahtopaineelle. Ihme humpaamista kyllä.
Liikkuuko ahtopaineen säätölaitteen tangot laidasta laitaan?
Pitäskai se tyhjänä hurahtaa täydet kierrokset vaikka ei ois ahtoja ollenkaan.

Onko varma kans ettei railipaineet heilu? Onko laittaa uutta railipaineen säätöventtiiliä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se kuitenkin mittaa ahtopainettakin jos imusarjassa on paineanturi...vai tä.

Mr Keiton kuva näyttää loivasti lämpötila-anturilta.

e: videon perusteella sekasin ku irma vappuna

@vokot piti tilata oikein CD-formaatissa pari uusinta Insomniumia, kun tykästyin. Nyt on soundi nykyisillä luureilla niin kohdallaan, niin lähti nuokin putoamaan ihan uudella tavalla.

@Reivi onko hukkaportti vai siipiohjaus ahtopaineelle. Ihme humpaamista kyllä.
Liikkuuko ahtopaineen säätölaitteen tangot laidasta laitaan?
Pitäskai se tyhjänä hurahtaa täydet kierrokset vaikka ei ois ahtoja ollenkaan.

Onko varma kans ettei railipaineet heilu? Onko laittaa uutta railipaineen säätöventtiiliä?
Juuttuvasiipinen ahdin, kellon vivusto liikkuu nätisti, pystyy ihan itse imemällä liikutteleen. Dataloggeri esim tuossa vastaavassa tilanteessa kuin videolla, näyttää et railipaineet nousee normaalisti ylös ja pysyy ylhäällä, vaikka auto humppaakin. Ei ole uutta venttiiliä tähän hätään.

Eikös se kuitenkin mittaa ahtopainettakin jos imusarjassa on paineanturi...vai tä.

Mr Keiton kuva näyttää loivasti lämpötila-anturilta.

e: videon perusteella sekasin ku irma vappuna
Lämpötila-anturiksi minäkin sen olen ajatellut, mutta ei nämä diisselit tosin älyttömän tuttuja ole, japanin vehkeet varsinkaan, niin siksi minä noita tarkentavia kyselinkin.

Syvä kurkku ois paljon messevämpi nimi. Sain kerran treffeillä kasvissyöjän syömään mediumia sorsanfilettä. Kelpasi sen jälkeen muunkinlainen liha. Khihihii...

Minä haluaisin kans semmoisen munagrillin, mistä täällä on ollut puhetta. Ja ison.

Lämpötila-anturiksi minäkin sen olen ajatellut, mutta ei nämä diisselit tosin älyttömän tuttuja ole, japanin vehkeet varsinkaan, niin siksi minä noita tarkentavia kyselinkin.
Joo saatan itsekin olla väärässä ja Katto hieman humalassa mutta mielenkiintoista näitä on pohtia.

Niin se kaasuläppäkin toimii normaalisti. Hö.

Syvä kurkku ois paljon messevämpi nimi. Sain kerran treffeillä kasvissyöjän syömään mediumia sorsanfilettä. Kelpasi sen jälkeen muunkinlainen liha. Khihihii...

Minä haluaisin kans semmoisen munagrillin, mistä täällä on ollut puhetta. Ja ison.
Meinas jo loppua kuin seinään tääkin viritys kun unohdin ton ominaisuuden.
Olen koko talven suunnitellut samanlaista munarillin pidikettä minkä Herr Doctor väsäsi mutta niin että on tehty varasto/suoja sille johon sen ja tarvikkeet saa laitettua siististi jemmaan.
Pohdin jos ovi aukeaisi kaasujousilla ylös niin siinä olisi myös katos jos haluaa sateella rillata.

Joo saatan itsekin olla väärässä ja Katto hieman humalassa mutta mielenkiintoista näitä on pohtia.

Niin se kaasuläppäkin toimii normaalisti. Hö.
Juu, se et jos tää kottero ois 10k€ tai yli arvoltaan, niin veisin pajalle, mutta vanha paska jolla on lähinnä käyttöarvoa, niin joutaa käpistellä itse.

Jos tuota huomenissa ripustelis turbon takaisin ja jatkaisi vielä hetken kikkailua. Koittaa saahaa pitempi pätkä logattua tuota dataa, josko sieltä jotain löytäis. Jos tästä ei kalua saa, niin eiköhän tuosta joku kuitenkin tuon alakerran osta jollain rahalla :D

Supista vähän fokusta harvempaan kerrallaan niin pysyy toisen tärkeät arvot mielessä eikä mene naisten ominaisuudet ja naamat sekaisin?

e. Oikeasti, en ymmärrä miksi ruokavalio olisi ongelma? Ei kukaan pakota aikuisia ihmisiä syömään samaa ruokaa ja useasta ravintolasta löytyy tänä päivänä vaihtoehtoja ihan kaikille. Ja niin rajoittunut kuin vegaani on varmasti tottunut ostamaan ja laittamaan omat ruokansa, vaikea nähdä ongelmaa - paitsi tietysti, jos sopeutuminen siihen, että joku tekee erilaisia valintoja kuin itse, on se ongelma, niin sitten toki.

Olen koko talven suunnitellut samanlaista munarillin pidikettä minkä Herr Doctor väsäsi mutta niin että on tehty varasto/suoja sille johon sen ja tarvikkeet saa laitettua siististi jemmaan.
Pohdin jos ovi aukeaisi kaasujousilla ylös niin siinä olisi myös katos jos haluaa sateella rillata.
Tosta mallia?

big-green-egg-in-portable-outdoor-kitchen.jpg

Meillä on onneksi terassi sen verran iso ja osin katettu, että voi rullata satella/talvella katoksen alle ja paremmalla kelillä sitten auringon alle. Hiilille pitää olla sitten riittävän iso säilytystila, 15kg säkit ei ihan pikkulaatikkoon mene.

Tosta mallia?

big-green-egg-in-portable-outdoor-kitchen.jpg

Meillä on onneksi terassi sen verran iso ja osin katettu, että voi rullata satella/talvella katoksen alle ja paremmalla kelillä sitten auringon alle. Hiilille pitää olla sitten riittävän iso säilytystila, 15kg säkit ei ihan pikkulaatikkoon mene.
No just tuollainen mutta niin että toi alaosa on pyörillä niin sen saa vedettyä ulos.

Supista vähän fokusta harvempaan kerrallaan niin pysyy toisen tärkeät arvot mielessä eikä mene naisten ominaisuudet ja naamat sekaisin?

e. Oikeasti, en ymmärrä miksi ruokavalio olisi ongelma? Ei kukaan pakota aikuisia ihmisiä syömään samaa ruokaa ja useasta ravintolasta löytyy tänä päivänä vaihtoehtoja ihan kaikille. Ja niin rajoittunut kuin vegaani on varmasti tottunut ostamaan ja laittamaan omat ruokansa, vaikea nähdä ongelmaa - paitsi tietysti, jos sopeutuminen siihen, että joku tekee erilaisia valintoja kuin itse, on se ongelma, niin sitten toki.
Siis ihan vitsillä heitin, en tunne sitä heimoa niin ei ole mitenkään ajatustasolla mukana.
Mikäli joku olisi ihan fanaattinen asian kanssa ettei hyväksy lihaa muilla niin unohtuis samantien.

Sikäli kun tämä on se anturi, joka on samassa johtosarjassa tuon maffin kans, siinä koneen etupuolella ylhäällä laturin takana, niin käytetty pois paikoiltaan ja putsattu. Samalla toki testattu molemmat anturit myös siten et piuhat pois paikoiltaan ja ei vaikuta kotteron käytökseen millään tavalla (antaa toki antureista vikakoodit, joten oletan että ovat hengissä). Vois kait tuota koittaa viel käpistellä, arvatenkin tämäkin anturi on sit tilauskamaa, sikäli kun jostain sattuu löytämään ja marmotiskiltä arvatenkin alkaen 400€, kuten maffistakin olivat vailla.

Tässä lyhyt pätkä moottorin käytöksestä kylmänä paikallaan poljettaessa (lappu lattiassa, 2 vetoa):
View: https://youtu.be/BIGSehLK4qo

Subaruista en mitään tiedä, mutta jos kaikki selkeä on kokeiltu lähtisin käymään maadotuspisteitä läpi. Ei hauskaa, mutta 1 ruksi lisää listaan tsekatuista (jos ei jo ole).

Mikäli joku olisi ihan fanaattinen asian kanssa ettei hyväksy lihaa muilla niin unohtuis samantien.
Toki; sehän olisi myös sellaista ehdottomuutta, ettei hyväksytä kuin oma elämäntapa ja maailmankatsomus. Sellainen rajoittuneisuus tuntuu jo ajatuksenakin hyvin ahdistavalta, oli se valittu elämäntapa ja arvomaailma mikä tahansa.

e. Ei kaikkien kanssa tarvitse tietenkään haluta jakaa elämäänsä ja on hyväkin jakaa samoja arvoja puolison kanssa mutta noin yleensä muiden valintojen tuomitseminen kertoo ennen kaikkea omasta rajoittuneisuudesta.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom