Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän siinä ahtimessa sitten voisi olla ongelmana jos ei vaikuta olevan mitään vikaa mutta ahtopaineita kuitenkin puuttuu. Hmm hmm. Kinkkistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikähän siinä ahtimessa sitten voisi olla ongelmana jos ei vaikuta olevan mitään vikaa mutta ahtopaineita kuitenkin puuttuu. Hmm hmm. Kinkkistä.
Ilmansuodatin/ilmansuodattimet (Mersun V-6) tukossa, hukkaportti jumittunut auki, ohjainsiivet ei liiku kuten pitäisi, ahtoputket/välijäähdytin irti/halki, pakosarja halki/vuotaa.
Ilmasassa-/ahtopaine-/ahtoilman lämpötilamittari viallinen.
Moottori vikatilassa ja ohjelmasta ei edes pyydetä ahtoja?

Vika voi olla kaasupolkimessakin, onhan näitä, nykyrakkineet on saatanan keksintöjä, jos pukkaa kunnon viat päälle.
 
Viimeksi muokattu:
FB_IMG_1611764292551~01.jpg
 
Mikähän siinä ahtimessa sitten voisi olla ongelmana jos ei vaikuta olevan mitään vikaa mutta ahtopaineita kuitenkin puuttuu. Hmm hmm. Kinkkistä.
Ei ole vermeitä millä penkittää paineella turboa ja -09 subaru ei mittaile ahtopaineita, pelkkä maf ennen turboa, joten järkevää dataa ei saa autosta ulos. Koko ahtolinja on käytetty irrallaan ja ei ole halki, poikki tai pinossa. Kuten sanottu, olisipa se vaan kiva, jos tuo ajoneuvo antaisi edes yhden vihjeen vikakoodin muodossa, niin olisi jokin tietopiste johon nojata. Ei tosiaan viitsi laittaa rahaa, ihan vain kokeilumielessä.
 
Ahtoja jos pystyisi mittaamaan niin voisi tuoda valaistusta asiaan.
Siihen tuo alakierrosten hengettömyys kyllä viittaa, varsinkin jos polttoainetta vaikuttaa saavan.
 
Jos pystyy mittaamaan arvoja tosta maffista niin sitä voisi kokeilla? Viallisella maffilla auto saattaa käyttäytyä miten sattuu.
Maf vaikutti olevan järjissään ja tulipa tämä testattua myös toisella maffilla, molemmat antoi samalla skaalalla arvoja. Kattoo jos jostain purkuautosta sais ehjän käytetyn mutkan halvalla, näitä alkupään boxer dieseleitä kun lasahtelee tasaiseen alakerran osalta, niin tarjontaa onneksi on jonnin verran.
 
Potilas diisseli, kotterossa tehdas uusi alakerta jolla rullattu 80tkm, ei naputa, eli lohko ok.

Ei vetoja alle 2000 kierroksen ja katosi kesken ajon ilman varoitteluita tai oireita. Yli 2000 rpm niin vetää tai ainakin veti normaalisti. Käy nätisti tyhjää kylmänä ja lämpöisenä. Paikallaan polkiessa kerää kuitenkin tosi vaivoin kierroksia (humppaa). Turbo otettu irti, ei klappia poikittain tai pitkittäin, vaikuttaa myös pyörivän kohtuudella ainakin sormin pyöritellen, kompuran puolella öljyä jonkin verran putkissa ennen cooleria (voi johtua myös huohotuksesta), pakopuoli kuiva. Railipaineet pysyy stabiilina kuormalla ja ilman kuormaa, "kaasuläppä" 79% auki kuten pitääkin ja ei huopaa tai souda senkään säädöt.

Eli saanee soppaa normaalisti, mutta happi ilmeisesti loppuu.

Veikkaus tällä hetkellä turbolle (60tkm ajettu tehdaskunnostettu IHI), vaikka ei löydykkään mitään fyysistä vikaa. Ei vaan viitsis ihan testaamisen nimissä sijoittaa 400-500€.
Tsekkaa imusarjan paineanturi. Egr kierrättää sinne öljypaskaa.

E. Mulla Outbackissa siis toi vikana likimain samoilla oireilla.
 
Tsekkaa imusarjan paineanturi. Egr kierrättää sinne öljypaskaa.

E. Mulla Outbackissa siis toi vikana likimain samoilla oireilla.
Sikäli kun tämä on se anturi, joka on samassa johtosarjassa tuon maffin kans, siinä koneen etupuolella ylhäällä laturin takana, niin käytetty pois paikoiltaan ja putsattu. Samalla toki testattu molemmat anturit myös siten et piuhat pois paikoiltaan ja ei vaikuta kotteron käytökseen millään tavalla (antaa toki antureista vikakoodit, joten oletan että ovat hengissä). Vois kait tuota koittaa viel käpistellä, arvatenkin tämäkin anturi on sit tilauskamaa, sikäli kun jostain sattuu löytämään ja marmotiskiltä arvatenkin alkaen 400€, kuten maffistakin olivat vailla.

Tässä lyhyt pätkä moottorin käytöksestä kylmänä paikallaan poljettaessa (lappu lattiassa, 2 vetoa):
View: https://youtu.be/BIGSehLK4qo
 
Viimeksi muokattu:
Sikäli kun tämä on se anturi, joka on samassa johtosarjassa tuon maffin kans, siinä koneen etupuolella ylhäällä laturin takana, niin käytetty pois paikoiltaan ja putsattu. Samalla toki testattu molemmat anturit myös siten et piuhat pois paikoiltaan ja ei vaikuta kotteron käytökseen millään tavalla (antaa toki antureista vikakoodit, joten oletan että ovat hengissä). Vois kait tuota koittaa viel käpistellä, arvatenkin tämäkin anturi on sit tilauskamaa, sikäli kun jostain sattuu löytämään ja marmotiskiltä arvatenkin alkaen 400€, kuten maffistakin olivat vailla.
Screenshot_20210127-193726_Chrome.jpg

Tuon näköinen mutikka, ei johtosarjassa vaan imusarjassa, muistaakseni. Nyt veljen paku lainassa ja subaru hällä, muuten saisit kuvan suoraan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom