Mjoo, toi Esab on mun turailuihin jo liiankin hyvä, päädyn varmaan Kempin Alfaan automaattina.@Heatseeker
Mulla on itsellä Kempin Alfa maski ulko/rytöhommissa, helppo käyttää, mahtuu radiokuulosuojaimet ilman ylimääräistä kikkailua myös maskin alle. Lisäksi käytännössä aina kirkas lasi, koska ne roiskesuojat on ihan ilmaisia.
Hakkaa imo Euromaskin 6-0, tällä sentäs näkee hitsata. Ja euromaskin visiirit törkeen hintaisia ja menee nopeasti vaihtokuntoon.
Lisäksi se fiilis tämän maskin päässä on tajuton!
Raitisilma maskina hallissa mulla on Kemppi 90 beta automaattina. Siitä tuli myös nyt uusi kevyt malli, järkevämmällä suodattimella.
Maskin hyviä puolia on edukkaat roiskesuojat ja nostettava visiiri hionnan ajaksi. Eli ei tarvitse kikkailla nappien kanssa.
Tähän koslaan ei mahdu peltorit tms alle.
Kolmantena maskina mulla on Esab Sentinel A50. Paras maski pitää päässä ja heftailussa ihan huippu. Rälläköinnissä ehkä keltaisella linssillä hieman liian tumma, maski lukittuu 4 tummuuteen hionta asennossa. Huhut puhuu että uusissa kaseteissa on 3 tummuus.
Lisäksi tässä miinuspuolena on juurikin tuo GRIND nappula, nostettava luukku on nopeampi, ja aika usein lyö silmille kun unohdat painaa takaisin hitsaustilaan.
Kosketusnäyttö on toiminut kun unelma, muistipaikkoja 5 ja hyvät säädöt jne.
Lisäksi parhaimman näköinen maski.
Tuosta saa visiirin ylös kun rälläköi, ja sekin on mukavampaa kokomaskilla jos on esim ajoneuvon tai työkoneen alla selällään. Tulee yleensä ne kipinät kaikki päälle.
Olen kyllä selvästi tullut yhtä vanhaksi kuin TJJ, kun silmien suojaamiseen on valmis laittamaan vähän rahaa.