Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
@Heatseeker
Mulla on itsellä Kempin Alfa maski ulko/rytöhommissa, helppo käyttää, mahtuu radiokuulosuojaimet ilman ylimääräistä kikkailua myös maskin alle. Lisäksi käytännössä aina kirkas lasi, koska ne roiskesuojat on ihan ilmaisia.
Hakkaa imo Euromaskin 6-0, tällä sentäs näkee hitsata. Ja euromaskin visiirit törkeen hintaisia ja menee nopeasti vaihtokuntoon.
Lisäksi se fiilis tämän maskin päässä on tajuton!

Raitisilma maskina hallissa mulla on Kemppi 90 beta automaattina. Siitä tuli myös nyt uusi kevyt malli, järkevämmällä suodattimella.
Maskin hyviä puolia on edukkaat roiskesuojat ja nostettava visiiri hionnan ajaksi. Eli ei tarvitse kikkailla nappien kanssa.
Tähän koslaan ei mahdu peltorit tms alle.

Kolmantena maskina mulla on Esab Sentinel A50. Paras maski pitää päässä ja heftailussa ihan huippu. Rälläköinnissä ehkä keltaisella linssillä hieman liian tumma, maski lukittuu 4 tummuuteen hionta asennossa. Huhut puhuu että uusissa kaseteissa on 3 tummuus.

Lisäksi tässä miinuspuolena on juurikin tuo GRIND nappula, nostettava luukku on nopeampi, ja aika usein lyö silmille kun unohdat painaa takaisin hitsaustilaan.

Kosketusnäyttö on toiminut kun unelma, muistipaikkoja 5 ja hyvät säädöt jne.
Lisäksi parhaimman näköinen maski.
Mjoo, toi Esab on mun turailuihin jo liiankin hyvä, päädyn varmaan Kempin Alfaan automaattina.
Tuosta saa visiirin ylös kun rälläköi, ja sekin on mukavampaa kokomaskilla jos on esim ajoneuvon tai työkoneen alla selällään. Tulee yleensä ne kipinät kaikki päälle.

Olen kyllä selvästi tullut yhtä vanhaksi kuin TJJ, kun silmien suojaamiseen on valmis laittamaan vähän rahaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsehän suosisin ns. American Chopper -tyyliä, eli silmät kiinni/katse pois päin. Korkeintaan vähän sivusilmällä voi vilkaista.

Kerran olen nuorena ja rohkeana autosta yhden iskarin yläpään nopean paikkakorjauksen kiireessä ja vittuunnuksissani hitsannut ilman maskia. Sen verran oli seuraavana aamuna silmät ummessa ja naama tavallistakin turvonneempi ja rumempi, että Siperia opetti pysyvästi "ei näin, vitun idiootti".
 
@gonzaless D4:llä 99m (Udisc) ihan perusheitolla. Kyllä tuo 90-100m alkanee olemaan suhteellisen tasaisesti heitettävissä, jos saa vaan heittää noita alivakaita. Vakaammilla saa ottaakin sit 10m poies..

Mutta kyllä se 10-15m lisää perusheittoihin tekis vaan ison eron pidemmillä väylillä..
 
Kerran olen nuorena ja rohkeana autosta yhden iskarin yläpään nopean paikkakorjauksen kiireessä ja vittuunnuksissani hitsannut ilman maskia. Sen verran oli seuraavana aamuna silmät ummessa ja naama tavallistakin turvonneempi ja rumempi, että Siperia opetti pysyvästi "ei näin, vitun idiootti".
Joskus on ihan vaan vähän heppaillut t-paita päällä niin kädet palanut vaikka maski ollutkin päässä.
Kerran ihan vaan vähän vedin teräsharjalaikalla ja sitten oltiinkin keskussairaalassa tuijottamassa kun pupilliin porattiin reikää että sai piikin ja ruosteet sieltä veks.
 
Pyörä kuten kuski, mutta kivaa oli.

010A613E-F483-4A27-83E3-3B81252CC1D8.jpeg
 
Aikoinaan yläasteella kässäluokassa metallipuolella oli jo vuonna 1992 tms Speedglas automaattimaski migin kaverina. Juu, kyllä. Ope tais olla vähä tavallista "harrastuneempi". Oli kyllä makea. Mutte me pojat saatiin reenata perusmaskeillaki, ku 3 tai 4 kaveria hitsaili omiaan perseet vastakkain.

Sittemmin käyttäny sitä ja tätä maskia, ku jollain kamppeella koittanu jotain metalleja kuumaliimata yhteen, töissä varsinaisen toiminnan ohella "eikö sitä ite voi..." tai jotain omia.

Tuota jo kehuttua speedglasia lukuunottamatta kaikki automaatit ollu kyllä pettymyksiä, varmaan ollu niitä halpoja. Euromaski saattaa olla kulutustavaraa, niinku @Kiukku tuumas, mutta toimii. Ja omissa pikku räpsyttelyissä ikivanhalla paskalla valovirtamigillä nyökkäilen naamalle sitä ysäriltä peräisin olevaa Kempin perusmaskia, mikä onkaan.
 
Aikoinaan yläasteella kässäluokassa metallipuolella oli jo vuonna 1992 tms Speedglas automaattimaski migin kaverina. Juu, kyllä. Ope tais olla vähä tavallista "harrastuneempi". Oli kyllä makea. Mutte me pojat saatiin reenata perusmaskeillaki, ku 3 tai 4 kaveria hitsaili omiaan perseet vastakkain.

Sittemmin käyttäny sitä ja tätä maskia, ku jollain kamppeella koittanu jotain metalleja kuumaliimata yhteen, töissä varsinaisen toiminnan ohella "eikö sitä ite voi..." tai jotain omia.

Tuota jo kehuttua speedglasia lukuunottamatta kaikki automaatit ollu kyllä pettymyksiä, varmaan ollu niitä halpoja. Euromaski saattaa olla kulutustavaraa, niinku @Kiukku tuumas, mutta toimii. Ja omissa pikku räpsyttelyissä ikivanhalla paskalla valovirtamigillä nyökkäilen naamalle sitä ysäriltä peräisin olevaa Kempin perusmaskia, mikä onkaan.
Ai että, pitäskhän nuoki kamat kaivella tallin nurkasta esiin, kai sitä ny jotain kuumaliimattavaa oli tontilla... 😂
 
Kerran olen nuorena ja rohkeana autosta yhden iskarin yläpään nopean paikkakorjauksen kiireessä ja vittuunnuksissani hitsannut ilman maskia. Sen verran oli seuraavana aamuna silmät ummessa ja naama tavallistakin turvonneempi ja rumempi, että Siperia opetti pysyvästi "ei näin, vitun idiootti".
Kaveri (konemiehiä) oli aikoinaan kuumaliimannu vähä isomman pyöräkoneen kauhaan uutta huulilevyä. Oli tuntunu helpommalta kyykkiä kauhassa ja hitsata sieltäkäsin ns. huulilevyn takaa.

Oli maski, hanskat, palosuojahaalarit ja kaikki. Oli palanu niska kauhan perän heijastamasta UV-säteilystä...
 
Back
Ylös Bottom