Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
on tullut maistettua, paikkakunnan panojuhlilla

mietippä kun gontsa vetäsee täysinselvinpäin tommosen juoman

huhhuh ja vielä kerran huhhuh

En mitään yhdeksänvolttista ala juomaan. Siinä on vaimo ja lapset hangessa, naapurin emäntä pantu ja paikallislehden otsikot varattu viikoks.

edit. ulkomaita asti uutisoitais pienten lapsiperheiden äitejä järkyttyneen.

edit2. ja kysyttäisiin jumalalta oliko hänen suunnitelma tämä.
 
Onko jollakin heittää nyt suoraan tietoa tai mutua, että voiko brexitin jälkeen tilata briteistä mitään? No tietty voi mutta jos vaikka löydän hyvän monitorin pc:lle hintaan 199€ niin siihen sitten päälle joku 22% ja muuta tullisotkua ja härdelliä ja lisää maksuja yms? Eli hinta olis sen 250e kun se on mulla kotona?
 
Kiitoksia, jännä että tuohon 22e hälyytykseen törmäsin jo heidän sivuilta, ja kiinan kamat nyt onkin ollut kovassa showssa mut lyhyesti siis, viel uskaltaa tän vuoden tilata. Jees
 
Tääkin riippuu kyllä viskistä. Jotkut hyötyvät vesitilkasta, jotkut eivät. Minun suuhuni esim. Balvenie (oisko ollut 12yo DoubleWood) menee melkeinpä pilalle, jos sitä laimentaa vedellä.

Toki mitä korkeampi prosentti, niin sitä enemmän tuosta laimentamisesta on hyötyä, mutta tuo 40 pinnaa ei minusta ole vielä se raja, että aina kannattaa laittaa.

muoks. miten itse maistan, niin aina ensin ilman vettä. Sen jälkeen pieni (oikeasti pieni) määrä kerrallaan lisää, kunnes tuntuu natsaavan. En kyllä jaksa tätä veivuuta oikein muualla kuin ravintolassa ja uusiin viskeihin tutustuessa.
Mulle kaikissa viskeissä maistuu tuo alkoholi yli. Myös Balveniessa. Mutta usein jo se auttaa että antaa sen viskin ilmastua lasissa jonkun aikaa, auttaa. Harvoin jaksan laittaa mitään vettä vaikka se tilkka roisi kyllä paremmin aromit esille.

Lisäksi mä en tykkää juoda Glencairnin aromilasista, mun makunystyröille sopii paremmin täysin auki oleva lasin suu koska siinä se alkoholi ei tule niin esille mun nenälle. Mutta nämäkin on makuasioita.
 
@Max131

Huomasin maaliskuun puolella, että ylet loppu soimasta BluOS:n TuneIn kautta ja nyt tässä pikanen googletus ja taas soi. Ajattelinkin että Yle jotain härvännyt ja näinhän se oli.

Jos samaa ongelmaa tai jollain muulla kuulet olevan, niin: https://ah-hifisystems.fi/fi/page/yle-ei-enaa-laheta-striimia-tune-in-palveluun/10098
Kas, melko vähän tulee kuunneltua radiota, mutta taisin jossain kohtaa pistää merkille, että jotain niiden kanavien kanssa oli tapahtunut. Pitääpä laittaa muistiin tuo.

Oon kyllä miettinyt vähän streamerinkin vaihtamista. Tällainen houkuttaisi: https://www.harrowaudiohifi.co.uk/en/novafidelity-x45. Tulis samassa paketissa CD-soitin (+ rippausmahdollisuus), vaikka tarve noille onkin hyvin vähäistä.
 
Oon kyllä miettinyt vähän streamerinkin vaihtamista. Tällainen houkuttaisi: https://www.harrowaudiohifi.co.uk/en/novafidelity-x45. Tulis samassa paketissa CD-soitin (+ rippausmahdollisuus), vaikka tarve noille onkin hyvin vähäistä.
Vaikuttaa pätevälle vehkeelle, jos on levyjä ja ylipäätään jotain ripattavaa. Hintaakin näyttää olevan, jokunen euro. Itsellä kun levyjä vain muutama, niin menee nykyinen striimeri erinomaisesti.

Tidalista kuunnellut nyt jotain mitä ennen en ole päässyt kuuleen. Mutta esim nyt soi parhaillaan ihan BBC:n Radio 1. Useimmiten radio päällä itsellä.
 
Vaikuttaa pätevälle vehkeelle, jos on levyjä ja ylipäätään jotain ripattavaa. Hintaakin näyttää olevan, jokunen euro. Itsellä kun levyjä vain muutama, niin menee nykyinen striimeri erinomaisesti.
Olishan tossa muitakin etuja Nodeen verrattuna. Tuossa on suora AES/EBU -ulostulo, niin yksinkertaistaisi digitaalista signaaliketjua yhden koksupiuhan ja impedanssimuuntimen verran, kun voisi vetää johdon suoraan streamerista kaiuttimeen. Analogisesti jos kytkee, niin tuon DAC on jonkin matkaa Noden vastaavaa laadukkaampi. Ja kyllä näissä on ihan äänenlaadullisiakin eroja, kun mennään laadukkaampiin laitteisiin, olkoonkin, että erot eivät digilähteissä ole välttämättä mitään luokkaa yö ja päivä.

Ja tosiaan kun tuossa on ylipäätään kaikki muukin tarvittava, tyyliin optinen sisääntulo telkkaria varten, tuki kaikille järkeville streamauspalveluille, nettiradio jne. Yleensä näissä tuppaa aina olemaan joku kompromissi johonkin suuntaan, jos vaihtamista on miettinyt.

Ootko huomannut eroa soundissa Tidalin hifi versus Spottari?
 
Jotenkin outoa sanoa, että jonkun valmistajan viski on hyvää. Kuitenkin valmistajien eri puteleissa on hirveitä eroja. Esimerkiksi bulkkiviskinäni on Taliskerin Dark storms kun taas Taliskerin normaaleihin 10/12 en halua koskea. Sama lempimerkkini Bunnahabhain kanssa, jotkut hyviä ja toiset ei.
 
Vapun hulinat klo 15.00 alkaen. 16 v. poika haluaa isän kanssa pyöräilemään niin ehkä tässä jotain on tehty oikein.

Mites onko mies/nais oletetuilla kokemusta golffaamisesta? Yksi isovanhemmista kaipaa golf seuraa ja kustantaisi kurssit ym. jollekin lapsista. Olisikohan tuosta yläaste ikäiselle harrastusta? Ainakin tulisi yhteistä aikaa isovanhemman kanssa jos ei muuta.
 

Liitteet

  • thumbnail_20200422_144337.jpg
    thumbnail_20200422_144337.jpg
    653,6 KB · Katsottu: 72
Ootko huomannut eroa soundissa Tidalin hifi versus Spottari?
Paha lähteä vertaileen, kun Spotify ollut joskus yli 5-10 vuotta sitten käytössä ilmaisversiona. Luulen, että en kyllä eroa kuule ihan äkkiä, ellen erikseen kuuntelisi peräkkäin ja vertailisi.

Riittää tieto siitä, että musiikki kuulostaa aikalaille sille mitä pitäisikin ja sopii "sisustukseen". Siihen auttaa nuo Genet. Olavi Räsäset toimittaa virkaansa nykyään tallin seinällä, ei niistä malttanut luopuakaan.
 
Sehän on taas viikonloppu!

gtURFth.png


Ensin toki vähän juoksemaan; Jos lyhyesti, niin päälle vielä levypainojumppa.
Jos pitkästi niin suoraan palauttavan syömisen pariin.

No, millaista vappuriehaa on luvassa Pakkiksella? :kuvia:
Mukana myös HBO Nordic.
fkwbwDB.png
 
Rupeaa menemään hermot näiden paskassa kunnossa olevien jalkojen kanssa. Pakko pistää hyvistä kengistä huolimatta juokseminen hetkeksi jäihin ja tyytyä kävelemään toistaiseksi.
Sitä se on, kun on pari vuotta liikkumatta ja sitten koittaa lähteä liikkeelle. Vanhat polvivaivat nostaa päätään saman tien, lisäksi kantapäät ja jalkaholvit otti jo itseensä huonoilla kengillä lenkkeilystä. Saatanan lättäjalat kun pitää olla.
No, ei masennuta. Kävelylläkin saadaan nykyistä kuntoa taatusti ylös. Ylämäkeen kohtalaisen haastavaa mennä tällä hetkellä, etenkin oikea polvi vihloo aika makoisasti. Se otti osumaa jo varmaan 25 vuotta sitten. Mitään varsinaista vikaa sieltä ei ole löytynyt, mutta helposti kipeytyy, kun ei ole tarkkana.

Ei ole helppoa olla #lihava ja #huonokuntoinen

edit: onneksi tuli hommattua se soutulaite. Sillä pystyy päästämään menemään, eikä haittaa jalat yhtään.
 
Back
Ylös Bottom