Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse just tällä viikolla murtuduin omaan vanhaan pyörääni. Avain katkes lukkoon ja lainasin töistä akkurälläkän. Siinä joku teki muuttoa rappuun niin hetken jäi katselee perään kun kävelin fillarille, rälläkkä huutamaan ja valehtelematta 0,5 sekuntia myöhemmin lukon rämmäleet roskiin ja painuin sisälle. Jotenkin tajus miten helvetin helppoa ja nopeeta toi on. Ymmärrän nyt paremmin parvekesäilytystä vaikka sisustuselementtinä en edelleen suostu fillareita hyväksymään.
Tein saman operaation toisen pyörälle, tosin mulla ei ole akkurälläkkää mutta ei siinä kauaa mennyt kun töpselin laittoi seinään ja laikka punaiseksi.
 
Laimenna sitä viskiä vähän vedellä, se noin 40% maistuu tosi paljon alkoholilta, joten jos haluat enemmän aromeja ulos niin sekoita siihen maun mukaan 1-2 teelusikkaa vettä.
Jotkut valittaa että näin ei saa missään nimessä tehdä, mutta kerran sitten erehdyin viettämään joulua enään oikean viskidiggarin kanssa ja heitti lagavulit pöytään ja sanoin jo ennakkoon että en tykkää, maistanut olen ja ihan paskaa (en tietenkään suoraan mutta pointti) mutta sanoi sitten juurikin tuon notta tilkka vettä joukkoon niin maku pehmenee ja aukeaa ja herranen aika, sehän olikin ihan juotavaa sen jälkeen.
 
Lisää nillitystä 😀


Arvasin, että viskiharrastajille nousee hikikarpalot otsalle, kun lukevat pahoinpitelyjuttuja.
Kaiken lisäksi mulla ei tällä hetkellä ole Glencairn-lasiakaan. 😅



muoks. on näitä tyylirikkoja itelläkin. Ostin joku aika sitten tuollaisia aitoja japanilaisia matcha-teekippoja kahviliikkeestä, kun olivat niin hienoja. Kyseistä teetä ja valmistukseen liittyviä härveleitä en enää raaskinut ostaa ja vedän nyt pääasiassa muroja näistä.

Olen minäkin noita joskus katsellut, kun tykkään estetiikasta ja japani-jutuista,
mutta tiedän, että äärimmäisen harvoin mulla tulisi matchaa tehtyä, joten kyllä ne kipot muuhun käyttöön olisivat joutuneet.
Mutta hienoja ovat. 😄(y)
 
Jotkut valittaa että näin ei saa missään nimessä tehdä, mutta kerran sitten erehdyin viettämään joulua enään oikean viskidiggarin kanssa ja heitti lagavulit pöytään ja sanoin jo ennakkoon että en tykkää, maistanut olen ja ihan paskaa (en tietenkään suoraan mutta pointti) mutta sanoi sitten juurikin tuon notta tilkka vettä joukkoon niin maku pehmenee ja aukeaa ja herranen aika, sehän olikin ihan juotavaa sen jälkeen.
Siis tuota laimennusta käytetään ihan tastingeissäkin. Sitten maut riippuu myös lasin mallista, sellainen tulppaanilasi jossa on pienempi suuaukko, tuo maut paremmin esille kuin suora lasi ja enemmän aukeava taas tuo erilaisen maun.
 
No, millaista vappuriehaa on luvassa Pakkiksella? :kuvia:

syke ollu taas koholla koko yön polkupyöräilyn jäljiltä

35B8F6AE-BA9B-4458-A3B5-9890D0119C88.jpeg
 
Laimenna sitä viskiä vähän vedellä, se noin 40% maistuu tosi paljon alkoholilta, joten jos haluat enemmän aromeja ulos niin sekoita siihen maun mukaan 1-2 teelusikkaa vettä.
Tääkin riippuu kyllä viskistä. Jotkut hyötyvät vesitilkasta, jotkut eivät. Minun suuhuni esim. Balvenie (oisko ollut 12yo DoubleWood) menee melkeinpä pilalle, jos sitä laimentaa vedellä.

Toki mitä korkeampi prosentti, niin sitä enemmän tuosta laimentamisesta on hyötyä, mutta tuo 40 pinnaa ei minusta ole vielä se raja, että aina kannattaa laittaa.

muoks. miten itse maistan, niin aina ensin ilman vettä. Sen jälkeen pieni (oikeasti pieni) määrä kerrallaan lisää, kunnes tuntuu natsaavan. En kyllä jaksa tätä veivuuta oikein muualla kuin ravintolassa ja uusiin viskeihin tutustuessa.
 
Minä en juo viskiä. Enkä nykyään kyllä juuri mitään muutakaan ALKOholia. Vettä tulee juotua. Ja kahvia. Ja Matea. Siinähän ne. Ei sitä muuta tarvitse juoda. Jos ei halua. Itse en halua.
 
Voisin ottaa annoksen alkoholia kun saan palautettua tämän duunin vermeet. Mitä se voisi olla? Joku hyvä erikoisolut on mielessä.

mallaskosken amber lager toimii tilanteessa kuin tilanteessa, Minulla
nautintokokemus on satarosenttisesti taattu, kun sen valitsee, ikinä ei mene pieleen

ehkö myös teidän tulevassa tilanteessa se voisi olla valinta: löytyy maitokaupoista

varoitus: se, on niin herkullinen tuote, että äärinmäisen harvoin pystyy nauttia yhden, onely, santsi kuuluu (lähes)Aina kuvioon, Minulla
 
Voisin ottaa annoksen alkoholia kun saan palautettua tämän duunin vermeet. Mitä se voisi olla? Joku hyvä erikoisolut on mielessä.
east_india.png


Tästä piti @Xtreme lle mainita myös, että uusi erinomainen kokeilu tämä!
 
Mjaa, jos kotimaista niin sitten paikallista Hiisi Panimon Humulus Lupusta :whistle:
 
on tullut maistettua, paikkakunnan panojuhlilla

mietippä kun gontsa vetäsee täysinselvinpäin tommosen juoman

huhhuh ja vielä kerran huhhuh
 
Mietinkin, että tollainen viininvahvuinen kylmiltään voi olla kohtalokas. 😁 Toki, itsellä ainakin menee muutama tovi sen nautiskelussa ja kun on ruokaa alla niin ihan hyvin siitä selviää!
 
Back
Ylös Bottom