Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en jaksa harrastaa liikuntaa, mulla kestää palautumisessa ikuisuus kun edes harrastankin jotain fyysisesti kuormittavaa lajia kuten kuntosali tai lenkkeily.

Toki jos kuntosali treeneihin ottais jonkun pätevän personal rainerin, niin ehkä se osais veistellä meikäläisestäkin kreikkalaisen veistoksen.

Toki edelleen tähtäimessä thainyrkkeily sitten ehkä syssymmällä koronan jälkeen, se on ainakin ohjattua liikuntaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei pysty menee sinne kun muodollisesti päteviä myyjiä liikaa.
Minäkin kävin hakee viime viikolla goretex kengät just sen takia ettei tarvii kumppareita pitää jos menee fribailee. On toki myös samalla sellaiset kevyet retkeilykengät.

Joo kätevät. Hyvin usein joutuu märässä rämpimään niin pysyy sukat kuivana. Ja maastojuoksulenkkareissa karkee pohja niin ei oo heti mahallaan kun täysillä viskoo nurtsilla.
 
nukun parhaiten kuntoilusaliharrastuksen parissa, polkupyöräilyn jälkeen yöllä sykkeet paljon korkeammalla
ehkä selitys tuolle, kuntoilusalilla tuhraantuu aikaa reilusti alle tunti, pöyräillessä usein reilusti yli kaksi tuntia

kuntoulusali ajoittuu aina noin klo 17, polkupyöräily keskipäivällä

silti pyöräily haittaa unia, vaikka nukahtamiseen on suorituksen jälkn aikaa vaikka kuinka
Aika jännä, mutta kai se on siitä kiinni, miten kuormittavaa treeni on. Jos pari tuntia vetää pyörällä maastossa pää märkänä, niin onhan se raskaampaa kuin joku kevyt vajaan tunnin pumppailu.

Mulla on vähän ehkä sekin, että meen salille suorittamaan, mutta fillarilla rentoutumaan.
 
Itsellä tuo tuntuu lähinnä olevan vaan kiinni siitä, että ei liian myöhään treenaile. Eli treenin ja nukkumaan menon välissä pitäisi mielellään olla vähintään 2 tuntia. Enempi parempi.
 
Aamujumppa aiheuttaa näköjään kihelmöintiä jalkoihin vaikka oli taas melkoista huuhaata, hieman etukyykkyä onnettomilla painoilla ja sumokyykkyä kahvakuulalla.
Varmaan suurin osa treeniä oli taapertaa raput ylös 30kg lisäpainon kanssa.
 
Mä en jaksa harrastaa liikuntaa, mulla kestää palautumisessa ikuisuus kun edes harrastankin jotain fyysisesti kuormittavaa lajia kuten kuntosali tai lenkkeily.
Jos se kunto on niin alhaalla, niin sillä urheilullahan se nousee.

Yhtä rikki olet syssyllä. Itse alkaisin luomaan pohjaa thainyrkkeilylle välittömästi. Muuten oot syksyllä rikki entistä enemmän.

Kevyttä lenkkiä tai vastaavaa mikä sattuu yhtään miellyttään. Sykkeen on turha nousta korkeuksiin. PK-alue itsellä jossain 120-140 välillä millä teen 80 % reeneistä. Se on alue, jolla voi jutella hölkätessä kaverille yhtään puuskuttamatta.
 
Itsellä tuo tuntuu lähinnä olevan vaan kiinni siitä, että ei liian myöhään treenaile. Eli treenin ja nukkumaan menon välissä pitäisi mielellään olla vähintään 2 tuntia. Enempi parempi.
Joo, ei oo itellä juurikaan merkitystä, mihin aikaan päivästä raskaan treenin tekee. Iltapäivällä vedetty raskas treeni vaikuttaa ihan tuolla samalla tavalla. Iltasella en raskasta punttia mene ylipäätään tekemään.
 
Itsellä tuo tuntuu lähinnä olevan vaan kiinni siitä, että ei liian myöhään treenaile. Eli treenin ja nukkumaan menon välissä pitäisi mielellään olla vähintään 2 tuntia. Enempi parempi.

Ei neljän jälkeen voi enää juNpalle mennä, valvottaa yön.
 
Itellä on aina junpan jäljiltä kanssa liikaa kierroksia koneessa ja uni on vieilä normaaliakin vaikeempaa. Ehkä jos aamulla kävis, voisi rauhottua, mutta ei sovi pirtaan. Sitten vaan kärsitään. Joku rullaluistelu tai kevyt lenkkeily ei vaikuta. Toki siinäkin varmaan eri jos repis naama irvessä.

Ja oon tosin paska nukkuja ollut koko elämäni muutenkin. Raskas liikuntaa vaan koroataa sitä.
 
Nukkuu paremmin, kun ei käy salilla, jos hakee jotain positiivista. Raskaampi salitreeni nostaa meikäläisellä aina sen verran kierroksia, että nukahtaminen voi venyä ja unesta tulee katkonaisempaa.

Selkä vaan tuppaa tykkäämään vähän kyttyrää, jos ei yhtään jumppaa, niin pitää koittaa käydä tuossa vieressä roikkumassa, kun on leuanvetotanko pihalla ja koittaa kuulilla saada jotain liikettä selälle.
Muutkin joiden unta häiritsee raskas punttitreeni. Kokeilkaa ottaa ennen nukkumaanmenoa reilu annos magnesiumia, siis vähintään 600 mg sitraattia tai muuta kun oksidia. Mulla se rauhoittaa todella paljon hermostoa ja jos vähänkin tuntuu että tuli tehtyä liian rankka treeni niin saan tuolla nukuttua.
 
Mulla lisääntyy unen tarve ainakin tunnilla salitreenin tai pitkän lenkin jälkeen. Onneksi nykyään osaan ottaa sen jo huomioon, koska en nukahda yhtään aiemmin mutta aamulla sitten nukuttaa.
 
Muutkin joiden unta häiritsee raskas punttitreeni. Kokeilkaa ottaa ennen nukkumaanmenoa reilu annos magnesiumia, siis vähintään 600 mg sitraattia tai muuta kun oksidia. Mulla se rauhoittaa todella paljon hermostoa ja jos vähänkin tuntuu että tuli tehtyä liian rankka treeni niin saan tuolla nukuttua.
Mulla oli tota joskus. Ei mitään vaikutusta mihinkään, muistelen, mutta tuosta on jo jonkin verran aikaa.

Odotukset ei oo ainakaan hirveän korkealla, jos uudelleen testaisi, kun ei mulla auta nukahtamislääkkeetkään (= rauhoittavia) kovin häävisti, jos on sympaattinen hermosto riittävästi ylikierroksilla.

muoks. eikä tässä muutenkaan kiinnosta hirveän isoja liikkeitä tehdä nykyiseen, kun nukun tällä hetkellä parhaiten pitkään aikaan.
 
Siis haetaanko tolla sitä, että materiaaleista ei etsitä vastauksia? Siitä tentistä pitää tehdä vaan niin vaikea, ettei lunttaamisesta ole apua!
Tuossa vielä sai luvan kanssa olla materiaalit mukana, mutta vaikka tunsin ne läpikoitaisin ja niiden penkomiseen ei mennyt aikaa lähes mitään, niin silti aika loppui täysin kesken.

Huomannut vain näin etätenttejä tehdessä, että opettajilla osalla hommat aika hukassa. Nooh, tämä viikko vielä. :oujee:
 
Joo, ei oo itellä juurikaan merkitystä, mihin aikaan päivästä raskaan treenin tekee. Iltapäivällä vedetty raskas treeni vaikuttaa ihan tuolla samalla tavalla. Iltasella en raskasta punttia mene ylipäätään tekemään.
Ei neljän jälkeen voi enää juNpalle mennä, valvottaa yön.

Nämä taitavat olla taas kovasti niitä. Yksilöllisiä eroja.
 
Cold Steel
Tämä hieman taskukokoisempi.

IMAG4174_copy_2872x3829.jpg
Muistelen, että peräkontista kun noita ostin 5 e kappale oli kys. mallia myös USA versiona. Herra sanoi, että älä ota jenkeissä tehtyä, sillä on pehmeämpää materiaalia ja alkaa taipua heitellessä terän ja kahvan välistä. Sillä nyt kotoisin kiinasta.
 
Huomannut vain näin etätenttejä tehdessä, että opettajilla osalla hommat aika hukassa. Nooh, tämä viikko vielä. :oujee:

Musta tuntuu, että mitä enemmän tulee ikää lisää ja käsitystä eri asioista, niin sitä enemmän mä huomaan että todella usealla on hommat hukassa. Asia kuin asia, ala kuin ala, taso kuin taso: ääneen ihmetellään miten ihmeessä joku ajattelee/suunnittelee/toteuttaa jonkun asian X niin päin persettä.

Kukaan ei osaa vastata, mut meno silti vaan jatkuu muuttumattomana :LOL:
 
Tämä hieman taskukokoisempi.

katso liitettä 217760
Muistelen, että peräkontista kun noita ostin 5 e kappale oli kys. mallia myös USA versiona. Herra sanoi, että älä ota jenkeissä tehtyä, sillä on pehmeämpää materiaalia ja alkaa taipua heitellessä terän ja kahvan välistä. Sillä nyt kotoisin kiinasta.
Machetenkin hankintahinta on se verran edullinen ettei ne kyllä mitään adamantiumia ole.
Mutta kestää minkä kestää.
 
Musta tuntuu, että mitä enemmän tulee ikää lisää ja käsitystä eri asioista, niin sitä enemmän mä huomaan että todella usealla on hommat hukassa. Asia kuin asia, ala kuin ala, taso kuin taso: ääneen ihmetellään miten ihmeessä joku ajattelee/suunnittelee/toteuttaa jonkun asian X niin päin persettä.

Niin minustakin tuntui juniori-iässä. Nykyään huomaa päinvastoin yhä useammin, kuinka hukassa itse on ja kuinka usein asioita tekee sinne päin rimaa hipoen. Mitä enemmän tietää, sen enemmän tietää myös mitä kaikkea ei tiedä ja huomaa, että ei olekaan ainoa yli-ihminen apinoiden joukossa.
 
Niin minustakin tuntui juniori-iässä. Nykyään huomaa päinvastoin yhä useammin, kuinka hukassa itse on ja kuinka usein asioita tekee sinne päin rimaa hipoen. Mitä enemmän tietää, sen enemmän tietää myös mitä kaikkea ei tiedä ja huomaa, että ei olekaan ainoa yli-ihminen apinoiden joukossa.

Näinhän tuo on. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sen enemmän tiedostaa, että ihan kaikkea ei tarvitse/kannata/pidä tehdä yksinään. Eikä kyse ole siitä, että pääsisi helpommalla vaan siitä, että monet hommat vaan tulee tehtyä paremmin, kun on vähän jaettu sitä kuormaa.
 
Back
Ylös Bottom