Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, nuo lienevät ihan hyviä ominaisuuksia pestissä kuin pestissä, mutta meinasin lähinnä, että jos työpäivät on 90 pinnaa palaveria palaverin perään, niin en minä sellaista hommaa jaksais pidemmän päälle. Enkä oikein sitä pakollista HR:ääkään, joka useimmiten tulee esimiespestin mukana.

Linkkarin kautta kyllä tulee satunnaisesti jotain ehdotuksia erilaisiin manageripositioihin, mutta oon tähän asti torpannut nuo aika suoraan.

muoks. tai "parastahan" ois vielä se, että kalenteri koko ajan täyteen varattuna ja kun pitäs saada jotain oikeastikin tehdyksi, niin sais tehdä varsinaisen työpäivän jälkeen.
Itsehän olen sekä esimies, arkkari, projari, devaaja ja mitä milloinkin tarpeen mukaan.

Se täytyy kyllä sanoa, että en itsekään 10v sitten ehkä kuvitellut että nauttisin asiakasrajapinnassa työskentelystä ja manageerauksesta kuten nyt. Mutta nyt kun on takana 15v devaus ja arkkarointihommia, niin viimeiset vuodet, joissa painoa reilusti muussa ovat olleet äärimmäisen antoisia. Ja nämä siis puhtaasti omasta halusta. Tällainen ei sovi kaikille ja monimuotoisuus onkin rikkaus. Pääasia, että kukin saa tehdä mitä haluaa.

Toki silti itsekin devaan ja arkkaroin viikosta riippuen sen 10-80% työajasta. Joskus enemmän joskus vähemmän. Tämäkin yleensä oma valinta ja oman priorisoinnin tulos. Jos ei ite ehdi, on vaan delegoitava.
 
Hiki päässä saa painaa heti aamusta duunia!
6.30 saakka hakannut meiliä menemään apinan raivolla, saa loppupäivän sitten melkein vain oleilla, on tää rankkaa.
 
Itsehän olen sekä esimies, arkkari, projari, devaaja ja mitä milloinkin tarpeen mukaan.

Se täytyy kyllä sanoa, että en itsekään 10v sitten ehkä kuvitellut että nauttisin asiakasrajapinnassa työskentelystä ja manageerauksesta kuten nyt. Mutta nyt kun on takana 15v devaus ja arkkarointihommia, niin viimeiset vuodet, joissa painoa reilusti muussa ovat olleet äärimmäisen antoisia. Ja nämä siis puhtaasti omasta halusta. Tällainen ei sovi kaikille ja monimuotoisuus onkin rikkaus. Pääasia, että kukin saa tehdä mitä haluaa.

Toki silti itsekin devaan ja arkkaroin viikosta riippuen sen 10-80% työajasta. Joskus enemmän joskus vähemmän. Tämäkin yleensä oma valinta ja oman priorisoinnin tulos. Jos ei ite ehdi, on vaan delegoitava.
Aivan. Nykyisen projektin arkkari vetää aika vastaavalla kombinaatiolla :) Pätevä ja mukava kaiffari, mutta kyllä tuo laaja rooli tuppaa näkymään ajankäytöllisinä haasteina. Ei pysty aina ottamaan kantaa tai hoitamaan asioita, jotka kuuluisivat omalle tontille, mutta toisaalta tässä on saanut mukavasti vastuuta ja laajempia kokonaisuuksia hoitaakseen, niin ei voi valittaa.

Asiakastyöstä en halua itsekään luopua. Sen takia näihin integraatiohommiin on päätynytkin, kun näissä tulee melkeinpä sisäänrakennettuna jatkuva asiakaskommunikaatio. Tuo päiviin mukavasti eloa. Ja näissä meidän firman integraatiohommissa arkkaritkin melkein järjestään myös toteuttavat itse, niin arkkaripesti tuntuu tällä hetkellä mielekkäältä tähtäimeltä. Jos joku haluaa jossain kohtaa hallinnollistakin vastuuta sysätä meikäläiselle, niin täytyy kattoa mitä se käytännössä tarkoittaisi. Ei siinäkään periaatteessa estettä ole, jos homma pysyy järkevänä ja vastuu tarkoittaa itsellekin samalla jonkinlaista etenemistä.

Mutta siis semmoista suoranaista tarvetta päästä johtamaan ei meikäläisellä ole.
 
Itse taas olen ruvennut nauttimaan poikkeuksellisen paljon, kun pääsee pihalle löntystään musiikit korvissa. Eilen ronttasin porukoilta säädettävän käsipainon ja pari kahvakuulaa, jos sais vähän jotain lihaskuntoakin rimpuiltua partsilla.
 
Itse taas olen ruvennut nauttimaan poikkeuksellisen paljon, kun pääsee pihalle löntystään musiikit korvissa. Eilen ronttasin porukoilta säädettävän käsipainon ja pari kahvakuulaa, jos sais vähän jotain lihaskuntoakin rimpuiltua partsilla.
Mulla kanssa kahvakuula ja painoliivit, niiden kanssa käynyt tuossa 100m päässä olevalla lähiliikuntapaikalla jossa pääsee vetää leukoja sekä sieltä löytyy sellainen "häkissä" oleva tanko jolla saa tehtyä kaikkea kivaa vaikka kevyt onkin (painoliivit jeesaa tässä).
Ei vaan löydy omasta piposta pitoa siihen tekemiseen, pitäisi olla joku kaveri mutta kelläpä meistä sellaisia olisi.
 
Minä taas aloitin pitkästä aikaa painojumpan viime viikolla. Olen suunnitellut tekeväni 2-3 jumppaa viikossa ja siihen päälle tietysti normaalit ulkoilut. Kolmen jumpan jälkeen suunnitelma tuntuu edelleen hyvältä ja toteuttamiskelpoiselta.

Lisäksi yritän nyt ottaa tavaksi lähteä edes lyhyelle juoksulenkille välittömästi viikon viimeisen työpäivän jälkeen. Joka kerta kun olen niin tehnyt, on tullut erittäin hyvä fiilis - eikä vähiten siksi, että siinä juostessa on koko viikko karissut tehokkaasti mielestä. Siihen päälle jos vielä sauna niin viikonloppu alkaa erittäin hyvin.

Olispa jo torstai! 🤗
 
Huo menta.

Vielä tämä viikko ja sitten palaillaan asiaan syssymmällä. Onneksi ei ole kuin kolme tenttiä jäljellä.

Tänään, nyt, perinteistä suodatinplöröä.
 
Back
Ylös Bottom