Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutto takana. 18 vuotta samassa paikassa ja voi hyvänen aika sitä tavaran määrää :confused: Pitäisi varmaan parin vuoden välein muuttaa?

Suosittelen. Ja niille, ketkä on sitä mieltä että tarvitsee lisää kaappitilaa vaikka esim. taloudessa asuvien ihmisten lukumäärä ei kasva, suosittelen pohtimaan tavaran vähentämistä.
 
14 vuotta meni edellisessä ok-talossa ja voi juma sitä turhan tavaran määrää.
Aika monta kertaa pözöö kaarteli uuden ja vanhan kämpän väliä että pikku sälä oli viety (meillä oli kuukausi aikaa muuttaa ja siitä ajoi jokatapauksessa ohi niin vietiin aina pikkuhiljaa tavaraa) ja sitten isot rojut muuttoautolla kertarysäyksellä.
Siitä kämpästä kun muutin veks niin meni kahteen farmariauton kuormaan tarvittavat kamat mutta tuntuu että nyt puolessa vuodessa tässä nykyisessä kämpässä olisi jo kertynyt vaikka mitä.
 
Tainnu itellä viimeisessä parissa muutossa lähteä aina pari jätesäkillistä tavaraa kaatopaikalle. Nyt siivottiin vähän jo ennaltaehkäisevästi, mutta on yksi kaappi esim. täynnä DVD-leffoja, joilla en tee yhtään mitään, kun ei ole edes soitinta. Olin noita jo yhdessä kohtaa lahjoittamassakin, mutta ei tuntunut hirveästi olevan paikkoja, joissa noista ois iloa ja jotka vois noita hyödyntää ilman tekijänoikeuksien miettimisiä.
 
Suosittelen. Ja niille, ketkä on sitä mieltä että tarvitsee lisää kaappitilaa vaikka esim. taloudessa asuvien ihmisten lukumäärä ei kasva, suosittelen pohtimaan tavaran vähentämistä.
Meillä nykyisessä kämpässä kaappitilaa tähän tilanteeseen aivan valtavasti, paljon tyhjiä kaappeja. Okei, ehkä muutenkin tilaa reilusti.
 
Muutto takana. 18 vuotta samassa paikassa ja voi hyvänen aika sitä tavaran määrää :confused: Pitäisi varmaan parin vuoden välein muuttaa?

Nyt on itsellä hyvä tilanne kun tietää milloin itse pitää muuttaa pois, niin olen nyt jo aloitellut tavaran karsimista. Yritän päästä eroon lähinnä kaikesta turhasta.

+ Eilen aloitin helpoimmasta eli vaatekaapista.
 
Joku kerta se on edessä, kun porukoiden omakotitalo pitää raivata ja mä oon tässä jo pohtinut montako kesää siihen menee. Siellä on siis vintti täynnä kaikkea, mitä on säästetty "jos tätä vielä joskus tarvitsee". Kolmen sukupolven säilömänä.
 
UvYYLDl.png
 
Joku kerta se on edessä, kun porukoiden omakotitalo pitää raivata ja mä oon tässä jo pohtinut montako kesää siihen menee. Siellä on siis vintti täynnä kaikkea, mitä on säästetty "jos tätä vielä joskus tarvitsee". Kolmen sukupolven säilömänä.
Sama tilanne. Muistaakseni kotipaikalla on jonkun rakennuksen vintillä muun muassa kahdet kangaspuut, siis sellaiset mattojen kutomiseen tarkoitetut.
 
Kesägummit alla eli takatalvi tulossa.

Möykkä ei paljoa nastoista vähentynyt. Oli jo alunperinkin melko äänekkäät suvikumit ja nyt vain pahentunut (IMO), mutta uusiin en turhaa rahaa törsää.
 
Sama tilanne. Muistaakseni kotipaikalla on jonkun rakennuksen vintillä muun muassa kahdet kangaspuut, siis sellaiset mattojen kutomiseen tarkoitetut.
Meillä on tähän on jo alettu. Joka kevät ajetaan traktorin kärrykuorma tai pari hyötyjäteasemalle. Toistaiseksi selkeää vaikutusta romumäärään ei ole vielä näkyvissä. Yhdestä hyllystä löytyi mm. vanhoja hanoja joku sata kiloa. Isovanhempien sukupolvi osasi säästää 😬
 
Prisman susheissa pientä laatuvaihtelua, mutta nyt oli kyllä hyviä. Muutenkin iisi lounas vetää näin hommien keskellä, kun ei oo taas jaksanu muka tehdä mitään safkaa.
 
Meillä on tähän on jo alettu. Joka kevät ajetaan traktorin kärrykuorma tai pari hyötyjäteasemalle. Toistaiseksi selkeää vaikutusta romumäärään ei ole vielä näkyvissä. Yhdestä hyllystä löytyi mm. vanhoja hanoja joku sata kiloa. Isovanhempien sukupolvi osasi säästää 😬
Isäukon aarteita hävitin noin 20 000kg joista iso osa kyllä metalliromua eli ihan setelirahaa sai.
Kuinkahan paljon loppujen lopuksi näillä hamstereilla on mennyt rahaa hukkaan kun säilötty tavara on mennyt pilalle tavalla tai toisella?
E: isovanhempien jäämistöä hävittäessä yksi tuote oli mm. puoliksi maatunut vanha linja-auto eli mistähän peritty.
 
Back
Ylös Bottom