TeeTee sanoi:
Esim: eilisen päivän syöminen
Aamupala 3 keitettyä munaa (keltuaisen söi koira, itselle vain valkuainen)
.
Koiraparka!
Mä paan sulle TeeTee tähän oman päivittäisen ruokalistani kun laihdutin, niin näät vähän osviittaa. Siinä on 2200 kcal päivää päälle ja reenasin (vain)loppuaikana punttia 3 krt viikossa ja/tai lenkillä muina päivinä niin että n. 6 krt, viikos oli jotain suht. kevyttä liikuntaa. Jos tollasella et laihdu pitkässsä juoksussa niin siitä voit vähän vähennellä kaloreita vaikka -200 pois päältä ,mutta alle 2000 ei sun kannata missään tapauksessa mennä! Mieluusti vetäsit vaan ainakin 2500 per päivä, mutta toi 3000 voi olla vähän liikaa jos laihtua haluat! Mä ajattelin sillon että on jotenkin selkeempää ensin päästä tosta mälyttömästä ylipainosta ennenkun alkaa kasvattelemaan lihaksia, kun se laihduttaminen hidastaa liahasmassan kasvua ja taas toisapäin niin lihasmassan kasvattamisen vaatima syöminen hidastaa optimaalista laihtumista! Ne vähän niinkun sotii toisaan vastaan... mutta kyllähän se (pitkässä juoksussa) onnistuu pitää vaan olla malttia paljon, mulla ei ollut! Hermot meni fläsän kanssa ja päätin ensiksi laihduttaa ja punttireenin otin laihdutusaikana ihan pelkästään totuttelun kannalta. venyttelin paljon ja kävelin reippaita lenkkejä, sekä nostelin vain suht. pienillä painoilla vähän pitempiä sarjoja niin sitten kun oli paino vähän alle 70 niin kyllä lähti! Oli kevyt olo, hyvä liikkuvuus, hyvä aerobinen kunto ja lihakset saaneet usean kuukauden ajan totuttelua reenaamista varten niin siitä oli hyvä lähteä painamaan kovaa! Ja samalla opettelin uudestaan liikkeetkin oikeen suurella hartaudella!
Sitten sellanen juttu että noita mömmöjä ei oo mikään pakko syödä! terveellinen monipuolinen ruokavalio riittää varmasti kunhan vaan pitää huolen protskuista jne. Itte en syö mömmöjä vieläkään ja nykyisellä n. 3000-3400 kcal päiväannoksellani protsuja tulee n. 200 gr päivää päälle eikä tee edes tiukkaa, vedän vaan vähän rahkaa ja tonnaria ja ruuaksi lihaa/kalaa/kanaa/kalkkunaa jne. Mun mielestä monet paikkailee muuten epäterveellistä ruokavaliota noilla mömmöillä, niinkuin luin jostakin bodarista joka vetää päivittäin viinereitä naamaan ja muutenkin syö ihan miten sattuu ja sitten noilla jauhoilla korvaa kaikki ravintoaineet... No en mä sillä sano etteikö ne olis ihan täyttä tavaraa ja jos on vaikeeta vetää suuria ruokamääriä niin niitä syömällä voi kuitenki varmistaa riittävän proden saannin, mutta jos oot yhtään mun kaltanen niin sun pötsi vetäis varmaan kuution safkaa yhdellä perseellisellä ja lisäksi et ainakaan vielä oo mikään kilpabodari jolla on lihasmassaa ylettömästi ja karhun kulutus joten mikään PAKKO ei oo noita jauhoja sekoitella! Mutta tee niinkun haluat!
No tässä se ruokalista ja tällä mä itte laihduin ainakin eikä se nyt AIVAN päin persettä oo! Niin paljon mä olen sentään näistä selvää ottanut! Ainoo joka voi vähän tökkiä on toi rasvan liian pieni määrä ja sitte protskun, kun en silloin pitänyt vielä mitään lihaskasvua päämääränä, vaan ensin laihtumista:
Normaalipäivän ruokalista (2200 kcal)
aamiainen (602 kcal) :
Aamupuuro 72 kcal
Rasvaton piimä (lasillinen) 56 kcal
Täysjyväleipä (2 kpl) 163 kcal
Kevytsulatejuusto (1 rkl) 22 kcal
Kurkkuviipaleet+lehtisalaatti 1 kcal
Paprika+sipuliviipaleet 5 kcal
Tomaatin puolisko 6 kcal
Sardiinia/tonnikalaa 1/4 prk 163 kcal
Appelsiini (1 kpl) 65 kcal
Omena (1 kpl) 40 kcal