Nyt itkettää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeTee
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Son vähän kaks markkaa! Kun en vedä reenin jälkeen (enkä vetänyt silloinkaan kun laihdutin!) mitään palautumisjuomia niin on ihan hyvä että saa lenkin tai salireenin jälkeen vähän hiilareitakin palautumiseen!

Pääasiallisesti toi on kyllä ihan totta että illallisella ei tarttisi pahemmin hiilareita ja varsinkin laihduttajalle hyvä pointti, mutta jos illalla (niinkun minä) reenaa niin kyllä pitää vähän hiilareitakin saada, tai sitten palautumismömmöjä mutta kukaanhan ei oo todistanut sitä että vaikka vedätkin illalla vielä pinen määrän hiilareitaniin jos KOKONAISKULUTUKSES on vajaalla joka päivä, niin ei takuuvarmasti lihota iltahiilarit sillon!

Kokonaisuus ratkasee!

Kiitos kaikille oikein paljon!
Lisään kaloria, proteiinia ja liikuntaa ja raportoin jonkin ajan päästä mitä tapahtuu..
Jampe, sinä kun olet ikäiseni ja samasta tilasta lähtenyt laita jos viitsit tai haluat tms mulle joskus mailiosoite secworker@luukku.com iin niin laitan sulle kuvat itsestäni millainen nyt olen niin ymmärrät tavoitteeni:) Tietty jos muutkin apua antaneet haluavat niin sama muille!! Näytönohjaimeni on nyt takuuhuollossa joten oma koneeni missä kuvat ovat on poissa pelistä ens viikon alkuun saakka ja kuvat on tallessa siellä niin kuvat tulee vasta alkuviikosta mutta tulee kuitenkin.

Vielä kerran kiitos kaikille ja täytyy sanoa, että pakkotoisto.com on ollut ensimmäinen ja paras paikka josta olen saanut apua ongelmiini ihan jokaiseen viestiin!! Kun tässä alan edistymään autan myös itse varmaankin sitten uusia samalla lailla..

Ei kannata rupee kahden viikon jälkeen mittanauhalla kattelemaan. Eihän siinä voi senttejä kadota päivittäin! Ite oon laihduttanu 25kg nyt ja vielki dieetti menos. Keskity ensin siihen tekemiseen, eli liikkumiseen ja syömiseen, ota joka päivän ruokailu haasteena. Joka päivä koitat syödä puhtaammin, paremmin ja oikeaoppisemmin. SITTEN parin kuukauden päästä rupeet ihmettelee niitä tuloksia =). Mielestäni paras tapa onnistua dieetissä on se että tykkää siitä diettaamisesta, ei se että odottaa tuloksia minimi vaivalla.

Joo dariel, varmasti olet myös oikeassa, huolestuneisuuteni johtui vain siitä, että 3 viikkoa ja paino sekä vyötärö lisääntyy vaakalla ja mittanauhalla todettuna. Eli kolmessa viikossa tapahtui kehitystä todettavissa olevaa sellaista mutta väärään suuntaan.
Vuosi taaksepäin tiputin puhtaalla ketogeenisellä dieetillä 6cm vyötäröltä kolmessa viikossa ja painossa se oli nelisen kiloa eli kyllä niinkin lyhyellä aikavälillä voi tapahtua paljon mutta en jaksa sitä pelkkää valkuaisen syömistä enää... Eikä se ole pysyvää kun siinä ei pysyvä ruokailutottumus muutu mihinkään suuntaan..

Et sellainen tapaus

Joo voin panna sulle meiliosoitteeni jos haluat postailla kuvia, mutta sanosin kanssa että ei vielä muutaman viikon dieetillä voi oikeen päätellä suuntaa lopullisesti. Tosta ulkomuodosta niin luulisin sun olevan mittojen perusteella ihan samanlainen kun minäkin niissä mitoissa ollessani, joten ei niissä varmaan mitään ihmettelemistä oo meikäläisellä, vyötäröllä ja naamassa kaikki!

Tosiaan, niin diettaamisen pitäis olla hauskaa ja mielekästä eikä mitään alituista mittanauhan kanssa ressaamista... sitä vähän kyllä ihmettelen, miten sulla on voinut nousta paino kolmessa viikossa jos oot pitänyt oikeesti tollasta kitudieettiä? Eihän se vaan oo niin että paino on kyllä laskenutkin, mutta nyt on tullut joku piikki väliaikasesti ylöspäin? ootko syönyt/juonut määrällisesti normaalista poiketen, onko ollut jotain ummetusta tai onko lenkit jääneet vähemmälle normaaliin verrattuna? Jos esim. lenkit jää yhtäkkiä vähän vähemmälle, niin aineenvaihdunta sen verran hidastuu että suoli toimii normaalia hitaammin ja on täydempi kuin lenkitettäessä ja sillon painokin voi heitellä jopa useita kiloja ja vyötärön ympärys paksunee samaten. koita vaikka mitata joskus heti tukevan aterian jälkeen ja vertaa sitten aivan tyhjän mahan mittoihin ja painoon, niin huomaat! Ei siinä varmaan sullakaan mitään lihomista ole tapahtunut!

Mun mielestä ihmedieetit kannattaa unohtaa (mielipide) ja keskittyä ihan normaalin terveellisen ruokaympyrän mukaiseen ravintoon, tosin dieetillä vähän vähemmän vaan! Eikä kukaan jaksa noudattaa mitään kitudieettiä kovin kauaa, sitä vaan kohta löytää ittensä jostain kaupan karkkihyllystä mättämässä ihan simona suklaata ja muuta hyväskää naamariin ja taas omatunto kolkuttaa... :itku:

Mutta salli toki ittelles dieetilläkin vähän joskus jotain hyvää, ettei rupea pinna kiristymään! Päätä esim. vaikka yks päivä viikossa jolloin syöt jonkun pullan tai sitten yks päivä kuukaudesta jolloin syöt oikeen mättämällä mitä vaan! Se tekee hyvää mielenrauhalle, eikä tuommonen yhtäkkinen yhden päivän mässy lihota, kun kuuri jatkuu samanlaisena sen jälkeen. Aineenvaihdunta vaan hetkeksi kiihtyy ja rasvanpoltto saa uutta intoa! Mutta jos vedät 1500 kcal dieettiä niiin elimistös heittää säästöliekille elikkä sopeuttaa aineenvaihduntas pieneksi kun ei energiaakaan tule ja sitten ei laihdu niin tehokkaasti ja tulee kaikenlaisia puutoksia vitamiineista yms. Missään tapauksessa alle peruskulutuksen ei saisi mennä, eikä mielellään edes aivan siihenkään asti, varsinkaan jos vielä urheilee samanaikasesti!

:thumbs:

Ette näytä ymmärtävän tuota pointtia tuon kahden viikon ajasta, minkä mainitsin. Jos nostat nyt kaloreita vaikka siihen 3000kcal, lisäät liikuntaa oikein tehtynä, niin kahden viikon päästä pitäisi painon olla jo tippunut, ainakin sellaisen 1.5-2kg. Silloin nähdään, että onko lähtökaloritaso ollut sopiva. Siitä sitten tehdään tiputuksia kaloreihin ja nostellaan niitä aerobisten määriä.

Helppohan sitä rasvaa on polttaa ja painoa tiputtaa, mutta uskon kuitenkin että TeeTee haluaa säilyttää ne rasvan alla piilottelevat lihakset. Onko näin?

Tuollainen ajattelutapa niinkuin Jampella: "rasva ensin pois keinolla millä hyvänsä - sitten senjälkeen lihasta kasvattavaa treeniä" - on perseestä. Minkä helvetin takia sitä hilataan lihoja edestakaisin? Satakiloinen ukko laihduttaa itsensä 70-kiloiseksi, 10kg lihasta lähti rasvojen mukana. No, nyt sitten taas hirveällä tohinalla salille hankkimaan lihasta uudelleen. Poltetaan vain ja ainoastaan läski, säästetään ne lihat. Jos poltatte dieetillä sitä lihasta rasvan mukana, niin vaikeutuu se rasvanpolttokin loppua kohden, kun ei ole enää niin paljoa lihasta sitä energiaa kuluttamassa. Ja tiedän edelleenkin mistä puhun.

Eli kun homman tekee oikein eikä hätiköi, säästyy lihat ja palaa pelkät rasvat.
Noita dieettineuvojia tuntuu näköjään olevan joka lähtöön. :rolleyes:

Ja muistakaa, ettei Roomaakaan päivässä rakennettu.

No en minä nyt sitä meinaa että "rasvat pois keinolla millä hyvänsä", se vaan on ihan omakohtanenkin kokemus että jos sulla on hirvittävä rasvaprosentti niin on se mielekkäämpää oleminen ja liikkuminen kaikella tavalla kun saa laihtua!

Kyllä mun puolesta saa ihan vapaasti vaikka yrittää lihaskasvuakin samaan aikaan kun laihduttaa, mutta jos on ensinnäki tietoa ravintoasioista hyvin vähän, jos ei ollenkaan, ja vielä lisäks pitäisi opetella kokonaan uusi laji lihasten kasvattaminen, niin siinä helposti menee sormi suuhun kun vielä lisäksi kaikenlaisia "superravinteita" kehoitellaan ja ihan perusjututkin on vielä vähän hakusessa... -Pointti on vaan siinä että on yksinkertasempaa pitää ensin päämääränä selvästi laihtumista (ei hinnalla millä hyvänsä), vaan maltillisesti ja rauhassa! Jos laihtuu vaikka puoli kiloo tai vähemmän viikossa niin ei siinä lihaskato oo juurikaan sen suurempi kuin jossakin megahypersupermultimömmöanabolic-lihaskasvudieetissäkään. Ainakaan alottelijalle oo suurta eroa! Jos olisit joskus kokenut mitä on elää ylettömän läskimäärän kanssa niin tietäsit, mitä tarkotan :rolleyes:

Mutta ei sillä eikä millään; jos joku haluaa kovasti saada dieetilläkin lihaskasvua aikaan, niin siitä vaan! En minä vastusta! Mitä minä nyt olen asioihin tutustunut niin nuo huippubodarit pitää erikseen massakauden ja sitten dieetin, jonka aikana yritetään selvitä MAHDOLLISIMMAN VÄHÄLLÄ lihasten menettämisellä! Selkeästi kuitenkin eri päämäärä massakaudella ja dieetillä. Yksinkertasta ja toimivaa?

Ja tosta TeeTeen energian kulutuksesta minä luulen ettei se laihdu 3000 päiväsafkoilla! Ittellä omakoht. kokemusta samat mitat, sama liikkamäärä, sama ikä! Mutta tosiaan sillä lailla että kattois ensin vaikka 3000:lla miten menee ja siitä sitten alentais tarpeen mukaan, varovasti ja tsekkais pitkässä juoksussa, niinkuin tarkensitkin, niin varmaan ihan hyvä idis! :)

Pitää tähän nyt vielä lisätä sen verran että en siis missään tapauksessa oo VASTAAN tuota ajatusta että samalla kasvatetaan lihasta kun pudotetaan painoa! Varmaanki se on ihan paras tapa toimia, kunhan vaan malttia riittää ja on oikeeta tietoa asioista saatavilla! Oma tapa jolla tein, eli pudottaa ensin paino inhimillisiin lukemiin, oli ainaki itselle mielekkäämpää tämmösenä "hätähisenä" pohojalaasena, mutta siinäkin on kyllä se vaara että jos alkaa liian nopeasti pudottaan, niin lihastahan se vaan syö! Rasva kun ei pala määräänsä nopeammin! Jos satakiloinen kaveri vetää muutaman kuukauden -500 kcal vajeella tai vähän pienemmälläkin vajeella ja samalla harjoittelee punttia kevyemmin, niin onhan siinäkin puolensa että kroppa ehtii kunnolla tottua ja opetella liikkeet rauhassa, kun alussa tahtoo muutenkin olla se punttireeni sellaista verenmaku suussa väärillä tekniikoilla repimistä... :wall:

Mutta jos tosiaan malttia ja varsinkin tietoa on, niin tottakai(!) pitää tehä parhaalla mahdolisella tavalla!

Joo kiitos taas kummallekin!
Muuten kaikki toimii ja alkaa uudelleen tästä nyt hyvin mutta tuo syöminen tuntuu todella työläältä että saa tarpeeksi kaloreita.. Heh, eli kun nyt en enää syö mitään näkyviä sokereita ja rasvoja eli kaikki mässyt ja limut ja pullat ja yms yms on pois ja kaikki energia ja proteiinit yms haetaan ruuoasta on tosi vaikea syödä niin paljon,, Mutta eiköhän siihen totu?
Olen käsittänyt myös niin, että pelkästään sekin että sokerit ja rasvat on pois ja proteiinit lisääntynyt, pelkästään sekin jo yksistään pitäisi jos ei muuta niin hidastaa lihomista?
Mutta tuo teidän ohjeet on minulle kultaa kalliimpaa, ja tavoitteena nimenomaan säilyttää lihakset ja saada ylimääräinen rasva pois! Mikään bodari vartalo ei ole tavoitteena mutta olisihan se kiva olla ihmisen näköinen pitkästä aikaa..
Nyt mietin myös sellaista, että sen lähelle 3000kcal saisi varmaan helpommin täyteen jos lopettais tuon punnitsemisen ja söis oikeata kotiruokaa muun perheen kanssa sillä erotuksella että ei nauttis niitä sokereita eikä näkyviä rasvoja vaan muuten antais mennä et napa rutkuu? Ja sit kävelyä ja punttia kevyesti se 3-4krt/vko?

Te jos kukaan valatte minuun sitä uskoa ja toivoa jota olen tarvinnut viimeiset vuodet kun itseäni olen miettinyt ja katsellut. Läski saa aikaan masennusta ja antisosiaalisuutta ja heikentään itsetuntoa yms yms. Läski on raskasta kantaa fyysisesti ja se on myös äärettömän raskasta kantaa henkisesti.

Juha1 sanoi:
Tuskinpa silloin paino nousisi

Kyllä voi. Ennen kun söin miten sattui, niin sain pidettyä painon samassa ja jopa välillä nousikin, vaikka kalorit ei paljoa yli 1000 ollu. Litra jugurttia ja pari leipää, siinä mun päivän syömiset. Painoa kuitenkin oli yli 80kiloa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
TeeTee sanoi:
Läski on raskasta kantaa fyysisesti ja se on myös äärettömän raskasta kantaa henkisesti.

Tuo on totta! Eikä vähiten asiaan vaikuta ne "avuliaat" lähimmäiset jotka jaksavat aina muistuttaa asiasta...-tietenki puhuen vaan "terveydestä" ja muuta paskaa, vaikka todellisuudessa pykäävät ainoastaan omaa egoa sillä että edes jossain asiassa omasta mielestään olisivat "muita parempia" :curs:

Täällä on ihan hyvä henki kun kannustetaan ja annetaan neuvoja ja mun mielestäni hyvä motivaatio on ITTE haluta päästä kuntoon ja kokeilla mihin asti pääsee. Ajattelin henk. koht. että täyttäessäni 40 meinaan olla jo TOSI hyvässä kunnossa, eikä mua kukaan estä! Paa sama tavote!

Jampe9 sanoi:
Pitää tähän nyt vielä lisätä sen verran että en siis missään tapauksessa oo VASTAAN tuota ajatusta että samalla kasvatetaan lihasta kun pudotetaan painoa!

Kukaan ei olekaan puhunut että samaan aikaan kasvatettaisiin lihasta ja laihdutettaisiin, vaan lihakset pyritään SÄILYTTÄMÄÄN samalla kun laihdutaan. Eri asia. Sisälukutaitoa, kiitos!

Otzi sanoi:
Kukaan ei olekaan puhunut että samaan aikaan kasvatettaisiin lihasta ja laihdutettaisiin, vaan lihakset pyritään SÄILYTTÄMÄÄN samalla kun laihdutaan. Eri asia. Sisälukutaitoa, kiitos!

That´s okay! :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom