Nyström hävisi 76 kilolla Kiinan ME-nostajalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gunman: oikeassa olet että Jonsku on lahjakas ja kansallisesti hyvä nostaja. hyvä räjähtävyys, vahva selkä ja jalat.tekniikka paranee koko ajan. kova nostaja suomessa ilman muuta.. ja mitä olen kaverin kanssa aika paljon reenannut ja kisamatkoilla ollut niin todella hyvällä asenteella suhtautuu urheiluun.. Mutta itse olen eri mieltä tuosta mitä sanoit että huippu maata edustamalla Jonsku olisi huipulla. . väitteesi on todella suurta huippujen aliarvioimista!! itse sanon että samoissa olosuhteissa vuosia harjoittelemalla kuin kiinalaiset, olisi Johan lähempänä kärkeä ehdottomasti.palautuminen olisi maksimoitua, harjoittelu laadukkaampaa kuten myös valmennus...mutta en silti usko että olisi A-ryhmässä MM-kisoissa.. yksinkertaisesti esim. kiinassa on vain niin paljon lahjakkuutta, lajikulttuuria/tietotaitoa, valtion panostusta että ei ole realismia väittää että suomesta löytyisi samanlaisia lahjakkuuksia kuin sieltä.. katso esim. 77kg maailmanmestarin tempauksia,tai saman sarjan korealaisen olympiavoittajan työntöä,, suomessa ei ole yhdelläkään nostajalla ollut koskaan niin hyvää tempaustekniikkaa..ei edes Milko Tokolalla jota itse pidän teknisesti lahjakkaimpana nostaja suomessa kautta aikojen!! mutta tästä aiheesta on ilman muuta saatava keskustelua aikaan..

No moro!

Alotan vaikka tolla, että pitää saada keskustelua aikaan. Ihan ok, mutta ei mun mielestä ole oikein mukavaa keskustelua, että jotain haukutaan täälä neidiksi. Tuosta päästäisiin loputtomaan aiheeseen eli dopingiin. Siinä mielessä olen erittäin jyrkästi kanssasi eri mieltä, että doping ei erottaisi meitä maailman huipulta. Se ei ole ainut asia mikä erottaa, yhtenä erottavista asioista on juurikin tuo ammattilaisuus ja valtion varoilla treenaaminen muissa maissa.

Sitten tullaan tuohon kiina/ aasia ilmiöön. Eli esimerkiksi nimeämissäni maissa ei ollut kiinaa eikä koreaa eikä yhtään aasialaista maata. En väittänyt, että Suomesta löytyisi uhtä lahjakkaita tyyppejä kun kiinan tai korean asukasmääristä.

Mutta se, että esim saksassa tai kuubassa tai belgiassa, tai euroopan pienissä maissa pärjätään painonnostossa, kertoo mielestäni hyvin sen, että meilläkin pitäisi pärjätä. Se ei ole huippujen aliarvioimista, että väitän Suomalaisen nostajan yltävän samoihin tuloksiin kun saksalaisten. Se on Suomalaisten aliarvioimista, että väitetään meidän olevan tietotaidollisesti ja geenillisesti niin huonoja ettemme koskaan yllä huippujen tasolle. Ja se, että sinä olet sitä mieltä, että et ole lahjakas vaan ainoastaan pitkäjänteisellä työllä tuloksesi tehnyt, on minusta paskapuhetta. Sinä olet fyysisesti erittäin lahjakas.

Ehdottomasti olen sitä mieltä, että pelkällä ammattimaisuudella ja treeniohjelmilla ei nousta tuosta maailman huipulle. Mutta ei myöskään pelkällä dopingilla. Ammattimaisuudella, huippujen treeniohjelmilla, ammattivalmennuksella, lihashuollolla ja dopingilla YHDESSÄ noustaisiin varmasti korkealle ja lahjakkaimmissa tapauksissa aina A-ryhmään ja maailmanhuipulle asti MYÖS SUOMESTA.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
joo, ihan oikeassa olet. Jonsku nyt vaan vähän joutuu tässä keskustelussa nyt haukuttavaksi koska oli juuri se ainoa joka teki liiton rajan ja ansaitsi paikkansa MM-kisoissa..se on ehdottomasti väärin!! hyvä että selvensit kantaasi..olen samaa mieltä.eurooppalaiset ovat ihan samalla viivalla kun mekin jos olosuhteet ovat samat. meidän ongelmamme on ensinnäkin se ettei ole nostajia-> ei lahjakkuuksia-> ja vaikka olisi niin ei valtion panostusta huippu-urheiluun samassa mittakaavassa kun monessa muussa maassa. siksi kyse on painonnostossa(kuten myös monessa muussakin lajissa suomessa) siitä että löytyy jotain "hulluja" jotka uskaltaa satsata kaikkensa harjoitteluun ja palautumiseen.. itse haluan uskoa ettei huipulle tarvita dopingia jos muut asiat tekee huolellisesti..voi olla että olen väärässä mutta haluan itse nähdä mihin pääsee ilman dopingia.. ja kun otit minun "lahjakkuuteni" puheeksi.. voin sanoa että suurin osa nykyisistä nostajista SUOMESSA on lähtökohtaisesti paljon mua lahjakkaampia nostajia.. olin alottaessani liikunnallisesti aivan surkea.. kaikessa(heitin nuorempana keihästä ja siinäkin tarvittiin hirveä reeni määrä(joskus 4 reeniä päivässä 13vuotiaana :) että pärjäsin edes piiritasolla).. oman punttikoulu ikäluokkani selvästi huonoin kalajoella.. minulla vaan on tuuria että ne muut ovat lopettaneet!! siksi olen kansallisesti päässyt vähän pärjäämään(vaikkei se mielestäni mikään saavutus ole). ja siitä on ollut melkoinen työ ja tuska kehittyä edes kohtuu tuloksiin.. ja väitän että suhteessa moneen suomalaiseen olen nuorena osannut harjoitella viisaasti.. no..nyt meni ohi aiheen mutta: keskustelua lisää!!

Itse näkisin, että suurin ongelma Suomessa on harrastajamäärä ja erityisesti nuorten punttikoululaisten määrä. Painonnosto on kuitenkin laji, joka on nykyisin pakko aloittaa 11-12-vuotiaana mikäli kv-tasolle aikoo. Keskustelussa mainittu Tokola ja ilmeisesti myös Rigert88 ovat molemmat kotoisin pikkukaupungista, jossa on jonkin verran saatu mukaan lapsia järjestelmällisen punttitreenin pariin riittävän nuorena - ja heti on löydetty kaksi nuorta nostajaa, joilla on kaikki edellytykset hyvälle kansainväliselle tasolle! Eli kyllä mielestäni suomestakin löytyy lahjakkuutta kansainväliselle tasolle ja kenties vielä joku päivä arvokisojen mitalipallille saakka.

Ja tästä päästäänkin sitten doping-keskusteluun. Lähes vuosittaiset käryt tekevät vaikeuttavat osaltaan nuorten painonnostajien houkuttelua lajin pariin. Vanhemmat kuskaavat lapsiaan mieluummin sählytreeneihin tai satujumppaan kuin hämärään punttisaliin josta Herra X on urheiluruudun mukaan kärynnyt viime viikolla dopingista. Osaltaan käryt ovat vaikuttaneet myös painonnoston marginalisoitumiseen mediassa ja sitä kautta heikentäneet mahdollisuuksia minkäänlaiseen taloudelliseen tukeen harjoittelussa (toki tähän liittyy myös muita syitä). Eli tältä suunnalta vahva "kyllä" puhtaalle painonnostolle ja uusien junioreiden houkuttelemiselle lajin pariin.

joo, ihan oikeassa olet. Jonsku nyt vaan vähän joutuu tässä keskustelussa nyt haukuttavaksi koska oli juuri se ainoa joka teki liiton rajan ja ansaitsi paikkansa MM-kisoissa..se on ehdottomasti väärin!! hyvä että selvensit kantaasi..olen samaa mieltä

No hyvä :)
Aika harva varmaan tietää noita Johanin treeni tuloksia, enkä tiedä tiedätkö säkään mutta se siitä.

eurooppalaiset ovat ihan samalla viivalla kun mekin jos olosuhteet ovat samat. meidän ongelmamme on ensinnäkin se ettei ole nostajia-> ei lahjakkuuksia-> ja vaikka olisi niin ei valtion panostusta huippu-urheiluun samassa mittakaavassa kun monessa muussa maassa. siksi kyse on painonnostossa(kuten myös monessa muussakin lajissa suomessa) siitä että löytyy jotain "hulluja" jotka uskaltaa satsata kaikkensa harjoitteluun ja palautumiseen..

Joo.
Tosin olen sitä mieltä, että on lahjakkuuksia ja että esim sinä ja jo esille tullut Tokola varmasti pääsisitte hyvin pitkälle jos olisi valtion panostus huippu-urheiluun. Ja sama juttu tosiaan monessa muussa äärimmäistä fyysisyyttä vaativissa lajeissa.

itse haluan uskoa ettei huipulle tarvita dopingia jos muut asiat tekee huolellisesti..voi olla että olen väärässä mutta haluan itse nähdä mihin pääsee ilman dopingia..

Tuo on tosi hyvä asenne sinänsä, että haluat yrittää ja katsoa omat rajasi.
Ja mielestäni olet siinä mielessä erittäin fiksu tyyppi, että vaikka itselläsi on tuo linja, niin et lähde suolaamaan kovia tyyppejä, joille on käynyt kylmät, esim. Ali tai Johan. Se kertoo siitä, että annat toisille mahdollisuuden yrittää maailman huipulle vaikka itse et sitä tavoittelisi. Ja se jos mikä on oikeaa "me henkeä" mitä Suomen kentässä ei aina tunnu löytyvän.

Varmasti pääset pitkälle noilla fyysisillä lahjoilla mitä sulla on, mutta sitli pitää kuitenkin olla realisti. Se huippu on niin kaukana.... Työnnät sen mitä huiput tempaa. Mutta esim se työntömitali hiukan huonotasoisemmista em-kisoista joskus vuosien päästä :joulu8: Ehkä se on mahdollinen!!

ja kun otit minun "lahjakkuuteni" puheeksi.. voin sanoa että suurin osa nykyisistä nostajista SUOMESSA on lähtökohtaisesti paljon mua lahjakkaampia nostajia..

Tuota en allekirjoita.

ja siitä on ollut melkoinen työ ja tuska kehittyä edes kohtuu tuloksiin.. ja väitän että suhteessa moneen suomalaiseen olen nuorena osannut harjoitella viisaasti..

Sun tulokset on Suomen mittakaavassa huippu tuloksia. Niihin ei 98% nostajista yllä koskaan puhtaana vaikka tekis mitä. Ja kun siinä nostamisessa on tehojen puolesta varaakin.

Ja mitä tulee viisaasti harjoittelemiseen, niin ehkä.. En tiedä, mutta ainakin se harjoittelutyyli sopii sulle kuin nyrkki silmään. Mahdoton sanoa, mitä olis tapahtunut jos esim Jaakko olis sulle ohjelmat vääntänyt nuorena. Ehkä olisit vieläkin kovempi, ehkä et nostaisi noin paljoa. Kuten sanoin, mahdoton sanoa....:)

Jos sä tuntisit oikeasti Nyströmin, niin et sanoisi noin.
Tästä ketjusta ei löydy keskustelemasta yhtään yhtä kova luonteista kaveria.

Nyström esim saksaa, ranskaa, kuubaa tms maata edustaessaan olisi 100% varmasti maailman ehdoton huippunostaja. Tämän tietää jokainen joka oikeasti tuntee miehen ja on nähnyt millaisia rautoja treeneissäkin on parhaillaan liikuteltu.
Olen nähnyt Nyströmin treenaavan muutamaankin otteeseen. Kyllä miehellä asennetta löytyy ja tahtotila on kova. Viikottaiset nostomäärät taitavat olla suomalaisittain melko korkeita ja treeni, ainakin ne kerrat kun olen nähnyt, muutenkin rajua.

Kaikki ainekset ainakin tuollaiseksi 330-340 kilon yhteistuloksen tekijäksi 77-kiloisissa ovat hänellä kyllä mielestäni olemassa. Työ- ja opiskeluasiat eivät voi olla toisaalta haittaamatta miehen kehitystä ja treenimäärien nostoa vielä lähemmäs kv-tasoa.

Rigert88:lta kysyisin mielenkiinnosta muutamaa asiaa.
a) kuinka suuri on viikottainen nostomääräsi keskimäärin?
b) miten ja kuinka useasti treenaat heikkoa kohtaasi ylöstyöntöä? ja
c) oletko kokenut, että Vierumäen valmennuskeskus on edistänyt uraasi ja mitä konkreettisia hyötyvaikutuksia siellä olemisella on tähän mennessä ollut?

GunMan, viittasit Nyströmin harjoituksissa tekemiin tuloksiin. Olisi mukava kuulla niistä tarkemmin.

Olen seurannut painonnostoa Kulta-Kallen Meksikon nostoista saakka. Tunsin hyvin useita takavuosien suomalaisia huippunostajia, parhaiten edesmenneen Juhani Avellanin. Noista ajoista laji on ollut Suomessa aika järkyttävässä alamäessä. Olin itse viimeksi aktiivisesti tekemisissä painonnoston kanssa ollessani mukana sponsoroimassa muutamaa nostajaa Lahden MM-kisoihin, siitä taitaa olla kulunut yli 10 vuotta.

Tässä on arveltu kotimaisen ja kansainvälisen huiman tasoeron liittyvän dopingin käyttöön, mutta kyllä minun on vaikea uskoa, että suomalainen puhtaasti harjoitteleva mies ei voisi pärjätä kansainvälisissä kilpailuissa edes naisten sarjassa. Nythän esimerkiksi Nyström ei olisi pystynyt voittamaan edes naisten +75 kilon sarjaa. Vaikka sarjan voittaja on toki paljon painavampi kuin Nyström, pitäisi minun mielestäni vajaa 80-kiloisen miehen, joka treenaa kymmenen kertaa viikossa tosissaan, pärjätä voimailussa naiselle kuin naiselle.

Helkkarin upeaa olisi, jos Suomesta vielä joku huippunostaja tulisi. Sitä odotellessa on toki hienoa seurata maailman parhaiden nostoja kansainvälisissä kilpailuissa.

GunMan, viittasit Nyströmin harjoituksissa tekemiin tuloksiin. Olisi mukava kuulla niistä tarkemmin.

Olen seurannut painonnostoa Kulta-Kallen Meksikon nostoista saakka. Tunsin hyvin useita takavuosien suomalaisia huippunostajia, parhaiten edesmenneen Juhani Avellanin. Noista ajoista laji on ollut Suomessa aika järkyttävässä alamäessä. Olin itse viimeksi aktiivisesti tekemisissä painonnoston kanssa ollessani mukana sponsoroimassa muutamaa nostajaa Lahden MM-kisoihin, siitä taitaa olla kulunut yli 10 vuotta.

Tässä on arveltu kotimaisen ja kansainvälisen huiman tasoeron liittyvän dopingin käyttöön, mutta kyllä minun on vaikea uskoa, että suomalainen puhtaasti harjoitteleva mies ei voisi pärjätä kansainvälisissä kilpailuissa edes naisten sarjassa. Nythän esimerkiksi Nyström ei olisi pystynyt voittamaan edes naisten +75 kilon sarjaa. Vaikka sarjan voittaja on toki paljon painavampi kuin Nyström, pitäisi minun mielestäni vajaa 80-kiloisen miehen, joka treenaa kymmenen kertaa viikossa tosissaan, pärjätä voimailussa naiselle kuin naiselle.

Helkkarin upeaa olisi, jos Suomesta vielä joku huippunostaja tulisi. Sitä odotellessa on toki hienoa seurata maailman parhaiden nostoja kansainvälisissä kilpailuissa.

En tiedä, mitä mieltä Nyström itse olisi jos täälä kirjoittelisin hänen treeni tuloksia... Tulee niitä turhia juttuja vaan. Kommentoin noita edellisissä viesteissä nyt vaan siitä syystä positiiviseksi vastapainoksi, että niitä negatiivisia juttuja ja spekulaatioita tässä ketjussa on jo tullut. Kannattaa varmaan kysyä mieheltä itseltään kovimmista tuloksista jos haluaa kertoa. :)
Tiedän monen muunkin nostajan osalta tuloksia vuosien varrelta joilla olis oltu vähintään em-kisoissa lätkillä, mutta jätetään ne jutut nyt tähän, nehän on vaan treenituloksia. Uskon, että ne nostajat olis ite kertoneet niitä juttuja jos olisivat halunneet niitä yleiseen tietoon.

Mitä tulee noihin maailman huippu naisiin, niin tosiaan nuo superin naiset on monesti pitkälti yli satakiloisia. Ehkä parempi vertaus olis verrata Johania 75 kilosiin naisiin. Sielähän Johan olis voittanut yhteistuloksissa selvästi vaikka voittaja tekikin siihen sarjaan äärimmäisen kovan tuloksen!

Gunman: ei tulisi mieleenkään alkaa arvostelemaan kyseisiä kavereita..he tekevät omat valintansa jotka eivät ole multa pois! .. sitäpaitsi Ali on mun suurin idoli ja esikuva..haluasin itekkin olla yhtä nopea kun se oli.muutenkin ihailen sen tekemistä lavalla ihan suunnattomasti.arvostan myös pirkkiön benjamia koska se on fiksu kaveri joka tietää lajista paljon.se että he ovat kokeilleet toista tietä tuloksiin ei ole multa pois eikä huononna mun tuloksia.. ja kerroit just mun uran maalin : EM-mitalli työnnössä heikkotasoisissa em-kisoissa :) koska em-kisat ei oo enään suurkisat..huiput ei sinne tule tai ei tule huippu kunnossa, MM-kisat on kaikilla maali.

totallift: nostoja tulee noin 200 yli 60% raudalla viikossa..se on vähän mutta sitä pyritään nostamaan hiljalleen koutsin kanssa..oon aina reenannu tosi pienellä raudalla suhteessa muihin suomalaisiin..tykkään siitä kun rauta liikkuu lujaa ;) ja ylöstyöntöä reenataan päivittäin..vauhtipunnerruksia, normi työntöjä, raakavedon kautta YT..mutta telineistä en työnnä..otan aina rinnallevedon kautta..kuitenkin suurin ongelma ylöstyönnössä on heikko keskikroppa jolle tehdään koko ajan töitä..
ylipäätään koen vierumäen olleen mun uralle iso askel kohti oikeaksi urheilijaksi tulemista.. koulun joustaa hyvin ja pääsee reenaan niinku haluaa, koulussa on kylmäallas ja jääpusseja saa renin jälkeen,., ja nyt mulla on vihdoin taas valmentaja, 3 vuotta olin ilman.. ongelma vierumäellä on että reenaan paljon yksin ja sali on painonnostosaliksi surkea..mutta mä reenaan paljon myös tampereella joka taas on paikkana paljon parempi..
mutta kyllä mä kkoen kehittyneeni vierumäellä hirveästi.. en oo tänä syksynä saanu tuloksiin vielä koko potentiaaliani mutta silti vuodessa on tulokset kehittyny: 134kg->141kg tempaus ja 180kg->186kg työntö.. ja teknisesti nostan tällä hetkellä paremmin kun ennen.. hitaasti pala palalta kohti parempaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen itsekin miettinyt että onko se syy siinä ettei ole mahdollisuutta treenata ammatikseen?Sama homma voimamiehissä nykyään, tehdään 8-10h työpäiviä ja sen päälle treenit...

Tuota doping-korttia on aika turha vilautella jos tosiaan neiti Nyströmkin on kärsinyt yhden käryn jo. Edelleen se ero kärkeen on huima, vaikka muilla olisikin muka enempi velliä kehissä.

Vissiin tunnet kaverin hyvinkin, kun on varaa haukkua neidiksi?

Ja kuten aiemmin on jo tullut esiin, Jonski opiskelee täysipäiväisesti yliopistolla (pohjoisessa) ja tekee siihen päälle viikonloput 12-tuntisia työpäiviä (etelässä), ja jos miehellä on vapaa-aikaa, niin siitä saa varmasti kaverin muutto- tai remppahommiin. Nöyrä ja älykäs jätkä, arvostan täysillä. Postasin jo aiemmin linkin ADT:n erityistestipooliin, siinä on ne tänhetkiset pelisäännöt.

Sen dopingin vaikutus on käsittääkseni alle 20%, joten sillä ei voi selitellä yhtään mitään.

Sitäpaitsi, kuka meistä voi tietää, että miten Kiinassa asiat hoidetaan? Ainahan voi tietysti sanoa "varmana tietona", että kaikki kiinalaiset roinaa, mutta onko siitä asiasta jossain jotain näyttöä?

Tehdään siellä Kiinassa aika paljon muutenkin lajin eteen töitä, joten itse en pitäisi kummallisena, vaikka olisivat puhtaitakin. On se Kiina vaan niin erikoinen painonnostomaa.

Monen muun maan kohdalla on paljon helpompi mielestäni heilutella roinakorttia. Itse en kuitenkaan heiluttele, koska se ei ole mitenkään mielekästä eikä vaikuta esim. suomalaiseen painonnostoon mitenkään.

Se on kuitenkin varmaa, että painonnostossa voi pärjätä ja siitä voi nauttia ilman mitään doping-aineita.

Sen dopingin vaikutus on käsittääkseni alle 20%, joten sillä ei voi selitellä yhtään mitään.

Sitäpaitsi, kuka meistä voi tietää, että miten Kiinassa asiat hoidetaan? Ainahan voi tietysti sanoa "varmana tietona", että kaikki kiinalaiset roinaa, mutta onko siitä asiasta jossain jotain näyttöä?

Tehdään siellä Kiinassa aika paljon muutenkin lajin eteen töitä, joten itse en pitäisi kummallisena, vaikka olisivat puhtaitakin. On se Kiina vaan niin erikoinen painonnostomaa.

Monen muun maan kohdalla on paljon helpompi mielestäni heilutella roinakorttia. Itse en kuitenkaan heiluttele, koska se ei ole mitenkään mielekästä eikä vaikuta esim. suomalaiseen painonnostoon mitenkään.

Se on kuitenkin varmaa, että painonnostossa voi pärjätä ja siitä voi nauttia ilman mitään doping-aineita.
voi voi,kumpa asiat olis oikias elämässä noin.

Pakko kommentoida paria mielipidettä, joita moni on tässä ketjussa esittänyt:

Miksi lähteä kisaan, jossa ei voi pärjätä?

Kisoihin osallistumisen on todella tärkeää, vaikka siellä ei voittoa realistisesti tavoiteltaisikaan. Ensinnäkin, pienen lajin näkyvyyden kannalta parhaita paikkoja ovat mm-kisat ja olympialaiset. Ihmiset tajuavat, että ”ai Suomessakin harrastetaan tota lajia”, kun telkkarissa ja lehdissä siitä puhutaan. Tämä ketju on itsessään hyvä todiste tästä. Toiseksi, jokaiselle urheilijalle, joka harrastaa lajiaan (edes suurin piirtein) ammattimaisesti on reilua antaa mahdollisuus päästä kisoihin, kunhan tietty taso on saavutettu. Eli ei tapeta kansallisten huippujen motivaatiota heti alkuunsa edes lajeissa, joissa maailman huippu on toivottoman kaukana. Seuraava yrittäjä voikin olla jo muutaman askeleen lähempänä sitä huippua.

Miksi yleensäkään harrastaa lajia, jossa ei voi voittaa maailmanmestaruutta?

Monissa lajeissa urheilija tietää kyllä, että realistisia saumoja voittoon ei ole. Kuitenkin urheilija omassa päässään osaa asettaa omat tavoitteet realistisiksi, eikä tilanteen tarvitse tuntua masentavalta, vaikka terävimpään kärkeen ei olisikaan mitään asiaa. Painonnostossa suomalaiset taistelevat ehkä sijoista 10-> ja jokainen voitettu päänahka on saavutus sinänsä.

Tuntuu, että voimailupuolella erityisesti pidetään jotenkin nolona, jos häviää voittajalle selkeästi. Kisaan ei haluta lähteä, jos saumaa voittoon ei ole. Ei Nieminenkään varmaan ajattele, että ei kehtaa lähteä Australian avoimiin, vaikka juuri ja juuri ansaitsi sinne paikkansa, koska on rankingissa vasta jossain vähän sadan paremmalla puolella. Tai Kontinen, kannattaako tennistä jatkaa enää ollenkaan kun on vasta 300 maailmassa?

Jos on sitä mieltä, että vain realististen voittajakanditaattien kannattaa lähteä kisaan, niin on kyllä urheilun perusperiaatteet aika pahasti hukassa. Olisi olympialaiset ja monet mm-kisatkin melko uneliaita tapahtumia...

Ja vielä mitä tulee kiinalaisten roinaamiseen. Jokaisen kannattaisi oleskella jonkin aikaa Kiinassa, niin tajuaisi miten eri asia on olla urheilija siellä kuin urheilija Suomessa. Ehkä roinaa, ehkä ei. Roinaamisen vaikutus on kuitenkin marginaalinen kun vertaa muuten treeni- yms systeemien eroja... Joka lajissa lapset noin 5-vuotiaasta asti sisäoppilaitoksissa, joissa noin 6 tuntia treeniä päivässä 6 päivänä viikossa (su vapaa). Päivällä muutama tunti koulua treenien välissä. Jokaista pienintäkin yksityiskohtaa treenissä ja muussa elämässä ohjaa sotilaallinen järjestys, jota valvoo maailman parhaat valmentajat. Joka lajissa miljoonia toinen toistaan lahjakkaampia yrittäjiä. Jne jne. Lyhyesti sanottuna: sen systeemin kokeneena erittäin kuvottavaa lukea juttuja, että muka roinaaminen selittäisi suurin piirtein 99% eroista Kiinan ja Suomen välillä.

Zone-sarja -42%
Nuo 16-19v tyttärien tulokset ei oo enää tältä planeetalta, huh huh. Kun 18v 63kg tyttö tempaa 118kg ja työntää 147kg, mitäpä tuohon enää lisäämään? Käsittämätöntä.

totallift: nostoja tulee noin 200 yli 60% raudalla viikossa..se on vähän mutta sitä pyritään nostamaan hiljalleen koutsin kanssa..oon aina reenannu tosi pienellä raudalla suhteessa muihin suomalaisiin..tykkään siitä kun rauta liikkuu lujaa ;) ja ylöstyöntöä reenataan päivittäin..vauhtipunnerruksia, normi työntöjä, raakavedon kautta YT..mutta telineistä en työnnä..otan aina rinnallevedon kautta..kuitenkin suurin ongelma ylöstyönnössä on heikko keskikroppa jolle tehdään koko ajan töitä..
ylipäätään koen vierumäen olleen mun uralle iso askel kohti oikeaksi urheilijaksi tulemista.. koulun joustaa hyvin ja pääsee reenaan niinku haluaa, koulussa on kylmäallas ja jääpusseja saa renin jälkeen,., ja nyt mulla on vihdoin taas valmentaja, 3 vuotta olin ilman.. ongelma vierumäellä on että reenaan paljon yksin ja sali on painonnostosaliksi surkea..mutta mä reenaan paljon myös tampereella joka taas on paikkana paljon parempi..
mutta kyllä mä kkoen kehittyneeni vierumäellä hirveästi.. en oo tänä syksynä saanu tuloksiin vielä koko potentiaaliani mutta silti vuodessa on tulokset kehittyny: 134kg->141kg tempaus ja 180kg->186kg työntö.. ja teknisesti nostan tällä hetkellä paremmin kun ennen.. hitaasti pala palalta kohti parempaa.

Viikottainen nostomääräsi on jopa ällistyttävän pieni suhteessa tuloksiin ja sinclaireihin:wtf:. Ei voi sanoa muuta kuin sen, että mies on fyysisesti erittäin lahjakas lajiin. Potentiaalia on reilusti kovempiin kiloihin, kunhan tuo nostomäärä, luonnollisesti portaittain, tuosta kohoaa.

Hyvä kuulla, että olet kiinnittänyt huomiota myös ylöstyönnön harjoitteluun. Keskivartalo pitää olla aina kunnossa, samoin ylöstyönnön rytmiikka. Siinäkin tulee monta kiloa plussaa, kun saa työnnettyä ylös sen, minkä pystyy vetämään rinnalle.

Vierumäki-asiassa on kieltämättä jonkinmoista yritystä tarjota suomalaisnostajille lähempänä kv-tasoa olevia treenimahdollisuuksia. Se ihmetyttää, että sielläkin joutuu treenaamaan yksin. Fakta on, että hyvä treeniporukka ja tiivis yhteishenki tuovat niinikään kiloja tankoon lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom