Nutrix - terveellinen ja luonnollinen ruokavalio

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Great question!
Jos niissä jotain laatueroa on, lienee se lopulta aika epäolennainen. Kaikkea vähintään mustikan tasoista kannattaa syödä mahdollisimman montaa eri lajia. Silloin saa taatusti laajimman mahdollisen valikoiman kaikkia kymmeniä- ja satojatuhansia eri ravinteita.

Gojissa on toki muutama aika ainutlaatuinen piirre, joiden takia sitä ite syön - mustikan ja mustaherukan lisäksi siis:

-Goji on paras tuntemani germaniumin lähde. Muuten hankalasti saatava germanium-hivenaine parantaa hapen toimintaa ja moduloi mukavasti immuunijärjestelmää, kuten myös gojin sisältämät polysakkaridit.
-Goji tekee todella hyvää maksalle, mikä on iso tiedonpalanen suunnillee kaikille tällä vuosituhannella eläville. Taitaa parantaa myös ruoansulatusta hydrofiilisten ominaisuuksiensa ansiosta.
-Ja nyt tulee se kovin juttu: stimuloi kehon omaa kasvuhormonin tuotantoa. 'nuff said.
-Sisältää marjaksi harvinaisen paljon proteiinia, mikä tekee siitä kätevää evästä.
-paras karotenoidilähde mitä luonnosta löytyy. Olikohan peräti 600 eri karotenoidia.. Vähän eri juttu siis, kuin jokin synteettinen beta-karoteenipilleri...
-Kannattaa myös tsekata mitä Gojin väitetään tekevän urheilijalle: http://gojibook.com/BR08.html

Nämä ovat olennaisia ja mulle tosi merkittäviä juttuja, mutta voi olla, että mustikasta löydetään ihan yhtä kova lista vielä joku päivä kunhan sitä aletaan kunnolla tutkimaan. Jo nykytiedon perusteellakin mustikkaa kannattaa syödä ainakin antioksidanttien ja näköä parantavien ominaisuuksiensa takia. Ja sopiihan se maun puolesta niin hemmetin hyvin palkkariin kuin palkkariin.
Kunhan muistaa kierrättää marjojen väriä, jotta saa kaikkia erilaisia antioksidantteja ja palautuminen paranee, eli ei aina pelkkää mustikkaa tai mustaherukkaa. Antioksidantit kun ovat lähinnä väriaineita, joten voimakkaiden värien variointi ruokavaliossa on kätevin tapa varmistaa koko spektrin saanti.
Niin ja onhan siinä gojissa pari-kolme kertaa jopa mustikkaakin enemmän antioksidantteja = kova juttu palautumisessa ja miksei myös itse suorituksessa.
Hyvässä gojissa siis, tuskin markettikamassa..

no jees, sait ylipuhuttua.pitänee joskus tilata ja kokeilla, vaikka toisaalta uskon itse ruokavalion kokonaisuuteen ennemminkin kuin yhteen ihmeaineeseen. Mutta siis mikä ettei, hyvä lisähän tuo goji voi siis olla. :)

Hyvä pointti. Itse syön ennen kaikkea vaihtelun vuoksi. Ja laiskuuden. Tutun kasvattaja-keräilijäpariskunnan ruokamenot ovat keskimäärin 30€ kuussa ympäri vuoden - siis yhteenlaskettuna! - mutta ei meikäläisestä ole sellaseen. Mulle tarvii kaiken olla valmiina, korkeintaan blenderin nappia jaksan painaa..

no joo. lähinnä itekkin oon enemmän helpon ja hyvän kannalla eli oikean käden etusormi ja peukalo alkaa olla aika kipeä ku joka aamu (ja joskus iltaisinkin) pitää sitä obh nordican vipua vääntää.

Eipä kestä! Se kirja oli ihan pakko kirjottaa, kun v***tti niin s******sti tuo ravinto-ohjeiden monimutkasuus. Istuin koneelle ja kirjotin mitä mieleen tuli. Siihen muokkailut, lisäykset & oikoluvut ja kirja oli pian valmis. Jos kirjotustyyli on ärsyttävä, se johtunee siitä, että purin siinä omaa vuosia patoutunutta ärsyyntyneisyyttäni. Miksi hemmetissä pitäisi väkipakolla luopua jostain mitä kroppa selvästi haluaa, kun sen energian voisi käyttää johonkin rakentavaan?
Miksi väitellä 55% hiilaria vs. 60% hiilaria, kun voitaisiin vaihteeksi puhua ruoan LAADUSTA?

juu vaikka olisikin jossain paikoissa ärsyttävä kirjoitustyyli, käyttämättä energiaa siihen kirjoitustyylistä ärsyyntymiseen ja keskittymällä itse sisältöön, oli kirja loppujen lopuksi aivan viihdyttävää luettavaa. Lähinnä kirjan suurin sisältö mulle oli, että tyyppi, jolla on joku vaikea tauti saa apua, saa apua pelkästään syömällä hyvin. Tämän vuoksi on melkein aivan sama vaikka olisi kuinka ärsyttävä kirjoitustyyli. juu nou... :hyvä:

Sanos muuta :) Vanha paradigma vastaan uusi = herkullisin asetelma mitä voi kuvitella.

Tylsää täällä ei ole, ja hyvä niin. Pidetään tappelu käynnissä! Netissä on kiva antaa ja ottaa iskua, varsinkin nimimerkin takaa!

Juu, IMOt tappelee monasti näissä asioissa aika vahvasti keskenään. Ite en kyllä halua näistä tapella, vaan seurata rauhassa sivusta ja tarpeen tullen luikkia pakoon. Ei nää niin vakavia asioita oikeasti oo (vaikka onkin) ;)

Viimeksi muokattu:
no onhan moni asia aika kärjistettyä, mutta sillähän sitä saadaan "tappelua" aikaseksi.

tuo 2012 juttu on kyllä aika glitterkamaa. Luin kerran yhden "sanansaattajan" sivuja ja ainut tapa millä pysty aloittamaan pelastautumisen oli "through seeds of the chosen one". Ei mulla tuosta tuu oikein muuta mieleen, että jotkut on keksineet vähän erikoisemman tavan saada piparkakkua.

Juu, New age, samaa hörhöilyä tämä on kun katsotaan laajemmin.
Kyllä nähdäkseni tällä vuosituhannella on jo muillakin kuin ituhipeillä ja henkimaailman hörhöttäjillä oikeus syödä luonnollista ruokaa. New agesta en tiedä, mutta brändiuskonnollisuus voitaisiin minun puolesta jättää viime vuosituhannelle. Ei se prosessoitu hiilari hyvää tee vaikka sitä tulis joka mainostauolla. Maksetaan mieluummin laadusta eikä paskoista mainoksista.

Inkivääri ehkäisee syöpää
Not quite. Luonnonaineet ovat itseasiassa aika tehottomia verrattuna niistä useinmiten eristettyihin ja muokattuihin nykylääkkeisiin. Mutta siinä missä lääkkeillä on usein negatiivisia yhteis- ja sivuvaikutuksia, on luonnon komplekseilla taipumus toimia synergiassa keskenään - ja sivuvaikutuksetkin ovat oikein käytettynä massiivisen positiivisia. Inkivääri ei yksin paranna syöpää, mutta yhdessä vaikkapa kurkuman, valkosipulin, cayennen, spirulinan, vadelman ja chlorellan kanssa alkaa saada jo jotain aikaan. Yhdistettynä kehon yleiseen alkalisointiin ja hapettamiseen. Ja tietenkin D-vitamiinit ihan ensiksi päiväntasaajalevelille..
Ei siinä mitään uutta ole, että keho osaa parantaa itsensä, ja että parhaat lääkkeet löytyvät luonnosta. Sitäkin erikoisempaa on se, että ensimmäistä kertaa eletään aikakaudella ja kulttuurissa, jossa ihmiset eivät osaa hemmetti edes parantaa itseään! Kuten kaveri totesi flunssista puhuttaessa, "uskomatonta että joku vielä viitsii sairastella flunssaa, eikä edes tiedä miten se parannetaan".
Riittää kun on D-vitamiinit kohdillaan ja siihen päälle löytyy vaikka sadoittain toimivia keinoja, joita jokainen saa yhdistellä ihan oman maun mukaan. Ja ei, mikrohamppari ei ole yksi niistä.

ihmiset myrkytetään suklaalla jne.
Not anymore. ;)

Ja sitten mitä tähän itse topicin aiheeseen tulee niin itselle vakuuttavin juttu tässä on tuo Moksun teksti. Luulisin aika vahvasti tietävän kenestä on kyse ja vaikka ei olisikaan niin tiedän yhden satakiloisen kasslerniskan :D, joka muutaman vuoden ajan kynsi vähän helkkarin syvällä terveytensä kanssa ja on tästä hommelista löytänyt ratkaisun ongelmaan lukemattomien turhien yritysten jälkeen. Puhutaan kuitenkin semi-skeptisestä kaverista joka syö rautaa ja paskoo ukkosta eikä ihan herkästi hurahda mihinkään.

Eli pelkästään jo siitäkin syystä tää on mun mielestä vähintäänkin tutustumisen arvonen juttu.

Hahaa :D Kiitos kaimalle!

Mä en alkuun varsinaisesti uskonut mihinkään, mutta suhtauduin avoimesti ja kokeilunhaluisesti. Mun tilanne oli kuitenkin niin paska, että olin jo lähes täyden epätoivon vallassa ja ajattelin, että no helvetti, jos tuo toimii niin en mä mitään menetäkään kokeilemalla.

Tämä muutos mikä mulle on nyt tapahtunut on jotenkin käsittämätöntä. En pysty sanomaan sitä, että juoksen coopperissa yli 3000 tai penkkaan 200kg, mutta se millainen fiilis on nykyään, on jotain uskomatonta. En mä ole lähtenyt tähän "ituhippeilyyn" sen takia, että haluaisin olla erilainen, radikaali ja pelastaa maailman. Halusin auttaa itsekkäästi itseäni. Uskallan nyt väittää, että lähes kolmen vuoden tarpomisen jälkeen näen ihan pirun kirkkaan valon loistavan tunnelin päässä. Ja perskeles sentään, että mua hymyilyttää tuijotella sitä valoa.

En myöskään sano, että kaikkien pitää lähteä kokeilemaan raakaa kasvisruokavaliota. Mulla tuo muutos tapahtui loppujen lopuksi aika nopeasti, mutta kaikki lähti kuitenkin vain siitä, että vaihdoin kaurapuuron luomukaurapuuroon. Olen kirjoittanut tästä vastikään alkaneesta raakaravintokokeilustani tuonne toisaalle ja linkkiä ei varmaankaan tänne saa laittaa, mutta jos asia kiinnostaa, niin laittakaa vaikka privaa, niin pistän linkin.

Mä ajattelin aluksi, et lähen kokeilemaan luomua puolen vuoden ajaksi. Luomuhan on täysin yhdistettävissä heti niihin rastatukkaisiin ja hampulta haiseviin kynis-ituhippeihin, joten voitte kuvitella millaisia keskusteluja asiasta tuli käytyä kotona. Sitten varsinkin kun aloin kantamaan entistä enemmän rehuja kotiin, mutta vakuutin, että ei musta ainakaan mitään kasvissyöjää tuu ja tää nyt on vaan tällainen kokeilu. Puoli vuotta alkaa olla kohta täynnä ja mun mielestä tämä on vasta alkua.

En tajua miten tässä kävi näin, mutta mun tunne asiasta on se, että vihdoinkin tää menee ihan pirun hyvään suuntaan!

Shit, pullakin on jo käännytetty. Mihin tämä maailma on menossa, 2012 on tulossa ja kaikki vouhkaa.

Äääh. :D

Kyse on siis siitä, että kyllä meikäläinenkin joutuu ensikuulemalta kääntämään foliohatun kiiltävän puolen sisäänpäin mutta siinä kohtaa kun joku, jolle multa löytyy aika paljon rispektiä alkaa vannomaan asian nimeen niin en mä sitä nyt ainakaan täysin tyrmää.

Ja onhan sekin vielä todettava, että nää on kuitenkin pitkälti henkilökohtaisia juttuja ja kuhunkin kolahtaa se mikä kolahtaa. Jos Moksu kertoisi saaneensa terveytensä uuteen kondikseen polttamalla riivaajankarkotuskynttilöitä ja kääntämällä sohvansa osoittamaan kohti feng shuin magneettista pohjoisnapaa niin lähinnä pyytäisin häntä tarkastamaan lääkityksensä. Kuitenkin luomu- ja raakaravinto meiningissä puhutaan konkreettisemmasta asiasta, joka siis on ainakin omasta mielestäni tutustumisen arvoinen juttu.

Moksun tapauksessa vaikea uskoa, että mies on ollut mitenkään rappiolla terveydellisesti. Onhan tuossa takana aktiiviajan lopettaminen raskaassa lajissa, joten eiköhän se valo tunnelin päähän tule siitä, kun siirtyy elämään kuten normaalit ihmiset ilman jatkuvaa fyysistä ylirasitusta.

Moksun tapauksessa vaikea uskoa, että mies on ollut mitenkään rappiolla terveydellisesti. Onhan tuossa takana aktiiviajan lopettaminen raskaassa lajissa, joten eiköhän se valo tunnelin päähän tule siitä, kun siirtyy elämään kuten normaalit ihmiset ilman jatkuvaa fyysistä ylirasitusta.

Se ei välttämättä olekaan uskon asia. Ymmärtääkseni kroppa oli vähän helkkarin sekaisin, rampattu lääkärillä jos toisella, istuttu ties missä kokeissa ja koneissa ja kuntoon ei vain saatu, ei levolla, ei millään. Moksu täsmentäköön jos meni pieleen tai jos haluaa kommentoida asiaa. :)

Hämärintä tässä on se, että jos mies itse sanoo, että jumalautasuurinpiirteinkaikkimaanpäällä oli kokeiltu eikä apua löytynyt ja sitten kokeillaan luomusafkaa ja tilanne paranee niin väität, että tällä ei ollut mitään merkitystä, korkeintaan placeboa?

En minäkään väitä, että puoli levyä raakasuklaata parantaa instana HIVin ja talouslaman mutta kyllä tässä hommassa joku idea taitaa olla.

Sorge vain, mutta onko Moksu kenties jotenkin erilainen ihminen kuin me kaikki muut? Ihan uutisena, luomuihmisillä ei ole yhtään sen erilaisempi elimistö kuin meillä muilla. Miksi me muut sitten olemme ihan ok ilman luomusafkaa eikä tartte kokeilla jumalautasuurinpiirteinkaikkimaanpäällä? Luulisi, että meillä kaikilla muilla olisi kaikki päin vittua 24/7 kun luomuihmiset olisivat niin maan saatanan terveitä että olisivat jo sairaan terveitä. Moksulla oli ääripään tilanne, siinä olisi auttanut pelkästään jo vaikka säilykepurkin heiluttelu tilan paranemiseen, itsesuggestiolla taitaa olla kaikista kovin vaikutus tässä.

Kertokaa nyt käytännön tasolla luomuihmiset, miten se elämä muuttuu kun suuhun laitetaan luomu-mustikoita pakasteiden sijaan tai syödään bataattia perunan sijaan? Ihan käytännön tasolla siis. Väsyttääkö vähemmän? Tuleeko voimaa enemmän? Saako paremmin bilbaa? Tuleeko paremman näköiseksi? Mitä se tekee, koska fakta on se, että te ette huomaa paskanvertaa vaikutusta mihinkään jos mennään labraan mittaamaan faktat. Mutta uskon asia kun on kyseessä, niin tottahan toki ihminen saa itsensä uskomaan mihin vain ja siinä vaiheessa suosittelen todellakin luomusafkaa, jos siitä tulee parempi olo vaikkapa placebon kautta.

Ja eihän meitsillä siis ole mitään bataattia vastaan, voisin hyvinkin syödä lopun elämääni luomusafkaa, mutta tämä paskanpuhuminen on överiä. Luomusafka EI paranna ihmisiä, eikä elämää, meidän elimistö on semmoinen, että se sulattaa vaikka koiranpaskan ravinnoksi, uskokaa pois.

No mitkään verikokeet eivät ole osoittaneet, että minussa on mitään vikaa. Mutta mielialanvaihtelut, tulosten järkyttävät laskut, lihasten meneminen maitohapoille kun kävelee toiseen kerrokseen, ihmeelliset oksentelut, ripulit ja kuume sekä jatkuva epätietoisuus ja lähestulkoon toivon menettäminen normaalin liikunnan harrastamisesta lisättynä vielä romahtaneella aerobisella kunnolla olivat ainakin jotain merkkejä minulle siitä, että asiat eivät ole hyvin, eivätkä ne olleet menossa ollenkaan hyvään suuntaan. Eivätkä ne menneet vuosiin parempaan suuntaan vaikka aktiivinen urheilu loppui ja minusta tuli vain sunnuntaipunttailija. Silti se vuoristorata jatkui niin fyysisellä kuin henkisellä puolella.

En osaa sanoa mikä osuus luomulla on ollut tähän paranemiseeni ja hiljaiseen nousuun (siitä on ihan konkreettistakin, jopa tieteelliseksi laskettavaa lääketieteellistä todistetta puolen vuoden ajalta, että meikä on nousussa), koska lopetin myös liikunnan aikalailla samoihin aikoihin kun luomuun siirryin. Kuitenkin homma on mennyt luomuun siirtyessä koko ajan eteenpäin. Kehuin viimeksi lääkärilleni hyvää olotilaa ja jopa hän piti sitä kaikista parhaimpana merkkinä asiassani.

En viitsi tähän alkaa näitä raakaravinnon tuomia muutoksia kirjaamaan kun ne löytyvät muualtakin, mutta leposykkeen lasku ja uudestaan löytynyt ilo kovempaa harjoittelua kohtaan ovat olleet osa niistä selkeistä muutoksista ihan viimeaikoina.

Ja on muutenkin kiva ettei ole enää möhömahaa, tursuavat jenkat ovat katoava luonnonvara ja tunnen joka päivä oloni virkeäksi, hyväksi ja kylläiseksi. Ei nälkää, ei mitään mielihaluja. No, vihannekset ja hedelmät houkuttaa kyllä joka päivä.

Ei muutaku etupotkulla eteenpäin ja tu tö deth.

No mitkään verikokeet eivät ole osoittaneet, että minussa on mitään vikaa. Mutta mielialanvaihtelut, tulosten järkyttävät laskut, lihasten meneminen maitohapoille kun kävelee toiseen kerrokseen, ihmeelliset oksentelut, ripulit ja kuume sekä jatkuva epätietoisuus ja lähestulkoon toivon menettäminen normaalin liikunnan harrastamisesta lisättynä vielä romahtaneella aerobisella kunnolla olivat ainakin jotain merkkejä minulle siitä, että asiat eivät ole hyvin, eivätkä ne olleet menossa ollenkaan hyvään suuntaan. Eivätkä ne menneet vuosiin parempaan suuntaan vaikka aktiivinen urheilu loppui ja minusta tuli vain sunnuntaipunttailija. Silti se vuoristorata jatkui niin fyysisellä kuin henkisellä puolella.

En osaa sanoa mikä osuus luomulla on ollut tähän paranemiseeni ja hiljaiseen nousuun (siitä on ihan konkreettistakin, jopa tieteelliseksi laskettavaa lääketieteellistä todistetta puolen vuoden ajalta, että meikä on nousussa), koska lopetin myös liikunnan aikalailla samoihin aikoihin kun luomuun siirryin. Kuitenkin homma on mennyt luomuun siirtyessä koko ajan eteenpäin. Kehuin viimeksi lääkärilleni hyvää olotilaa ja jopa hän piti sitä kaikista parhaimpana merkkinä asiassani.

En viitsi tähän alkaa näitä raakaravinnon tuomia muutoksia kirjaamaan kun ne löytyvät muualtakin, mutta leposykkeen lasku ja uudestaan löytynyt ilo kovempaa harjoittelua kohtaan ovat olleet osa niistä selkeistä muutoksista ihan viimeaikoina.

Ja on muutenkin kiva ettei ole enää möhömahaa, tursuavat jenkat ovat katoava luonnonvara ja tunnen joka päivä oloni virkeäksi, hyväksi ja kylläiseksi. Ei nälkää, ei mitään mielihaluja. No, vihannekset ja hedelmät houkuttaa kyllä joka päivä.

Ei muutaku etupotkulla eteenpäin ja tu tö deth.
Se on varsin iso muutos kun lopettaa aktiivisen täydellisen omistautumisen jollekin asialle. Mietippä sitä, että meitsi ihan oikeasti myrkytteli itseään horkalla 7 vuotta, kasvatti 220kg penkkivoimat ja lihaksia mukavasti. Tätä aikaa seurasi totaalinen lopetus ja omien testosteronitasojen alamäki. Jos olisin aloittanut lopetettuani luomusafkaamisen, voisinko nyt iloisesti ansioittaa luomusafkaa siitä, että tunnen voivani paljon paremmin kuin treenatessani? Varmaan voisinkin, mutta meitsin tapauksessa lopetin syömisen kokonaan, koska en usko ihmisen tarvitsevan ruokaa jos ei nälkä ole ja keho toimii hyvin ja voit toimia normaalisti. Voisihan tuosta toki ajatella, että lopetin teollistetun safkan puputtamisen kun en syönyt enää kuin murto-osan aikaisempaan verrattuna. Todellisuus on kuitenkin se, että palauduin omaa aikaani tuosta horkkakierteestä ja urheilun totaalisesta lopettamisesta. Ei tässä asiat mihinkään muuttuisi vaikka nyt alkaisin kasvattelemaan ituja.

Mutta edelleen painotan, jos olo tulee paremmaksi välillisesti luomuilemalla, niin vertaan tätä suoraan uskontoon, vaikka olisi kuin järjetön uskomus, niin jos se parantaa oloa, niin anti mennä vain, sehän sen tarkoitus onkin.

Onko tästä aiheestä väittely nyt vähän niinku legendaarinen pulun kanssa shakin pelaaminen? Antaa vittu olla :D

Tämä väittely nyt ei sinänsä johda mihinkään. Eihän nämä nettiväittelyt koskaan, mutta joku ihminen voi kiinnostua ja kokeilla jotain uutta ja mahdollisesti parantaa terveyttään. Kuten Olli jossain videossa sanoi, niin hänelle riittää, että jos edes yksi ihminen sadasta kiinnostuu.

Muutenkin on mun mielestä hienoa, että tämä Nutrix-idea on ilmaiseksi tarjolla ja jokaiselle haluavalle kokeiltavana. Ei mua oo pakotettu ostamaan superfoodeja tai luomua, tein sen omasta valinnasta ja kokeilunhalusta. En odottanut, että se mitenkään käsittämättömästi vaikuttaisi tai jos ollenkaan. Ehkä kuitenkin toivoin, että se vaikuttaisi? Kuitenkin, se on hienoa, että jotkut ihmiset haluavat epäitsekkäästi auttaa toisia. Muistan sanoneeni näille parille henkilölle joiden kanssa kahvikupposten ääressä aikanaan tavattiin, että ihailtavaa epäitsekkyyttä jakaa tällaista tietoa ilmaiseksi tuntemattomalle ihmiselle ja vielä näin yksittäistapauksessa.

Tuossa Nutrix-kirjasessa on kuitenkin kyse hyvästä asiasta ja halusta saada aikaan parempaa. Ja käsittääkseni Ollille ei paljon rojalteja sen jakamisesta tipu.

Pitää muistaa, että ko. opus saa varsin hyvin näkyvyyttä täällä, joten se keskustelu on aina hyvä juttu. Hienoa, että tuommmoinen ylipäätänsä on, mutta onhan se myös hienoa, että on myös tämän kokoinen sivusto ilmaiseksi, jossa asiasta voi keskustella. Joskus unohtuu keskusteluja dissatessa, että ei tämä forumikaan tässä 8 vuotta ole yksistään rullannut. Eikä tämä edelleenkään maksa penniäkään ja jakaa tietoa 160 tuhannelle eri kävijälle viikossa. Joten luomuillaan rauhassa, mutta annetaan myös soraäänien kaikua jos sikseen on.

Ja tämän forumin ilmaiseen tiedonjakoon liittyy myös tämä Nutrix omalla ketjullaan, jolla on muuten luentakertoja enemmän kuin yhdelläkään ketjulla Nutrix forumilla ja tämä on ollut täällä muutaman päivän. Ei kauaa mene kun Nutrix antaa Googlessa Pakkotoiston ensimmäiseksi.

Tämä siksi, ettei täällä aleta kenestäkään mitään vitun jeesusta tekemään kun on jonkun opuksen kirjoittanut. Jos sille linjalle lähdetään, niin meitsi on jumala, senverran jengi on Pakkotoistolta ilmaiseksi tietoa saanut.

Pitää muistaa, että ko. opus saa varsin hyvin näkyvyyttä täällä, joten se keskustelu on aina hyvä juttu. Hienoa, että tuommmoinen ylipäätänsä on, mutta onhan se myös hienoa, että on myös tämän kokoinen sivusto ilmaiseksi, jossa asiasta voi keskustella. Joskus unohtuu keskusteluja dissatessa, että ei tämä forumikaan tässä 8 vuotta ole yksistään rullannut. Eikä tämä edelleenkään maksa penniäkään ja jakaa tietoa 160 tuhannelle eri kävijälle viikossa. Joten luomuillaan rauhassa, mutta annetaan myös soraäänien kaikua jos sikseen on.

Olen kyllä itse yllättynyt tämän aiheen saamasta huomiosta, kun ajattelin, että tämä vaipuu hyvin nopeaa tuonne threadien sekaan. Joten hienoa, että nuita vastaväittelijöitä on löytynyt ja Olli on jaksanut väitellä takaisin.

Pakkis ei ole varmasti se helpoin paikka tuoda esille erityisesti jotain raakaruokavaliota ja vähänkään hippileimaista luomua, mutta on kyllä hienoa, että se on jonkinlaista positiivistakin vastaanottoa saanut eikä ole saanut pelkkää trolliarmeijan hyökkäystä ja delete-nappia.

Kiitos myös siitä, että näytit Mike putsanneen ainakin jotain typeriä yksittäisiä kommentteja, joissa vaan provottiin ituhippeilystä ja hömpötyksestä. Kritiikkiä saa ja pitääkin esittää, vaikka kärkevääkin, mutta joillakin olisi hyvä edes hetki miettiä kannattaako yhden rivin haukkumalausetta kirjoittaa.

Olen kyllä itse yllättynyt tämän aiheen saamasta huomiosta, kun ajattelin, että tämä vaipuu hyvin nopeaa tuonne threadien sekaan. Joten hienoa, että nuita vastaväittelijöitä on löytynyt ja Olli on jaksanut väitellä takaisin.

Itse ainakin seuraan ketjua sen viihdyttävyyden takia. Minulta ja varmasti monelta muultakin tulee hittejä ketjuun vain siksi.
Musta on vain mukava seurata kun ihmiset väittelee netissä.
Nutrixin takia en ketjua seuraa. Varsinkaan sen jälkeen kun erehdyin muutaman sekunnin katsomaan noita Ollin videoita.

Jatkan seuraamista syöden taffelin cheese ballseja;)

Tippuu

Tuossa Nutrix-kirjasessa on kuitenkin kyse hyvästä asiasta ja halusta saada aikaan parempaa. Ja käsittääkseni Ollille ei paljon rojalteja sen jakamisesta tipu.
Tippuu melkein päivittäin! On meinaan hieno fiilis avata maili tai facebookki tai joku vastaava ja kuulla kiitosta ja stooria todellisesta elämänmuutoksesta. Eikä se ole mulle maksanut juuri muuta kuin kirjotustyön, jonka olisin jokatapauksessa tehnyt ihan itsenikin takia. Nämä ovat niitä juttuja, joiden takia porukka lähtee lukemaan lääkistä tai muuta kutsumusammattia, mutteivät kuitenkaan saa juuri koskaan kokea. Raha, asema, helppo elämä ja oman perseen turvaaminen alkaa jossain vaiheessa kiinnostaa enemmän, ihan sama määrätä kaikille se sama antibiootti.

On kova juttu täyttää oman persoonan tarpeet - saada turvallisuutta, rahaa, valtaa, mainetta, piparia, whatever. Mutta on vielä kovempi juttu kokea sitä todellista täyttymyksen tunnetta joka tulee kasvusta ja toisten jeesaamisesta omia vahvuuksia hyödyntäen - siis ihan oikeasti. Tämä jälkimmäinen myös motivoi ja innostaa ihan eri lailla kuin oman huipputurvallisen elämän suojelu ja varmistelu, jota itsekin tein suunnilleen joka ikinen hemmetin päivä aina siihen vittumaiseen MS-diagnoosiin asti.

Kuten Robbins sanoo, menestystä on se kun voit tehdä mitä haluat, missä haluat, millon haluat, kenen kanssa haluat, whatever. Kaikkein paras fiilis ja suurin menestys on tehdä vaikka koko ajan sitä mistä tykkää kaikkein eniten, mihin omaa lahjoja, missä haluaa kehittyä, ja vielä niin että siitä on samalla muille hyötyä. Jos saa sitä tehdä niin paljon kun haluaa, niin mitä muuta sitä voi tarvita? Mitä voi menettää?

Turha koittaa meikäläisestä mitään marttyyria tehdä. Jos Robbinssilta kysyttäisiin, olen jo aika hemmetin menestynyt, vaikkei se vielä edellisen sukupolven mittareilla näkyisi. Tottakai raha kiinnostaa, muttei niin paljon että sielua lähtisin kauppaamaan. Ehkä joku päivä voin tienata kunnolla rahaa auttamalla muita ja saamalla siitä suoraa korvausta - vaikka sitten valmentamalla. Mutta ei se minun elämänlaatua juuri tästä enää nosta. Rullaluistimet voisin ostaa, ja paremman koneen. Ja voihan sitä safkoissa ja työvälineissä aina hifistellä vaikka kuinka. Velat vois maksaa, varsinkin kavereille. Mutta ihan sama vaikka söisin shittiä ja kirjottaisin 10v vanhalla PC:llä, niin olen aika hemmetin paljon onnellisempi kun joku joka tekee mitä muut käskee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom