Nuoria syrjäytyy paljon. Itse uskon, että vaikka mitä tehtäisiin, aina tietty osa nuorista syrjäytyy. Yhteiskunnassa joutuu kovaan kilpailuun toisia vastaan ja ne jotka eivät taloudellisessa ja sosiaalisessa kilpailussa pärjää, syjäytyvät. Aina se osa väestöstä, joka kuuluu esimerkiksi siihen 10 prosenttiin, jolla asiat menevät huonoimmin, syrjätyvät. Paskahan tilanne on siinä mielessä, että kaikki saavat täysin erilaiset lähtökohdat elämään.
Voidaanko syrjäytymistä estää? Itse uskon, että syrjäytymistä on hankala estää. Aina sitä osaa väestöstä, jolla menee huonommin kuin muilla, katsotaan kieroon. En usko, että syrjäytymisen kokonaismäärää voidaan kovin helposti estää, mutta siihen, kuka syrjäytyy, voidaan jonkin verran vaikuttaa. Nuoria kannattaisi ehkä rehellisesti kannustaa panostamaan ulkonäköön ja sosiaalisiin taitoihin. Ei nykymaailmassa gandhilaisilla arvoilla pärjää.
Mitä syrjäytyneille ja syrjäytymiselle tulisi tehdä? Mietteitä aiheesta?
Voidaanko syrjäytymistä estää? Itse uskon, että syrjäytymistä on hankala estää. Aina sitä osaa väestöstä, jolla menee huonommin kuin muilla, katsotaan kieroon. En usko, että syrjäytymisen kokonaismäärää voidaan kovin helposti estää, mutta siihen, kuka syrjäytyy, voidaan jonkin verran vaikuttaa. Nuoria kannattaisi ehkä rehellisesti kannustaa panostamaan ulkonäköön ja sosiaalisiin taitoihin. Ei nykymaailmassa gandhilaisilla arvoilla pärjää.
Mitä syrjäytyneille ja syrjäytymiselle tulisi tehdä? Mietteitä aiheesta?