Nuorten penkkitulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunbar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihme räkäilyä taas.. Lehtine voitti sm kultaa siis? suomenmestari mikä suomenmestari kovin sarjassaan!
Jos sitä paitaa saa käyttää niin sitä sitten kannattaa käyttää eikä ryhtyä marttyyriks.

missasit mun pointin kyllä, ihmettelin vaan kuinka nuorena aloitetaan esim paitapenkkaaminen. En usko että se on hyväksi lihaksistolle /tukirakenteille pitkällä aikavälillä jos perusvoima on siellä 100kg kun aletaan kiskoa paitaa päälle.

Jatkakaa toki antoisaa keskustelua..

Ei paita itsessään ole mikään sellainen ihmevehje, joka mystisesti poistaisi voimantarpeen nostamisesta. Kovin kuormitus vain siirtyy hieman eri lihaksiin ja noston rytmi muuttuu. Ongelma ei siis ole itse paita, vaan se, että monesti kuvitellaan saatavan suuri hyöty ns kuolemantiukasta rätistä, jolloin nostaminen ja treenaaminen muuttuvat pelleilyksi. Jos paita on sen verran oikean kokoinen, että sillä pystyy oikeasti nostamaan, niin se, että sillä tekee vaikka joka kolmannen treenin, ei varmasti vaaranna yhdenkään yli tai alle sadan kilon raakapenkkaajan lihaksiston/tukirakenteiston kehitystä pitkällä tai lyhyellä aikavälillä. Vaihtelun tuoman virkistyksen (eli erilaisen ärsykkeen) tuloksena parhaassa tapauksessa jopa täysin päinvastoin...

"Kohtuus kaikessa" sopii paidalla treenaamiseen, niin kuin kaikkiin muihinkin urheilun osa-alueisiin. Äärimmäisyyksiin vietynä mikä tahansa tarkoittaa varmaa kuolemaa.

Ymmärsin sen, että "monilla ei ole paitaa eivätkä halua edes nostaa paidalla" niin, että on olemassa/tiedät monia ihmisiä joilla ei ole paitaa ja jotka eivät edes halua nostaa sillä. Korjaa toki jos ymmärsin pahasti väärin.

Paitakeskutelukshan tääki tredi meni :D

Ja mitä tohon tukilihashommaan tulee niin ainakin itse (ja monet muut) käyttää tosi harvoin paitaa. Jos on kisa tiedossa niin ehkä 3 vkon välein kerrataan miten homma toimii, muuten ihan täysin raakana. Nyt kun itellä ei oo kisoja tulossa lähiaikoina niin en myöskään paidalla treenaa.

Koska tää nyt meni tähän paitakeskuteluun ni heitetääs yks tarina. Foorumin _MrSiima eli Joona oli samassa sarjassa SM-kisoissa mun kanssa ja saatiin sama tulos (140kg.. olin kuitenki kevyempi ;)). Kaverilla on kuitenkin raw voimaa hiukan enemmän ku mulla ja paidasta kaveri saa aika minimaaliset hyödyt, kun taas mulla potkii rätti hyvin.

Kumpi siis on vahvempi?

en oo kyllä koskaan koittanu. enkka on 140kg aerobisen harjoittelun tuloksena..

Kukaan ei varmasti ota 140kg penkistä pelkällä aerobisella harjoittelulla. Ehkä teet kovaa aerobista/omaat hyvän aerobisen kunnon, mutta eiköhän se anaerobinen voimaharjoittelu ole sen tuloksen tuottanut? Ja 100% varmuudella onkin. Näin uskaltaisin väittää.

Siima on vahvempi. Voit olla parempi nostamaan paidalla mutta raw tulos kertoo voiman mielestäni :D

no olen mä salillakin välillä ollut, mutta viime vuodet mennyt ihan aerobiseen keskittyen ja salitrrenit voi laskea sormilla tänäkin vuonna. Meinasin vaan kun porukka ihmettelee täällä tuloksia ettei voi olla totta. Mutta ei tuollainen 150kg ole mikään jos panostaa punttisali hommiin.

Niin on, toihan nyt on ihan päivän selvä asia :) Siiman kanssa päästään varmaan elokuussa raw-kisoissa taas nostelemaan, jos kumpikin on menossa.

E: jumalauta on selän lihakset (tai lihasten paikat) niin kireellä että puristavat hermoja.. taitaa huominen penkkitreeni jäädä välistä :(

Se olis kyl hyvä sijotus

Makaile kovalla lattialla pyyhe selän alle käärittynä. Tai toiseks pyydä mutsia,tyttökaveria, faijaa tai vaikka postinkantajaa painamaan _kovasti_ yläselästä kun makaat kovalla lattialla ja puhallat samaan aikaan ulos ilmaa kun se painaa sitä selkää. Hyvin raksuu lukkoja auki ja rentouttaa kummasti paikat. Kannattaa ihan alhaalta ylös lähteä vaikka painelemaan esim. 5 eri kohtaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
132,5kg med vyö ja rannesiteet. 140kg tavoitteena tämän vuoden puolella. Uutta videoo tulossa joskus, vanha 115kgx4 video vielä täällä ilmeisesti löytyykin.
Paino tällä hetkellä 70kg.

Jos syksyllä kävis koittaan ensimmäiset RAW-kisat, yhtäkään paitanostoa kun ei alla satu olemaan.

Jos oisit jaksanu lukee ees edellisen sivun tästä tredistä nii oisit löytäny ton linkin. Et voinu vaan asiallisesti kysyy sitä videoo vaan piti muotoilla se tolleen 'helppohan se on sanoo, mut missä video?!?!?!??!?!?!?!?!??!!?!?!?!??!?!' Vittuilevan sävyn postit saa vittuilevan sävyn vastaukset.

uuuuuuuuuuuuuuuu

Lopetahan se päteminen ennen kuin sulla on jotain näyttöä mistä päteä ;)

hehe.. kyselin tuossa facebookissa ryan kennellyltä miten nuorena penkki kulki niin 16v 135lbs (61kg), 19v 390lbs (176kg). :D :whip:

Ikää 16 vuotta, siisti ja puhdas ykkönen tehty 115kglla :) reeniä takana puolisen vuotta.

Mistä lähdit liikkeelle ? Kuulostaa lähes mahdottomalta yhtälöltä tämäkin tulos. Normaalisti reenaamaton keskiverto 16 vuotias saa sen 50-60kg penkistä.

Omapaino aloittaessa 75kg~ ja penkkimaximi 80kg~, ekan reenikuukauden jälkeen tais nousta 90kg ja kolmannella reenikuulla 100kg ja siitä vielä noin 2-3kuukautta niin nostin 115kg. Nykyään omapaino pyörii siinä 82-84, pituus 184cm. :)

Olen 14-vuotias, 3kk päästä 15. Otan tällä hetkellä penkistä tasan 88 kiloa... Kesään on 3 kuukautta ja haluaisin nostaa 100 kiloa sillon =). Onko mahdollinen? Painoa itsellä 72 ja pituutta reilu 180.

Omapaino aloittaessa 75kg~ ja penkkimaximi 80kg~, ekan reenikuukauden jälkeen tais nousta 90kg ja kolmannella reenikuulla 100kg ja siitä vielä noin 2-3kuukautta niin nostin 115kg. Nykyään omapaino pyörii siinä 82-84, pituus 184cm. :)

Ja sitten sä heräsit housut märkinä? :)

siinä on lahjakkuuden ja lahjattomuuden ero. itse sain 15vuotiaana 35kg penkistä kun painoin jtn n 70kg. Siitä meni 2-3v ennenku sain 100kg penkistä saman painoisena.

eli periaatteessa sait saman maksimin aloittaessa kuin minä 1½v reenanneena :D olin kyllä harvinaisen heikko aloittaessa mutta ei ne muutkaan poijjaat yläasteella nostanu kuin 40-50kg. Yks "vahva" nosti 70kg aloittaessa ja nykyään nostaa n 220 paidalla.

Back
Ylös Bottom