Nuorten penkkitulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunbar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nann3 lumipallo on jo lähtenyt pyörimään, pysäytä se!
nyt ihan oikeesti älä nyt jokaisen tekemisiä kyseenalaista ja ala neuvomaan, vaikka ootki jo varmasti yks suomen kovimpia penkkaajia veljes kanssa. aika harva kaveri loppujenlopuksi raakana sen 150kg nostaa ikinä, jos on treenannut 10 vuotta raakana niin eikö sitä saa maksimeitaan kokeilla paidalla? hyväksy nyt siis pyhän deividin :david: merkki äläkä päde -.-

No koska hänkin vertasi setäänsä, niin otin sitten esimerkkinä oman veljeni.

Olisko mun pitäny heivata SM-kisoissa penkkipaita vittuun koska raakatulos 75 kilosena on vaan 125kg ja paidalla ottaisin 140kg varmana? Koska vasta 150kg raudoissa pitäs alkaan käyttää paitaa?

Paljon maksais sun vuosivalmennus?

Ei. itse arvostan enemmän raakanostoja, kuin välineillä tehtyjä. Toki sulla on kovia tuloksia, en kiellä yhtään.

En mä sitä meinannutkaan. Toki sm-kulta on aina iso juttu, mutta nuo varusteet tekee sen ettei sinne joka jampalla ole mahkuja etes lähteä. Usealla salilla on nuoria kovia nostajia muttei voita Smkultaa koska ei omista paitaa eikä halua edes nostella paidalla. Mutta ei siellä ihan raakanakaan pärjää ;)

meinasin vaan että missä on kisat jossa nostellaan 120-150kg raaka rautoja nuorissa ilman varusteita. Ei ole kun penkkipaita kisat jonkun liiton alaisena niin se siitä, ihme kun salille jää lahjakkaita punnertajia tekemään kovia tuloksia. Ja en epäile ettetkö pärjäisi siellä, olis vaan varmasti enemmän kisailijoita mukana.

Komppaan täysin.

Missä muumilaaksossa sä asut? Eihän tossa nyt oo yhtään mitään ihmeellistä?

Ei minunkaan mielestä, koska näin tämän noston ja ihan rinnalle asti laski.
Eikä tuo 130kg ole mielestäni edes paha RAW rauta. Koska suuomessa on monta 300kg penkkaajaa raakana, vaikkakin painoa on sitten vähän enempi kuin se 77kg :D

Joten lopetetaanko tämä paskanjauhanta tähän, toisten ohjelmien ja tuloksien epäily. Pääasia kun itse tietää että se toimii itsellä.

hehe.. ei mitään meidän isä nostaa enemmän kuin teidän isä topiccia tästä. :) ja lehtosella on kyllä mukavat raakapenkki voimatkin ikäisekseen ja kokoisekseen.

Täytyypä laittaa korvan taakse, että seuraavissa kisoissa nostan ilman paitaa koska saan enemmän arvostusta nann3lta. Tosin joudunko ottamaan saman raudan ilman paitaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei voi kun nauraa näille "ei oo mitenkään mahollista" tai "varmasti ollu perse ilmassa ja pompulla otettu". Kyllä nuo penkkiraudat usealle natuvoimailijalle on ihan inhimillisiä sinne 2x oma paino saakka. Itselläni ei ole vielä siitä kokemusta, mutta uskoisin saavani 135kg nyt ylös 76-77 kilosena(ja 180cm, eli ei mitkään hyvät "välitykset" penkkiin), 19v. Treenikaveri ottanut alle 70-kiloisena 155kg raakapenkin. Tosin mm-tason punnertajasta kyse. nann3:n oikeesti kannattas lopettaa toi päteminen. Jos on varustekisat, ja nostat siellä raakana: et saa mitään rispektiä sen kummemmin, paitsi nettifoorumilla kun nostit raakana. Ja parhaille paitanostajille siinä antaa aivan liikaa tasoitusta. Suomessa ei ole ADT;n alaisia raakakilpailuja muutakuin voimapunnerruskilpailut, ja niitäkin on todella harvoin. 70kg junnujen SE on 105kg ja 80kg 140kg. Sinne vaan kokeilemaan, jos ois nostomiehen aineksia ;)

Ja jos keskiverto 75kg salitreenaajia katsoo, niin aika harvoin olen 125kg penkkejä nähnyt. On toki joukossa vahvempiakin, jotka eivät koskaan kisoihin mene. Mutta minun mittarilla ainakin voi sanoa että 125kg 75-kiloiselle on ihan hyvä tulos. Tosin koskaan ei ole tarpeeksi vahva, kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

En mä sitä meinannutkaan. Toki sm-kulta on aina iso juttu, mutta nuo varusteet tekee sen ettei sinne joka jampalla ole mahkuja etes lähteä. Usealla salilla on nuoria kovia nostajia muttei voita Smkultaa koska ei omista paitaa eikä halua edes nostella paidalla. Mutta ei siellä ihan raakanakaan pärjää ;)

meinasin vaan että missä on kisat jossa nostellaan 120-150kg raaka rautoja nuorissa ilman varusteita. Ei ole kun penkkipaita kisat jonkun liiton alaisena niin se siitä, ihme kun salille jää lahjakkaita punnertajia tekemään kovia tuloksia. Ja en epäile ettetkö pärjäisi siellä, olis vaan varmasti enemmän kisailijoita mukana.

Mun salilla on vaikka kuinka monta kovaa jannua, jotka olis voittanu olympiakultaa mäkihypyssä, mutta se ei onnistunut, koska he eivät omista suksia eivätkä edes halua hypätä mäestä.

Laajemmin ajateltuna on lajin kannalta oikeasti surullista, että voimanostosta ajatellaan, ...hmm... no sillä lailla miten nyt tästäkin ketjusta voi päätellä... Sillä jos edes murto osa voimailusta kiinnostuneista päätyisi kisalavoille (jonninjoutavan paskanpuhumisen ohessa), olisi voimanosto kenties tämän kansakunnan mahtavin urheilulaji.

Vai onko olemassa jotain muuta lajia, missä kilpailevia urheilijoita halveksutaan koska "kovimmat ja lahjakkaimmat nostajat eivät viitsi alentua kilpailevan roskajengin tasolle"?

Ja koska tämä on nuorille suunnattu keskustelu, niin loppuun vielä yksi sedän neuvo: Jos vähääkään löytyy kiinnostusta, niin rohkeasti vaan kisoihin mukaan. Oli ne omat tulokset sitten kuinka hyviä tai huonoja tahansa. Kisaamisessa on monia hyviä puolia, kuten se, että treenaaminen on paljon mielenkiintoisempaa kun on selkeä tavoite ja se, että kisaaminen laajentaa sopivasti sitä omaa perspektiiviä ja suhtautumista omiin/muitten sali/kisatuloksiin... Ja ennen kaikkea: Kisaaminen on oikeasti hauskaa hommaa.

Viimeksi muokattu:
Ei voi kun nauraa näille "ei oo mitenkään mahollista" tai "varmasti ollu perse ilmassa ja pompulla otettu". Kyllä nuo penkkiraudat usealle natuvoimailijalle on ihan inhimillisiä sinne 2x oma paino saakka. Itselläni ei ole vielä siitä kokemusta, mutta uskoisin saavani 135kg nyt ylös 76-77 kilosena(ja 180cm, eli ei mitkään hyvät "välitykset" penkkiin), 19v. Treenikaveri ottanut alle 70-kiloisena 155kg raakapenkin. Tosin mm-tason punnertajasta kyse. nann3:n oikeesti kannattas lopettaa toi päteminen. Jos on varustekisat, ja nostat siellä raakana: et saa mitään rispektiä sen kummemmin, paitsi nettifoorumilla kun nostit raakana. Ja parhaille paitanostajille siinä antaa aivan liikaa tasoitusta. Suomessa ei ole ADT;n alaisia raakakilpailuja muutakuin voimapunnerruskilpailut, ja niitäkin on todella harvoin. 70kg junnujen SE on 105kg ja 80kg 140kg. Sinne vaan kokeilemaan, jos ois nostomiehen aineksia ;)

Ja jos keskiverto 75kg salitreenaajia katsoo, niin aika harvoin olen 125kg penkkejä nähnyt. On toki joukossa vahvempiakin, jotka eivät koskaan kisoihin mene. Mutta minun mittarilla ainakin voi sanoa että 125kg 75-kiloiselle on ihan hyvä tulos. Tosin koskaan ei ole tarpeeksi vahva, kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Hyvä kirjoitus kilpakumppanilta ;)

Mun salilla on vaikka kuinka monta kovaa jannua, jotka olis voittanu olympiakultaa mäkihypyssä, mutta se ei onnistunut, koska he eivät omista suksia eivätkä edes halua hypätä mäestä. ...

missasit mun pointin kyllä, ihmettelin vaan kuinka nuorena aloitetaan esim paitapenkkaaminen. En usko että se on hyväksi lihaksistolle /tukirakenteille pitkällä aikavälillä jos perusvoima on siellä 100kg kun aletaan kiskoa paitaa päälle.

Jatkakaa toki antoisaa keskustelua..

missasit mun pointin kyllä, ihmettelin vaan kuinka nuorena aloitetaan esim paitapenkkaaminen. En usko että se on hyväksi lihaksistolle /tukirakenteille pitkällä aikavälillä jos perusvoima on siellä 100kg kun aletaan kiskoa paitaa päälle.

Jatkakaa toki antoisaa keskustelua..

Nyt on ihan pakko kysyä ootko ikinä käyttäny penkkipaitaa?

uuuuu, vittu, tough ;)

ps. nannuli voisit pikkuriikkisen rajoittaa tuota pätemistä :)

Jos oisit jaksanu lukee ees edellisen sivun tästä tredistä nii oisit löytäny ton linkin. Et voinu vaan asiallisesti kysyy sitä videoo vaan piti muotoilla se tolleen 'helppohan se on sanoo, mut missä video?!?!?!??!?!?!?!?!??!!?!?!?!??!?!' Vittuilevan sävyn postit saa vittuilevan sävyn vastaukset.

Hyvät herrat, yrittäkääs nyt. Turhaa vänkäämistä pikkuasioista. Jos joku haluaa käyttää paitaa ja nostaa sillä vaikka 40kg, mitä sillä on väliä? Lehtinen kumminki sm-kullan voittanu ja jengi moralisoi ja vinonaamailee kun käytti paitaa, käyttäähän ne muutkin. Jos oman mielipiteen saan sanoa niin kenenkään ei kuuluisi käyttää paitaa, mutta tämä on vain yhden vanhan äijän käppänän mielipide.

Back
Ylös Bottom