Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haha vai että 77 kilosena 130 kiloa raakana, tuskinpa oli puhdas nosto ;)
Voimailussa on hyvä aina muistaa että huijaamisella ei jujuta muuta kuin itseään ;)
nann3 lumipallo on jo lähtenyt pyörimään, pysäytä se!
nyt ihan oikeesti älä nyt jokaisen tekemisiä kyseenalaista ja ala neuvomaan, vaikka ootki jo varmasti yks suomen kovimpia penkkaajia veljes kanssa. aika harva kaveri loppujenlopuksi raakana sen 150kg nostaa ikinä, jos on treenannut 10 vuotta raakana niin eikö sitä saa maksimeitaan kokeilla paidalla? hyväksy nyt siis pyhän deividin merkki äläkä päde -.-
Olisko mun pitäny heivata SM-kisoissa penkkipaita vittuun koska raakatulos 75 kilosena on vaan 125kg ja paidalla ottaisin 140kg varmana? Koska vasta 150kg raudoissa pitäs alkaan käyttää paitaa?
Paljon maksais sun vuosivalmennus?
En mä sitä meinannutkaan. Toki sm-kulta on aina iso juttu, mutta nuo varusteet tekee sen ettei sinne joka jampalla ole mahkuja etes lähteä. Usealla salilla on nuoria kovia nostajia muttei voita Smkultaa koska ei omista paitaa eikä halua edes nostella paidalla. Mutta ei siellä ihan raakanakaan pärjää ;)
meinasin vaan että missä on kisat jossa nostellaan 120-150kg raaka rautoja nuorissa ilman varusteita. Ei ole kun penkkipaita kisat jonkun liiton alaisena niin se siitä, ihme kun salille jää lahjakkaita punnertajia tekemään kovia tuloksia. Ja en epäile ettetkö pärjäisi siellä, olis vaan varmasti enemmän kisailijoita mukana.
Missä muumilaaksossa sä asut? Eihän tossa nyt oo yhtään mitään ihmeellistä?
Ei niitä kyllä taida kovin montaa olla.Koska suuomessa on monta 300kg penkkaajaa raakana
Koska suuomessa on monta 300kg penkkaajaa raakana
Mitä vittua mies, vähän taaksepäin tässä tredissä mies linkitti http://www.youtube.com/watch?v=sgSj6j0UjOM ? Ton videon perusteella on monta vitun hyvää syytä uskoa toi penkkitulos.
En mä sitä meinannutkaan. Toki sm-kulta on aina iso juttu, mutta nuo varusteet tekee sen ettei sinne joka jampalla ole mahkuja etes lähteä. Usealla salilla on nuoria kovia nostajia muttei voita Smkultaa koska ei omista paitaa eikä halua edes nostella paidalla. Mutta ei siellä ihan raakanakaan pärjää ;)
meinasin vaan että missä on kisat jossa nostellaan 120-150kg raaka rautoja nuorissa ilman varusteita. Ei ole kun penkkipaita kisat jonkun liiton alaisena niin se siitä, ihme kun salille jää lahjakkaita punnertajia tekemään kovia tuloksia. Ja en epäile ettetkö pärjäisi siellä, olis vaan varmasti enemmän kisailijoita mukana.
Ei voi kun nauraa näille "ei oo mitenkään mahollista" tai "varmasti ollu perse ilmassa ja pompulla otettu". Kyllä nuo penkkiraudat usealle natuvoimailijalle on ihan inhimillisiä sinne 2x oma paino saakka. Itselläni ei ole vielä siitä kokemusta, mutta uskoisin saavani 135kg nyt ylös 76-77 kilosena(ja 180cm, eli ei mitkään hyvät "välitykset" penkkiin), 19v. Treenikaveri ottanut alle 70-kiloisena 155kg raakapenkin. Tosin mm-tason punnertajasta kyse. nann3:n oikeesti kannattas lopettaa toi päteminen. Jos on varustekisat, ja nostat siellä raakana: et saa mitään rispektiä sen kummemmin, paitsi nettifoorumilla kun nostit raakana. Ja parhaille paitanostajille siinä antaa aivan liikaa tasoitusta. Suomessa ei ole ADT;n alaisia raakakilpailuja muutakuin voimapunnerruskilpailut, ja niitäkin on todella harvoin. 70kg junnujen SE on 105kg ja 80kg 140kg. Sinne vaan kokeilemaan, jos ois nostomiehen aineksia ;)
Ja jos keskiverto 75kg salitreenaajia katsoo, niin aika harvoin olen 125kg penkkejä nähnyt. On toki joukossa vahvempiakin, jotka eivät koskaan kisoihin mene. Mutta minun mittarilla ainakin voi sanoa että 125kg 75-kiloiselle on ihan hyvä tulos. Tosin koskaan ei ole tarpeeksi vahva, kehitys loppuu tyytyväisyyteen.
Mun salilla on vaikka kuinka monta kovaa jannua, jotka olis voittanu olympiakultaa mäkihypyssä, mutta se ei onnistunut, koska he eivät omista suksia eivätkä edes halua hypätä mäestä. ...
missasit mun pointin kyllä, ihmettelin vaan kuinka nuorena aloitetaan esim paitapenkkaaminen. En usko että se on hyväksi lihaksistolle /tukirakenteille pitkällä aikavälillä jos perusvoima on siellä 100kg kun aletaan kiskoa paitaa päälle.
Jatkakaa toki antoisaa keskustelua..
uuuuu, vittu, tough ;)
ps. nannuli voisit pikkuriikkisen rajoittaa tuota pätemistä
suuomessa on monta 300kg penkkaajaa raakana
eipä taida olla tällä htkellä ainuttakaan...