Nuorten penkkitulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunbar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä näitä löytyy? Tuntuu et netissä joka toinen nostaa ~65 kilosena jotai +80 kiloa. Sinänsä mielenkiintosta, koska OIKEASSA ELÄMÄSSÄ se omankin painon nostaminen vaatii paljon treeniä. (Ja puhun tietysti nuorista alle 18v janttereista) Ja ettei tää kuulosta katkeralta niin sanon et nostan yli oman painon. :D

Toisaalta tää voi olla vaan mun mutu.

Mistä näitä löytyy? Tuntuu et netissä joka toinen nostaa ~65 kilosena jotai +80 kiloa. Sinänsä mielenkiintosta, koska OIKEASSA ELÄMÄSSÄ se omankin painon nostaminen vaatii paljon treeniä. (Ja puhun tietysti nuorista alle 18v janttereista) Ja ettei tää kuulosta katkeralta niin sanon et nostan yli oman painon. :D

Toisaalta tää voi olla vaan mun mutu.

No taitaa olla sun mutu, omasta junnuvuosien reeniporukasta kaikki otti oman painonsa alle kolmen kuukauden treenillä ja 100kg alle vuodessa. Sällien painot vaihteli 65-80kg.

EDIT. Tottakai niitäkin tapauksia on, joilla ei vastaava onnistu. Pointtina oli vain, että satkun penkkaaminen alle 70kg ja alle 18v on melkoisen yleistä.

Kun itse olin 16-vuotias, treenaamiseni oli sattunnaista hosumista kotikamoilla, söin kuin lintu ja painoin reilut 60kg. Silti kavereiden kanssa testatessa penkkimaksimi oli 70kg luokkaa, tarkalleen en muista. Itse en pidä tuota kovinkaan kummoisena tuloksena. Toinen asia on sitten ylipainoiset treenaamattomat kaverit, sillä ei se 90kg+++ kovin herkästi ilman mitään urheilutaustaa saatikka treeniä nouse.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkistä voi nostaa 100 kg. Mutta yleensä penkistä 'nostetaan' 100 kg. Ihan hyvin voi 65 kiloisena nostella 100 kg näillä 2 päivän treeneillä jos nyytit ovat katossa kiinni ja penkkitanko pomppaa rinnalta kuin superpallo. Mutta jos nostaa hyvällä tekniikalla niin se on arvostettavaa toki.

Itse nostin 14vuotiaana ekan kertaa 100kg ja ei tuntunu miltään, tuli vaan tunne että lisää rautaa tankoon heikkoja tässä ollaan vielä... ja sama tunne vieläkin...

Penkistä voi nostaa 100 kg. Mutta yleensä penkistä 'nostetaan' 100 kg. Ihan hyvin voi 65 kiloisena nostella 100 kg näillä 2 päivän treeneillä jos nyytit ovat katossa kiinni ja penkkitanko pomppaa rinnalta kuin superpallo. Mutta jos nostaa hyvällä tekniikalla niin se on arvostettavaa toki.
No, esimerkiksi 90kg penkkaaja ei ota yhtään minkäänlaisella runkulla tai pompulla 100kg. Ja sillä ei ole loppujen lopuksi paskaakaan väliä nostaako 90 vai 100kg, ero on kuitenkin aika pieni.

Itse en täällä mielestäni ole vielä yhtään ihmeellistä tulosta nähnyt(kovia tuloksia toki, mutta kaikki mahdollisia), tuntuu vain että 2kk treenanneet ihmettelevät miten jo useamman vuoden treenanneet kykenevät nostamaan heitä enemmän.

Ontopic, toissapäivänä yritin 100kg penkistä mutta ei aivan mennyt, luulisin sen kuitenkin tulevan parin viikon sisällä. Ikää 14.

15v
186cm
95kg
Penkki 1x90kg

En tiedä, onko oikea paikka kysyä, mutta kysyn nyt kuitenkin:
Eli pitäis toi 100kg saada nyt mahd. nopeasti nostettua, ja mietinkin sarjapainoja ym.
Jaksan tehä 3 sarjaa 4*80kg, onko sopiva määrä toistoja, vai otanko vähän painoja pois ja 6 toiston sarjoja.. Mites apuliikkeet? Kiitos. :)

15v
186cm
95kg
Penkki 1x90kg

En tiedä, onko oikea paikka kysyä, mutta kysyn nyt kuitenkin:
Eli pitäis toi 100kg saada nyt mahd. nopeasti nostettua, ja mietinkin sarjapainoja ym.
Jaksan tehä 3 sarjaa 4*80kg, onko sopiva määrä toistoja, vai otanko vähän painoja pois ja 6 toiston sarjoja.. Mites apuliikkeet? Kiitos. :)
Itse suosittelisin Miken 2x6:sta. Ota rinnalle vain yksi apuliike, vaikka vinopenkki käsipainoilla. Olkapäitä oman maun mukaan ja ojentajia kannattaakin sitten treenata vähän enemmän, unohtamatta myöskään jalkoja. :)

itse muistan kun nostin ekaa kertaa ton 100kg niin ei meinann uuskoa koulussa kukaan ja sit kun todistin livenä niin kuulemma käytin nappeja, ei voi olla vahvempi kun muut samanikäset heti mennään fiilungilla :dance2:

Ja nykyään vaan läski joka nostaa läskillä :)!

itse muistan kun nostin ekaa kertaa ton 100kg niin ei meinann uuskoa koulussa kukaan ja sit kun todistin livenä niin kuulemma käytin nappeja, ei voi olla vahvempi kun muut samanikäset heti mennään fiilungilla :dance2:

Ja nykyään vaan läski joka nostaa läskillä :)!
Paljonkas muuten painoit tuolloin? on hivenen eriasia nostaa se 60kiloisena kuin 100kiloisena...?

Kun alotin puntin niin painoin 90kg ja nostin 45kg....:david: sitten 105kg kun otin niin painoin 95-100 välistä jotain, ei hyvä suhde mutta eipä tuolla koululla silloin kukaan muu sitä nostanut, aika harva 60kilosena 14-15vuotiaana sen nostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom