Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonkoha sitä pitäis penkist saada et pärjäis SM kisois? Ikä siis 17 ja paino jtn 100-105 ja RAW penkki n. 120?
Teitkö sotilaspenkkinä jalat ristissä, ja stopilla?
Siitä seuraamaan http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=105 Sieltä löytyy kyllä SV (syntymävuosi) Seassa siis eri-ikäisiä nostajia. Riippu vähän onko sulla "kisatekniikka" kohdallaan yms. hyväksyttäviä nostoja edellyttämiä taitoja
E: Rullaat alas niin saat painoluokan näkyviin.
Ainut 93 syntynyt 110 kilon sarjas nostanut ketä oli tos listas ni oli saanu 110 :D Onko noi kaikki paidallisii tuloksii onk tietoo?
Ei siellä kisoissa hirveesti junnuja ole tossa sun painoluokassa. Imo ihan hyvä vaan jättää paitapenkit myöhemmälle, PRO-liitot ovatkin mielestäni ottaneet tässä hyvän linjan; alle 23-vuotiaat nuorien ikäluokka... Hirveetä nähdä tyyppejä paitapenkkaamassa ennen kuin edes perusvoimaa ja tukilihaksistoa on riittävästi kasvatettu.Ihmettelen kyllä suuresti jos 92,5 on PAITAPENKKI mun ikäseltä ja painoselta kaverilta, koska sen saavuttaa nopeesti jopa raakana.
Imo ihan hyvä vaan jättää paitapenkit myöhemmälle, PRO-liitot ovatkin mielestäni ottaneet tässä hyvän linjan; alle 23-vuotiaat nuorien ikäluokka...
Osaatko lukea? Selvennän toki, jos tarvetta löytyy, mutta luulen että tällä kertaa vika on ihan sinussa.Sama Suomeksi?
Osaatko lukea? Selvennän toki, jos tarvetta löytyy, mutta luulen että tällä kertaa vika on ihan sinussa.
Siis tarkoitin, että pro-puolella se nuorien sarja on alle 23-vuotiaat(näin ainakin Suomessa?), joten sinne ei hirveästi 15-vuotiaita lähde kilpailemaan. Svnl-puolella taas nuorien sarjoja on joka lähtöön(minun käsittääkseni), jolloin kilpailukynnys alenee huomattavasti, ja perusvoiman kasvattaminen ehkä unohdetaan ja otetaan se penkkipaita käyttöön ennen riittävää lähtötasoa.
Siis tarkoitin, että pro-puolella se nuorien sarja on alle 23-vuotiaat(näin ainakin Suomessa?), joten sinne ei hirveästi 15-vuotiaita lähde kilpailemaan. Svnl-puolella taas nuorien sarjoja on joka lähtöön(minun käsittääkseni), jolloin kilpailukynnys alenee huomattavasti, ja perusvoiman kasvattaminen ehkä unohdetaan ja otetaan se penkkipaita käyttöön ennen riittävää lähtötasoa.
Ei kaikki saa välttämättä paidasta yhtään hyötyä. Itse olen ottanut 145kg raakapenkillä 150kg penkkipaidalla kisassa. Jotkut samantason raakapenkkaajat nostaa sen lähes 200kg paidalla. Jos loppuojennus on heikoin kohta nostossa, ei kannata haaveilla paidasta saavansa hyötyä. Ainakaan jos ei osaa virittää paitaa jne. Katanalla olen nostanut tähän asti, meinasin siirtyä f6/furyyn, jos niillä saisi paremmin nostettua/pidettyä nostolinjan lähempänä raakapenkin linjaa.
Yleensä jo ensimmäinen paitakokeilu kertoo tuleeko hyvää paitanostajaa, joskin tottakai voi harjoitella ja pitkään harjoitella paitanostoa varten että se kehittyy. Itse otin -2,5kg ensimmäisellä paitakokeilulla raakapenkkiin nähden, nyt vuoden paitakikkailun jälkeen parhaillaan hyöty on ollut 10kg, lähiaikoina ollut taas laskemaan päin. Treenikaveri sai jo ensimmäisellä kerralla 20-30kg paidasta hyötyä, ja muutaman kuukauden paitatreenillä 40-50kg. Hyvin on yksilöllistä paidasta saatava hyöyty. Sen takia ei kannata vähätellä noita paitatuloksia, ne eivät anna yhtään osviittaa siitä paljonko samat tuloksentekijät nostaisivat ilman penkkipaitaa. Lisäksi kisanosto on kisanosto, monella lähtee paljon kiloja pois vrt salipenkkiin kun kisoissa käy nostamassa.
Ei siellä kisoissa hirveesti junnuja ole tossa sun painoluokassa. Imo ihan hyvä vaan jättää paitapenkit myöhemmälle, PRO-liitot ovatkin mielestäni ottaneet tässä hyvän linjan; alle 23-vuotiaat nuorien ikäluokka... Hirveetä nähdä tyyppejä paitapenkkaamassa ennen kuin edes perusvoimaa ja tukilihaksistoa on riittävästi kasvatettu.
Onko näin, että ilman paitaakin saa nostaa? Vai onko vieteri pakko olla rinnalla että saa hyväksytyn tuloksen?