Nuorten penkkitulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunbar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko näin, että ilman paitaakin saa nostaa? Vai onko vieteri pakko olla rinnalla että saa hyväksytyn tuloksen?
nussitaanpas pilkkua :D
svnl:ssä ainakin paita on pakollinen, joko penkkipaita tai t-paita. lisäksi ainakin nostotrikoo on pakollinen.

ja penkkipaita ei ominaisuuksiltaan muistuta juurikaan vieteriä... vieterin käyttö ei ole sallittua.

Ei kaikki saa välttämättä paidasta yhtään hyötyä. Itse olen ottanut 145kg raakapenkillä 150kg penkkipaidalla kisassa. Jotkut samantason raakapenkkaajat nostaa sen lähes 200kg paidalla. Jos loppuojennus on heikoin kohta nostossa, ei kannata haaveilla paidasta saavansa hyötyä. Ainakaan jos ei osaa virittää paitaa jne. Katanalla olen nostanut tähän asti, meinasin siirtyä f6/furyyn, jos niillä saisi paremmin nostettua/pidettyä nostolinjan lähempänä raakapenkin linjaa.

Yleensä jo ensimmäinen paitakokeilu kertoo tuleeko hyvää paitanostajaa, joskin tottakai voi harjoitella ja pitkään harjoitella paitanostoa varten että se kehittyy. Itse otin -2,5kg ensimmäisellä paitakokeilulla raakapenkkiin nähden, nyt vuoden paitakikkailun jälkeen parhaillaan hyöty on ollut 10kg, lähiaikoina ollut taas laskemaan päin. Treenikaveri sai jo ensimmäisellä kerralla 20-30kg paidasta hyötyä, ja muutaman kuukauden paitatreenillä 40-50kg. Hyvin on yksilöllistä paidasta saatava hyöyty. Sen takia ei kannata vähätellä noita paitatuloksia, ne eivät anna yhtään osviittaa siitä paljonko samat tuloksentekijät nostaisivat ilman penkkipaitaa. Lisäksi kisanosto on kisanosto, monella lähtee paljon kiloja pois vrt salipenkkiin kun kisoissa käy nostamassa.

Itsellä hyötyä tuli ensimmäisillä kokeiluilla 20kg ja nyt reeneissä nostanut parhaimmillaan superkatanalla 150kg eli hyötyjä olen saanut nyt parhaimmillaan 40kg (RAW 110kg ja Kisatulos hämeenlinnassa 100). Hyödyt riippuu todella paljon nostajasta, käsien pituudesta, loppuojennuksesta, tekniikasta ja ennenkaikkea myös päästä. Itse olen nostanut furyllä ja f6 reeneissä jotain 130 ja 140 nostoja. superkatanalla muutamat nostot, mutta hieman jäykkä paita nostaa_teknikka kärsii_. Viime kisoissa nostin vanhalla furyllä ja tulokseksi 120kg. Ei paras kondis ollut kisaan, mutta syksymmällä poriin svnl voimanostokisoihin ja kunnon valmistautumisella ;)

Ja SVNL kisoissa ei pakoteta käyttämään paitaa tai muitakaan varusteita (voimanosto).

E: Itse voin sanoa, että penkki on heikoin laji itselläni, mutta eihän ne suuret kilot yhteistulokseen sillä synny :)

Miksi? Kerro toki tietämättömälle :D
Kannattaa se riittävä raakapohja hankkia ensin, näin olen kokeneempien nostajien suusta kuullut, ja olen itse samaa mieltä.

On Topic: Eilen otin 13*87,5kg, oma paino hieman vähemmän(laskenut 6kg kesän aikana). Ensi treenissä tarkoituksena ottaa 15*90kg, ikää 15v.

Kannattaa se riittävä raakapohja hankkia ensin, näin olen kokeneempien nostajien suusta kuullut, ja olen itse samaa mieltä.

On Topic: Eilen otin 13*87,5kg, oma paino hieman vähemmän(laskenut 6kg kesän aikana). Ensi treenissä tarkoituksena ottaa 15*90kg, ikää 15v.

Kovaa sarjaa! :worship:

Missäpäin maximi liikkuu tällähetkellä?

Kovaa sarjaa! :worship:

Missäpäin maximi liikkuu tällähetkellä?
En osaa sanoa, luultavasti siellä 120kg yläpuolella. Aloitan venäläisen penkkiohjelman kunhan saan 15*100kg, ja sen jälkeen olisi tarkoituksena nostaa 150kg, juuri ennen kuin täytän 16 vuotta, eli vielä 15-vuotiaana. Painoa nostan 10kg tänä aikana(tai siis oikeastaan enemmän, kun paino on nyt laskenut).

En osaa sanoa, luultavasti siellä 120kg yläpuolella. Aloitan venäläisen penkkiohjelman kunhan saan 15*100kg, ja sen jälkeen olisi tarkoituksena nostaa 150kg, juuri ennen kuin täytän 16 vuotta, eli vielä 15-vuotiaana. Painoa nostan 10kg tänä aikana(tai siis oikeastaan enemmän, kun paino on nyt laskenut).

Jösses. Itellä olis tavotteena saada se 110kg soltilaspenkistä ennen enneku tulee 16v. täyteen. Elopainon ollessa max. 70kg :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä on riittävä raakapohja...? Mietin vain, että miksi muka ei voisi heti aloittee treenaamaan paidalla. Luulisi, että paitapenkki olisi kovempi sillon kun sitä kauemmin on treenattu...?

Kyllä sen paidan voi pukea päälle aikasessakin vaiheessa. Se, että paitaa käytetään aikasin ei automaattisesti tarkota että joka treenissä se on päällä. Itse käytän tosi harvoin paitaa, lähempänä kisaa sitten kokeillaan ja testaillaan.

Nimim. eka kertaa paita päällä kun raakapenkki 100kg. Nyt 130kg.

onhan Vstaotteella tossa pointti. hölmön näköstä kun jengi nostaa ~100kg rautoja paita päällä. omasta mielestäni nuorilla treenin pitäisi olla mahdollisimman monipuolista ja hauskaa. jos kisaaminen voimanostossa on tavoitteena niin on hyvä treenata kyykkyä, vetoa ja penkkiä mahdollisimman usein ja korkealla volyymilla että pohjaa tulee. tietysti jos paidalla kisaa niin siihen on hyvä ottaa tuntumaa pari kertaa ennen skaboja, kuitenkin niin että vuodessa treenattaisiin esim 45 viikkoa raakana ja vaikka 3-4 kertaa paidalla. tohon jää sitten vielä muutama viikko kesälomaa ottaa olutta ja makkaraa:kippis1:

onhan Vstaotteella tossa pointti. hölmön näköstä kun jengi nostaa ~100kg rautoja paita päällä. omasta mielestäni nuorilla treenin pitäisi olla mahdollisimman monipuolista ja hauskaa. jos kisaaminen voimanostossa on tavoitteena niin on hyvä treenata kyykkyä, vetoa ja penkkiä mahdollisimman usein ja korkealla volyymilla että pohjaa tulee. tietysti jos paidalla kisaa niin siihen on hyvä ottaa tuntumaa pari kertaa ennen skaboja, kuitenkin niin että vuodessa treenattaisiin esim 45 viikkoa raakana ja vaikka 3-4 kertaa paidalla. tohon jää sitten vielä muutama viikko kesälomaa ottaa olutta ja makkaraa:kippis1:

Joo juurikin näin, pitäisi kokeneempienkin treenajien kuitenkin tajuta ottaa hiukan useemiin sillä paidalla kuin 3 kertaa, tai ei sitten ainakaan sovi valittaa ku ei saa irti siitä paidasta mitään.

Ottopotto: tredin nimi on Nuorten penkkitulokset? ja tredin perustaja tiedustelee 14-15v poikien penkkituloksia. omasta mielestäni tuossa iässä ei kannata paidasta liikoja stressata. toki kokeneet, isot ja vahvat nostajat ovat asia erikseen. jos paidalla haluaa tehdä tulosta on sillä tietenkin treenattava, ja silloin kun sillä ei treenata on hyvä treenata paitanostot mielessä. se mitä edellisessä viestissäni yritin tuoda esiin oli se ettei sillä paidalla tarvitse alkaa heilua 14-15vuotiaana kun raakana tulee sellanen 95kg penkiltä

Ottopotto: tredin nimi on Nuorten penkkitulokset? ja tredin perustaja tiedustelee 14-15v poikien penkkituloksia. omasta mielestäni tuossa iässä ei kannata paidasta liikoja stressata. toki kokeneet, isot ja vahvat nostajat ovat asia erikseen. jos paidalla haluaa tehdä tulosta on sillä tietenkin treenattava, ja silloin kun sillä ei treenata on hyvä treenata paitanostot mielessä. se mitä edellisessä viestissäni yritin tuoda esiin oli se ettei sillä paidalla tarvitse alkaa heilua 14-15vuotiaana kun raakana tulee sellanen 95kg penkiltä

Tarkoitin että vanhempien treenaajien pitäisi tajuta ettei enään olla 14-15v ja että ne pohjat on ehkä jo tehty...

Jos kisoihin tähdätään ni silloin niillä varusteilla pitäs nostella. Kisoissa nostetaan kuitenkin varusteilla, joten mitä järkeä nostaa suurin osa treeneistä erilailla kun kisassa ?

Eikös lajissa kuin lajissa tehdä peruskunto muuten kuin itse kisasuoritusta hinkkaamalla. Tuskin satasenkaan juoksijat pelkkää satasta treeneissä pinkoo...

Idea oli se että kisoihin valmistautuessa pitäisi hioa mahdollisia heikkoja kohtia ja treenata sitä paitanostamista ja ottaa lyhyitä sarjoja, näkee nostajia jotka vielä 2vk ennen kisaa ottavat kaseja ja kymppejä ja sit mietitään et höh kun ei se maximi nyt ookkaan sillä tasolla kun niillä jotka teki asiat toisin. Peruskunto tehdään peruskuntokaudeksi nimetyllä ajalla ja kisakunto piikataan kisoihin, peruskuntokausi niinkuin ei myöskään kisapiikkaus ole ympärivuoden päällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom