- Ikä
- 32
Onko näin, että ilman paitaakin saa nostaa? Vai onko vieteri pakko olla rinnalla että saa hyväksytyn tuloksen?
Saat nostaa ilman paitaakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko näin, että ilman paitaakin saa nostaa? Vai onko vieteri pakko olla rinnalla että saa hyväksytyn tuloksen?
Täällä taas jotain sankareita, jotka puhuu asioita joista ei mitään edes tiedä.
nussitaanpas pilkkua :DOnko näin, että ilman paitaakin saa nostaa? Vai onko vieteri pakko olla rinnalla että saa hyväksytyn tuloksen?
Ei kaikki saa välttämättä paidasta yhtään hyötyä. Itse olen ottanut 145kg raakapenkillä 150kg penkkipaidalla kisassa. Jotkut samantason raakapenkkaajat nostaa sen lähes 200kg paidalla. Jos loppuojennus on heikoin kohta nostossa, ei kannata haaveilla paidasta saavansa hyötyä. Ainakaan jos ei osaa virittää paitaa jne. Katanalla olen nostanut tähän asti, meinasin siirtyä f6/furyyn, jos niillä saisi paremmin nostettua/pidettyä nostolinjan lähempänä raakapenkin linjaa.
Yleensä jo ensimmäinen paitakokeilu kertoo tuleeko hyvää paitanostajaa, joskin tottakai voi harjoitella ja pitkään harjoitella paitanostoa varten että se kehittyy. Itse otin -2,5kg ensimmäisellä paitakokeilulla raakapenkkiin nähden, nyt vuoden paitakikkailun jälkeen parhaillaan hyöty on ollut 10kg, lähiaikoina ollut taas laskemaan päin. Treenikaveri sai jo ensimmäisellä kerralla 20-30kg paidasta hyötyä, ja muutaman kuukauden paitatreenillä 40-50kg. Hyvin on yksilöllistä paidasta saatava hyöyty. Sen takia ei kannata vähätellä noita paitatuloksia, ne eivät anna yhtään osviittaa siitä paljonko samat tuloksentekijät nostaisivat ilman penkkipaitaa. Lisäksi kisanosto on kisanosto, monella lähtee paljon kiloja pois vrt salipenkkiin kun kisoissa käy nostamassa.
Miksi? Kerro toki tietämättömälle :DImo ihan hyvä vaan jättää paitapenkit myöhemmälle
Kannattaa se riittävä raakapohja hankkia ensin, näin olen kokeneempien nostajien suusta kuullut, ja olen itse samaa mieltä.Miksi? Kerro toki tietämättömälle :D
Kannattaa se riittävä raakapohja hankkia ensin, näin olen kokeneempien nostajien suusta kuullut, ja olen itse samaa mieltä.
On Topic: Eilen otin 13*87,5kg, oma paino hieman vähemmän(laskenut 6kg kesän aikana). Ensi treenissä tarkoituksena ottaa 15*90kg, ikää 15v.
En osaa sanoa, luultavasti siellä 120kg yläpuolella. Aloitan venäläisen penkkiohjelman kunhan saan 15*100kg, ja sen jälkeen olisi tarkoituksena nostaa 150kg, juuri ennen kuin täytän 16 vuotta, eli vielä 15-vuotiaana. Painoa nostan 10kg tänä aikana(tai siis oikeastaan enemmän, kun paino on nyt laskenut).Kovaa sarjaa!
Missäpäin maximi liikkuu tällähetkellä?
En osaa sanoa, luultavasti siellä 120kg yläpuolella. Aloitan venäläisen penkkiohjelman kunhan saan 15*100kg, ja sen jälkeen olisi tarkoituksena nostaa 150kg, juuri ennen kuin täytän 16 vuotta, eli vielä 15-vuotiaana. Painoa nostan 10kg tänä aikana(tai siis oikeastaan enemmän, kun paino on nyt laskenut).
Mikä on riittävä raakapohja...? Mietin vain, että miksi muka ei voisi heti aloittee treenaamaan paidalla. Luulisi, että paitapenkki olisi kovempi sillon kun sitä kauemmin on treenattu...?Kannattaa se riittävä raakapohja hankkia ensin, näin olen kokeneempien nostajien suusta kuullut, ja olen itse samaa mieltä.
onhan Vstaotteella tossa pointti. hölmön näköstä kun jengi nostaa ~100kg rautoja paita päällä. omasta mielestäni nuorilla treenin pitäisi olla mahdollisimman monipuolista ja hauskaa. jos kisaaminen voimanostossa on tavoitteena niin on hyvä treenata kyykkyä, vetoa ja penkkiä mahdollisimman usein ja korkealla volyymilla että pohjaa tulee. tietysti jos paidalla kisaa niin siihen on hyvä ottaa tuntumaa pari kertaa ennen skaboja, kuitenkin niin että vuodessa treenattaisiin esim 45 viikkoa raakana ja vaikka 3-4 kertaa paidalla. tohon jää sitten vielä muutama viikko kesälomaa ottaa olutta ja makkaraa:kippis1:
Ottopotto: tredin nimi on Nuorten penkkitulokset? ja tredin perustaja tiedustelee 14-15v poikien penkkituloksia. omasta mielestäni tuossa iässä ei kannata paidasta liikoja stressata. toki kokeneet, isot ja vahvat nostajat ovat asia erikseen. jos paidalla haluaa tehdä tulosta on sillä tietenkin treenattava, ja silloin kun sillä ei treenata on hyvä treenata paitanostot mielessä. se mitä edellisessä viestissäni yritin tuoda esiin oli se ettei sillä paidalla tarvitse alkaa heilua 14-15vuotiaana kun raakana tulee sellanen 95kg penkiltä