Nuorten kyykkytulokset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo , itse oon jto:n kanssa samaa mieltä tossa, et mieluummin parempi kyykyssä, mutta suurin osa valmentajista painottaa kyllä paljon enemmän kestävyyttä. Aerobisen määrää voin kavereiden kertoman mukaan sano et liigassa(eräässä joukkueessa) esim. viime vuonna oli kesätreeneissä melkein joka päivä 40-75 minuuttia juoksua, matalalla sykkeellä, siihen sitten päälle vielä joku 2-3 kertaa viikossa rankkoja anerobisia treenejä+ puntit+sählyt(joka kanssa aika hyvä anaerobinen treeni kiekkoon). Kaunden aikana sitten joka treenini jälkeen huoltavana joku 20-60 minuuttia matalalla teholla, riippuen milloin seuraaava peli. Eihän siellä joukkueen puolesta paljoa fysiikkaa talvella treenata(ainakaan kyseisessä joukkueessa) , jokainen tekee sitten mitä tarvii omalla ajallaan. Kauden aikana anaerobisesta puolesta huolehtii sitten jäät. Tietenki , jos on tiuhaan pelejä, niin jäätkin ovat vaan palauttavia/valmistavia.

Ja itse olen kuullut kyllä tuon samaisen Ridan 200kg takakyykky maksimiksi. Kertoja oli ollut kylläkin samoissa testeissä ennen hänen NHL:ään lähtöään. Voihan se tietenki olla, että hän on siellä sitten pystynyt vielä nostamaan kovastikkin tuloksiaan. Tosin itse sanoi jossain haastattelussa, että lopetti kyykkäämisen siihen kun 200 tuli suht kevyesti, aina, huonoinakin päivinä ja jopa jäätreenien jälkeen väsyneenä. Tiedä sitten, kovat voimat sillä jaloissa on joka tapauksessa. Vielä kun olisi parempi luistelutekniikka(varsinkin kaarreluistelu,käännökset jne) niin olisi kyllä aika pitelemätön pelaaja varmasti NHL:ssäkin.

ei myöskään ole mikään erityinen "ihme" rakentaa sekä suuria voimia että kovaa aerobista kestävyyttä. viimeisimpänä esimerkkinä eräs herra, joka juoksi cooperissa 2800 ja kyykkäsi 170 alussa. 4kk:n kuluttua herra juoksi 3150 ja kyykkäsi 210. kyse on lähinnä harjoittelun rakenteesta ja jaksottamisesta.

Kiinnostas vielä , että jto: minkälaisilla periaatteilla/treeneillä päästy tuossa ajassa noin huomattavaan kyykky parannukseen sekä samalla cooperin parannukseen? Siis lähinnä millaisia toistoja painoharjoittelussa ja taas Juoksuharjoittelun ja puntin suhde viikkotasolla? Ja millaista juoksuharjoittelua?Lyhyttä anaerobista?
Kiitos jo etukäteen , jos viitsit selventää:rock:

Miten sä tuosta noin kovin olet alas tullut (sivuiltasi löytyi kisatulos 11.3.2007 "vain" 165kg, tosin siinä oli puhetta kipeästä selästä...)? Loukkaantumisia tätä aiemminkin? Tosin löytyy myös voimanoston SM kulta tältä vuodelta että ehkäpä alas ei ollakaan tultu...?

Miten sä tuosta noin kovin olet alas tullut (sivuiltasi löytyi kisatulos 11.3.2007 "vain" 165kg, tosin siinä oli puhetta kipeästä selästä...)? Loukkaantumisia tätä aiemminkin? Tosin löytyy myös voimanoston SM kulta tältä vuodelta että ehkäpä alas ei ollakaan tultu...?
No hep! Selkä oli niin särki, että sukkaa en saanut ite jalkaan....
Myös jokin hermo oli rikki niin, että vain oikea jalka toimi :itku:

voimaharjoitettelu sivuilla oli että selkäs oli rikki sen takia, koska olit seurannut benedikt magnussonin jotai reeni ohjelmaa?

Se ei missään nimessä pidä paikkaansa, vaikka monet niin luulevat...
Jos kertoisin oikean syyn, miksi selkä meni, niin voisi olla aika huvittunut olo porukalla :hyper::D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jees, itellä kisoissa 16v muistaakseni 215kg polvisiteillä. Lähes pelkällä prässi treenillä. Paska tulos kun ajattelee että 20v tuli jo penkistä saman verran....

:D että kun oon niin utelias että mietin pääni kipeeks että miten se sun selkäs meni :D.

No helvetti :D
Telinevoimistelutreeneissä permannolla volttisarjan viimeisen voltin jälkeen tulin alas siten, että olin niin kyykyssä, että alaselkä pyöristyi aika reilusti ja kuului makea rusahdus. Missään ei kuitenkaan tuntunut, niin en ajatellut, että se oli mitään vakavaa.... Sitten kerran kyykyssä 125kg:n kanssa se pamahti kunnolla ja thats it :piis:

100kgx5 sarjoja vetelen.. On omasta mielestä tarpeeks syviä. Jokunen kuukausi kunnon kyykkäilyä takana, sitä ennen prässillä.

ohjelmassa oli joku aika sitte 6x140 6x145 6x150 6x155 3x6x160 ja kaikki pumppaamalla normaalin vyön kanssa. ikä 15v ja laji yleisurheilu.

Suositut

Back
Ylös Bottom