Nuoriso irtisanoutuu vauhdilla SDP:stä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kyllä menee Indican viisaudet siguun.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pitää osittain paikkansa, olettaen että naapuri on tapajuoppo, työnvieroksuja ja rikollinen hanttapuli.
Naapuri tosin voi siinä tapauksessa todeta olevansa vapaa yhteiskunnan kahleista ja on tyytyväinen voidessaan nukkua joka päivä puoliin päiviin, ja pitää lääkiksessä rahkivaa naapuriaan juoksupyörän hölmönä.

onnistuneisuus riippuu siitä mistä roikkuu. Tulee kuitenkin koko kallis "vau" kavereilta jos käyttää kymmenen vuotta hankkiakseen duunin jonka johdosta joku voisi sanoa "vau".
 
Tässä tuli todiste siitä, että Indicalla on tosiaan huonosti mennyt sosiaalisesti aina, eikä taida nytkään olla montaa ns. "hyvää ystävää". Eikä varmasti kukaan voi sanoa häntä ystäväkseen. Provokaatiota/vittuilua... mutta sanonpahan suoraan.

Onneksi tämmöisiä ei tarvitse katsella oikeassa elämässä.. mutta miten voisinkaan, meikähä o vaa yks duunari.
 
Yhdyn tähän ihmettelijöiden kerhoon, miten voikaan ihminen olla noin kujalla?

Jokainen varmasti tuntee maistereita, lääkäreitä, lakimiehiä yms. ja jos on niiden kanssa tekemisissä työajan ulkopuolella, niin samalla tavalla ne syö ja paskantaa kuin raksamies tai laivasiivoojakin. Yhtä paskaa läppää ne heittää kännissä kuin nämä paskaduunaritkin.

Jos en ois mode, niin laittasin varmaan itsekin Indican ignoreen, senverran kieroa juttua alkaa tulla jo.
 
täytyy nyt kyllä pyytää ylilyöntikommenttia anteeksi.

Eipä muuta.

Mä imo oon kyllä se joka uskaltaa niin sanoa ääneen. Silti samat ihmiset jotka mua kritisoi nyt ei ehkä kuitenkaan arvosta vaikkapa baarien plokkareita ihan yhtä korkealle kuin vaikkapa tekniikantohtoreita. Yleensäkin aika hassua, että kyllä palstalla välillä raiskataan asiakaspalveluammatteja ihan huolella, puhutaan alentavaan sävyyn siwan kassoista ym. mutta jos sen tekee päinvastaiseen suuntaan, kehuu ylentävään sävyyn ihmisiä, jotka on viisaita ja ahkeria, ja päässeet työllä elämässään pitkälle saa ihan kauhean huudon aikaisiksi.


JA muistakaas: mä olen itsekin kaupan kassa joka ei opiskele mielekkäässä koulussa, eikä kuunaan ole sen ihmeellisemmissä töissä, kuin kaupan kassalla ollutkaan.
Silti mä ihan suuresti voin myöntää hattua nostavani niille, jotka on mua paremmin menestyneitä yksilöitä, enkä ole todellakaan ylpeä siitä mitä olen. Miksi olisinkaan, koska en ole mitään.e: vielä. ehken koskaan olekaan, se on ihan korkeamman käsissä. Tuuri elämässä kuitenkin näyttelee ainakin jonkinlaista osaa. Seuraava kommentoija tulee sanomaa, ettei musta mitään tulekaan, ehkei, sitähän ei voida tietää, todennäköisimmin seuraava kommentoija on ihan oikeassa. ylipääsä aika harvasta nyt tulee mitään.

En kyllä koskaan tule olemaan tyytyväinen siihen, jos lopulta vielä nelikymppisenä olen kassaneitinä ja surkeilla palkoilla. Miksi olisinkaan.. Tietenkään. Ja vielä kerran, meni puurotjavellitsekaisin. Ei ehkä pitäisi puhua ihmisarvosta samassa lauseessa älykkyyspotentiaalin kanssa

Sitä ei kuitenkaan voida kiistää että keskimäärin lakimiehet on paljon älykkäämpiä kuin nuorten työpajojen tukityöllistetyt. siis esimerkkinä.
 
Olen päässyt kahteen ammattikorkeaan, yhteen teknilliseen yliopistoon ja kahteen yliopistoon. Minähän olen oikea yli-ihminen! :rock:

Emäntä on ylioppilas, mutta päättää silti meillä kaikki oikeasti tärkeät asiat ja pitää perheen kiinni leivässä. Tutkinnot näyttää kivalta paperilla, mutta jos itse saisin valita uusiksi niin olisin mennyt peruskoulun jälkeen ammattikouluun ja opettelisin jonkun hyödyllisen ammatin.
 
Eiku ton rajahyödyn mä otin esille, koska mulle toi aikasemmin ollut marginalistinen vallankumous, jonka perään nää olit laittanu ton diminishing marginal utilityn ol uus termi. siis se marginalistinen vallankumous.

Tottakai ihmiset preferoivat eri hyödykkeitä eri tavoin, toiset ostaa aina lipeäkalaa toiselle lipeäkala on suorastaan rajahaitta.. Eikö tuotteen kysyntäkäyrän (yhteiskunnan, eli markkinan tasolla) muodolla yritetä ainakin, perustella eri käyrän kohdissa oleva erisuuruinen kysynnän jousto, joka voidaan laskea mm.tulon suhteen, ja voihan olla että erityisen rikas, vaikka olli-pekka k. haluaakin tavallisten banaanien sijaan ostaa vaikka aitoja afrikkalaisia minibanaaneja.. Sen takia kai kysyntäkäyrä onkin käyrä, eikä välttämättä aina oikeasti lineaarinen suora. Mutta, koska ihmiset yksilöinä preferoivat eri hyödykkeitä eri tavoin, eikö idea ole tavallaan summata koko markkinoiden markkinakysyntä yhteen kuvaan, ja tiedot taitaa tähän tulla jonkinlaisesta markkinatutkimuksesta, vaikka oletkin mua viisaampana kritisoinut metodologiaa (myönnetään että hassua logiikkaa edustaa ajatus, että yksittäisen kuluttajan suklaankulutuksesta voidaan johtaa koko suklaamarkkinoiden kysyntä)

Se käppyrän muoto voisi aivan yhtä hyvin olla myös ihan järkyttävää söheröä, kuin tuollainen tasaisesti laskeva käyrä. Jotta tuollainen tasaisesti laskevan käyrä voidaan pirtää kuvaamaan useamman kuin yhden ihmisen kulutustottumuksia, oletetaan, että a) ihmiset ovat toistensa klooneja b) kulutustottumukset pysyvät samassa suhteessa varallisuuteen, vaikka varallisuus lisääntyisikin.
 
On Indicalla aika tarunhohtoinen kuva tosta kauppakorkeasta... Oli itselläkin silloin kun nuoruuden innossa aloitin, mutta kauppaleikkikouluksi mä sitä lopulta kutsuin silloin kun vielä HKKK:lla enemmän penkkiä kulutin. En usko että meidän ryhmätyöt valmistui yhtään sen henkevämmissä merkeissä kuin amk:ssakaan :D Siellä opiskelee ihan tavallisia ihmisiä, joista valtaosa päätyy ihan tavallisiin duuneihin, osa myös vaihtaa uraa ja ryhtyy taksikuskeiksi tai puusepiksi.

Ja vielä, peruskoulun tai lukionkaan arvosanat ei kerro paskaakaan siitä, miten jatko-opinnoissa pärjää. Osasta ihmisistä oikein huomaa, miten ne syttyy opiskeluun vasta sitten, kun pääsevät keskittymään siihen omaan juttuunsa, ja osa taas romahtaa, kun pelkkä valokuvamuisti ja luetun toistaminen ei enää riitäkään.

Enkä edes viitsi sanoa, miten pahaa tekee lukea tuommoista skeidaa siitä, että ihmisen arvo on jotenkin yhteydessä johonkin tutkintoon.

Indican kannattais varmaan pysyä siellä kaupan kassalla koko vuosi, jos vaikka kasvaisi vähän ihmisenä siinä samalla ja oppisi arvostamaan myös tavallista, rehellistä työtä ja sitä tekeviä ihmisiä.
 
Se käppyrän muoto voisi aivan yhtä hyvin olla myös ihan järkyttävää söheröä, kuin tuollainen tasaisesti laskeva käyrä. Jotta tuollainen tasaisesti laskevan käyrä voidaan pirtää kuvaamaan useamman kuin yhden ihmisen kulutustottumuksia, oletetaan, että a) ihmiset ovat toistensa klooneja b) kulutustottumukset pysyvät samassa suhteessa varallisuuteen, vaikka varallisuus lisääntyisikin.
Totta että oletus ihmisten yhtäläisistä kulutustottumuksista varallisuuden kasvun suhteen ja samalla oletuksesta ihmisten olevaisuudesta toistensa klooneja on tiukka ja varsin epärealistinen.

Mutta eikö varallisuuden lisääntymisestä johtuvia vaikutuksia voida arvioida kysynnän tulojouston mukaan, mutta toisaalta törmätään taas varsin tosiaan epärealistiseen oletukseen siitä, että ihmisten tulisi olla toistensa kopioita.

Vaikka mä en kyllä tästä aiheestä tiedä oikeastaan mitään. luovutan.
 
Yhdyn tähän ihmettelijöiden kerhoon, miten voikaan ihminen olla noin kujalla?


Yksi jäsen lisää kerhoon.

Kummallinen pakkomielle kauppakorkeasta ja koko maailmankuvakin kirjoitusten perusteella vähintäänkin hämärä ja rajoittunut. Ja käsittääkseni sinne kauppakorkeaan ei ole edes järin vaikeaa päästä..

Mutta toivottavasti pääset sinne kauppakorkeaan, että tunnet itsesi jonkin arvoiseksi :thumbs: Vielä enemmän toivon, että arvomaailmasi muuttuu..
 
No ainakin tietyllä mittarilla ne on älykkäämpää väkeä ku laivasiivoojat. Senverta vedetää takasin, että ei älykkyys määrää ihmisarvoa, huonoilla termeillä puhuin.

eikös itse herra Toivo Sukari sanonut haastattelussa että hän on niin tyhmä että pitää palkata itseä pätevämmät kaverit itselleensä hommiin? silti ainakin taisi olla aika paljon pätäkkää, tiedä sit miten käy ideaparkkien kanssa. ja eikös herra ole merkonomi?!? vai onko lie sitäkään :D
 
Indica sanoi ääneen, mitä monet oikeasti ajattelee. Usein omat vahemmat ovat vielä aivopesseet lapsensa siihen, että vain koulutus merkkaa. Sekään ei ole mitenkään erikoista, että vanhemmat kieltävät seurustelemasta miehen kanssa, jolla ei ole akateemista koulutusta.
 
Yleensäkin aika hassua, että kyllä palstalla välillä raiskataan asiakaspalveluammatteja ihan huolella, puhutaan alentavaan sävyyn siwan kassoista ym. mutta jos sen tekee päinvastaiseen suuntaan, kehuu ylentävään sävyyn ihmisiä, jotka on viisaita ja ahkeria, ja päässeet työllä elämässään pitkälle saa ihan kauhean huudon aikaisiksi.

Ero ainakin tällä kertaa on siinä että sinun mielestäsi jonkun koulutuksen x omaava henkilö on parempi ihminen kuin joku muu. Tuntuu aika älyvapaalta tehdä jostain tohtorista parempi ihminen kuin sivan kassasta kun pelkkä titteli ei kerro ihmisestä välttämättä yhtään mitään muuta kuin tittelin.


Silti mä ihan suuresti voin myöntää hattua nostavani niille, jotka on mua paremmin menestyneitä yksilöitä, enkä ole todellakaan ylpeä siitä mitä olen. Miksi olisinkaan, koska en ole mitään.

Meillä on sitten pieni ero. Minä nostan hattua itsensä menestykseen nostaneille ihmisille ja itse asiassa kaikille niille jotka tekevät juuri sitä hommaa jota haluavat tehdä. Sattumoisin olen itse opiskellut itselleni ammatin josta pidän ja teen työtä josta jopa nautin. En oikeastaan voisi tällä hetkellä realistisesti kuvitella tekeväni jotain muuta työtä vaikka palkkapussissa on tietenkin toivomisen varaa. Olen itse asiassa helvetin ylpeä siitä mitä olen, niin ammatillisesti kuin varsinkin ihmisenä. Homma menee nimittäin niin että pelkkä ammatti ei vielä tee ihmisestä yhtään mitään...


ylipääsä aika harvasta nyt tulee mitään.

Minä, monien mielestä negatiivisuuden ruumiillistuma, olen sitä mieltä että aika monesta tulee jotain. Ja nimen omaa jotain mikäli sitä "jotain" arvioidaan sen pohjalta mitä ihminen oikeasti haluaa tehdä.

"Sä et oo mitään" on aika typerä kommentti ihmiselle joka on unelmatyössään, oli se työ sitten mitä tahansa. Kaikki ei vaan haluu olla tohtoreita (tosin on tietenkin hienoa mikäli joku haluaa).
 
Indica sanoi ääneen, mitä monet oikeasti ajattelee. Usein omat vahemmat ovat vielä aivopesseet lapsensa siihen, että vain koulutus merkkaa. Sekään ei ole mitenkään erikoista, että vanhemmat kieltävät seurustelemasta miehen kanssa, jolla ei ole akateemista koulutusta.

Mitä monet oikeasti ajattelee? Minut on ilmeisesti kasvatettu eri tavalla koska uskon että korkea koulutus ei ole elämässä se ainoa ja varsinkaan merkitsevin asia.

Rehellisesti sanottuna pidän tuollaisia vanhempia täysinä idiootteina jos tyttärelle tai pojulle annetaan ohjeeksi olla seurustelematta jonkun muun kuin akateemikon kanssa. Käsittääkseni Suomi on vapaa maa ja jokainen saa itse päättää millaisen puolison haluaa?
 
Mitä monet oikeasti ajattelee? Minut on ilmeisesti kasvatettu eri tavalla koska uskon että korkea koulutus ei ole elämässä se ainoa ja varsinkaan merkitsevin asia.

Rehellisesti sanottuna pidän tuollaisia vanhempia täysinä idiootteina jos tyttärelle tai pojulle annetaan ohjeeksi olla seurustelematta jonkun muun kuin akateemikon kanssa. Käsittääkseni Suomi on vapaa maa ja jokainen saa itse päättää millaisen puolison haluaa?

Niinpä. mutta tuohon on törmätty useasti. Harva nyt huutaa sitä keskustelupalstoilla, niin kuin Indica. Koska se antaisi pinnallisen kuvan. Monilla ihmisarvo nousee tittelin mukaan.
 
Niinpä. mutta tuohon on törmätty useasti. Harva nyt huutaa sitä keskustelupalstoilla, niin kuin Indica. Koska se antaisi pinnallisen kuvan. Monilla ihmisarvo nousee tittelin mukaan.


No niille monille :david:-patsas.

Itsekin tunnen näitä henkilöitä, joilla on kauheat paineet saada joku korkeakoulututkinto, koska vanhemmat, sukulaiset, siskon mies ynnä muut omaavat hienot tittelit. Jos ei kuitenkaan pääse sinne suvun arvostamaan opinahjoon, niin mieltä painaa ahdistus ja epäonnistumisen tunne..ja vielä ihan turhaan. Sääli.
 
Aika karua luettavaa nuo Indican ajatukset.
Nyt ihan vittuilematta kehottaisin käväisemään mielenterveysneuvojan luona, ihan vaan varmuuden vuoksi. En siksi, että olet niin ylpeä papereistasi tai pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin siivoojaa, vaan tuo muiden korkeammin koulutettujen nostaminen 50 000 x paremmaksi kuin itse olet kuulostaa jo huolestuttavalta.

Miten sulla on noin heikko itsetunto? Joku siihen on syynä.
 
Ja vielä, peruskoulun tai lukionkaan arvosanat ei kerro paskaakaan siitä, miten jatko-opinnoissa pärjää. Osasta ihmisistä oikein huomaa, miten ne syttyy opiskeluun vasta sitten, kun pääsevät keskittymään siihen omaan juttuunsa, ja osa taas romahtaa, kun pelkkä valokuvamuisti ja luetun toistaminen ei enää riitäkään.

Enkä edes viitsi sanoa, miten pahaa tekee lukea tuommoista skeidaa siitä, että ihmisen arvo on jotenkin yhteydessä johonkin tutkintoon.

Sen "oman jutun" löytäminen ei tosiaankaan ole välttämättä sidoksissa mihinkään tutkintoon.

Ihan sama mistä yhteiskunnan osa-alueesta puhutaan, niin niiden asioiden löytäminen mistä todella pitää ja missä olisi vielä toivon mukaan todella hyvä, on aika hyvä tae onnellisuuden tavoittamiselle.

Katoin eilen Good Will Hunting -leffan pitkästä aikaa. Sivuaa aika hyvin tätä aihetta. :5:
 
Niinpä. mutta tuohon on törmätty useasti. Harva nyt huutaa sitä keskustelupalstoilla, niin kuin Indica. Koska se antaisi pinnallisen kuvan. Monilla ihmisarvo nousee tittelin mukaan.

Onneksi maailmassa on ainakin kahdenlaisia ihmisiä: Niitä joille titteli on tärkeä ja niitä joille se ei ole tärkeä.

Toki titteli joissain yhteyksissä merkkaa jotain, mutta ihmisen paremmuutta se ei edelleenkään kerro. Ja nyt ei ole edes kysymys pinnallisuudesta tai siitä että yrittäisi olla jotain muuta kuin pinnallinen.

Ehkä nyt tiedän miksi en suuremmin viihdy sellaisissa ravintoloissa joissa pyörii kaikenmaailman hännystelijöitä ja perskärpäsiä jotka haluaisivat mahdollisesti, mulkeroita tai jotain sellaista että tittelin tietäisi koko kansa.
 
Back
Ylös Bottom