Nuoret salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ERGJ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ite kuulun myös tuohon nuorten ryhmään (15). ja mielestäni olen käyttäytynyt salietikettien mukaisesti, eipä ainakaan kukaan ole koskaan maininnut. :) kavereiden kanssa otetaan aina painot pois tangoista eikä pahemmin mölytäkkään. nyt uudellakin salilla (Fitness, Jns) on tultu hyvin kanssatreenaajien kanssa juttuun, elikkä porukkaan on ilmeisesti hyväksytty. :)

Useasti tullut minullakin mietittyä rinta/hauis päivänä, että mitähän nuokin ajattelee..luultavasti: teini+rinta+hauis=spede... :jahas:

:offtopic:
Frodo: Saanko laittaa ton "Jos nuori amistuning-sankari lyö päänsä seinään, se ihmettelee hetken, ja lyö sitten uudestaan, ja toteaa: -sattuu se perkele.." tekstin signuks? :D
repesin meinaan totaalisesti.. :hyper:

kyllähän se on hyvä että tämänpäivän juniorit saa muitaki harrastuksia kun painella nappeja 24/7 ja kun inttiin pitäs mennä niin tullaan sitte maitojunalla samana päivä takasi koska kunto ei riitä edes portaitten ylös juoksuun.mutta välistä kyllä tekee pahaa kahtoa :jahas: sivusilmällä junnujen treenejä jotka on tyyliin n.45 kg jamppa tekee mave:a ja painoja on 120 kg,ilman vyötä tottakai ,naama :curs: ja selkä mutkalla kuin jousipyssy.varsinkin kun on oman selän ja muut paikat hajoittanu saman ikäisenä samanlaisella kouhotuksella.se taasen kyrpii kun nämä junnut ja eritoten "wannabee" kuikelot & muut kynäniskat (ulkonäkö-dillet,niinkuin joku jo mainitsikin) hönkii 2-3 porukalla salille ja lataa tankoihin romuja voimiinsa nähden ihan liikaa,eikä siinä sinällään mitään mutta kun ovat saaneet "valloitettua" tukevasti laitteet,niin perkele ne alottavat sen pakollisen 30 min. kestävän jaarittelun ja yleisen spedeilyn.se kun on saatu valmiiksi niin sitten taikinoidaan toiset 30 min. niiden painojen kanssa.silloin kun pitäis itse päästä tekemään ko.laitteella niin alkaa todella käpy kiristyyn ja hiat palamaan.kyllä mun mielestä varsinki 14-18 vuotiaille pitäisi olla pakollinen ohjattu sisäänajo kun tulevat salille eka kertaa jossa näytettäisiin oikeat suoritustavat ja kerrottaisi tämä salietiketti.

Pääasiahan on kuitenkin se, että salilla käy. Vaikka kaikilla nuorilla ei olekaan salietiketti täysin hallussa, eikä treenaamisen perusteetkaan, niin siitä huolimatta se salillakäynti on positiivinen vaihtoehto monelle muulle harrastukselle. Satunnaista sivustaseuraajaa voi yhtä hyvin ottaa pattiin mikä tahansa salilla käyvä ryhmittymä, esim viheltelijät, painojen paiskojat, laitteissa jäkittävät mummot, ärisijät jne. jos niihin suhtautuu itse negatiivisesti.
Itse joudun nytten käymään todella pienellä ja ahtaalla ilmaissalilla, jossa samaan aikaan on yleensä muutamia mopoikäisiä reenaajia. Turha edes kuvitella, että lauma teinejä olisi hiljaa ja treenaisi optimaalisesti koko ajan. Näiden treenit kun koostuvat pääasiassa rintaprässistä ja vatsalaudasta sekä pälpätyksestä. Mutta ei tuo ainakaan minua ole erityisemmin haitannut tai häirinnyt. Jospa ne siitä oppiivat, sillä eivät nämäkään nuoret koko ikäänsä kakaroita ole. Viime viikolla yksi junnu yritteli jopa kyykyn alkeita. Kehityskelpoinen tyyppi, kai?
Kieltämättä kyllä tekisi mieli mainita jotain perusasioita nuorille tyypeille, mutta epäilyttää vähän se, miten nämä siihen suhtautuvat. En kuitenkaan halua ketään säikytellä tai kenellekään paatostaa mitään. Tuohon ~15-vuotiaan perusolemukseen kun kuuluu huomion herättäminen, metelin pitäminen ja kaiken vakiintuneen vastustaminen, niin hankala sitten päättää mistä asiasta siinä rupeaisi pätemään. Jos sille nyt on tarvista. Tai mistä sen tietää, joskus vielä innostun, niin pidän koko jengille maastavedon peruskurssin.
Liikunnan harrastaminen on kuitenkin peruspositiivinen asia. Jos joku tahkoaa 100 sarjaa rintaprässiä sanoen joka toiston välissä "aivittuuu!" niin onpahan ainakin poissa pahanteosta.
En millään ymmärrä tuota rapitapsun synkkää puheevuoroa tuossa edellä. Kallonkutistajaa suosittelisin, tai metsää.

Löreltä hyvää tekstiä. Ja jos auttaa haluat poikia, niin esitä asia silleen, että jos ovat kiinotuneita niin päivänä xxx kelloinaikaan xxx pidät halukkaille mave ja kyykkytharkat. Jos yhtään naamaa ei paikalle tule, niin tiedätpä että kiinnostusta ei ole, mutta tuosta ei kukaan voi itseensäkään ottaa.

Mutta jos ne nuoret ei mitään älytöntä salilla tee ja vaikka varaavat sen penkin pitkäksi aikaa, niin aina voi sanoa, että olisin 10 minuutin päästä tulossa penkkaamaan, onko silloin vapaata. Todennäköisesti sitä vapaata järjestyy. Asiallisuus molemmin puolin auttaa varmasti pitkälle.

Hyvähän se on, että jotain harrastetaan. Ei sitä salietikettiä voi tietää, jos siellä ei ole koskaan ollut. Kyllä ne tavat tulee tutuksi ajan myötä ja se vaatii myös hermoja kauemmin käyneiltä. Mopopojat välillä käy hermoille, mutta useamman tyypin olen huomannut oppineen tavoille. Lähinnä itseä on huvittanut nuorissa tuo, että tullaan farkut jalassa tekemään kunnon treeni ja sitten ilman vaatteitten vaihtoa tai suihkua hypätään mopon päälle ja huristellaan kotiin/kartsalle. Tuosta ei tytöt tykkää.

Kuten Lörekin mainitsi niin, en mä sitä rhp touhua pidä minään merkillisenä. Parempi sekin kun ei mitään. Mitään paatosta ei kannata pitää, jos meinaa samoja kavereita kannustaa eteenpäin. Asiallisesti voi toki neuvoa. 14 -vuotias on niin kakara vielä, että harvoin siinä sanominen auttaa. Kyllä ne jalat ja kokonaisvaltainen treeni siitä tulee mukaan, kun harrastus alkaa olemaan vähän vankemmalla pohjalla, kuin pelkän penkkituloksen tuijottaminen. Mä ainakin toivotan kaikki teinit tervetulleiksi "omalle" salille. Joskus on ongelmia ollut, mutta ompa niitä ollut isojen kaverien kanssakin esim. jos jättää 50kg rautaa penkkiin niin se ei ole mikään jätti moka mutta kun sitä rautaa on 180kg niin sitten vituttaa repiä niitä pois.

e:

Jokaisen tulisi itse vähän miettiä mitä sitä on tullut nuorena peeloiltua. Kyllä se on niin, että varmasti jokainen on teininä sekoillut enemmän tai vähemmän. Ei tämä nykyajan nuoriso mitenkään erikoisen rappiolla tai huonokäytöksistä ole.

Itsekin myönnän kuuluvani tähän kyseiseen nappulaliigaan, kun ei sitä kokemusta ole kuin vuoden verran taskussa. :)

Tulikin tässä mieleen että pari viikkoa sitten olin reenailemassa niin salille tuli kolme varmaan about 15-16 vuotiast äijää. Kyllä ensin tuli päähän mielikuva (Prkleen teinit :D ). Mutta hetkeä myöhemmin aloin miettimään millanen itse olin kun ekoja viikkoja reenailin.. vähän pisti hymyilyttämään :D Nämä kyseiset kaverit kuitenkin näyttivät tajuavansa mitä olivat tekemässä ja käytettävät painotkin alkoivat olla jo sitä luokkaa (Jos nyt mun painoihin vertaa :hyper: ) että propsit heille :)

Nuoret salilla on ihan saatanallisen huono juttu ja kaikilta alle 87 vuotiailta pitäs kieltää koko homma.Tulevat prkle kypsempiä ihmisiä häritsemään typerillä treenailuillaan...

Multa on vähän hukassa tän threadin pointti, kuka haluaa aloittaa keskustelut aiheista:

- Laspset salilla
- Teinit salilla
- Nuoret aikuiset salilla
- Aikuiset salilla
- Keski-ikäiset salilla
- Vanhukset salilla tai
- 37,2-37,8 vuotiaat salilla

Musta on turhaa jorinaa tehdä nuorista taas kerran sellanen kuva, että ovat potentiaalisia häirikköjä. Jos salilla ei käyttäydytä niinku pitää, mennään siitä ystävällisesti mainitsemaan riippumatta ihmisen iästä. Ihmiset on pääasiassa mukavia, ystävällisiä ja avuliaita salilla eikä nuoret oo mikään erillinen ihmisryhmänsä, johon tarvis kiinnittää huomiota (muuta kun joskus sillä tavalla että pitää huolta ettei joku aikuinen jyrää - vähättele, kiilaa tms. - nuorta alottelijaa vanhemman ja kokeneemman "oikeudella").

Luetuani threadista vain kysymyksen - On hyviä ja huonoja tapauksia. Huonoja on ne joita on 15 kerrallaan salilla aiheuttamassa yleistä älämölöä muista piittaamatta. Hyviä taas ne jotka jonkun kaverin kanssa opiskelemassa "the secret of steel"iä. Katselee,kuuntelee ja kokeilee ja ymmärtää että ihan ekalla viikolla ei voi vielä olla salin "kunkku".

Tulee semmonen tunne tästä threadista että kaikki teinit treenaa päin vittua ja jauhaa vaan paskaa salilla. Varmasti suurin osa niin tekeekin, mutta kyl jotkut yrittävät ihan tosissaan saada jotain aikaan siellä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä sinne kaikki tosissaan reenaajat mahtuu! Eniten nyhtää ne laitteissa asujat...
Joskus tuntuu ettei porukalla oo himas tuoleja ollenkaa,ku pitää salille tulla istuskelemaan!

paikallisella salilla ei juuri nuoria paljoa käy, paitsi yläasteelaisia joskus penkkailemassa välitunneillaan.

Mutta esim. tänään salilla oli 3 10v tyttöä LEIKKIMÄSSÄ PIILOSTA. että osasi palaa hermot...

Mun mielestä meidän "vanhempien" treenaajien täytyisi kannustaa, tukea ja rohkaista juniori-ikäisiä treenaaja-aloittelijoita saleilla. Itse kun otin ensikosketuksia heiveröisenä 15 kesäisenä lajiin, niin suoraansanottuna pelotti bodarit ja muut isommat/vanhemmat treenarit. Jos olet 45 kg ja 160 cm niin jo tavallinen 30-kymppinen treenari näyttää järkyttävältä kaapilta. Lähe siinä sitten kyselemään treenineuvoja. Mieti jos joutuisit pelkäämään ja varomaan omalla lempisalillasi Karelinin kokoisia ukkeleita jatkuvasti? Mikä olisi todennäköisyys lajin jatkuvuuden kannalta. No johtui tästä tai tuosta, niin vasta 21 vuotiaana uskalsi alkaa treenailemaan vapaammin ja oppi sen salietiketinkin. Vaikka kiinnostanut olisi jo 15 - vuotiaana. Suvaitsevaisuutta veljet!

Itse (kohta puoleen 15) olen mielestäni sopeutunut ihan hyvin salille (Jns Fitness).
Asiallisesti omasta näkökulmastani olen käyttäytynyt, joten eipä siinä mitään. Ihan samanlaisia egoilijoita löytyy joka ikäryhmästä, joskus jopa tuntuu, että jotkut 30-40 vuotiaat ovat niitä pahimpia (tietenkin tuosta ikäryhmästä löytyy varmasti myös eniten konkareita, joilla on tietoa ja taitoa).

Ite oon vielä 15 ja oon oppinu vähän niinkun kantapään kautta kuitenkin treenaamaan ja tuskin se on montaan haitannut, ja jos on niin kovin moni nuori kun käy salilla pari ensimmäistä kertaa niin tuskin tietää kaiken kehonrakennuksesta tai voimanostosta. Ja voin sanoa, että usein istuin laitteilla joilla teen ja puhun frendejen kanssa paskaa ja nauretaan siellä kunnolla, mutta jos joku kysyy, että voiko tehä siinä niin en oo siinä esteenä.

Salilla missä itse käyn ei juuri ole häiritsijöitä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Muutama nuori nyt lauleskelee kovaan ääneen, mutta enemmmän häiritsee kun salilla käyvä keski-ikäinen mies varaa n.3 vehjettä kerralla :jahas:

Ei kai se ikä tee ihmisestä sen huonompaa (tai parempaa) treenaajaa, kyllä käyttäytyminen on ihan kiinni jostain muusta, esimerkiksi kyvystä ottaa toiset huomioon tai kotikasvatuksesta...

Ei lapsia (tarkoittaa siis oikeasti lapsia, ei teinejä) salille leikkimään, eihän...? Onneksi ainakin pk-seudulla useilla saleilla ollaan tarkkoja siitä, että vanhemmat jättävät lapsensa salin ulkopuolelle, vaaratilanteiden mahdollisuudet melkoiset kun lapset tulevat vähän "katselemaan"...

Mitä muuten olette mieltä, mikä sopiva ikä aloittaa salilläkäyminen ja siis treenaaminen kevyesti? Pienet (varhaisteinit) veljeni nimittäin olisivat kovin innostuneita asiasta, mutta nuo (haitalliset) terveysvaikutukset mietityttävät... lähinnä olen kuullut vaikutuksista luuston kehitykseen. :eek:

Kyllä nuo teinit ainakin täällä Jns Fitnessillä ihan hyvin osaa käyttäytyä. Joitakin teinipimuja kyllä saa välillä olla häätämässä laitteista, mutta kundit kyllä osaa käyttäytyä. Saanemme osittain kiittää pakkista siitä.

Hävyttömintä oli kun kerran aiemmalla salillani tein ylätaljaa... Tein yhden (lämppäri)sarjan, menin salin toiselle puolelle mittaa painoni. Jätin vielä treenivihkoni ja vesipullon siihen ylätaljan penkille. Kun tulin takas, oli joku 45+ muija vallannut laitteen, teki siinä jollain 10kg:lla n. 30 toistoa, mikäs siinä ihan ookoo. Kun se oli sitten lopettanu, kysyin saanko tehdä välissä. Se sano että "et saa, mä teen vielä pari sarjaa täss". Siis ikään ku ei ois niitä mun kamoja siinä penkin päällä nähnyt kun kerran oli osannut ne siitä poiskin ottaa! Sanoin että mulla oli tässä kyllä itselläni kesken (hieman hyytävästi), niin kyllä muija sitten lähti siitä ja mulkoili koko treenin ajan "pahasti". Hohhoijjakkaa.

Itse olen nähnyt salilla järkevästi treenaavia nuoria ja päin persettä treenaavia nuoria. Egoisteja, voimamiehiä, homoja, lesboja, isoja, pieniä, nuoria ja vanhoja...

Käyn ite koulun jälkee salil ja siel on nuoria 7-luokalta lukioon. Ainoa asia mikä vie hermoja on penkin jumaloiminen. Ei mitää väliä millasia rautoja liikuttaa muuten mut jos ei penkkaa paljoa ni ei oo yhtää vahva :curs:
Sit joku narukäsi vetää 90 penkissä ja on niin helvetin vahva jätkä ja voittais kenet tahansa vähemmän penkkaavan tappelussa mennen tullen... :wall: :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom