Nuoret salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ERGJ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
on hyvä jättää 25 kiekkoja tankoon jos sinne eksyy vaikka nainen (perus kuntoilija/aloittelija), se saa ne tosi helposti pois.

Mniska sanoi:
on hyvä jättää 25 kiekkoja tankoon jos sinne eksyy vaikka nainen (perus kuntoilija/aloittelija), se saa ne tosi helposti pois.
Ei, kun kiekkojen pois ottaminen ilmoittaa muillekin että laite vapaa. Kyllä seuraava varmasti saa ne laitettua itsekin :jahas: !

toolate sanoi:
Ei kyllä nuoret mitenkään erityisesti salilla häiritse. Seuraavat ottaa pannuun (kokemukset omalta salilta):
.
.
.
Aaaah, aamu avautuminen :)

Laajennetaan aihetta siis. Minä treenaan työpaikan salilla, joten jurpoja sinne ei (minun lisäkseni) yleensä eksy. Mutta tässä taannoin otti pannuun:
Menen salille yleensä seitsemän jälkeen, joten saan olla melkein yksin siellä. No yhtenä iltana sinne tuli joku nuorempi jamppa jota en ollut ennen nähnyt. Siellä se käveli ja kuikisteli laitteiden seassa ja räpläsi kännykkäänsä. Selvästikään sillä ei ollut hajuakaan että mitä se tekisi salilla. No se tietenkin koeistui kaikkia laitteita vähän. Sitten se päätti tehdä Habaa. Eli roudasi puolet käsipainoista ympärilleen ja nosteli pari kertaa kaikkia. Ja lähti sitten jolkottelemaan siitä muualle, painot jäivät tietenkin lattialle. Meni vatsapenkille, ja yritti monta kertaa mennä siihen jotenkin hämärästi jalat väärinpäin (tämä oli muuten oikeastaan aika hauskaa seurattavaa :lol2: ) Pääsi se kerran siihen penkkiinkin, mutta joutui tiputtautumaan pois kun ei päässytkään enää liikkumaan.

No ei nuo vielä ottaneet pannuun. Mutta sitten. Se keksi treenata rintalihaksiaan. Meni vinopenkille, otti parit käsipainot ja alkoi nostelemaan niitä päänsä ylle. Ja arvatkaan mitä poika teki? Löi painot aina yhteen päänsä päällä. Ziisus. Siellä mä istun penkkipunneruksen parissa, ihan hiljainen sali. Ja taustalla kuuluu:
ding-ding-ding-ding-ding-THOMP!

Tuo "THOMP!" tuli siitä kun se tiputti painot aina sarjansa päätteksi lattialle. Ei siis asettanut painoja alas, vaan rennosti vain päästi irti n. metrin korkeudelta.

Ei ihme että meitin salilla on vähän väliä käsipainot hajalla.

Käyn kaupungin salilla joten siellä törmää joskus päivisin johonkin yläasteen luokkaan. Yleensä 8/10 tapauksista ekana ryntää joukko jätkiä penkin ääreen "kisaamaan" kuka nostaa eniten (toisinaan aika huvittavaa). Kyllä ne (siis nuoret) yleisesti ihan siististi ja asiallisesti ovat mutta joskus on kyllä hirveää häslinkiä. Jotkut ensi kertoja salilla olevat ovat hirveän "epävarmoja" itsestään eivätkä meinaa oikein uskaltaa/kehdata tehdä juuri mitään!

Itseäni vituttaa eniten ihmiset jotka jättää painot tankoihin. Jos joskus tulee eksyttyä yleiselle salille niin juuri sillon kohtaan tämän ilmiön.

Itsekkin kerran jätin johonkin kaupungin salille kyykkyyn 170kg ja muistin sen ku olin jo pihalla. Pidin viisana ratkasuna kipittää takaisin salille ja korjaa painot.

On todella ärsyttävää kun jotkut jättää painoja tankoihin! Sitten ei oikein aina tiedä, että mahtoiko se lopettaa jo vai mitäh?? Salilla jossa käyn, käy myös joskus sellainen about 40 -vuotias ukko joka jättää (yleensä penkkiin) painoja ja lähtee sitten tekemään jotain muuta, sitten jos joku menee siihen penkkiin olettaen, että se ukko varmaan lopetti jo kun ei ole 15min näkyny niin sit se äijä sykähtää paikalle ilmoittaen "hei, mul oli kyl vähän kesken vielä...". Vitsi mikä :david:

Oli mielestäni hienosti toimittu, että kävit vielä korjaamassa jälkesi koska vituttaisi lapata sieltä tangosta tuonkin verran kiekkoja pois. Meni vähän ohi aiheen tuo loppu :)

Otetaan osaa keskusteluun... Olen itsekin nuori, ja käyn kunnan salilla, jossa ei ole mitään valvontaa, vaan käyttäjäksi pääsee lunastamalla salikortin (Offtopic: 84€ vuodessa, ympäri vuoden, avoinna klo 6.00-22.00 joka päivä... EI PAHA HINTA!)

Itseäni joskus panee lämmittämään juuri nämä tietyssä iässä olevat teinit, jotka päräyttävät paikalle skoottereillaan, tupakoivat ensin puoli tuntia oven edessä, tulevat sitten sisään ja marssivat suoraan salin puolelle ulkovaatteissaan, edes kenkiään riisumatta... Sitten nämä tupakalle haisevat, mustiin nuhjaantuneisiin farkkuihin sonnustautuneet "lihaskimput" linnoittautuvat minkääs muun kuin penkin ympärille, ja aloittavat sen räkimisen ja runkkupenkkaamisen... Kun "lämmitely" on suoritettu, laitetaan miehekkäästi nuuska huuleen, ja koitetaan maksimia... Sitten naureskellaan ja huudellaan, heitetetään nuuskt kattoon tai seinälle, minkä jälkeen mennään tupakalle ulos... Koko reeni kestää heillä ehkä noin vartin... Onneksi...

No joo... Tuli vähän vuodatettua... Mut oikeesti, toi on ärsyttävää... Onneks näitä tapauksia ei oo ku ehkä noin kerran pari kuussa...

Tämä ei siis ole yleistys, vaan omakohtaisiin kokemuksiin perustuva kertomus... Salillamme, jossa on tosi hyvä henki meidän vakioporukan kesken (jossa satun olemaan ainoa teini-ikäinen), käy pääsääntöisesti varsin asiallista porukkaa... Kyllä salillamme käy toki myös ihan asiallisia ylä-asteikäisikin, mutta joskus on heidän käytös
aika suolesta...

Salilla en niinkään treenin aikana huomaa mitään erikoista nuorten kuin muidenkaan välillä, mutta...

...ainakin käyttäytymistavaltaan tää maailma muuttuu koko ajan. Eipä monellakaan nuorella tule kuuloonkaan avata toiselle ovea, vaan tunkee sieltä itse ensimmäisenä. Se on niin ketusta!!!

Nuorissa ei ole mittään vikaa, mutta siinä vaiheessa kun joku lappaa niitä rekkalavallisen salin ovesta sisään ja nämä valloittavat joka hemmetin laitteen pelkkään istumiseen ja paskanjauhantaan niin sillon rupee syletyttään ku kokoajan joutuu kyselemään josko pääsisi ihmiset treenaamaan. Salilla treenataan ja marttakerhoissa puhutaan. Kyl on jämpti näin! Kiroilemisesta sen verran ettei yksikään nuori kiroile yhtä paljon kuin voimanostaja tai painonnostaja. Sitten kun niitä muutamia yhtaikaa salilla niin hyvä ettei sydäriä saa kun yhtäkkiä selän takaa kuuluu: "PINNISTÄ PARE PERRRKKELE!!" ja Parehan pinnistää "YYYAAARRRRGGGHH!! VITTUSAATANA" siihen kaveri sitten pienenpienellä äänellä "hyvinhän se meni"
Eipä tässä muuta tällä kertaa.

Meidän salille alle 16 vuotiaat eivät saa tulla, ja se on hyvä se. Btw mitä sitä nuoremmat siellä edes tekisivät, sotkisivat vaan paikkoja ja haisisivat pahalle :jahas: Treenatkoon kotona wrangen vinyylipainoilla :whip:

Oikeastaan :offtopic: , mutta pitää vielä puuttua noihin vanhempiin rouvasihmisiin.. Elikkä miksi hemmetissä pitää olla yhdessä laitteessa puoli tuntia. En kästä. Tätä tekevät myös nuoremmat naisihmiset(tai no, oikeastaan teinitytöt) ja joskus miehetkin. Esim. tänään yksi kaveri souti n. 15 min ja sitten istui siinä n.15min. Sinne se sitten vielä jäi kun lähdin.

Ja mainittakoon vielä yksi hauska tapaus: Teimme kaverini kanssa hmm...olikohan hauista myötäotteella. Eräs naisihminen tuli ja sanoi: "Kuntosaliohjaajana mä sanon, tehkää näinpäin(näytti upean hauiskäännön), ei tässä ole lihasta(näytti kyynärvartta). Ja sitten tuli kommentti joka meinasi jo vähän pistää hermostuttamaan: " Ja siirtyisitte vähän, tukitte laitteet niiltä jotka haluu tehä tosissaan". Olimme jollain 4 hengen porukalla, ja nykyäänkin jollain 3 hengen. Saattaahan niin iso porukka olla hiukan tukkona, mutta estääkö se tekemästä tosissaan? Mitä sille mahtaa jos löytyy samanhenkistä porukkaa senkin verran. :rolleyes:

Ja mainittakoon minun iäkseni vaikkapa "nuori" tai "teini".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ERGJ sanoi:
Ja sitten tuli kommentti joka meinasi jo vähän pistää hermostuttamaan: " Ja siirtyisitte vähän, tukitte laitteet niiltä jotka haluu tehä tosissaan".

Mulla olis kyllä ihan rehellisesti sanottuna kuuppa kilahtanu täysin tossa... Ei oo ihan vastaavaa tapahtunut, mutta joskus on kyllä tunteet aika pinnassa, ku tekee aivan täysillä esim. jalkareeniä ja sitte joku saatana virnuilee jossain höpöhöpö-laitteessa sulle, ku yrität vääntää tosissas... Pahin tapa loukata ihmistä henkisesti, on väheksyä jotain asiaa, jota tämä tekee tosissaan...

Niin että voi olla, että olisi arvon "kuntosaliohjaaja" saanut kyllä kuulla kunniansa tuossa tilanteessa... Mikset sanonut mitään..? Toi oli IMO tosi törkeetä!!

Itse kun treenaan yliopiston salilla niin siellä ei juuri näitä alaikäisiä näy, mutta en silti usko että kukaan pelkällä iällään onnistuisi mun mieltä järkyttämään. Kyllä se käytös on se joka merkitsee. Voihan tietysti olla että kaikilla nuorilla ei kokemuksen puutteen takia ole täysin hajua miten salilla toimitaan.

Eniten mua ärsyttää ns. porukkatreenaajat jotkaa liikkuvat 3-4 hengen ryhmissä ja varaavat laitteen aina suurinpiirtein puoleksi tunniksi, josta puolet menee paskaa puhuessa.

Hämmer sanoi:
Niin että voi olla, että olisi arvon "kuntosaliohjaaja" saanut kyllä kuulla kunniansa tuossa tilanteessa... Mikset sanonut mitään..? Toi oli IMO tosi törkeetä!!

En tiiä miks en sanonu, olen kyllä aika huono väittämään vastaan edes tuollaisessa asiassa. Ehkä en tuolloin vielä edes tehnyt niin tosissaan että se olisi pahemmin loukannut, olin nimittäin ihan alussa. Nyt saattaisi mennä vielä vähän pahemmin jo hermot ja saattaisi vaikka jotain kommentia tuossa tulla. Ainakin siitä että arvon "kuntosaliohjaaja" ei taida paljon lihaksista tietää.

Turha kenenkään alkaa haukkumaan niitä, jotkut teistä, uskon, on varmaan tehnyt "newbie" virheet alussa, kuten triljoonasarjat, koko kroppa kerralla 7 kertaa viikossa jne.

Eräs 14v poika aloitti meidän puntilla n.6kk sitten, ja sen treeni oli tuota yllä mainitsemaani. Menin kysymään mikä hänen tavoite on tässä touhussa ja hän vastasi tyypillisen vastauksen "eeeeeiku yritän vaa vähä vahvistuu ja saada vähä massaa lisää". No mä kerroin sille, että tuosta touhusta ei ole mitään apua, kerroin sille erilaisista ohjelmista jne. Ja kappas vaan, hän otti vaarit siitä ja nyt kertoi minulle, että tajuaa nytten miksi näin pitää treenata, ja onhan sen painot noussut nyt aika hyvin. Kun hän aloitti, hänen penkki oli 40kg, nyt se on 55kg ja se on kohtuun hyvin 14v pojalta.

Nojoo. Itse olen 14v jätkä, tosin kohta tulee 15-vuotta täyteen, vuosimallia -90 olen. Salilla olen vuoden päivät käynyt kaverini kanssa. Pituutta on ~180 ja painoa reilu 70kg. 4-kertaa viikossa käyn salilla ja mitään ongelmia ei ole ja mielestäni käyttäydyn siellä kuin kuka tahansa, enkä muutenkaan massasta erotu. Joten ei tuo nuorien pojankloppien salilla käynti mitenkään ihmeellistä ole, tosin yksilökohtaista. Tässä iässä kun tavataan olemaan eri vaiheissa kehityksessä. Toisilla se näkyy esim. siinä, että eivät osaa olla "kunnolla" salilla, kun taas toiset saman ikäiset osaavat.

Meilläkin salilla käy aika paljon minun ikäisiäni tai hieman vanhempia, todella laadukas sali kuitenkin kyseessä. Osan näistä nuorista saisi minun puolestani heivata pihalle. Osan käytöksessä ei ole mitään mainittavaa, siis negatiivisesti mainittavaa. ;)

Miusta on hienoa, että nuoriso käy salilla. Negatiivisia kokemuksia ei heistä ole, eipä oikein muistakaan salivieraista. Meiän salilla käy asiaporukkaa. Vain kerran harmitti nuorten treeni, mutta sepä olikin saliohjaaja, joka pani sen lukiolaispoikien skaaran tekemään salicircuittia, johon sisältyi myös penkki. Eli se ei ollut poikien vika, että en päässyt heti treenin aluksi penkille.

Eräs tapaus huolestutti tässä taannoin. Luulisin, että se poika oli yläasteikäinen. Treenasi ihan päin sanonkomitä: hirveät runkkupenkit, kun kai joka kerralla piti mennä maksimiin asti, eikä juuri ollenkana verryttelyä. Hauista ja taljapunnerrusta hirmu heijarilla ja liian isoilla painoilla, ylätalja tyyliin kisko ja retkahda. Kerran hän toi myös kaverinsa samaa meininkiä harjoittamaan. Nykyisin nämä pojat näyttävät kuitenkin treenaavan huomattavasti järkevämmin sekä monipuolisemmin, aiemmin kun rääkättiin vain käsivarsia ja penkkipunnerrusta.

Educate, sanoi eräs entinen kilpaurheilija. Nuoret ovat tervetulleita salille ja mihin tahansa liikuntaharrastuksen pariin. Heidät pitää vain opastaa alkuun, olipa se ohjaaja oman lajin valmentaja, isukki, muu sukulainen, ryhmäohjaaja tai salivastaava. Siihen kuuluu myös treenietiketti sekä muutenkin hyvät tavat.

Ihan asiallisesti nuoremmat ollut salilla.

Tänään kun olin yleisellä salilla missä oli todella paljon porukkaa (lähes joka laittees joku tekemäs jotain) huomasin kuinka 3 nuorta jätkää oli melkein oven vieres vain katselemassa, välis teki siinä vieressä sarjan vatsoja ja jäi taas katsomaan muiden treenaamista. Ajattelin pari kertaa käydä sanomas että rohkeesti vaan jonkun laitteen käyttäjälle kysymään sopiiko tehdä välis mutta en sitten viitsinyt jos jätkät olis menny noloksi :nolo:

Todellinen yllätys oli kun ryhmä nuoria jätkiä (n. yläaste ikäisiä) tuli salille ja yhdellä oli Pakkotoisto-paita päällä :thumbs:

Itse en ole minkään runkkupenkin harrastaja, mutta joka viikko, kun koittaa penkkitreenin aika, niin minua pelottaa, että kaikki ajattelevat että olen joku pelle, joka ei tee muuta kuin penkkiä. Näin ei kuitenkaan ole. Treenaan mielestäni paljon viisaammin kuin monet ikäiseni tai jopa vanhemmat. Tästä saan kiittää Pakkotoistoa ;)

Hyvä vaan jos nuoret käy salilla kuhan ei vaan särkis itteesä (lue väärillä suoritus tekniikoilla). Salityöntekijänä katson velvollisuudeksi mennä opastamaan jos joku tekee liikkeet ihan päin peetä, tottakai kysyn että "saanko neuvoa" tjsp. Mutta on niitä vanhemmassakin ikäluokassa noita häärääjiä: 40-50vuotias mies todennäköisesti pojan isä tai sitten huono valmentaja sanoin nuoremmalle pojalle että laitetaan tankoon lisää kiloja ja selkäpyöreenä näytti esimerkkiä maastavedossa & nuorempi poika teki samalla tavalla perässä.

Eräällä itä-suomen kunnallisella salilla käy kaksi noin 20v normirimpula ****pallonpelaajaa, joilla on ärsyttävä tapa rinnallevetosarjan jälkeen heittää painot lattialle mahdollisimman kovalla vauhdilla :david: :curs: . Kai se kolina stimuloi kiveksistä uskomattoman treeniragen. Meinaa tulla jännä kakka housuun, kun joku paiskaa painot lattiaan selän takana.
Pallistien penkkireenit päättyivät viimeksi siihen kun 16v amispojat lastasivat viereiseen penkkiin isommat painot ja rupesivat vääntämään :lol2: .

Suositut

Back
Ylös Bottom