Nuoret salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ERGJ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meidän salilla ei ole ollut nuorista haittaa. Fiksusti käyttäytyvät eivätkä varaa vehkeitä. Vain yksi tapaus on ollut, mutta tämä nuori menee jo alle kymmenen vuoden, joten vika on siinä isukissa, joka penskansa salille oli raahannut. Isukki ite oli nostolavanpuolellajanassikka toisessa huoneessa laitteiden seassa. Ei siitä tienny kenen matkassa se oli , kun se tunnin kiipeili laitteissa ja viritteli taljat uuteen uskoon. Ei se isukki voinut ees sarjojen välissä käydä kattomassa miten nappula jaksaa. Täytyy sanoa että meinasin revetä kun se nappula alko radion matkassa laulaan kovalla äänellä... Ja siitä runkkupenkistä: antaa penskojen tehä penaa, eivätpähän varaa kunnon laitteita, koska penkkiähän me emme saa tehdä kuin kerran kuussa. Ja tehkööt epäpuhtaita, mitä se meille kuuluu. Niin, paitsi tietysti jos olemme salilla väärällä asenteella, eli kilpailumielellä. Onhan se keljua kun kynäniskan voittaisi 80 kilolla oikeesti, muttaku se tekee epäpuhtaita niin sen voittaa vaa 60 kilolla...

laiffah tossa kirjottelikin että jotkut nuoret on liiankin nöyriä ja jättävät jotkut liikkeet kesken (etteivät tee kaikkia sarjoja).

itse joskus kysyn että jos teen välissä samaa laitetta, niin nuori kaveri häippäsee sivummalle ja tulee sit takasin ku oon lopettanu.
tulee hiukan kiusallinen olo siitä että olenko röyhkeä kusipää.

enkä ole minäkään mielestäni mikään pelottava, ehkä se on sitä pientä epävarmuutta mikä saattaa olla pahinta juuri siinä iässä.

Eipä ola minullakaan pahaa sanottavaa nuorista. Niitä penkin tunniksi varaavia spedejä tuntuu löytyvän enemmän tosta 20 v iästä eteenpäin. Salilla oppii todellakin salietiketit ja treenaamisen, eli salille vaan kaikki nuoret. Mutta ei se sali ole todellakaan mikään kaveriporukan kokoontumispaikka, sinne tullaa treenaamaan. Toki jutunkin pitää lentää ja olla hauskaa, onhan tämä harrastamista, mutta ei siinäkään älyttömyyksiin saa mennä. Tosin tämäkin koskeen ihan kaikkia ikäluokkia.

Joo, eihän se käyttäytyminen iästä ole kiinni. Kaiken ikäisiin ihmisiin mahtuu hyvin ja huonosti salilla käyttäytyviä tyyppejä, nähty on.

Silloin kun laitteita ei turhaan varailla, painot menee takaisin paikoilleen sarjojen jälkeen ja käyttäytyminen muutenkin ok, niin kaikki on hyvin.

Jos itse huomaan jotain laitetta varattavan turhaan, menen "asenteella"
kysymään vieläkö sitä treenataan ja jos eivät häivy, niin sitten siihen sekaan vaan ottamaan lämmittelysarjoja tms. Kyllä ne paskanjauhajaspedet siitä sit yleensä lähtee pomppimaan johonkin muualle.

Tämä ongelma on varmasti yleisempää näillä "kunnallisilla" saleilla, jossa pyörii enemmän koululaisia ym. sinne ilmaiseks pääsevää porukkaa.

Ei kyllä nuoret mitenkään erityisesti salilla häiritse. Seuraavat ottaa pannuun (kokemukset omalta salilta):

- Isot (ja yleensä lihavat) voimannostotyyliset tyypit, joilla ei voimaa ole nimeksikään (en tarkoita oikeita voimannostajia), mutta sitä suurempi ääni. Huutavat salilla kaikkien kuullen esim. Helvetti ku täällä soitetaan vaan tuota neekerimusiikkia jne. Lisäksi he yrittävät iskeä juttua kaikkien kanssa ja laahustavat salilla edes takaisin. Harvemmin noiden näkee treenaavan ja sillon kuin näkee niin se on joku runkkupenkkiä tai sitten kyykkyä 10 sentin niiauksella.

- Sellaiset tyypit, jotka on käynyt sailla vain vähän aikaa ja katselevat esim. minun erikoista treenaustapaa ja naureskelevat keskenään. Nämäkin treenaavat yleensä sitä runkkupenkkiä, habaa ja 10 sentin niiaus kyykkyä. Tietenkin isoilla painoilla.

- Tyypit, jotka rikkoo laitteet kun eivät tajua liikkeistä yhtään mitään. Esimerkkinä eräs tyyppi, jolla on alataljassa painoa varmaan tuplat omaan massaan suhtautettuna ja tekniikan tiedättäkin sitten. Lisäksi tälläisilla on pakkomielteenä tehdä ainakin 10 sarjaa per liike.

- Naiset jotka tulevat saille tekemään vain vatsoja ja reiden lähentäjiä/loitontajia ja lukevat itse sarjojenkin aikana uusinta seiskaa tai muuta kulttuurilehteä, jonka ovat saaneet käsiinsä. No oikeasti näistä ei haittaa ole, mutta ärsyttävätpähän vaan.

- Ihmiset, jotka raahaavat lapsensa salille. Onneksi näitä näkee harvoin. Kerran meinasi kyllä lanttu pimetä totaalisesti kun yhden laahustelijan n. 4 vuotias penikka juoksi lisäpainovyö kädessään pitkin salia.

- ja viimeisenä ärsyttävimmät idiootit, jotka jättävät painot tankoihin ja muutenkin kaikki kamppeet lojumaan pitkin poikin. Mikään ei nosta mun verenpainetta niin paljon kuin tollainen käytös.

Aaaah, aamu avautuminen :)

Hyvä kysymys. Ärsyttää ne löysäilevät nuoret jotka vaan vetää pitsaa ja kokista kotona ja pelaa pleikkarilla.

Toisaalta ärsyttää myös ne sählynpelaajan näköiset nuoret jotka tulee lippis vinossa kauheella tohinalla ja metelillä salille ja valtaa sen penkin. Välillä kännykät pirisee ja voidaan taas sanoa kovaan ääneen kaverille että 'ollaan täs Timban kans salil ottamas vähä penkkii.' Samat tyypit oli heti tunkemassa johonkin laitteeseen kun siinä treenaava vaihto vaan painoja.

On äärettömän hienoa että tänä päivänä nuoret harrastaa liikuntaa, etenkin penkkipunnerrusta, ehkä pitäis ite vaan oppia paremmin suvaitsemaan heitä. ;)

Mua häirittee eniten kaikki kyräilijät, kateelliset vanhat huonokuntoiset äijät jotka kyylää ku treenaat tai oot pukkarissa vaihtamas kuteita. Muut mua ei oikeastaan ees häiritse paitsi ehkä jotku david-lippis päässä treenaavat wannabe-urheilijat (ts. narukäsi-ulkonäköfriikit).

Jos joku aloittelija kolistelee koneita tai treenaa päin vittua niin mä en enää jaksa ees kiinnostua, ku meijän salil niitä näkee lähes viikoittain.

Vaihtelee niin pirusti, että turha yleistää suuntaan tai toiseen. Myönteistä on kumminkin mikä tahansa säännöllinen liikuntaharrastus nuorilla. Ehkä se jää jopa elämäntavaksi. :)

Joitain kielteisiä tapauksia:
- Erään itä-suomalaisen pienen kunnan kunnan salilla olivat ilmeisesti yläasteen jannut päättäneet rikkoa paikan halpismankkaradion (lukiolaispojat "tiesivät" tapauksen ja sen tekijän) ilmeisesti jollain tangolla pieksämällä jäljistä päätelleen. Hirveen fiksua toimintaa...NOT! :rolleyes: Pieni summa kunnan rahaa meni hukkaan, kun tilalle ostettiin uusi vastaava laite ja sen suojaksi asennettiin puolen sentin paksuisesta teräksestä tehty ritilä.
- Linnanmaan sali, Oulu. Nuoremmat (ja kieltämättä liian monesti vanhemmatkin) reenarit jättävät ihan liian monesti painolevyt purkamatta tangosta tai prässistä tai käsipainoja lattialle lojumaan. Samassa paikassa myös erään kerran huomasin, kun muuan "fiksu" nuorempi reenari dippisarjan jälkeen potkaisi mennessään punnerruslaitetta. Ketäpä ei huonosti menevä reeni tympisi, mutta hemmetin pöljää tuommonen reuhkaaminen silti on. Tekisi hyvää moisille kuupoille mennä esim. Kunnon Paikkaan reenaamaan ja nöyrtymään oikeasti isojen ja vahvojen jannujen (mm. useita kilpavoimanostajia, SM-, EM-, ja jopa MM-mitalisteja) reenejä ja käytöstä seuratessaan. Jossain Linnanmaan salilla on niin helppo päteä, olla iso kala pikkuruisessa lammessa.

En sano, että reenin pitäisi olla mitään hissuttelua (itekin vähintään ähkin ja puhkin, joskus karjaisenkin pikkusen ja minkä sille mahtaa, että painot hieman kolisevat, kuuluu asiaan), mutta painojen paiskominen, kovaääninen öykkääminen joka sarjassa ja sarjojen välissäkin sekä laitteiden potkiminen eivät ole mitään muuta kuin typeryyttä.

Myönteisiä tapauksia on onneksi suurin osa, eli nuoria, jotka reenaavat ehkä rennommin, ehkä tiukemmin, mutta joka tapauksessa kaikessa rauhassa, kohteliaasti käyttäytyen ja salietikettiä noudattaen. :)

juu itsekin kuulun tuohon kyseiseen ikäryhmään ja oletan etten häiritse ketään puntilla.eikä siellä ole muitakaan häirikkönuoria..kyllä se on tämä yli 20w nuoret miehet jotka linnottautuvat penkin ääreen örisemään keskenään.kuuluipa kerran erään kyseisen davidin suusta "pitäisi tänne salille joku ikäraja olla prkl..".kommentti tuli siitä kun hän ei itse päässyt makaamaan penkkiin kavereidensa kanssa kun siinä jokunen nuori jannu nosteli.. :wall:

kyllä niitä huonojakin esimerkkejä löytyy.

kuvitelkaas salia missä käyn (kunnan sali).
painot on aina riipin raapin joka kerta.
muutama päivä sitten kuulin ku isä jutteli pojalleen, joka järkkäili painoja.
-älä niitä siivoa. me ollaan maksettu tänne. ne on siivoojien hommaa.

siellä ei o ikinä painot järjestyksessä (paitsi sillon ku yläasteen liikunta tunti on loppu ja ne järkkää paikat siistiks), ei kai joku vanhempi siivooja jaksa siirrellä 10-30kg painoja ja niitä painoja riittää enemmän ku muutama.

joskus siellä oli amiksesta pari jätkää, kauhee isottelu päällä.
no ei se vielä kauheen paha, mutta sit he keksivät aina sarjan jälkeen räkiä lattialle!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mulla ole nimen omaan "nuoria" mitään vastaan. Enemmänkin pitäisi kategoroida ihmisiä yleisten käytöstapojen, kuin iän mukaan. Kuten aikaisemmin tuossa on tullut jo julki, ei ne nuorimmat yleensä ole suurimmaksi häiriöksi. Mikä ketäkin ärsyttää on sitten toinen juttu. Kaikki sellainen toisen käytös joka ei suoranaisesti mua haittaa ei myöskään rissaa. Eli jos joku penkkaa vallan "negatiivisia ykkösiä" eli touhu on surkeen näköistä niin siinähän rikkoo itseään..jokainen vääntää tavallaan.

Ainut asia mikä mua riepoo on huonot käytöstavat. Nämä ilmenevät monella eri tavalla. Yleisin ilmenemistapa on sellainen elvistely joka näkyy henkilössä joka on ylitse vuotavasti rakastunut itseensä ja kusi on noussut hattuun. Tällöin kyseinen henkilö tuntee omistavansa salin ja välillä kaikki ihmiset siellä - pohja diktatuurille on valmis. Tämän negatiivisia lieveilmiöitä on:kanssaihmisiin kohdistuva piittamattomuus, romujen jättäminen tankoihin, tarpeettomat möykkäämiset/huutelut, yhden/useamman/kaikkien laitteiden varaaminen koko päiväksi itselleen, jne. Yleensä tälläiset käytöstavat ilmenee salin kovimmissa roinaajissa, niissä jotka juuri ovat saaneet tietyn kg rajan rikki esim.penkissä, jne...ja joskus se salin wanhin asiakas. Harvemmin kuitenkaan salin nuorimmat jotkä välillä tarpeettomasti muutenkin tuntuvat menevän pelokkaasti pitkin seiniä.

Mutta yleisesti fiksut ja hyvät käytöstavat omaava persoona käyttäytyy myös salilla hyvin ja siihen kykenee kaikki, jos vain haluaa.

Miedän salilla ei kyllä pahemmin nuoria käy, kaheksastatoista ylöspäin yleensä... mistä lie johtuu.

Mutta nämä vanhemmat ihmiset tuppaa rasittamaan joskus. Mummot juoruaa salkkareitten uusimmista tapahtumista laitteissa istuen ja välillä, jos muistavat niin tekevät pari toistoakin, monesti ilman mitään painoja. Ja aina tämä mummolauma ovat viereisissä laitteissa toisiinsa nähden (että kuulevat jutut paremmin). Mikäpä siinä sinänä mutta ku pitäs heti treenin jälkeen jatkaa töitä samaisella salilla niin ressaa kun reeni vaan venyy ja venyy kun ei pääse laitteille. Kysäsen tietty aina voinko välissä tehdä, mutta treenimotivaatio katoaa kun mummot jatkavat siinä ympärillää semmosia juttuja että tsiisus!!! :(
Salitreeniin heillä vierähtää semmoset mukavat 2 , 2 1/2 tuntia!!!! :eek: Mukavia mummoja muuten, täytyy todeta, silloin siis kun en itse ole treenaamassa!

Ja :offtopic: mutta vanhemmat ihmiset eivät osaa esitellä itseään puhelimessa! Todella vaikeaa yrittää kääntää puhelua oikeelle terapeutille kun vanhus ei suostu nimeään sanomaan... ja puhelinnumeroitakin on aivan turha udella. :wall: Dementoituneet ovat asia erikseen, mutta heidän puolestaan soittaakin yleensä hoitaja tms... Turhaan sitä nuorisoa aina syytetään.

Ei minua nuoret salilla häiritse. Joskus harmittaa katsoa, kun treenaavat päin persettä, eivät tee jalkoja, tuhlaavat aikaansa hauiskoneessa jne. Typerää käytöstä löytyy ihan joka ikäryhmästä. Hyvää meininkiä taas tarjoaa eräällä kunnallisella salilla käyvä papparyhmä. Kohteliaat ja reippaat vanhat herrat pumppaa hymy huulilla ja läppä lentää. Toivottavasti itsekin olen siinä iässä (+70) yhtä vireä.

Nörtit jotka istuvat päivän koneella pelaamassa, syövät pitsaa, juovat kokista, lihovat ja ovat kaksikymppisenä huonommassa kunnossa kuin 80v vaarini hermostuttavat :curs:. Treenaavat nuoret eivät häiritse. Hyvä että pitävät kunnostaan edes jotenkin huolta. Näitä häirikkö tapauksiahan löytyy joka ikäryhmästä..

Enemmänkin itseäni häiritsee isot voimanostaja äijät, jotka jättävät tankoon vajaa 300kg, pakkaavat reppunsa ja lähtevät melonit kainalossa kotiin. Toki löytyy näitä teinejäkin aina joskus jotka roikkuvat ylätaljassa neljän 14vuotiaan voimin, mutta silloin voi salilla olevat hieman huomauttaa ja eiköhän ne siitä kohta opi ja tosta vielä se että mitä täällä paikallisella salilla tapahtuu että annetaan vähän turhankin selvä mielipide tyyliin "hei apinalauma! kun tuutte salille ni annatte toistenkin treenata jnejne..". On hyvä, että huomautetaan, mutta rajansa kaikella, tappaa vielä nuorten motivaation kun oikein murjoo.
Mniska sanoi:
millanen runkku penkki???
tarkentakaas hiuka.
Eikös tämä ole se perinteinen: perse nousee metrin penkistä, tanko pudotetaan rintaan täysillä ja pompautetaan sieltä ylös kovalla vatkaamisella. Tästä tekee vielä huvittavamman näköistä jos nostajalla on paita päällä (tälläisenkin tapauksen olen nähnyt). :rolleyes:

nelkku sanoi:
Enemmänkin itseäni häiritsee isot voimanostaja äijät, jotka jättävät tankoon vajaa 300kg, pakkaavat reppunsa ja lähtevät melonit kainalossa kotiin.

Itseäni vituttaa eniten ihmiset jotka jättää painot tankoihin. Jos joskus tulee eksyttyä yleiselle salille niin juuri sillon kohtaan tämän ilmiön.

Itsekkin kerran jätin johonkin kaupungin salille kyykkyyn 170kg ja muistin sen ku olin jo pihalla. Pidin viisana ratkasuna kipittää takaisin salille ja korjaa painot.

Ei ole iso vaiva verrattuna siihen iloon ja hyötyyn mitä muut siitä saa.
Porukat vaan ihmetteli kun jannu tulee ulkokamat päällä salille ja korjaamaan kyykystä painot pois ja ottaa hatkat :)

Hannis sanoi:
Ja :offtopic: mutta vanhemmat ihmiset eivät osaa esitellä itseään puhelimessa! Todella vaikeaa yrittää kääntää puhelua oikeelle terapeutille kun vanhus ei suostu nimeään sanomaan... ja puhelinnumeroitakin on aivan turha udella. :wall: Dementoituneet ovat asia erikseen, mutta heidän puolestaan soittaakin yleensä hoitaja tms... Turhaan sitä nuorisoa aina syytetään.

Itse olen myös huomannut tämän. ~80 % vanhemmista ihmisistä ei esittele millään tavalla itseään soittaessaan, sitten on kiva arvailla kukakohan mahtoi soittaa

Nuoria on kyllä monenlaisia, varsinaisesti häiritseviin en ole törmännyt. Toki usein on niin, että mitä isompi porukka, sitä enemmän mukana on myös niitä jotka voisivat yhtä hyvin istuskella kotonaan, kuin notkua salilla kattelemassa kun toiset nostaa. Isossa porukassa myös helposti unohtuu vastuu, eli loppujen lopuksi kukaan ei siivoa jälkiä. Yksin tai kaksin salilla käyvät nuoret ovat yleensä sen verran asiasta innostuneita että opettelevat asiat ja etiketin.

edit: Samaa ilmiötä on kyllä varttuneemmallakin väellä: aiemmalla salillani tiesi jo mennessä, että jos eräs kodinkonemyyjäkaksikko (+lisämiehitys joka toinen kerta) on paikalla, ei penkkiin pääse koko iltana. Treenaaminen on tosi hidasta, jos pidetään 5 minuutin tauot, painot on vaihdettava lähes kokonaan sarjojen välillä ja samalla ruoditaan kaikki päivän työasiat. Ja haukutaan pomot ja asiakkaat niin että kaikki salin asiakkaat varmasti tietävät kuka on kaupungin paskin pomo ja kuinka hölmöinä meitä asiakkaita pidetään. Ja penkki joka päivä, tietysti.

Se on aina hauskaa ku jotain ala-astelaisia tulee apnoimaan ja roikkumaan taljoissa ym. Kerranki jotku pojat väitteli paljonko tanko(20kg) painaa ja kukaan ei munmielestä sanonu oikeaa määrää :) sitte ne yritti saada 15kg tankoa ylös muutamaa kertaa ja yks teki rinnalle asti ja muut sellasta 3cm liikerataa ja se sitte rupes aukomaan että mikset sä vie rinnalle asti? niin toinen poika vaan tokas jotaki että " se on justiin sama vedäksä sitä sinne vai et. Kyllä se tuntuu kuitenki ja emmä muutenkaa oo mikää himosalillakäyjä niinku sä. varmaan oot enemmän kokoelli penkkiä ku mä"

Meikä siellä nauro sitte

Suositut

Back
Ylös Bottom