Nostalgiaa!!!

mxm sanoi:
Eläinten tappaminen oli kyl hauskaa pienenä.

Natiaisina (puolustus :nolo: ) oli kerran laitettu matalaan katiska puron suulle niin että yläreuna oli vesirajan yläpuolella. Piisamihan se siellä oli kun käytiin tarkistaan tilanne myöhemmin! Arvaa vaan miten kävi... pidettiin seipään nokassa katiskaa niin että oli just vesirajan alapuolella. Ihmeen pitkään sekin sitten siellä jaksoi räpistellä :david: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rivitaloalueella jossa asuttiin, ku olin sellanen vaahtosammuttimen kokonen nassikka, asui myös yhden traktorin firman omaava mies. [Traktori oli siis sellanen, jos oli takana kaivuri ja eessä sellanen härpäke (miks sitä ny hitto sanottiinkaan)] Joka kerta kun kuultiin "rattorin" palaavan asuinalueelle, juoksimme laumana hurmioituneita penskoja siihen etu kauhaan ja naapurin setä nosti meät toooooooooooooooooooooooooosi korkealle. Kyllä oli meinaan hurjaa. Olin tässä vaiheessa vielä liian nuori pitämään räkättirastaiden Auschwitziä.

Paljon myöhemmin...
Kerran oli vähä jänskää ku ammuttiin pihlajanmarjoja ohiajavien autojen sivuikkunoihin ja yks vihanen setä jarrutti perruutti ja pyssäytti... Ja sitte mentiin!

traktori_k.jpg

-edit- SE OLI TÄMMÖNEN :rock: :rock:

Pitäkää nyt jo perkele ne eläimenkidutusjutut omana tietonanne, oksettavia :urjo: :curs: Ei kai niihin mitään nostalgiaa voi liittyä?

Ensimmäisenä muistuu mieleen kaikki ne pienet kolttoset, mitä tuli poikasena tehtyä.
Vanhusten asuttamien rivitalojen pihoilla kiersimme illan hämärinä tunteinta(siis ennen kotiintuloaikaa, josta oli aina kovat väännöt vanhempien kanssa) pimpottelemassa ovikelloja ja tyhjentelimme rollaattoreista renkaita. Oli se hauskaa.
Toinen peruspila jota harrastimme syys/talvi-iloita, oli taskulampuilla autoilijoiden häikäiseminen tien pientareelta. Kesäisin tämän korvasi kortsarit, joilla tykitettiin autot täyteen pihlajanmarjoja :D ..ja aina sillointällöin otimme matsia myös kavereiden kesken. Sattuihan se joskus silmään, ja ai perkele kun se pihlajanmarja kirveli.

Elävästi muistuu mieleen ne monet illat jolloin pelasimme katulätkää kaveriporukalla pihapiirissä. Sillointällöin kolisi mailaa hampaisiin, niin että leegot tutisi ja joskus tuli kiekkoa polveen.

Kylän lestadiolaisten kanssa oli usein kovat painit koulun jälkeen. Silloin heilui nyrkki ja kuului jos jonkinmoista solvausta. Nämä tietenkin oltiin kuultu isovelien suusta, eikä oltu ihan varmoja niiden tarkoituksesta. Kuullostivatpahan vain niin kuulilta.

Mutta kylläpä niitä alkoi tulemaan muistoja mieleen tätä lukiessa. On kyllä saanut nauraa ihan kippurassa näille jutuille ja muistella menneitä. Hyviä aikoja. Jotenkin se vaan tuntuu että ennen kaikki oli paremmin. :)

Joopajoo, uskoin että ritari ässällä menee kuvauksissa aina 5 autoa paskaksi kun tulee hyppy tms.. näin mulle isot jätkät kerto. Ihmemies oli kovin kaikista, mutta sekin kuoli kalliokiipeilyssä, koulusta kotimatkalla naapurin kaveri kerto, ja oli tosi vakavana. Toki se sitten tuli takas stargateen.

Kuusnepalle kun tuli Turtles, ai sitä juhlaa.. Vanilla Ice oli vitun kova kun se rappasi verkkarit päällä Turtles kakkosessa. Ninja, Ninja Rap! GO NINJA GO NINJA GO!

Oltiin turtleseita. Itse tykkäsin olla donatello.

Tuli nintendo 8 bittinen ja hirveä kisa onko se parempi kun segan 8 bittinen.. mario vs sonic the hedgehog vs amiga500... kun maikkari tuli saataville, oli se mullistus. Tietty se ei meillä näkynyt moneen vuoteen kun meillä oli huonompi vastaanotto. Naapureilla tietty näky.

Selänne pelas vielä Jokereissa ja Suomi voitti Kanada lätkässä ainakin kerran. Sittenhän Suomi sai hopeaakin kun Timo Susi nosti kapuna ilmaan jotain pyttyä tai vastaavaa, oli se liikuttavaa. Jyri Kjäll boksasi olympialaisissa ja jotain vastaan huusi ihan selvästi erien välissä koutsille 'vittu ku pelottaa!'. Tämä jäi elävästi muistiin sana tarkalleen.

Tapio Korjus repäisi kultaa keihäässä. Melkein Jumala.

Ladalla ajosta ei vittuiltu, monillahan se oli ja kätevä peli, vaikkei se kallein ollutkaan. Reinikainen tuli telkkarista ja kaikkien faijat tykkäs siitä.

Parasta komediaa oli spede show, joka muuttui yhtäkkiä vesku showksi vai mikä siitä tulikaan. Kaikki tykkäs vauvasta vaariin, ihan sama mitä ne teki tai sanoi, se oli hauskaa.

Pihalätkää pelattiin ja se oli oikeasti raakaa. Veri lensi vähintään kerran viikosta, ja useimmiten naamasta. Taklata sai niin kovaa kun halusi, ojaan sai ajella, mutta mailalla ei saanut lyödä. Nyrkkitappelutkin oli aika tuttua, ja vahingoittmaisen yritys aivan selvästi. Mut se joka ei kestä peliä voi mennä kotii itkemään, takas ei tarvi tulla. Koko kortteli kuuli kuinka nuoret jätkät puhuu kunnon merimiesten kieltä. Peli kävi TODELLA kiihkeänä välillä, huhhuh...

Salovaara viihdytti perjantaita ja sillä oli julli niminen kissa.

Tytöt oli jänniä ja tosi kauniita, ja pususta haaveiltiin, jos vaikka saisi siltä luokan kauneimmalta. Ja kun sain, niin se oli parempi fiilis ku mikään ryhmäorgiapano nykyään. Sukat pyöri jalassa ja pulssi nousi 30000.

Mitäs muuta. Ninjat oli kova juttu sillon, mut on ne kova juttu nyt ja aina. NIIN ja silloin paini hulk hogan, eikä mitää hiton hollywood hogan vai mikä onkaan.

Myös karate kid oli kova.

Olen kai vanha jo kun tulee niin mielettömän hyvälle tuulelle vanhojen muistelusta.

-Kersana mulla oli päähänpinttymä että nortti maistuu aplarille (johtuen oranssista askista), tämä mielikuva katosi sukkelaan kun naapurin pojan kanssa liisattiin aski sen isältä. Oksetti mutta pakko oli polttaa.

-Syötiin naapuruston tytön kanssa vitusti hammastahnaa, miksikö... jaa a

-Muistuu aina mieleen kuinka ihme juttu oli videot. Serkuilla oli, monena viikendina vuokrattiin joku leffa ja mentiin niille kattoon se. Muistan elävästi riemukuplan ja ensimmäisen rambon.

-Kerran ala-asteella opettaja soitti meille kotiin ja kysyi onko meillä videot. Mun ainekirjoituksien juoni oli aika yksitoikkoinen, kaikki lahdattiin jossain välissä :)

Pari vuotta sitten kun oli luokkakokous oli helvetin hieno fiilistellä vanhojen kavereiden kanssa.

Vedettiin pimeellä kasetin nauha tien yli. Auton tullessa kiiltää kun teräs lanka => autolla helvetinmoinen jarrutus ja me juostiin metsään karkuun.

Ala-asteella kaveri toi kaks pötköö dynamiittia kouluun. Pölli deeku vanhemmiltaan. Ne avattiin ja otettiin nokare dynyä ja yritettiin räjäyttää kivellä hakkaamalla. :hyper: Ei lähteny. Kun ei ollut nalleja.

Löydettiin kaverin papan haulikon panokset. Osaan oli ladattu vain ruuti, mutta ei hauleja. Näihin tungettiin kivi luodiksi ja laittiin kivillä kiilattuna kohti puuta. Laukaus tapahtui lutkulla parin metrin päästä nalliin, hyvin uppos puuhun.
Tästä tehtiin kehittyneempi versio; hauleilla ladattu panos putkeen, putki kiilattiin puiden väliin. Laukaistiin vasaralla ja naulalla, tonen piti pihdeillä naulaa ja toinen anto lekaa päälle. :rock:

Putki pommit fillarin rungosta ja ruudista. :hyper:

D.W.A.M sanoi:
Pitäkää nyt jo perkele ne eläimenkidutusjutut omana tietonanne, oksettavia :urjo: :curs: Ei kai niihin mitään nostalgiaa voi liittyä?

Samaa mieltä. En todellakaan eläinten ystävänä halua lukea mitään kidutusjuttuja, oli sitten tehty minkä ikäisenä hyvänsä! Tekee mieli laittaa ne kiduttajat itse johonkin katiskaan hiukan vesirajan alapuolelle sätkimään :curs:

muakin vituttaa lukea noita eläinten kidutus juttuja,onneksi mun kaveripiirissä ei tollasta harrastettu tai ainakaan sitä ei tullut tietoon.sadistista ja sairasta touhua joka kertoo ihmisestä aika paljon oli ikä mikä tahansa.

D.W.A.M sanoi:
Vaimo käski kysyä, eikö kukaan tosiaan muista Roger Rabbit -jäätelöä? Se oli kuulemma vadelman makuista mehujäätä, jonka sisällä oli sellainen "kieli" (tehty samantyylisestä mössöstä kuin esimerkiksi vihreät kuulat, siis ne karkit). Muita lapsosten suosikkijäätelöitä olivat Mustafa ja Minttufa. :)

Itse en ainakaan moista Roger Rabbit -jäätelöä ole ikinä maistanut. Kuulostaa aika kummalliselta. :lol2:

Mä muistan tuon ja muistelisin yhdessä vaiheessa nauttineeni suuresti Roger Rabbit-mehujään syömisestä. Se oli niin jees. Suurinta hupia oli syödä se mehujää mahdollisimman suurilta osin pois niin että jäi vain se "kieli" ja sitten syödä se kieli yksinään. Iha ku Kingiksenkin kanssa. :)

Pastirol-askit oli isoja, röökiaskin kokoisia ennen Kummeli-mainos-aikaa. Muistan ainakin punaisen, vihreän ja sinisen, ja rajut jätkät käytti tyhjiä lodjuja tupakkapiilona: mutsit ratsasivat vaatekaappeja Malporo-toppien toivossa, mutta rollikat jäivät huomaamatta.

Ja miten on mahdollista, että nyt riittää aivan hyvin, jos kerran kesässä käy uimassa? Silloinkin vain jonkin kuvaannollisen lenkin, että toteaa uimataidon säilyneen. Skidinä sen sijaan poljettiin fillareilla järvelle tuntikausiksi, hukkumisen todennäköisyyden lisäämiseksi mukana kumiveneet ja pelit. Eräskin suosikki niskanmurtaja toimi näin: noin kaulaan asti yltävässä vedessä kaveri menee kyykkyyn, ja samassa toinen kipuaa kyykkysilleen toisen harteille. Yhtaikaisella ponnistuksella saattoi lentää pitkälle ja korkealle ja täysin hallitsemattomasti.

Eugen sanoi:
Itkin viisi minuttia hysteerisesti luettuani tämän ketjun läpi. Nostalgia puskee ihon läpi joka huokosesta, kuin ensimmäisen omenavarkauden adrenaliini. .

Oi niitä aikoja.

Hohooho..tuli kaikki justiinsa niinkuin mun lapsuudesta :lol2:
Ilmeisesti meidän ikäryhmällä on ollut melko samanlaisia terveellisiä ja järkeviä leikkejä. Hyvä kirjoitus :rock:

turilas sanoi:
muakin vituttaa lukea noita eläinten kidutus juttuja,onneksi mun kaveripiirissä ei tollasta harrastettu tai ainakaan sitä ei tullut tietoon.sadistista ja sairasta touhua joka kertoo ihmisestä aika paljon oli ikä mikä tahansa.
Kakarana varmaan kaikki tekevät tyhmiä asioita joita luulisi aikuisempana osaavan hävetä. Eikä varsinkaan kertoilla juttuja "nostalgisina" tapahtumina. En minäkään mikään pulmunen ole mutta ne pari kertaa kun pentuna ammuin ilmakiväärillä lintua potuttavat muistellessa vieläkin vaikka aikaa on kulunut jo parikymmentä vuotta.

Javu sanoi:
Eikä varsinkaan kertoilla juttuja "nostalgisina" tapahtumina.

Jos lukee noita tekstejä vanne kaksi reikää liian tiukalla otsassa, niin sitä saa mitä tilaa, koska tyhmyys ja provosio ovat ystäviä keskenään. Rivien välistä osasit varmasti lukea, että kylhän noi hölmöilyt kaduttaa. Jos et: runkkasin makeasti vasurilla Rinkun postausta lukiessa ja laukesin SIINÄ kohdassa.

ironchef sanoi:
Kuka muistaa China Beach tv-sarjan?

Hyvin muistan ja olen etsinyt sitä introbiisiäkin. Toi jätkä oli paras ja hienoin kohtaus oli se, kun se viaton blondisaikku ei saanut sitä kahvilan ovea auki. Sitten Mr. Gooks at the treeline - saapui paikalle suoraan pusikosta tilanne päällä hihattomassa combat asusteessaan, rätti päässä, paskaa naamassa ja käänsi M-60 kk:n silmät lasittuneina kohti ruokalan ovea. Söpön saikkutytön poskille nousi hehkeä puna, kun katseet kohtasivat ja hän hipsutti sivuun säikähtäneenä (klassinen pelko ja kiima menivät sekaisin - tilanne). Pusikkojyrän partiokaverit estivät oven aukaisemisen KK:lla ja olin pahasti pettynyt. Idolini ja saikun välille kehkeytyi sitten ihana romanssi, jossa kaunotar ja hirviö syleilivät auringon laskiessa horisonttiin Da Nangissa. Lopulta kävi shakespearet ja saikku kuoli Viet Minhin taistelijoitten kranaattiin. Ihanan traagista. Kyllä parhaimmissa rakkaustarinoissa, ensiksi rakastutaan, sitten prinsessa menetetään traagisesti ja lopuksi lähdetään muukalaislegioonaan. Kun sitten ilta hämärtyy kolonian yllä, voi kuolleen prinsessan kuvaa katsoa nuotion varjossa silmät vain ihan hetken aikaa kosteina. Aamulla sitten taas ruuti palaa.

ch_cbh01.jpg

Buah mul on ton sarjan soundtrakki tuol hyllyssä. toimiikin näköjään. itte en tota niin katsonu kun olin pieni mutta sisko kylläkin ja jostain syystä toi cd on mulle periytynyt. tunnari Diana Ross &supremes, Reflections

MarsVolta sanoi:
Hyvä sarja ja tunnari. Paint it Black on rollareiden toinen HYVÄ biisi. Eihän niiltä löydy kun 2 :D

samuk sanoi:
Buah mul on ton sarjan soundtrakki tuol hyllyssä. toimiikin näköjään. itte en tota niin katsonu kun olin pieni mutta sisko kylläkin ja jostain syystä toi cd on mulle periytynyt. tunnari Diana Ross &supremes, Reflections

Hah. tais ollakin MASHissa.

Mulle on jäänyt sellainen mielikuva, että joskus oli Ritari-Ässä karkkiaskeja, joissa oli :david: :n kuva kannessa. Mutta mä en perkele muista oliko niitä oikeasti vai ei. Laivalta sai myös siistejä karkkipaketteja, joissa oli leikkauton kuva edessa, takana, päällä ja sivuilla. Karkit tosin ei olleet mitenkään erikoisia. Sitten jo vanhempana penskana oli tuli niitä jotain Liiga-suklaita, joissa oli pelaajatarroja, joita sai kerätä sellaiseen kansioon. Joskus tuli ostettua niitä niin paljon, että ei sitä suklaata pystynyt enää syömään. Ja eikös koko homma kielletty, kun edeuskunnan tädit piti sitä moraalittomana, että lapsille myydään karkkia tarrojen varjolla.

Harmi, kun näin vanhemmalla iällä ei oikein kehtaa puissa kiipeillä. Mutta kyllä se perkele satuukin, kun tarpeeksi korkealta putoaa. Muutaman metrin korkeudelta selälleen niin, että viimeisetkin ilmat lähtee pihalle, niin hetken aikaa on aika huono olo ja miettii, että halvaantuiko vai ei. Useamman kerran myös sopivan paksuiset oksat ovat hidastaneet putoamisvauhtia juuri halvausrajan alapuolelle.

Monta pikkupoikaa korkean kaksihaaraisen puun toisessa latvassa voi myös aiheuttaa puun kaatumisen naapurin sedän katolle. Ainakin, jos puuta heiluttaa. Eipä kyllä tuollaisia adrenaliiniryöppyjäkään ole enää vahempana juuri mistään tullut.

Kyllä se kuuluu jokaisen pikkupojan normaalin kehitykseen, että eläimiä rääkätään. Tai ainakin katsotaan, kun isommat pojat ilmakiväärillä pudottaa variksen puusta ja ampuu sitä maassa vielä usemman kerran ennen viimeistä iskua.

Ei kai noista nyt niin ylpeä ole, mutta kyllä sitä sillonkin vaan kaverin kanssa loppuun asti seurattiin, että mitä varikselle siinä käsittelyssä käy. Ja kyllähän se silloinkin kadutti, mutta myös kiinnosti.

Hyvänä esimerkkinä pätkä BBC:n dokumentista lasten kehityksestä. Kaksi pikkupoikaa näkee kuolleen jäniksen:

Poika1: "What is it?"
Poika2: "It's a bunnywappit!"
1: "Why isn't he moving?"
2: "Is he dead?" (tökkii kepillä)
1: "Hello, mr. Wappit!" (odottelee vastausta)
2: "Let's kill him!" (alkaa hakaamaan jänistä kepillä)
1: "Jeah! Let's kill him!"

Satavarmasti olisi pojat piesseet kepillä esim. elävää ja liikuntakyvytöntä elukkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom