Norovirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu
tsippadippadiipa :) 3viikkoa sit tuli kärsittyä toi paska ... tänään alko uudestaan <3 viimeks painoa tippu 3-4kg ... anyone?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä mikä on, mutta melko outo olo ollut jo monta päivää ja pötsiä vääntää (siitä ylhäältä keskeltä). Kyllä, lintuparvikin pöllähtää aina joskus.

Osmosalia suosittevat monesti hurhur-tautiin. emäntä ja tyttö meni aikasemmin appiukon luokse ja ite piti mennä tänään, mutta eilen kuulemma kuului pöntön ääressä hurhur, joten isi saa pari päivää "lepäillä" kotona, ettei tartu. Taitaa se varoaika olla sen pari tervettä päivää ja silti voi tarttua ja kuulemma tosi helppo tarttumaan. Ihteen tarttuu mahataudit tosi huonosti ja jos tarttuu, niin se on menoa sitten. Nuorena tuli oltua aika usein purjotaudissa, oisko vastustuskyky siitä kasvanu.

. Taitaa se varoaika olla sen pari tervettä päivää ja silti voi tarttua ja kuulemma tosi helppo tarttumaan.

Itse asiassa se tarttuu vielä melkein 2viikonki kuluttua, esmees matosta missä on ollu oksennusta ja vaikka se on pestykkin niin se elää siinä vieläkin.

Toi on niin paska tauti, ikinä ollu niin kipee kun sen edellis vuonna. Vatsaa särki ihan perkeleesti ja kaikki mitä sai sisään, tuli välittömästi ulos..

Yöllä töissä iski päälle. Pahinta oli, kun en saanut päivällä nukutuksi pakaroiden särkemisen vuoksi, olin tehnyt kyykkyreenin edellispäivänä. Pariin otteeseen mobilaattia ja puolikas burana, niin johan uni maittoi. Nyt on jo huomattavasti parempi olo. Ei paljoa aamupäivällä naurattanut.

Kyllä voikin limska olla hyvää.

Millonkahan tämä tarttuu. On vielä sairastamatta. Vituttaa jo valmiiksi.

Uusi valmiste "Floridral" on apteekeista saatava lääke ilman reseptiä. Valmiste sisältää tärkeitä, nestettä sitovia osmolyyttejä kuten" Osmosal" mutta lisänä on nyt myös maitohappobakteereja, jotka aika tehokkaasti syrjäyttää useimmat pöpöt. Tuote on yleisesti käytössä sairaaloissa ihan vatsataudin ensioireisiin. Ja toimii niin ettei tauti edes tule päälle. Tuote-esittelijät uskaltavat luvata lääkkeen ehkäisevän myös noroa.

Kumma että jostain sikaflunssasta tehdään paiseruttoon verrattava ihmiskunnan vitsaus, mutta esimerkiksi tämä muutamaan kertaan vuodessa kiertävä perseilijä jätetään täysin huomiotta. On kuitenkin normaali-ihmiselle asteen verran vittumaisempi kuin lentsu. Ainakin hoidosta voisi joskus tiedottaa yleisemminkin.
Vanhemmat pistävät jälkikasvunsa pätkääkään miettimättä päivä-pari oksentamisen ja ripuloinnin jälkeen tartuttamaan muita kouluihin, päiväkoteihin ja vaikkapa salien lapsiparkkeihin.. Noro kävi tuttavaperheen läpi kolme kertaa alle kahdessa kuukaudessa, mikä alkaa olla jo varsin veemäistä.

Norostahan saa kätevästi tehokkaan startin vaikka kevätdieettiin, ei sitä kannata stressata.

Isällä ilmeisesti on tuo noro. Oksa ja paska ainakin lentää. Eipä tarvitse vanhempien luona mennä käymään hetkeen.

Minulla ei alkoholiin liittyvää oksentelua ollut varmaankin viimeksi joskus alle kymmenen vuotiaana, ei mielellään hankkisi tuota nyt.

Minulla ei alkoholiin liittyvää oksentelua ollut varmaankin viimeksi joskus alle kymmenen vuotiaana

Aina vaan nuorempana aloitetaan...

Mutta vakavasti: Itselläni viimeisestä vatsataudista oli viitisentoista vuotta, luulin jo olevani unbreakable, ja nyt tää noronperkele kolmesti vuoden sisään. :dance:

Uusi valmiste "Floridral" on apteekeista saatava lääke ilman reseptiä. Valmiste sisältää tärkeitä, nestettä sitovia osmolyyttejä kuten" Osmosal" mutta lisänä on nyt myös maitohappobakteereja, jotka aika tehokkaasti syrjäyttää useimmat pöpöt. Tuote on yleisesti käytössä sairaaloissa ihan vatsataudin ensioireisiin. Ja toimii niin ettei tauti edes tule päälle. Tuote-esittelijät uskaltavat luvata lääkkeen ehkäisevän myös noroa.

Puoltoista viikkoa sitten oli noro ja tolla Floridralilla sitten paranneltiin. Aika neutraalin makuista ja hyvin pysy sisällä. Itellä kesti 3 päivää paska olo, mutta vaan ekana tuli oksennettua. Tuntu että ruoansulatus pysähty kokonaan ja pöntöllä ei tarvinnu istua vasta kuin torstaina kun maanantaina alko tauti. Ruokaa ei tehny mieli moneen päivään. 1.5 vuotias poikani kärsi tosta 5 päivää ja oksenti ja ripuloi joka päivä. Eka vatsatauti sillä, joten ei ollu varmaan minkäänlaista vastustuskykyä vielä. Vaimo selvis koko taudista vuorokaudessa.

Duunista hankittu noro. Tää päivä oksenneltu ja ripuloitu, nyt tuntuu ehkä menevän ohi.. Alkaa näköjään jo vesikin pysyä pikkuhiljaa sisällä, mikä on luonnollisesti plussaa.

Oli nannaa tässä vuos sitten ku oli ekana rhino (korkea kuume, yskä ja flunssa) ja sitten kolmen päivän sairastuksen jälkeen suuri ystävämme noro saapui kyläilemään. Siinä sitten kuumeen lisäks paskantaminen ja oksennus vei tehokkaasti nesteet ja muun ylimääräisen mennessään kun siinä puoltoistaviikkoa kärvisteltiin. Noro on ilman toistakin virusta täyttä helvettiä.

Jahas, taitaa itelle just kun treenit meni helvetin hyvin ja paino oli nousussa, niin vittu pamahti tää paskatauti hienosti, vittukun vituttaa! Joo, no nyt lens laatta sitten ja paskantaa saa kans koko ajan, ei helvetti. Onko noista lääkkeistä apua tähän, mitä tuossa ylempänä mainostettiin?

Jaa-a, onkohan norovirus kärsitty? Olin eilen juopottelemassa ja join normaalia vähemmän kaljaa. Aamulla kun heräsin aivan HIRVEÄ olo. Olen oksentanut koko vitun päivän eikä mikään pysynyt sisällä. Tunti sitten sain syötyö kanakorin, ensimmäinen ruoka siis. Lämpöäkin oli jonkin verran, nyt on ihan hyvä fiilis.

Viimeksi olen oksentanut alkoholin vuoksi yli vuosi sitten. Rapulaa ei ole tullut vaikka olen vetänyt korin kaljaa illalla, nyt meni tyyliin 15-16 kaljaa. Epäilen kyllä vahvasti noroa.

Jaa-a, onkohan norovirus kärsitty? Olin eilen juopottelemassa ja join normaalia vähemmän kaljaa. Aamulla kun heräsin aivan HIRVEÄ olo. Olen oksentanut koko vitun päivän eikä mikään pysynyt sisällä. Tunti sitten sain syötyö kanakorin, ensimmäinen ruoka siis. Lämpöäkin oli jonkin verran, nyt on ihan hyvä fiilis.

Viimeksi olen oksentanut alkoholin vuoksi yli vuosi sitten. Rapulaa ei ole tullut vaikka olen vetänyt korin kaljaa illalla, nyt meni tyyliin 15-16 kaljaa. Epäilen kyllä vahvasti noroa.

Nää, toi on ihan kunnon normi darra.

Itselle kävi muutama talvi sitten juuri samalla lailla.Kaverit vaan tuumas "krapulaa se on" :) .No ei kyllä ollu.Sen verran tullu viinan kans läträttyä,että kyllä krapulaoksennuksen erottaa normaalista.Aika usein tullu sairastuttuakin juopottelun jälkeen.Vissiin siinä laskee vastustuskyky hetkellisesti ja pöpöt pääsee iskemään tai jotenkin nuin.

Itellä tän viikon tiistaina tosiaan oli, samana päivänä lähti, mitä tulikin onneksi! Oli kyl aiva perseestä. Jo seuraava päivä oli muuten ihan jees, mutta ruokahalut oli aika alhaalla, olisko perjantaina ollut periaatteeessa jo aika normit ruokahalut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom