Norovirus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu
Juu kyllä tuo Noro-virus aika hyvin mehut rutisti, meikäläisellä lähti tuossa pari kuukautta sitten paino 86--->77 ja kyllä meinaan vitutti. Kaks päivää sairaalassa tipassa niin rupes nesteet vasta pysyyn ees vähän sisällä. Sunnuntai-illan jälkeen seuraava ruokailu perjantai-aamuna. Aika vetämätön olo oli:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselle tuli elämän ensimmäinen ja toivon mukaan viimeinen vatsatauti joitakin vuosia sitten. Oli kyllä rankkaa. Tuntui, että laattasin myös osan sisäelimistä ulos. Sivuoireena oli jatkuva helvetillinen jano. Oli kyllä vain hetken huumaa saada hieman limukkaa alas kun tiesi, että taas kohta tulee noutaja vessaan. Nonstop laattaamista kesti aika tarkalleen 24h.

Penkkituloksesta lähti sisäelimien mukana 15 kg pois. On vieläkin mysteeri, että miksi kesti noin 6 kk hinkata tulos takaisin entiselleen. Tuolloin en tosin tiennyt treenaamisesta mitään, mutta taudilla oli varmasti iso käpälä tuossa mukana.

Tulee vieläkin kylmät väreet kun muistelen tuota vuorokautta :urjo:

Oho, tiukka vatsatauti ollut.. Jännä kun itse olen ei-viinallisista syistä oksentanut kesäkuussa 1998 kuningatarpingviinituutin syömisen jälkeen yöllä, kun iltapäivällä sen jätskin heitin huiviin, sen jälkeen ei kiitos niille tuuteille.

Alkoholin vuoksi olen sitten oksentanut n+1 kertaa, vatsatautia on äärimmäisen harvoin, mutta viinasta nyt usein oksennan..

Mikähän tosiaan siinä on, että mullakaan ei ole puoleen elämään kohta ollut minkäänlaista vatsatautia?

Sanokaas viisaat semmoinenen juttu että. Meitsillä ei ole kertaakaan elämässäni ollut oksennustautia, siis ei kertaakaan. Olen laatannut pariin otteeseen kun menin syömään vanhaa jauhelijaa ja se siitä. Miksei muhun iske noi taudit koskaan? Onko toisilla joku immuniteetti tai vastaavaa?
Sama meikäläisellä, viimeksi olen laatannut joskus 10 vuotiaana. Eikä kyllä mitään hajua mistä tuo johtuu. Ehkä me ollaan jotain sukua :hyper:

Itellä oli sama tauti tammikuus. Takapää ei ollu auki, mut laatotin senki edestä. Naama täynnä verenpurkaumii:D

Huomasin, et laattaaminen on ehkä parasta vatsareeniä ever...on meinaa semmoses krampis palikat, et huhhuh!:rock: :david:

B-veriryhmän omaavat henkilöt ainakin ovat vähemmän alttiita norovirusinfektioille, en tiedä päteekö sama sitten muihin laattatauteihin/kalikiviruksiin.

...Tai sitten Mike ja Naene ovat hevosia (oksennusrefleksi puuttuu).

Edit. Ennen kaikkea pikaisia paranemisia kaikille jotka tätä sairastelee! Kuulostaa kyllä erittäin tuskaiselta. Itse en onneksi ole tämmöistä kokenut..

Näitä lueskellessa tuli vähä pikkuvelimäinen olo, ku oma norovirus ei vieny nälkää ku pariks päiväks ja oksenteluaki tais kestää vaan n.24h. Yö oliki aika kamala kun väh. puolen tunnin välein piti nousta oksentamaan jo valmiiks kipeillä vatsalihaksilla se kaikki vähäinen vatsahappo mitä oli eirttyny. Ja tosiaan ämpärillekki oli tarvetta muutamaan otteeseen pöntöllä istuessa. :urjo:
Sairastin alkukeväästä ja pidin jo tota vuorokauden oksentelua pahana tautina, mutta muut on tuntunu sairastaneen paljon pidempiä aikoja ja jopa joutuneen sairaalaan. Ei muuta ku pikaista paranemista kaikille jotka joutuu tän sairastamaan.

Joulua ennen tuli tuo käristtyä, pikkumies aloitti ja minä ja vaimo sitten pari päivää sen jälkeen perässä. Koko yö meni oksentaessa, vaimo oli vielä ripulissakin. Oksentenlu meni n. 8 tunnissa ohi, mutta olo oli todella huono ja voimaton yhteensä 2-3 päivää.

Vittumainen tauti, toivottavasti tältä uudelta versiolta säästytään.

Tietääkö kukaan, että olenko nyt sitten jonkin aikaa immuuni tälle taudille? Eli voinko saada uutta tartuntaa sanotaanko vaikka vuoteen? :eek:

Reilu viikko sitten tuli tuo siis sairastettua.

Tietääkö kukaan, että olenko nyt sitten jonkin aikaa immuuni tälle taudille? Eli voinko saada uutta tartuntaa sanotaanko vaikka vuoteen? :eek:

Reilu viikko sitten tuli tuo siis sairastettua.

Sairastamallesi kannalle olet todennäköisesti vastustuskykyinen, mutta muuntuneelle kannalle et ole. Näin esim. joissain sairaaloissa pöpö on lähtenyt uudelle kierrokselle hieman muuntuneena.

Sairastamallesi kannalle olet todennäköisesti vastustuskykyinen, mutta muuntuneelle kannalle et ole. Näin esim. joissain sairaaloissa pöpö on lähtenyt uudelle kierrokselle hieman muuntuneena.

Ai saatana.. No, onpahan aikamoinen kannuste alkaa pestä käsiä aina kuin se vain on mahdollista.

B-veriryhmän omaavat henkilöt ainakin ovat vähemmän alttiita norovirusinfektioille, en tiedä päteekö sama sitten muihin laattatauteihin/kalikiviruksiin.

Itseni käsittävän yhden henkilön otannan perusteella tuo voi hyvinkin pitää paikkansa. Viimeksi oon tainnut olla vatsataudissa reilusti alle kouluikäisenä, eikä sen jälkeen sitten olekaan tarvinnut käydä oksella minkään sairauden takia, vaikka ajoittain koko muu perhe onkin joutunut vuoron perään virusten vessassa juoksuttamiksi.

Voihan tuossa toki olla sekin, ettei altista itseensä taudille. Kouluissa ja duunipaikoillahan nuo leviää ja etenkin sairaaloissa. On silti aika ihmeellistä, että vaikka viruksia on vuosittain kokoajan, niin ei vain kohdalle iske.

Itekkin tasan yhden kerran ollu yrjötaudissa elämäni aikana ja A-viruksen aiheuttama flunssakin ol muistaakseni -95

Eli ei oo tullu kerättyä itelleen noita pöpöjä liiemmälti. Luita ja niveliä on tullu sitten romutettua nuittenkin edestä :D

Ite huomannu semmosen pointin, että 5v sitten kun en harrastanu bodailua, niin olin sairaana useammin, mutta nytemmiten sen kerran vuodessa jos sitäkään. Vaikuttaa varmasti tuo ylisyöminen(plus kaloreilla oleminen) tuohon vastustuskykyyn hyvin, vielä ku vitamiineja muistaa syödä säännöllisesti niin ei nuo tahdo kovin helpolla tarttua.ja käsiä muistaa hinkata aina yleisiltä paikoilta tullessa.;).

Juu, flunssaakaan ei ole kuin kevyesti kertaan vuodessa jos sitäkään. Perustetaan oma Yli-ihmiset klaani.

Minä taas olen tässä suhteessa poikkeus. En edes muista koska oli viimeksi kunnon flunssaa, jos on ollutkaan. Pientä kurkkukipua olen omaa tyhmyyttäni hankkinut. Kuumettakin on aniharvoin (paitsi nyt tuon Noron takia), tarkoittaa ehkä kerran monessa vuodessa, vaikka näistä nyt ei tule kirjaa pidettyäkään.

Vähän päivitystä tilanteeseen. Tänään jouduin sitten tiputukseen ja sain litran jotain hemohessiä suoneen. Olo koheni oitis huomattavasti ja nyt varovasti napostelen riisiä ja kanaa. :rock:

Nuori naislääkäri erehtyi kurkistamaan sinne meikäläisen perseeseen ja joutui liki paniikkiin kun verta ryöpsähti silmille. :D Antoi hädissään kakkakippoja kotiinviemisiksi, jotta suljetaan pois salmonellan mahdollisuus. No, viedään labraan paskanäytteet niin saavat jotain ihmeteltävää.

Ostaisin Maikilta noro-immuniteetin. Vaihdossa useat märkien pierujen polttamat kalsarit. :hyper:

Kunnon sustakuuri tappaa pöpön kuin pöpön. Aikanaan kun aloin droppia vetämään, niin alkoi parta kasvamaan parissa viikossa ja flunssat sun muut ovat pysyneet hyvin poissa.

Se siitä immuniteetin laskusta.

Noro virus - hyvä syy alkaa vetään horkkaa mielipuolisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom