normaali kehitys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kertokaas mulle ett kuins paljon n. vuoden tai puolentoist vuoden reenin jälkeen pitäis mennä penkis, maves, hauiskäännäs, kyykys ym.....et sais vähän suuntaa ett onko mun kehitys ollu ees hiukan normaalia!
:worship:

Kehitys on jokaisella erilainen.. Jos saat nostettua enemmän kuin aloittaessa niin ihan normaalia kehitystä.

siihen vaikuttaa niin moni asia että on mahdoton sanoo paljon esim penkin pitäs vuoden reenin jälkeen olla. Jos se parikymppii nousee vuodessa niin on jo tod. hyvä. Ekana vuonna tulos voi tuplaantuakkin. :)

Enemmän kuin aloittaessa.

Sellaiseen 20% kehitykseen vois olla tyytyväinen, jos keho hommia puuhastelee. Voimanosto-osiolla vois odottaa isompia muutoksia.

Riippuu täysin tyypistä ja harjoittelutaustasta. Jos ei ole ko. liikeitä tehnyt mutta muuten on liikuntaa harrastanut voi tulosten nousu olla hyvinkin nopeaa.

Itsellä 10 v. sitten kun aloittelin lähtötasot oli syyskuussa:
penkki 75
kyykky 115

joulun maissa penkki oli 100 ja kyykky 130 (oma paino kokoajan n.75kg)
(treenasin silloin hyvin penkkipainotteisesti 3*krt. viikossa ja ohjelman mukaan) muu salitreeni oli kevyttä omaksi iloksi treeniä

keväällä oltiinkin sitten ylikunnossa koko ajan ja kehitys loppui, mutta järkeä treeniin alkoi tulla vasta 2-3 vuoden päästä.

Jos et ole ennen treenannut, niin penkki tulos pitäisi pystyä kaksinkertaistamaan vuodessa. Itselläni taisi kestää penkin kaksinkertaistaminen noin 10 kuukautta, mutta mä aloitinkin treenaamisen vasta täysi-ikäisenä. Silloin mulla ei ollut yhtään tietoa treenistä, joten treenasiin vain penkkiä, hauista, ojentajaa, olkapäitä ja vähän yläselkää.
Noista muista en oikein tiedä, mutta niissä painojen kaksinkertaistaminen on mielestäni hieman vaikeampaa. Nämä kaikki riippuvat lähtötasoista. Jos kyykkäät 50kg, kun aloitat, niin varmasti kyykkäät vuoden päästä enemmän kuin 100kg. Mutta jos kyykkäät 115 kg, kun aloitat, voi tuloksen kaksinkertaistaminen olla jo melko hankalaa...

miuli, kerro ihmeessä ne tuloksesi aloittaessa ja nyt niin voi sitten paremmin kommentoida kehitystäsi. olethan täällä anonyyminä joten et voi kasvojasi menettää vaikka painot ei kovin suuria olisikaan ;)

aika epämääräisesti sanottu toi "penkin kaksinkertaistaminen". jos joku sälli nostaa 80kg ekalla salikäynnillään niin nostaako hän vuoden päästä 160kg? epäilen.

parempi kaava olisi - mitä vähemmällä aloitti sen nopeammin nousee, jolloin penkin tuplaaminen on hyvinkin mahdollista.

tuloksien nousuun vaikuttaa monet asiat kuten se onko vetänyt alusta asti kunnolla punttia vai rinta-hauis tyyliin ilman ohjelmaa, syökö kunnolla/tarpeeksi, lepääkö tarpeeksi, vetääkö body- vai voima-tyyliin...

alottaes pena 40kg
mave joku 90kg
hauiskäännös tais men joku 30kg pari kertaa?
kyykyst en tie
hauis n.33 ja forkut n.27cm

nyt: pena 90kg:itku:
mave 140kg:(
hauiskäännös 60kg pari kertaa....
kyykyst en yhä tie...
hauis joku 39cm ja forkut 33,5cm...

Originally posted by alumiini
Jos et ole ennen treenannut, niin penkki tulos pitäisi pystyä kaksinkertaistamaan vuodessa. Itselläni taisi kestää penkin kaksinkertaistaminen noin 10 kuukautta, mutta mä aloitinkin treenaamisen vasta täysi-ikäisenä. Silloin mulla ei ollut yhtään tietoa treenistä, joten treenasiin vain penkkiä, hauista, ojentajaa, olkapäitä ja vähän yläselkää.
Noista muista en oikein tiedä, mutta niissä painojen kaksinkertaistaminen on mielestäni hieman vaikeampaa. Nämä kaikki riippuvat lähtötasoista. Jos kyykkäät 50kg, kun aloitat, niin varmasti kyykkäät vuoden päästä enemmän kuin 100kg. Mutta jos kyykkäät 115 kg, kun aloitat, voi tuloksen kaksinkertaistaminen olla jo melko hankalaa...

:lol2: :lol2: :lol2:
Aika hiljasta, et tulos nousee kaksinkertaseks vuodessa. Jos joku 60kg sälli saapuu salille ja nostaa 45kg penkistä, ja vuodessa paino nousee 60kg--> 80kg, niin voi olla mahdollista että penkistä nousee sitten 90 kg. MUTTA jos paino nousee noin paljon, niin on pakko olla tullu "hieman" läskiä kroppaan. Mutta kyllähän poikkeustapauksiakin on.
:kippis1:

Originally posted by miuli
alottaes pena 40kg
mave joku 90kg
kyykyst en tie

kyykyst en yhä tie...

Miten painon laita? Paljon oli alottaes paino?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by vesguru
:lol2: :lol2: :lol2:
Aika hiljasta, et tulos nousee kaksinkertaseks vuodessa. Jos joku 60kg sälli saapuu salille ja nostaa 45kg penkistä, ja vuodessa paino nousee 60kg--> 80kg, niin voi olla mahdollista että penkistä nousee sitten 90 kg. MUTTA jos paino nousee noin paljon, niin on pakko olla tullu "hieman" läskiä kroppaan. Mutta kyllähän poikkeustapauksiakin on.
:kippis1:
Mulla penkki tulos kaksinkertaistui yhdeksässä kuukaudessa. Tosin alussa se oli vain 40 kiloa. Sen yhdeksän kuukauden jälkeen onkin kehitystä hidastunut roimasti, ja välillä jopa polkenut paikallaan.

Originally posted by Tume
Mulla penkki tulos kaksinkertaistui yhdeksässä kuukaudessa. Tosin alussa se oli vain 40 kiloa. Sen yhdeksän kuukauden jälkeen onkin kehitystä hidastunut roimasti, ja välillä jopa polkenut paikallaan.
Entä mites ton painon laita? Koska penkkitulos on todellakin suhteessa myöskin painoon..

En tiijä tarkasti paljonko oli painoa aloittaessa, mut veikkaan että 60kg, korkeintaan kilon tai kaks alle. Yhdeksän kuukauden jälkeen oli painoa 67 kg, että ei se niin hirveesti noussut. Tänä aikana en vielä juurikaan tiennyt oikeista ruokailutavoista, enkä tietenkään treenannut kuin yläkehoa. Nyttemmin painoa onkin yli 10 kiloa enemmän, mutta penkki sektorilla ei varmaan ole hirveästi kehitystä tullut (johtuu osaksi siitä että normaali penkkiä en enää nykyisin treenaa), muilla alueilla kylläkin.

alottaes pena 40kg
mave joku 90kg
kyykyst en tie

kyykyst en yhä tie...

Ota kuule rennosti, mä oon treenannut puolitoistavuotta aktiivisesti ja kaikkien oppien mukaan, penkki 37,5 -> 77,5kg, mave 70 -> 115, hauiskääntöä nykyään kympin sarjat 35kg painolla eli alussa viskattiin tangolla, hauis nykyjään 37,5 ja forkut 30cm. Pituutta 186 ja paino 84kg.

Ja omasta mielestä mun kehitys on ollut _huimaa_, peilin mukaan etenkin. Painoa tuli ekana vuonna parikytä kiloa ja siitä häviävän pieni osa löysää.

Homma on siis hidasta ja vaatii kärsivällisyyttä, ideahan on siinä että pitää treenaamisesta eikä hullusta tuloshakusesta pumppaamisesta. :)

kertokaas mulle ett kuins paljon n. vuoden tai puolentoist vuoden reenin jälkeen pitäis mennä penkis, maves, hauiskäännäs, kyykys ym.....et sais vähän suuntaa ett onko mun kehitys ollu ees hiukan normaalia!

Älä usko mitä luet palstalla porukan kehittymisestä. Näihin vastaa vain ne ketkä ovat tyytyväisiä omaan kehitykseen, muut ovat hiljaa. Ja osa _saattaa_ hieman liioitella.

Lue tuosta hieman porukan
maven kehittymisestä. Porukassa tuntuu myös täällä virtaavan maanviljelijän verta.

Mulla oli kehitys helvetin hidasta alussa, toisaalta mä treenasin muutakin kuin punttia.
Massaa ei liikaa kertynyt, voimataso tosin nousi joissakin liikkeissä hyvin, varsinkin selkä ja forkut.
Niin ja mä treenasin vähän liika ja ruokavalio oli huono.
Yksilöllistähän toi on, olen kiroillut geenejä joskus, lähinnä jalkojen takia.
Tosin tuntuu kaikilla olevan joku heikompi kohta, joka kehittyy huonommin.

Re: Re: normaali kehitys?

Originally posted by taisto
Älä usko mitä luet palstalla porukan kehittymisestä. Näihin vastaa vain ne ketkä ovat tyytyväisiä omaan kehitykseen, muut ovat hiljaa.

No minä voin laskea ketjussa esille tullutta keskiarvoa..;)

Aikanaan kun aloittelin aktiivisen salilla käynnin, oli alussa tasot luokkaa:
pp 70
mn 80
jk 80
Korkea penkkitulos oli hommattu satunnaisella penkkitreenillä.

Noin puolentoistavuoden jälkeen oltiin tasossa:
pp 115
mn 160
jk 135
ja tästä alkoi loukkaantumisputki, johon punttisalilla ei ollut osaa eikä arpaa... Noh, vihdoin on taas päässyt aktiivisesti käymään, lukuunottamatta selän pientä vihoittelua. Puolen vuoden aktiivisen harjottelun jälkeen ennätystasot on kohta saavutettu, vaikka yli parivuotta tuli väliä normaalin salirytmiin....

Ootteko jotain ihmemiehiä, vai treenaanko minä vain huonosti?
Kun alotin, painoa 67. Penkistä nousi sillon 50 ja kyykystä (noin) 60. Vuoden päästä penkki 75, puolentoistavuoden päästä jk 105.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom