normaali kehitys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässähän tulee myös ottaa ikä huomioon. Jos aloititte puntin 14 vuotiaana ja teillä on vielä kasvu pahasti kesken, ei voi mielestäni olettaa lihaksien kehittyvän yhtä nopeasti, kuin täysikasvuisella henkilöllä, joka aloitti puntin samaan aikaan.
Itse aloitin puntin täytettyäni 20. Penkki oli jo alussa jotain 70kg ja alle vuoden päästä 150kg. Nyt tulokset eivät enää nouse samaan tahtiin.:(
Kannattaa ymmärtää se ravinnon merkitys...

joku 18kk oon reenannu mut siit ensimmäset 8kk sairastelin paljon....joten alku meni ihan pieleen... nyt viimeset 10kk oon ollu terveenä ja pystyny reenaamaa kunnolla!:)
:thumbs:

Ihan hyvää kehitystä alussa miuli. Koita pitää jatkuvana suunta ylöspäin.

Tsemii reeneihin T: esko e. kesko :thumbs:

ideahan on siinä että pitää treenaamisesta eikä hullusta tuloshakusesta pumppaamisesta.
erittäin hyvin sanottu!

itse aloitin salilla käynnin viime vuoden alussa 15veenä. tietenkin yläruumis painotteisella treenillä, vain silloin tällöin jalkoja tehden. painoin 50kg ja syömiset olivat ihan vituillaan. ekat sarjat penkissä tein 30kilolla ja maksimi oli varmaan 40kg.

tässä vuodenvaihteessa sitten koin valaistumisen (kiitos siitä pakkotoistolle!) ja tein itselleni kunnon treeniohjelman (4jakoisen) ja rupesin syömään.nyt paino noussut vuodenvaihteen 53kilosta 60kiloon.

penkkimaksimi on nyt 80kg (eli vähän päälle vuodessa noussut kaksinkertaiseksi). tämän vuoden alussa tein ensimmäisen maastavetoni 40kilolla ja nyt nousee jo 100kiloa. tuo kyykky onkin sitten se heikoin alueeni ja sitä olen tehnyt pelkästään 60kilolla (ass to the grass, eikä mitään niiauksia), prässissä teen sarjat 140-160kilolla. kyykyn tuloksen uskon johtuvan heikoista tukilihaksista.

mielestäni omiin tuloksiin pitää olla erittäin kriittinen ja kokoajan nostaa tavoitettaan mielummin mahdottomaan kuin liian helppoon. tällöin ainakin itse saan parhaan motivaation treenaamiseen!

Et sä huonosti ole treenannut, joillain toiset tulokset nousee nopeesti toiset hitaasti ja riippuu mihin tulokseen panostaa, tasapuolisella treenillä nousee kaikki tasasesti. :)

Joo.. Ite treenaillu nyt n. kahden vuoden ajan, mutta kesät/joulut taukoo ja ehkä nyt kaikkiaan vuoden oon tehny kunnolla.. kieltämättä pistää vituttaan, ku nyt alko kaverit käymään salilla about puol vuotta sitte ja yks niistä ottaa penkistä melkein samat ku mä ja ne kaikki o kehittyny iha vitusti.. No ne kyl syö hyvin ja on treenannu tosissaan tän alun kun oon niitä vähän neuvonu..

Tietenkin nyt voin lohduttautua, että mave ja kyykky on mulla niiiin paljon edellä niitä, kun ne ei oikeen niitä kunnolla viiti tehä :D

Mut se on kiinni mm. treenitavasta, asenteesta, ruokavaliosta, levosta, geeneistä, jne.. Mutta... kaikki kehittyy sitä omaa vauhtia :(

Kyllähän penat voi helposti 2x:staa ekan vuoden aikana. Ensimmäisen vuoden aikana nous penkki 55kilosta 110:aan. Vaikka 80-85:n paikkeilla oli viiiitun pitkä stoppi jolloin tulokset ei noussu yhtään. Ja painoo tulee helposti tollanen 10kg ekan vuoden aikana lisää. Mul tuli noin 12-13 kiloo. Mut salilla käyntihän on kivaa eikä siellä käydä naisia miellyttämässä tai tuloksia nostamassa vaan omaks iloks. Ne tulokset on sivuseikka:D

6kk sitten : 56kg(kyllä, anorektikko) ja penkki 40kg
Nyt 70kg ja penkki 80kg

Muissakin tullut tuloksia mielestäni melko hyvin, esim. haukat on jo yli tuplat lähtötasosta, 2x8x6kg ---> 5x12x12kg normi hauiskääntöö, + sit ne keskitetyt sun muut.

Eikä saa alkaa mollaamaan vaikka noi painot on edelleenkin säälittävät :itku:

Originally posted by alumiini
Tässähän tulee myös ottaa ikä huomioon. Jos aloititte puntin 14 vuotiaana ja teillä on vielä kasvu pahasti kesken, ei voi mielestäni olettaa lihaksien kehittyvän yhtä nopeasti, kuin täysikasvuisella henkilöllä, joka aloitti puntin samaan aikaan.
Itse aloitin puntin täytettyäni 20. Penkki oli jo alussa jotain 70kg ja alle vuoden päästä 150kg. Nyt tulokset eivät enää nouse samaan tahtiin.:(
Kannattaa ymmärtää se ravinnon merkitys...

Siis 70 kg -> 150 kg alle 12kk :worship:. Olikos sulla roinat mukana tuossa ruokavaliossa? Kuulostaa aika kovalta kehitysvauhdilta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by VahvaJussi
Kyllähän penat voi helposti 2x:staa ekan vuoden aikana.

Tämä varmaan riippuu vähän siitä lähtötasosta ja treeniorientaatiosta? Kun itse aloittelin salitreeniä, niin taustalla oli jo muutama vuosia aktiivista uintiharrastusta (ei millään seuratasolla), lenkkeilyä ja jotain ihmeellistä käsipainojen nostelua kotosalla jonkun kerran viikossa, yhdistettynä punnerruksiin ja vatsalihasliikkeisiin (joka ilta tietty :D ). Kuukauden treenin jälkeen kokeilin penkkiykköstä ja sain ylös 90 kiloa. Tästä on nyt 2 v 4 kk enkä ole tuplannut tuota tulosta - ei olla edes lähellä. Kukaties jos olisin tehnyt alusta asti voimatreeniä, niin sitten voitaisiin olla vähän lähempänä, mutta bodityylillä ei tuo maksimitulosten nousu kovin huimaa ole.

Originally posted by makorkal
Siis 70 kg -> 150 kg alle 12kk :worship:. Olikos sulla roinat mukana tuossa ruokavaliossa? Kuulostaa aika kovalta kehitysvauhdilta...

Onhan toi aika loistava nousu tosin Alumiini on kylläkin 110kg
tyyppi että ei se sitten siinä suhteessa mikään mahdoton ole..
Mulla ainakin pätee penkissä kaava Kun bulkkaan 10kg oma paino ylös penamaksimi kasvaa kanssa sen 10kg.

Originally posted by VahvaJussi
Kyllähän penat voi helposti 2x:staa ekan vuoden aikana.

Toivottavasti näin todellakin on! Vuoden alussa aloittaessani ykkönen oli 80kg, joten kyllä 160kg kuulostaa aikas kivalta ensi jouluna :D

Originally posted by makorkal

En ole koskenut roinaan. Se tulos nyt vaan sattui nousemaan tuohon, mutta siihen se jumittuikin pitkäksi aikaa. Silloin oli massaa 95kg. Viimeksi, kun kokeilin, ei ihan mennyt 4x150kg.
Kannattaa varmaan ottaa huomioon, että mun tausta on hieman erilainen kuin "kaupunkilaispojilla". Eli olen heitellyt paskaa ulos navetasta 20 vuotta ja muutenkin tehnyt ruumiillista työtä maalla... Ja 2-7-vuotiaana söin melkein päivittäin vasikoiden rehua, kun mutsin silmä vain vältti...:kippis1: Muistan vielä itsekin miten kaivoin rehua suurista säkeistä tai söin sitä kilpaa vasikoiden kanssa samasta kaukalosta. Taisi mennä hieman aiheen ohi...

Originally posted by alumiini
Kannattaa varmaan ottaa huomioon, että mun tausta on hieman erilainen kuin "kaupunkilaispojilla". Eli olen heitellyt paskaa ulos navetasta 20 vuotta ja muutenkin tehnyt ruumiillista työtä maalla...

No joo , mutta ei tuo ole vaikuttanut mitenkään kehitysnopeuteesi. Tuohon alkuaikojen ennätykseen se on varmasti vaikuttanut , mutta siihenpä se sitten jääkin.

Originally posted by Kraftwerk n
No joo , mutta ei tuo ole vaikuttanut mitenkään kehitysnopeuteesi. Tuohon alkuaikojen ennätykseen se on varmasti vaikuttanut , mutta siihenpä se sitten jääkin.

Siis se mitä teet ne 20 vuotta ennen kuin ensimmäisen kerran kokeilet penkkipunnerrusta eivät vaikuta mitenkään siihen, kuinka nopeasti penkkipunnerrustuloksesi tulee kehittymään tämän jälkeen - se vaikuttaa ainoastaan siihen, mitä nostat ensimmäisellä kerralla? Minun korvaani tuo kuulostaa omituiselta väitteeltä.

Originally posted by Hannibal
Siis se mitä teet ne 20 vuotta ennen kuin ensimmäisen kerran kokeilet penkkipunnerrusta eivät vaikuta mitenkään siihen, kuinka nopeasti penkkipunnerrustuloksesi tulee kehittymään tämän jälkeen - se vaikuttaa ainoastaan siihen, mitä nostat ensimmäisellä kerralla? Minun korvaani tuo kuulostaa omituiselta väitteeltä.

No, mitä se 20 vuotta tehty lapionti auttaa tulevaisuuden kehitysnopeuteen? Lähtötaso voi olla 80kg, kun toisella se on 60kg, siinä on sen lapioinnin tuottamat erot, miten se muka vaikuttaisi kehittymisnopeuteen? Jos treenaan 20 vuotta, niin eihän mun kehittymisnopeuteni kait parane, vaan lähtötaso.
Tokihan se lapioija varmaankin nostaa vielä kuukauden päästä enemmän kuin toinen, koska silloin se vanhan kehityksen tuottama etu vielä merkitsee jotain.

Tapparan kanssa samaa mieltä. Omakohtaisen kokemuksen nojalla voin sanoa, että ruumiillinen työ poikasena ei todellakaan nopeuta kehitystä ja välillä tuntuu, että asia olis juuri toisinpäin. Eli jos et ole tehnyt poikasena mitään, niin kehitys olisi ensimmäisen vuoden nopeampaa reenaamaan aloitettaessa.

Penkkipunnerukseen ei ainakaan mulla ollut mitään hyötyä poikasena tehdyistä lapiointi ja halon lappaus hommista, ehkä se kuitenkin selkää vahvisti.

Suositut

Back
Ylös Bottom