Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näissä on varmaan paljon alueellisia eroja. Ainakin joillain pienemmillä paikkakunnilla voi ottaa suoraan yhteyttä mt-toimistoon ja ensimmäisen ajan saattaa saada jopa samalle päivällä. Akuuteissa tapauksissa mitä itse tiedän, niin myös hoitopaikka osastolle on järjestynyt tarvittaessa saman päivän aikana.Mitä tohon MT-puoleen tuleen niin siinä olisi paljonkin parantamista. Systeemihän menee tällä hetkellä sillä tavalla, että jos hakeudut itse sinne niin se tapahtuu ensiksi varaamalla lääkäriltä aika joka laittaa mt-toimistoon lähetteen (mikäli laittaa) josta arvioidaan se sinun avun tarve ja sitten jonkun kuukauden päästä ehkä pääset tuonne mt-toimistoon hoidettavaksi Esmes tuossa olisi aika paljon petrattavaa. Jopa nämä akuutit tapaukset kävelevät usein kotiin ilman mitään hoitoja. Esim nyt tulee mieleen itsemurhaa yrittänyt joka passitettiin ilman psykiatrin käyntiä kotiin ensiavusta suoraan ja seuraava yhteyden otto oli viikon päästä kirje jossa oli ilmoitettu aika kahden viikon päähän akuuttiin osastoon.
Todettakoon myös, että en ole ampumaurheilua ikinä ymmärtänyt ja sen puolesta olisinkin voinut jopa innostua tuosta aseiden telkeämisestä lukkojen taa. Mutta toisaalta sitten en myöskään ymmärrä moottoriurheilua, golfia, autojen tuunausta, listä olisi vaikka kuinka pitkä. Samalla kuitenkin ymmärrän, että minun harrastukseni saattavat jonkun toisen mielestä olla ihan yhtä typeriä. Joten minä harrastan omiani, toiset myös harrastelkoon mitä lystää.
Tuo uusi tiukentunut aselaki saattaa toimia jopa itseänsä vastaan silä aselupien omistajat ovat hyvin tietoisia siitä, että poliisi pääsee nykyisällään tarkastelemaan heidän muutoin salassapidettäviä tietojaan kun kysymys on näistä aseluvista ja eivät sen pelossa edes hakeudu hoitoon esmes masennuksen vuoksi.
En tiedä että onko varmaa mutta näin olen kuullut: eli jos joku vaikka uupuu töissä. Niin saikkulappuun tulee merkintä masennuksesta? Sekä pitääkö paikkansa että jos diagnoosi on työuupumus niin se ei ole peruste maksaa sairasloman palkkaa?
Aseluvan omistajat on tällä hetkellä todella ahdingossa sillä esim. jos riittelisin emännän kanssa niin emäntä kun vaan vaikka kostoksi soittaa asemalle että ukko uhkailee niin kohta soi ovikello....
Tai ajatellaan vaikka että aseluvan omistajalta kuolee läheinen ja on siitä masentunut niin luvat on jo viivalla. Vaikka ei olisi mitään vaaraan itselleen tai toisille.
Tuo harrastusargumentti aseiden puolustamisessa on sikäli vähän heikko ja sitä samaa jankutusta............jne jne?
Helsingistä ja Vantaasta puhuin. Hyvä että muualla on parempi tilanneNäissä on varmaan paljon alueellisia eroja. Ainakin joillain pienemmillä paikkakunnilla voi ottaa suoraan yhteyttä mt-toimistoon ja ensimmäisen ajan saattaa saada jopa samalle päivällä. Akuuteissa tapauksissa mitä itse tiedän, niin myös hoitopaikka osastolle on järjestynyt tarvittaessa saman päivän aikana.
Olisko sama ajatus noilla haluamillasia aseilla että ei niitä ole katsottu sopivaksi metsästykseen tai ampumaurheiluun. Aina kun haetaan Suomessa aseeseen lupa niin sille pitää olla hyvät ja järkevät perustelut.
Oletko vaan päättänyt olla aseita vastaan sen takia kun et tunne harrastusta ja se harrastus tai sen menettäminen ei koske sinua mitenkään?
Miksi et suuntaa energiaasi vaikka mielenterveyden hoidon puolesta puhumiseen?
Varmaan samasta syystä, kun on olemassa seksissä suojaikä, alkoholia eivät saa alaikäiset ja äänestääkään eivät saa alaikäiset.Autojen tulee päästä tiettyjen päästöarvojen alle jne. Raja on vedettävä johonkin. Näitä erilaisia rajavetoja voisi luetella tähän loputtoman listan.Tietääkseni sille että esimerkiksi pistooliammunta on sopivaa ampumaurheiluun mutta sinkoammunta ei ole sopivaa ammuntaurheiluun ei ole mitään järjellisiä perusteluita. Miksi sinkoammunta tai pommien räjäyttely olisi harrastukseksi epäsopivampaa?.
Tietääkseni sille että esimerkiksi pistooliammunta on sopivaa ampumaurheiluun mutta sinkoammunta ei ole sopivaa ammuntaurheiluun ei ole mitään järjellisiä perusteluita. Miksi sinkoammunta tai pommien räjäyttely olisi harrastukseksi epäsopivampaa?
Koska tämä keskusteluhaara koskee aseita.
Mun mielestä toi on ihan järjellinen rajanveto ja selviän ilman keskustelua siitä, kun ymmärrän sen. Mikäli sinusta tuntuu, että haluaisit singot ja pommit harrastuskäyttöön niin ei muuta kun teet aloitteen asiasta ja koitat lobata sitä jollekkin kansanedustajalle jne. Toivotan onnea sinulle tähän prosessiin ja ehkä jos oikein hyvin perustelet asiasi saamme singot ja pommit harrastuskäyttöönNiin, ja rajanvedoista tässä nytkin keskustellaan. Mielestäni koko kysymys rajanvedosta on mielenkiintoinen ja ansaitsee huomiota ilman kiihkoilua suuntaan tai toiseen.
Niin. Mun mielestäni singot ja pommit eivät sovi harrastuskäyttöön, koska nillä voi joku pimahtanut tappaa paljon ihmisiä. Huomaathan kuitenkin että tämän asian perusteluksi ei tarvinnut sanoa "mihin joku tarvitsee sinkoharrastusta" tai "singot tappaa"?
Mutta jos jatketaan vänkäämistä: Eikö "pimahtanut" voi tappaa paljon ihmisiä ihan sillä 9mm mutkalla tai haulikollakin? Tai keittiöveitsellä? Tai kirveellä? Tai vesurilla? Tai vasaralla? tai tai tai tai ...
Mutta jos jatketaan vänkäämistä: Eikö "pimahtanut" voi tappaa paljon ihmisiä ihan sillä 9mm mutkalla tai haulikollakin? Tai keittiöveitsellä? Tai kirveellä? Tai vesurilla? Tai vasaralla? tai tai tai tai ...
Tai lusikalla? :DMutta jos jatketaan vänkäämistä: Eikö "pimahtanut" voi tappaa paljon ihmisiä ihan sillä 9mm mutkalla tai haulikollakin? Tai keittiöveitsellä? Tai kirveellä? Tai vesurilla? Tai vasaralla? tai tai tai tai ...