Norjassa mahdollinen terroristi-isku (Oslon keskustassa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuk4
  • Aloitettu Aloitettu
Taru sormusten herrasta on erittäin viisaan ihmisen kirjoittama kirja.Kakarana se tuli luettua ihan seikkailukertomuksena mutta aikuisena se avautu ihan toisella tavalla.Keskimaa ja Saruman on tavallaan ihan totta,lue se kirja uudestaan.

En oo lukenu kirjaa kokonaa, enkä ees leffoista tykänny.. Mut onkos tossa sun mielesta Hitler/Natsi viittauksia, vai mitä haet takaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelkääjien osastolle ja kukaan ei koske siihen.
Huvittavaa lukea muutamien ihmisten kommetteja. Tää on kauheeta, todella tuomittajaa, tätä ei saa tapahtua enää ikinä, kaikki aseet pitää kieltää heti.... ja samalla ollaan valmiita rajoittamaan muiden kuin omien uskomusten oikeuksia tai pahimmillaan viemään kaikki oikeudet tältä rikolliselta tai jopa viemään hänet saunan taakse
Kuulostaako tutulle kukkahattu tädit, niinpä muutamat kulttuurit on jopa tehnyt tätä.
Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.

PS. Jos saisit kieltää jonkun asian, miksi vain sinä saisit kieltää joitain asioita? Eikä kukaan muu?

Montas ihmistä tuo nyt ehti lahdata tuolla? Kauanko meni aikaa?

Noniin. Mietitäämpäs miten ihmeessä siihen aikaa saa lahdattua niin paljon ihmisiä. Ensiksi siis pitäisi kasata ihmiset jonnekin (se 700 mieluusti yhteen pieneen tilaan) että saisi edes siinä ensi rysäyksessä hengiltä mahdollisimman monen. Sitten pitäisi niitä karanneita metsästää ja jopa kiväärillä tähdätä, että kunnolla osuu. ihmisethän sinkoilevat sinnetänne kauheessa paniikissa ja helvetin vaikea on osumia saada. Noh. Sitten minä katson kuvia jossa ihmisiä makaa rannalla ja vedessä tapettuna. Ok. Helppohan se on vedestä ihmispäätä ampua? Silti en näe kuvissa näitä "räjähtävillä luodeiilla" ammuttuja päitä?
Tuo pakoon pääseen tarina vain vahvistaa tätä ihmetystäni. Jos tappajalla on ollut aikaa "metsästää" ihmisiä parissa huoneessa jossain rakennuksessa päässee jokatapauksessa ihmisiä karkuun eri suuntiin. Tuskin missään 100 ihmisen laumoissa ihmiset karkuun lähtevät.
Puhumattakaan siitä miten poliisit eivät tarkkaampujan kera helikopterilla paikanpäälle lähteneet.

Missä kaikki kuvat? Saarella on melkein tuhat puhelinta ja yhdessäkään ei ole video mahdollisuutta? Viestejä on lähetelty ja soiteltu mutta ei ole sitten laitettu kännykkää nauhoittamaan? Kyllä minä luulen, että itse ainakin ensimmäiseksi vaikken tietäisi mitä on tekeillä niin pistäisin tuon kännykkäkameran laulamaan. Ei tuolla abb:llä aikaa niitä kuvia ole ollut poistaa.

jne. jne.

Kyllä minä liputan salaliittojen puolesta. :D

p.s. Ja siis koen myötätuntoa ja tämä oli kauhea tapahtuma. Minua vain kiinnostaa älyttömästi käytäntö tämän tapauksen kannalta.

p.s.s. Lasketaan tämä vaikka avautumiseksi.

Montas ihmistä tuo nyt ehti lahdata tuolla? Kauanko meni aikaa?

Noniin. Mietitäämpäs miten ihmeessä siihen aikaa saa lahdattua niin paljon ihmisiä. Ensiksi siis pitäisi kasata ihmiset jonnekin (se 700 mieluusti yhteen pieneen tilaan) että saisi edes siinä ensi rysäyksessä hengiltä mahdollisimman monen. Sitten pitäisi niitä karanneita metsästää ja jopa kiväärillä tähdätä, että kunnolla osuu. ihmisethän sinkoilevat sinnetänne kauheessa paniikissa ja helvetin vaikea on osumia saada. Noh. Sitten minä katson kuvia jossa ihmisiä makaa rannalla ja vedessä tapettuna. Ok. Helppohan se on vedestä ihmispäätä ampua? Silti en näe kuvissa näitä "räjähtävillä luodeiilla" ammuttuja päitä?
Tuo pakoon pääseen tarina vain vahvistaa tätä ihmetystäni. Jos tappajalla on ollut aikaa "metsästää" ihmisiä parissa huoneessa jossain rakennuksessa päässee jokatapauksessa ihmisiä karkuun eri suuntiin. Tuskin missään 100 ihmisen laumoissa ihmiset karkuun lähtevät.
Puhumattakaan siitä miten poliisit eivät tarkkaampujan kera helikopterilla paikanpäälle lähteneet.

Missä kaikki kuvat? Saarella on melkein tuhat puhelinta ja yhdessäkään ei ole video mahdollisuutta? Viestejä on lähetelty ja soiteltu mutta ei ole sitten laitettu kännykkää nauhoittamaan? Kyllä minä luulen, että itse ainakin ensimmäiseksi vaikken tietäisi mitä on tekeillä niin pistäisin tuon kännykkäkameran laulamaan. Ei tuolla abb:llä aikaa niitä kuvia ole ollut poistaa.

jne. jne.

Kyllä minä liputan salaliittojen puolesta. :D

p.s. Ja siis koen myötätuntoa ja tämä oli kauhea tapahtuma. Minua vain kiinnostaa älyttömästi käytäntö tämän tapauksen kannalta.

p.s.s. Lasketaan tämä vaikka avautumiseksi.

Vaikka et varmaan tosissasi ollut, niin voisin yrittää vastata.

Noniin. Mietitäämpäs miten ihmeessä siihen aikaa saa lahdattua niin paljon ihmisiä. Ensiksi siis pitäisi kasata ihmiset jonnekin (se 700 mieluusti yhteen pieneen tilaan) että saisi edes siinä ensi rysäyksessä hengiltä mahdollisimman monen. Sitten pitäisi niitä karanneita metsästää ja jopa kiväärillä tähdätä, että kunnolla osuu. ihmisethän sinkoilevat sinnetänne kauheessa paniikissa ja helvetin vaikea on osumia saada. Noh. Sitten minä katson kuvia jossa ihmisiä makaa rannalla ja vedessä tapettuna.

Siksi hänellä oli poliisin uniformu. Hän kutsui ihmiset kasaan ja aloitti ampumisen. Varmasti esiintyi poliisina loppuun asti, eli huuteli olevansa poliisi loppuun saakka. Kaikki ei kuitenkaan voinut tietää mitä tapahtui. 700? en ymmärrä, ei siellä kuollut kuin kymmenesosa tuosta, joista osa hukkui. Isku tehtiin saarella, muustakin syystä, kuin että se oli täynnä vasemmistoa. Saarelta kun ei niin vain lähdetä, kuvista voisin jopa sanoa, että aika pieni saari oli kyseessä. Siellä oli kuitenkin noin 400 ihmistä(?)

Ok. Helppohan se on vedestä ihmispäätä ampua? Silti en näe kuvissa näitä "räjähtävillä luodeiilla" ammuttuja päitä?

Räjähtäviä luoteja? Älä usko kaikkea mitä lehdissä lukee. Ei siellä mitään räjähtäviä luoteja ollut. Hänellä oli ammuksia, jotka rikkoontuvat osuessaan kohteeseen. (joku muu varmaan tietää paremman termin). Foliohattua tarvitsee muuten käyttää vähemmän, kun muistaa välillä vilkaista tätä artikkelia.

Ei sadan ryhmissä, mutta jos olet seurannut selviytyneiden tarinoita, niin kymmenien ryhmissä. Ei tollaisia tarvitse kuin sen 6 kpl. Tunti meni poliisilta, en osaa arvioida kuinka nopeaa tuo oli. Ei varmaan nopein mahdollinen. Muistuttaisin, kuitenkin taas siitä saaresta.

Kuvia? Jos sinä joudut uhatuksi aseella, niin otatko kuvan vai juokset? Vaikka väität ottavasi kuvan, niin pikkaisen epäilen. Varmaksi en tietysti voi sinusta sanoa. Itsellä ei ainakaan tulisi mieleenkään kuvata. Minä juoksisin, niin perkeleesti.

Vaikka eihän me tiedetä onko sieltä kuvamateriaalia, sillä kaikki kuvaamaan jääneet luultavasti ammuttiin(olettamus). Ja luuletko, että poliisi lähettää löytämänsä kuvat lehdistölle? Hengissä selvinneet kuitenkin suurimmalta osin uivat saaresta pois, minun HTC ei kestä uimista.

Ihmetyttää nykynuorten järjenjuoksu. Pienellä saarella, josta ei ole poispääsyä, liikkuu aseistettu murhaaja ja porukka alkaa ensimmäisenä päivittää Facebookia. En tiedä, miten itse tuollaisessa tilanteessa reagoisi mutta varmastikaan en alkaisi päivittää Facebookia. Eipä minulla siellä profiilia tosin edes ole mutta jos olisi. Voisi kuvitella, että maalaisjärki kehoittaisi miettimään pelastautumiskeinoja, piilopaikkoja, tarkkailemaan ympäristöä tai jos paniikki iskisi niin edes juoksemaan saatanasti karkuun.

Kummallista, että tuollaisessa akuutissa vaaratilanteessa aletaan päivittää Facebookia.

Vaikka et varmaan tosissasi ollut, niin voisin yrittää vastata.

Kyllä olin (osittain ainakin).

Tuossa olikin muuten hyvä pointti tuossa linkissäsi. Olen vain seurannut uutisointia joka muuttuu (esim. saarella tapettujen määrä yhtäkkiä tippui) kokoajan. Tästä olen tosiaankin kehittänyt päässäni oman "salaliittoteorian". Pääni käännän sen teorian suunnasta tosiaankin heti, kun näen tämän tapaisia järkeistyksiä. :)

edit. noita kuvia kylläkin luulisin että itse esim. ottaisin ja kärkkäästi. Luultavasti loppu olisi tullut kesken kuvauksen mutta olisivatpa suorassa jaossa heti.

On tää Suomi ihan mahdoton maa. Norjassa joku sekopää tappaa paljon ihmisiä, josta luonnollinen seuraus on, että:

- Iso osa poliitikoista haluaa kieltää "viha-puheet" netissä
- Näistä puheista jonkun rangaistuksen (vaikkakin ovat itse siihen myös syyllistyneet ja tulevat varmaan myös jatkossakin syyllistymään)
- Lopettaa anonyymin nettikirjoittelun
- Syyllistää suomalaista puoluetta ns-vihakirjoittelusta viitaten osasyyllisyyteen
- Haluaa suomalaisen poliitikon eroa luottamustehtävästään, johon hänet on yksimielisesti valittu sillä hän on käynyt netissä keskusteluja
- Aselakia tiukennetta vaikka on hyvin kyseenalaista estäisikö tämä millään muotoa näitä iskuja (sen iskunhan voi toteuttaa varmaan sitten siinä samalla kun sen metsästys aseen hakee säilytyksestä tai ainkin minä voisin käyttää mielikuvitusta noin paljon, että iskun suunnitellessani voisin tehdä sen juuri noin, joten hyödyksi jäisi vaan kiusa ja isot kustannukset)
- Lannoitteita tulee vahtia entistä tarkemmin jo entuudestaan tiukuillo olevilla poliisin resursseilla. Tätä oikeastaan pidän ainoana hyvänä muutoksena tosin tämäkään ei olisi estänyt ABB:a toteuttamasta iskuaan sillä hänhän oli maatalousyrittäjä jolla oli oikeus ostaa ko tuotteita ja olisi myös suomessaki vaikka Räsäsen ehdotus menisi läpi.

Mistä tää Jeesustelu ja politikointi oikeen tulee. Ymmärrän hyvin, että on virkistävää poliitikoiden päästä jauhamaan jostain muusta, kuin siitä ihan oikeesti olennaisesti eli tän hetkisestä taloustilanteesta, Kreikan tuista ja Euroopan tilanteesta, mutta on tää jeesustelun ja hyperventiloinnin määrä jotain aivan järjetöntä!!!! Vittu mitä paskaa!!!!

On tää Suomi ihan mahdoton maa. Norjassa joku sekopää tappaa paljon ihmisiä, josta luonnollinen seuraus on, että:

- Näistä puheista jonkun rangaistuksen (vaikkakin ovat itse siihen myös syyllistyneet ja tulevat varmaan myös jatkossakin syyllistymään)
- Syyllistää suomalaista puoluetta ns-vihakirjoittelusta viitaten osasyyllisyyteen
- Haluaa suomalaisen poliitikon eroa luottamustehtävästään, johon hänet on yksimielisesti valittu sillä hän on käynyt netissä keskusteluja
- Aselakia tiukennetta vaikka on hyvin kyseenalaista estäisikö tämä millään muotoa näitä iskuja (sen iskunhan voi toteuttaa varmaan sitten siinä samalla kun sen metsästys aseen hakee säilytyksestä tai ainkin minä voisin käyttää mielikuvitusta noin paljon, että iskun suunnitellessani voisin tehdä sen juuri noin, joten hyödyksi jäisi vaan kiusa ja isot kustannukset)
- Lannoitteita tulee vahtia entistä tarkemmin jo entuudestaan tiukuillo olevilla poliisin resursseilla. Tätä oikeastaan pidän ainoana hyvänä muutoksena tosin tämäkään ei olisi estänyt ABB:a toteuttamasta iskuaan sillä hänhän oli maatalousyrittäjä jolla oli oikeus ostaa ko tuotteita ja olisi myös suomessaki vaikka Räsäsen ehdotus menisi läpi.

Mistä tää Jeesustelu ja politikointi oikeen tulee. Ymmärrän hyvin, että on virkistävää poliitikoiden päästä jauhamaan jostain muusta, kuin siitä ihan oikeesti olennaisesti eli tän hetkisestä taloustilanteesta, Kreikan tuista ja Euroopan tilanteesta, mutta on tää jeesustelun ja hyperventiloinnin määrä jotain aivan järjetöntä!!!! Vittu mitä paskaa!!!!
Sanos muuta. Samaan aikaan ignoorataan täysin maahanmuuton ongelmia. Logiikka hipoo infernaalista idiotismia.

Tän paremmin ei tätä asiaa vois kiteyttää! Naurattaa jo toi poliitikkojen touhu, etenkin demarien.

Harmi, kun tota Like -nappulaa ei voi painaa monta kertaa samalle postille. Täyttä asiaa joka sana.

Viime päivien lehtijuttuja lukiessa saa jo lähes sellaisen kuvan, että Halla-aho ja Soini ovat henkilökohtaisesti vastuussa tuosta Norjan verilöylystä. Enkä ihmettele, että H-a:lla paloi käpy Iltapaskan toimittajaan, joka yritti tehdä H-a:sta osasyyllistä Norjan tapahtumiin.

Tuohon kahlaalinnun postaukseen viellä lisäisin sen että kaikki nuo seuraamukset/kiristämiset heitetään ehdolle ilman että asiaa sen enempää mietitään. Ja esim nuo aselakien kiristykset heitetään ilman että yhtään aseista ja niiden käytöstä olisi mitään tuntemusta.

Aivan takuulla on otettu videoita ja kuvia saarelta mutta eiköhän ne ole poliisien huostassa.

Tätä epäilen, siis tuota viranomaisten huostassa lausetta. Videot, jos niitä nyt on ovat vaan sellaista materiaalia että kukaan niitä yuo tubeen rupee pistelemään. Ja saattaa se materiaalikin olla vähäisempää, (vaikka tuolla joku uhosikin että olisi kuvannut kaiken henkensä uhalla) Saatan toki olla väärässäkin ja viranomaiset on keränneet keskitetysti kännykät laajalle alueelle kotiutuneilta pelastuneilta tai hoitaneet asian muuten.

Mahtoikohan tuo aseella jahtaaminen olla jokin sairas huvi, jos olisi halunnut yksinomaan mahdollisimman monta hengiltä olisi siihen ehkä ollut tehokkaampiakin keinoja.

Aika saatanan pihalla tuo joka tapauksessa on kun lukenut sen kommentteja ja vaatimuksia. Arvaan että todetaan latvalahoksi ja saa mädätä laitoksessa loppuikänsä, mikä kieltämättä on oikein.

Aina alkaa se jeesustelu aselain tiukentamisesta, ketään ei tunnu muistavan että kyllä niitä laittomilla aseillakin tehtyjä rikoksia on. Melko varmasti jokaisesta lähiöpubista saa mutkan hommatua kun kyselee...

Hesarissa

Liitteet

• ImageUploadedByTapatalk1312022197.676412.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1312022197.676412.jpg
    118,9 KB · Katsottu: 814
Jaahans, Jungeri sitten vaatii H-a:n eroa hallintovaliokunnan pj:n paikalta. Norjassa tapahtuu terroriteko, jonka tekijä on maahanmuuttokriittinen, joten luonnollisesti H-a:n pitää erota pj:n tehtävistä Suomessa, koska hänkin on maahanmuuttokriittinen ja sitähän ei enää sallita, koska muuten olet samanlainen psykopaatti kuin ABB. Sekään ei ole olennaista, ettei H-a:lla ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Onko tuo Jungeri oikeasti noin vajakki. En usko, vaan kuten H-a:itse toteaa:

Pidän hyvin hyvin valitettavana sitä, että SDP ja Jungner häpäisevät Norjan tragedian uhreja ja heidän omaisiaan käyttämällä tätä asiaa poliittisena keppihevosenaan

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011073014136802_uu.shtml

Kyllähän tuo Jungerin ja monen muunkin poliitikon peli tuon asian suhteen on naurettavaa. Meillä on myös kulttuuriministeri, joka on entinen wannabe-jalkapallohuligaani eli Arhinmäen pitäisi myös erota!

Mä en oikein ymmärrä tätä joidenkin ihmisten halua kieltää lähes kaikki. Miten se muka mitään auttaisi?

Todettakoon myös, että en ole ampumaurheilua ikinä ymmärtänyt ja sen puolesta olisinkin voinut jopa innostua tuosta aseiden telkeämisestä lukkojen taa. Mutta toisaalta sitten en myöskään ymmärrä moottoriurheilua, golfia, autojen tuunausta, listä olisi vaikka kuinka pitkä. Samalla kuitenkin ymmärrän, että minun harrastukseni saattavat jonkun toisen mielestä olla ihan yhtä typeriä. Joten minä harrastan omiani, toiset myös harrastelkoon mitä lystää.

En ole mitenkään syvästi perehtynyt nykyiseen aselakiin, mutta käsittääkseni se tosiaan on jo melko tiukka. Isoisältäni jäi perintönä taskuase sanan varsinaisessa merkityksessä. Meille perillisille tämä tuli täysin yllätyksenä. Kukaan ei tiennyt hänen omistavan asetta. Tämä pistooli oli luvallinen ja hankittu omaisuuden ja perheen puolustamiseen, joskus kymmeniä vuosia sitten. Nykyisin noita saisi ilmeisesti vain henkilö jolla on keräilijälupa. Eli meni sitten suoraan myyntiin.

Nyt kun mietin, niin melkein voisi olla parempi jos jokainen täysjärkinen voisi omistaa aseen itsepuolustukseen. Olisi edes jotain millä pistää vastaan kun joku hullu alkaa heilua.

Sitten toinen mitä ihmiset ovat täälläkin huudelleet on mielenterveystyö. Voiko tuollaisia tapahtumia ennaltaehkäistä oikeasti juuri millään? Eihän Breivikään kokenut olevansa millään tavalla avuntarpeessa. Miten näitä sitten alettaisiin mistään seulomaan? Vihjeistäkö? Psykopaatti kyllä harhauttaa ihan ammattipsykologitkin ja sitäkin sujuvammin esittää hyvää tyyppiä naapureille ja muille sivusta seuraajille.

Sitten toinen mitä ihmiset ovat täälläkin huudelleet on mielenterveystyö. Voiko tuollaisia tapahtumia ennaltaehkäistä oikeasti juuri millään? Eihän Breivikään kokenut olevansa millään tavalla avuntarpeessa. Miten näitä sitten alettaisiin mistään seulomaan? Vihjeistäkö? Psykopaatti kyllä harhauttaa ihan ammattipsykologitkin ja sitäkin sujuvammin esittää hyvää tyyppiä naapureille ja muille sivusta seuraajille.
Kyllä sille aika paljonkin voisi tehdä, mutta en tiedä olisiko se mitään pelastanut tässä tilanteessa. Eiköhän toi herra olisi joka tapauksessa tavalla tai toisella toteuttanut iskunsa. Se tuntuu olevan poliitikkojen vaikea ymmärtää, että niin se vaan on.
Mitä tohon MT-puoleen tuleen niin siinä olisi paljonkin parantamista. Systeemihän menee tällä hetkellä sillä tavalla, että jos hakeudut itse sinne niin se tapahtuu ensiksi varaamalla lääkäriltä aika joka laittaa mt-toimistoon lähetteen (mikäli laittaa) josta arvioidaan se sinun avun tarve ja sitten jonkun kuukauden päästä ehkä pääset tuonne mt-toimistoon hoidettavaksi :) Esmes tuossa olisi aika paljon petrattavaa. Jopa nämä akuutit tapaukset kävelevät usein kotiin ilman mitään hoitoja. Esim nyt tulee mieleen itsemurhaa yrittänyt joka passitettiin ilman psykiatrin käyntiä kotiin ensiavusta suoraan ja seuraava yhteyden otto oli viikon päästä kirje jossa oli ilmoitettu aika kahden viikon päähän akuuttiin osastoon.

Tuo uusi tiukentunut aselaki saattaa toimia jopa itseänsä vastaan silä aselupien omistajat ovat hyvin tietoisia siitä, että poliisi pääsee nykyisällään tarkastelemaan heidän muutoin salassapidettäviä tietojaan kun kysymys on näistä aseluvista ja eivät sen pelossa edes hakeudu hoitoon esmes masennuksen vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom