Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huppe sanoi:No ainahan nopeet autot kiinnostaa
Oon ajatellu että käviskö oheiseen fast and the furious -autooni 854 veten kone... entinen fordin isolohko alkaa käydä tehottomaks
N.O.Kummonen sanoi:Charger oli ykkönen!
Hauskoja autoja omistaa ja ajella (näyttäytyä) olisivat:
Chevrolet Chevelle SS454 LS6 1969-70
Camaro 1967-73 isolohkolla
Pontiac GTO 1968-70
Oldsmobile 442 1969-70
AC Shelby Cobra 427
Corvette mikä tahansa isolohkolla 1958-79
Dodge Charger 1968-72 426 HEMI-koneella. Fast and the Furiousissa tais olla 68-70-mallinen HEMIllä ja Blowerilla. Kone yhdistelmän taattu teho +800 hv!!
Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s. Vertailuna vaikkapa ~200.000e maksava Aston Martin DB9 450hp V12 ajaa vartin samaan aikaan 13,7s!!Hgu sanoi:Auto jossa on hevosvoimia enemmän kuin vääntöä! Vääntöhuippu 196nm tulee kierroksilla 5900 ja tehot vastaavasti 7400. Mitä järkee?
Miehellä on hyvä maku autojen suhteen! Mutta mihin unohdit Dodge Challengerin R/T:n vaikkapa sixpackillä ja/tai Hemillä?
Juu. No varmasti menee Type-R kovaa, mutta onhan se pikkasen eri asia ajaa Aston Martinilla, kun jollain helvetin Hondalla.foobari sanoi:Eehanaa kaivaa sata vuotta vanhoja "vääntöjä" ylös!
Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s. Vertailuna vaikkapa ~200.000e maksava Aston Martin DB9 450hp V12 ajaa vartin samaan aikaan 13,7s!!
Sen verran järkee.
Huhtamo sanoi:
foobari sanoi:Eehanaa kaivaa sata vuotta vanhoja "vääntöjä" ylös!
Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s.
Sama kuski, sama auto. Imuviritys niinkin radikaali kuin Cold-Air Intake. Pakoputki joku cat-back, ja ECUssa Hondatan KPro. Kone ja kansi siis mekaanisilta osiltaan vakiot. Siihen 13,7 vetoon takapenkki ja vararengas kevennetty pois. Se vakion aika 14,3 on myöskin jo aika kova etuvetovessalle, ja ilmeisen hyvin onnistunut veto, esim. TM:n tuulipukutestaajat saivat kupattua vartilla yli 15 sekkaa. Autojakin pitää osata ajaa, varttimaili ei välttämättä ole niitä pehmeimpiä testejä. Mutta jos kuski osaa eikä liikoja sääli kalustoa (apinanraivovoimavaihdot jne.), niin tulosta tulee.uga sanoi:Oliko sama kuski? Jos oli, laihduttiko kuski paljonkin vetojen välissä? Sisälsikö imu-tuning ihan oikean porttauksen ja isommat venttiilit (tuohon rahaan tuskinpa)? Tehtiinkö ennen tuuninkia montakin vetoa vai tyydyttiinkö siihen ensimmäiseen? Oliko renkaat samat? Oliko rengaspaineet samat? Oliko bensaa yhtä paljon? Oliko muuta romua/nesteitä autossa yhtä paljon? Oliko keli sama? Oliko strippi sama?
T. Epäilijä
Mulla nyt on vähän puolueellinen näkökanta tähän hommaan, mutta siltikin itsekin tuota kovaa varttia monta kertaa olen ihmetellyt kun tuntuu paljon isommillakin tehoilla tulevan huonompia aikoja. Kansitöitä tuohon nyt ei kuitenkaan ole tehty, oisko sitten jo valmiiksi ollut joku onnellisten tähtien alla syntynyt yksilö?uga sanoi:Type-R on mielestäni paras hot-hatch, mutta harvemmin nämä väitetyt parannukset minkään korkeaviritteisen vaparin ajassa/tehossa johtuvat siitä tuningin onnistumisesta. Etenkin silloin kun kanteen ja venttiilien pinta-alaan ei puututa. Vika on yleensä mittauksessa ja tulos on se joka sen halutaan olevan.
Strippi on silti hyvä mittari, kunhan mittaukset tehdään vertailukelpoisesti.
superpohje sanoi:Juu. No varmasti menee Type-R kovaa, mutta onhan se pikkasen eri asia ajaa Aston Martinilla, kun jollain helvetin Hondalla.
Joidenkin mielestä on hienoa, kun moottori on täynnä kamaa, auto vinkuu ja huutaa ja samalla saa rämpyttää enteriä niin saadaan vielä pari heppaa lisää mummon vanhasta pesukoneen jämästä tehdystä laitteesta.
No shit!? Siguainesta! :lol2:superpohje sanoi:Juu. No varmasti menee Type-R kovaa, mutta onhan se pikkasen eri asia ajaa Aston Martinilla, kun jollain helvetin Hondalla.
Joidenkin mielestä on hienoa, kun moottori on täynnä kamaa, auto vinkuu ja huutaa ja samalla saa rämpyttää enteriä niin saadaan vielä pari heppaa lisää mummon vanhasta pesukoneen jämästä tehdystä laitteesta.
foobari sanoi:Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s. Vertailuna vaikkapa ~200.000e maksava Aston Martin DB9 450hp V12 ajaa vartin samaan aikaan 13,7s!!
Sen verran järkee.