nopeet autot..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No ainahan nopeet autot kiinnostaa :david:
Oon ajatellu että käviskö oheiseen fast and the furious -autooni 854 veten kone... entinen fordin isolohko alkaa käydä tehottomaks :hyper:

taunus.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Huppe sanoi:
No ainahan nopeet autot kiinnostaa :david:
Oon ajatellu että käviskö oheiseen fast and the furious -autooni 854 veten kone... entinen fordin isolohko alkaa käydä tehottomaks :hyper:

Huhhuh...suhteellisen vähä-älyinen tuli oltua junnuna kun tuon hirviön kyytiin uskalsin.. :D
 
Ford Scorpio Ghia 2,3litranen vm.95
kiihtyy ihan kohtuu hyvästi, ja näin ohituksetki luonnistuvat kädenkäänteessä.
 
N.O.Kummonen sanoi:
Charger oli ykkönen!

Hauskoja autoja omistaa ja ajella (näyttäytyä) olisivat:
Chevrolet Chevelle SS454 LS6 1969-70
Camaro 1967-73 isolohkolla
Pontiac GTO 1968-70
Oldsmobile 442 1969-70
AC Shelby Cobra 427
Corvette mikä tahansa isolohkolla 1958-79
Dodge Charger 1968-72 426 HEMI-koneella. Fast and the Furiousissa tais olla 68-70-mallinen HEMIllä ja Blowerilla. Kone yhdistelmän taattu teho +800 hv!!

Miehellä on hyvä maku autojen suhteen! Mutta mihin unohdit Dodge Challengerin R/T:n vaikkapa sixpackillä ja/tai Hemillä?
 
Eehanaa kaivaa sata vuotta vanhoja "vääntöjä" ylös!
Hgu sanoi:
Auto jossa on hevosvoimia enemmän kuin vääntöä! Vääntöhuippu 196nm tulee kierroksilla 5900 ja tehot vastaavasti 7400. Mitä järkee?
Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s. Vertailuna vaikkapa ~200.000e maksava Aston Martin DB9 450hp V12 ajaa vartin samaan aikaan 13,7s!!

Sen verran järkee. :)
 
Miehellä on hyvä maku autojen suhteen! Mutta mihin unohdit Dodge Challengerin R/T:n vaikkapa sixpackillä ja/tai Hemillä?

En unohtanut. En vain ole pitänyt Challengerin/Cudan korin muotoilusta aivan niin paljon, kuin noiden muiden. :nolo:

Onhan ne ilmeisesti rivakampia, kuin esim. samalla koneella varustettu, kookkaampi, Charger, mutta se vaan on niin paljon linjakkaampi mun mielestä. :kuola:

Huomasitko, että en listannut yhtään Mustangiakaan. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
page4.jpg








:kuola:
 
Tuli hyvät naurut, kun luki noita ekoja viestejä läpi. Siellä oli kova vääntö teini-kieseistä. Joo, on se kumma juttu kun ikää tulee lisää, niin alkaa näyttämään noi junnuna (17-18v.) niin cooleiltä näyttäneet levikkeet, spoilerit, kormatut pakoputkenpäät ym. täysin naurettavilta, sellaisissa autoissa joihin ne ei todellakaan kuulu. Poikkeuksia toki on, Supra, RX-7, EVO 8, Impreza ym. mutta ei nekään enää tän ikäsenä ole niitä "unelma-autoja". Hillitty agressiivisuus on ehkä se mikä meikäläisen ihanneautoa kuvastaa.

Nyt jos ois rahaa ja ihan perusbilikkaa pitäis ostaa ihan ulkonäkö/mielikuva perusteella, niin hintajärjestyksessä olis jotain tällasta: Volvo V50, BMW 330ci, BWM M3 ja jos ois tullu se 5,6 miltsii viime sunnuntaina, niin Aston Martin DB7 Vantage/Volante :kuola:

Myöskin vanhat muskeliautot kolahtaa, kuten Mustang ja Corvette Stingray
 

Liitteet

  • Day m3.webp
    Day m3.webp
    24,9 KB · Katsottu: 277
  • filtered 330ci.webp
    filtered 330ci.webp
    51,4 KB · Katsottu: 289
  • db7 cabrio.webp
    db7 cabrio.webp
    21,9 KB · Katsottu: 406
  • volvo v50.webp
    volvo v50.webp
    15 KB · Katsottu: 404
  • mustang.webp
    mustang.webp
    22,8 KB · Katsottu: 265
foobari sanoi:
Eehanaa kaivaa sata vuotta vanhoja "vääntöjä" ylös!

Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s. Vertailuna vaikkapa ~200.000e maksava Aston Martin DB9 450hp V12 ajaa vartin samaan aikaan 13,7s!!

Sen verran järkee. :)
Juu. No varmasti menee Type-R kovaa, mutta onhan se pikkasen eri asia ajaa Aston Martinilla, kun jollain helvetin Hondalla.
Joidenkin mielestä on hienoa, kun moottori on täynnä kamaa, auto vinkuu ja huutaa ja samalla saa rämpyttää enteriä niin saadaan vielä pari heppaa lisää mummon vanhasta pesukoneen jämästä tehdystä laitteesta.
 
foobari sanoi:
Eehanaa kaivaa sata vuotta vanhoja "vääntöjä" ylös!

Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s.

Oliko sama kuski? Jos oli, laihduttiko kuski paljonkin vetojen välissä? Sisälsikö imu-tuning ihan oikean porttauksen ja isommat venttiilit (tuohon rahaan tuskinpa)? Tehtiinkö ennen tuuninkia montakin vetoa vai tyydyttiinkö siihen ensimmäiseen? Oliko renkaat samat? Oliko rengaspaineet samat? Oliko bensaa yhtä paljon? Oliko muuta romua/nesteitä autossa yhtä paljon? Oliko keli sama? Oliko strippi sama?

T. Epäilijä

Type-R on mielestäni paras hot-hatch, mutta harvemmin nämä väitetyt parannukset minkään korkeaviritteisen vaparin ajassa/tehossa johtuvat siitä tuningin onnistumisesta. Etenkin silloin kun kanteen ja venttiilien pinta-alaan ei puututa. Vika on yleensä mittauksessa ja tulos on se joka sen halutaan olevan.

Strippi on silti hyvä mittari, kunhan mittaukset tehdään vertailukelpoisesti.
 
uga sanoi:
Oliko sama kuski? Jos oli, laihduttiko kuski paljonkin vetojen välissä? Sisälsikö imu-tuning ihan oikean porttauksen ja isommat venttiilit (tuohon rahaan tuskinpa)? Tehtiinkö ennen tuuninkia montakin vetoa vai tyydyttiinkö siihen ensimmäiseen? Oliko renkaat samat? Oliko rengaspaineet samat? Oliko bensaa yhtä paljon? Oliko muuta romua/nesteitä autossa yhtä paljon? Oliko keli sama? Oliko strippi sama?

T. Epäilijä
Sama kuski, sama auto. Imuviritys niinkin radikaali kuin Cold-Air Intake. Pakoputki joku cat-back, ja ECUssa Hondatan KPro. Kone ja kansi siis mekaanisilta osiltaan vakiot. Siihen 13,7 vetoon takapenkki ja vararengas kevennetty pois. Se vakion aika 14,3 on myöskin jo aika kova etuvetovessalle, ja ilmeisen hyvin onnistunut veto, esim. TM:n tuulipukutestaajat saivat kupattua vartilla yli 15 sekkaa. Autojakin pitää osata ajaa, varttimaili ei välttämättä ole niitä pehmeimpiä testejä. Mutta jos kuski osaa eikä liikoja sääli kalustoa (apinanraivovoimavaihdot jne.), niin tulosta tulee.

uga sanoi:
Type-R on mielestäni paras hot-hatch, mutta harvemmin nämä väitetyt parannukset minkään korkeaviritteisen vaparin ajassa/tehossa johtuvat siitä tuningin onnistumisesta. Etenkin silloin kun kanteen ja venttiilien pinta-alaan ei puututa. Vika on yleensä mittauksessa ja tulos on se joka sen halutaan olevan.

Strippi on silti hyvä mittari, kunhan mittaukset tehdään vertailukelpoisesti.
Mulla nyt on vähän puolueellinen näkökanta tähän hommaan, mutta siltikin itsekin tuota kovaa varttia monta kertaa olen ihmetellyt kun tuntuu paljon isommillakin tehoilla tulevan huonompia aikoja. Kansitöitä tuohon nyt ei kuitenkaan ole tehty, oisko sitten jo valmiiksi ollut joku onnellisten tähtien alla syntynyt yksilö?
 
superpohje sanoi:
Juu. No varmasti menee Type-R kovaa, mutta onhan se pikkasen eri asia ajaa Aston Martinilla, kun jollain helvetin Hondalla.
Joidenkin mielestä on hienoa, kun moottori on täynnä kamaa, auto vinkuu ja huutaa ja samalla saa rämpyttää enteriä niin saadaan vielä pari heppaa lisää mummon vanhasta pesukoneen jämästä tehdystä laitteesta.

No on kai eri asia ajaa Astonilla ku "jollain helvetin Hondalla". Onko joku kirjoittanut ajavansa mieluummin Hondalla?
Kyse oli vartin ajasta.
Millä Sä ajelet?
 
Zone-sarja -42%
superpohje sanoi:
Juu. No varmasti menee Type-R kovaa, mutta onhan se pikkasen eri asia ajaa Aston Martinilla, kun jollain helvetin Hondalla.
Joidenkin mielestä on hienoa, kun moottori on täynnä kamaa, auto vinkuu ja huutaa ja samalla saa rämpyttää enteriä niin saadaan vielä pari heppaa lisää mummon vanhasta pesukoneen jämästä tehdystä laitteesta.
No shit!? Siguainesta! :) :lol2:

Lottovoitosta ja Aston Martin Vanquish S:stä haaveillessa täytyy tyytyä rämpyttämään enteriä.

800_600_imageGallery_Vanquish3.jpg
 
foobari sanoi:
Haa, vakiolla Type-R:llä ajettu Suomessa vartti 14,3 sek. Sama auto imu-, putki- ja ecuvireisenä (tuunink n. 2000e) 13,7s. Vertailuna vaikkapa ~200.000e maksava Aston Martin DB9 450hp V12 ajaa vartin samaan aikaan 13,7s!!

Sen verran järkee. :)

Sitä en epäile yhtään etteikö Type-R olisi hauska auto, tykkäisin varmasti itsekkin, mutta tuo 13.7s kuulostaa niin hillittömältä ajalta, että varovaisesti epäilen. Onko Aston 2 kertaa painavempi, vai valmistajan lupaama aika täydelle kuormalle?

Vakio Honda ilmeisesti menee noin 15.2s 400m ? (http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t176654.html)
Ja se ilmeisesti valmistajan ilmoittama, sillä samassa yhteydessä ilmoitettu 6.8s 0-100kmh, jonka muistan valmistajan ilmoittamaksi. Lehtien testeissä on yleensä menty hieman yli 7s (varttia aikaa en muista ulkoa). Oliko se nyt TM/Tuulilasi vai VM, niin aika oli n. 7.2s. Joten jos ensimmäiseen ilmoitettuun ei testeissä päästä, kuulostaa aika yllättävältä että varttimailin aika alitettaisiin sekunnilla.
Kai tuo 14.3s ja 13.7s on mitattu oikeasti, eikä jollain g-techillä?
Video olis kiva.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom