Nolo tunnustus...sanokaa etten ole ainoa?!

Tänne on uponnut jo muutaman vuoden Jorma Kääriäinen ja Agents ihan täysillä. Samaten Kakea kuuntelin jo 14-vuotiaana ja Paula Koivuniemellä on hyviä biisejä. Ja uskokaa tai älkää, fiilistelen kotona yksin ollessani myös sota-ajan biiseillä

"pienet kukkivat kummut nuo kalmistojen,
lie kaikki mi jäljellä on,
siellä lepäävät sankarit Suomussalmen..."

:nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täälläkin moniogelmainen... ette veljet ja sisaret ole yksin..
Ensimmäinen ISO D:n keikka oli takana joskus 16v:n kypsäsä iässä ja takaisinpaluuta ei ole.
(kannattaa tarkastaa ne D:n tanssitytöt :rolleyes: )

Tälläkin hetkellä soittolistalla mm. Diablo, Fear factory, Ozzy, ja Janne Tulkki (kivestä veistetty sydän)...
Eniten hävettää, että kämpillä on omistuskirjoituksella varustettu keikalta haettu fanikortti...

Joskus hurjina aikoina ei ollut hajuakaan, että näin voi joskus käydä...
Eiköhän laiteta tää varhaisen vanhuudenhöperyyden piikkiin.

Mäkin olen joskus miettinyt, että missä vaiheessa musiikkimaun muutos tapahtuu... mutta itsehän olen teini-ikäisestä asti kuunnellut Burzumin ohella iskelmää. Ihan huippuja, jotka nykyäänkin soivat, ovat muun muassa Tapani Kansa, Vicky Rosti, Agents (monasti livenä nähty), Topi Sorsakoski, Somerjoen Rauli. Enimmäkseen siis kylläkin näitä vanhoja. Mutta Sävelradiokin soi usein. Oon nähnyt Jari Sillanpään livenä ja saanut siltä halin :D . A. Aallon rytmiorkesteri on myös aika hemmetin hyvä.

Ja Matti ja Teppo, totta kai. Olin ostaa niiden levyn Prismasta (!!!!) sunnuntaina. Jäi vielä sinne, toistaiseksi Sleepy Sleepersin versiot noitten hiteistä ovat riittäneet.

Hyi, teissä on pakko olla joku valmistusvika. Minä sentään kuuntelen kiltin kapinallisesti vielä kirkonpolttopoppista.

Mä kuuntelen ja soitan thrash-metallia, mutta Leevi and the Leavingsia on kyl kuunneltu ihan homona... itseasiassa mun luokkalainen on Rifen poika (niitten basisti/yleismies) Siis sen niminen ku Timo Paananen... Et oon soittanu Leavingsien skittaaki, ja tää Rife on kuunnellu meiänki musaa. :rock: Ja perkule, "mä näitä polkuja tallaan näin viimeiseen asti, jos sä rakkaani seisot mun vierelläin..." :worship: (varsinkin Enskan versio)

Mäkin olen joskus miettinyt, että missä vaiheessa musiikkimaun muutos tapahtuu...

Ei se välttämättä tapahdu ollenkaan. Mun on ainakin tosi vaikee kuvitella, että jostain syystä vaihtaisin leiriä tässä kohtaa kun luut alkaa haurastua. Paljon on ystäviä jotka ovat 10v vanhempia eikä heitä kiinnosta humppa yhtään sen enempää kuin minuakaan.

Mielipiteet pyöristyy eikä vanhempana taustalla soiva humppa kaada maailmaa. Meikäläisellä on tässä vähän toisenlainen historia ja siksi ei tod.näk. toi kama uppoa. Siis en mäkään radiota paskaksi lyö, jos siellä joku Anna Erikson kiakuu, mutta vaihdan kyllä kanavaa, jos se vaan on hyväksyttävää.

Edit. Tarkemmin ajateltuna ite olin räppi "miehiä" junnuna. Tyyliin <16v ja sitten löysin rakkauden :haart: Weezer :haart:

Mä kuuntelen ja soitan thrash-metallia, mutta Leevi and the Leavingsia on kyl kuunneltu ihan homona...

Ai niin Leevi and the Leavings, melkein unohdin. Toki sitten joskus soi Kaseva ja tällaset, onhan nekin iskelmää. Ulkomaisista ainakin Jonesin Tomppa. Voi hitto, voisin heittää heti kehiin ainakin kymmenen tollasta iskelmää, jotka saa mut suorastaan herkistymään :D.

Ja hei: Olavi Virta.

Tavallaan sanoinkuvaamattoman sairasta, että kykenee kuuntelemaan iskelmää, mutta toisaalta musta on vallaan jees, että immeisen musiikkimaussa löytyy skaalaa, eikä kuuntele vain pappilanpolttopoppia tai Tarja Ylitaloa.

Se että molemmat menis (tai kumpikaan...) menee multa yli, mutta mitä laajempi makuskaala niin sitä enemmänhän sitä on musaa tarjolla mistä nauttia.

Ääriesimerkki: erään opiskeluaikaisen kämppikseni kaveri kuunteli vain ja ainoastaan Edit Piafia. Oikeesti, ainoastaan Editiä. Kyseessä oli 19-vuotias kaveri, joka halusi makeilla omalla herkkyydellään, mut silti, kummaa.

Mutta ABBAa kuuntelen silloin tällöin, ja aika humppaahan sekin on. Ja Chris Reaa, mikä ei välttämättä kauheesti rokkaa sekään, mutta suomalainen iskelmä ei uppoa millään, ei vaikka kuinka laittais KY-salvaa.

31 vuotta ikää ja ei mene iskelmä alas sitten millään, muuten kyllä menee just 50 centistä, motörheadiin ym. Kaikista mieluitenkin kuitenkin kotimaista kuten Timppaa, Kotiteollisuutta ym.

Tavallaan sanoinkuvaamattoman sairasta, että kykenee kuuntelemaan iskelmää, mutta toisaalta musta on vallaan jees, että immeisen musiikkimaussa löytyy skaalaa, eikä kuuntele vain pappilanpolttopoppia tai Tarja Ylitaloa.

Se että molemmat menis (tai kumpikaan...) menee multa yli, mutta mitä laajempi makuskaala niin sitä enemmänhän sitä on musaa tarjolla mistä nauttia.

Ääriesimerkki: erään opiskeluaikaisen kämppikseni kaveri kuunteli vain ja ainoastaan Edit Piafia. Oikeesti, ainoastaan Editiä. Kyseessä oli 19-vuotias kaveri, joka halusi makeilla omalla herkkyydellään, mut silti, kummaa.

Mutta ABBAa kuuntelen silloin tällöin, ja aika humppaahan sekin on. Ja Chris Reaa, mikä ei välttämättä kauheesti rokkaa sekään, mutta suomalainen iskelmä ei uppoa millään, ei vaikka kuinka laittais KY-salvaa.

:eek: No sit on kyl tiukassa, koska KY:llä uppoo melkein mikä ja kuka tahansa :D Jopa Lexington Steele...

"pienet kukkivat kummut nuo kalmistojen,
lie kaikki mi jäljellä on,
siellä lepäävät sankarit Suomussalmen..."

:nolo:

Tuttua kamaa :D

Tästä puuttuu enää kalsarikännit ja Junnu Vainio :rock: . Pitäsköhän alkaa itsekin huolestumaan? Paskat..mä oon jo niin vanha, että saan kuunnella mitä huvittaa välittämättä kenenkään muun mielipiteistä.

Kiva et meitä "nuoria" on muitakin jotka tykkäilee iskelmästä. Itse en nykyään paljon muuta kuuntelekaan. Toki moni musa uppoo muhun, mutta kotona tulee pitemmän päälle kuunneltua vain tuota iskelmää.
Ja kommenttia olen kyllä saanu et mummomusaa kuuntelen etc.

... ensi viikolla Janne Tulkkia kuuntelemaan Tampereen keskustorille... :rock:

Nuorena ei mennyt kuin speed/thrash. Kaikki muu musiikki oli homojen hommaa, varsinkin jos sitä tehtiin koneilla. Sitten maku laajeni industrialin kautta elektroniseen poppiin (Depeche Mode jne.), mutta iskelmiin en ole vielä sekaantunut eikä niin taida käydäkään.

Nykyään ei hirveästi jaksa kuunnella enää mitään musiikkia. Talvella töihin pyöräillessä tosin on tullut kuunneltua ipodilla musiikkia. Slayerin "God Hates Us All" sopii jotenkin tunnelmaan, kun vääntää Hervannan mäkeä ylös pimeässä lumi/räntäsateessa.

Salilla joutuu kuuntelemaan musiikkia vähän liikaakin - varsinkin sitä "äijäheviä ja saatanametallia", kuten yhdessä toisessa threadissä todettiin. ;)

Pari vuotta sitten en olisi ikimaailmassa tullut ajatelleeksi, että vaihtaisin Sävelradion päälle autossa. Mutta yhä useammin niin tulee tehdyksi. Sieltä tulee usein parempilaatuista musiikkia, mitä muilta radiokanavilta. En välttämättä hirveästi perusta humppaiskelmistä, mutta 60-80 luvun klassikkobiisit uppoaa kuin veitsi sulaan voihin. :D

Itsellä koko Kaija Koon tuotanto. Musiikkia löytyy soulista popin kautta "saatanametalliin". Kun kuuntelee vähän kaikkea, poissuljettuna Saatanan ruumiillistuma J. Karjalainen, saa musiikista enemmän irti. Näin olen tätä itselleni yrittänyt selittää. Tosiasia taitaa olla alkavan vanhuuden tasainen kolkuttelu...:) Kokeilkaa muuten soulin kuningattaria Angie/Joss Stonea ja puurokin maistuu makialta.

Autossa kuuntelen joskus radio suomelta iskelmää, sävel radioon en ole sortunut. Kotona harvemmin, joskus Frederikkiä huumorilla ja Irviniä tietysti. Juicen ja eppujen kokoelmiakin multa löytyy.
Iskelmät on suureltä osin täyttä kuraa, levyt sisältää yhden hyvän biisin ja kymmen täytebiisiä.

Nuorena ei mennyt kuin speed/thrash. Kaikki muu musiikki oli homojen hommaa, varsinkin jos sitä tehtiin koneilla. Sitten maku laajeni industrialin kautta elektroniseen poppiin (Depeche Mode jne.), mutta iskelmiin en ole vielä sekaantunut eikä niin taida käydäkään.

Nykyään ei hirveästi jaksa kuunnella enää mitään musiikkia. Talvella töihin pyöräillessä tosin on tullut kuunneltua ipodilla musiikkia. Slayerin "God Hates Us All" sopii jotenkin tunnelmaan, kun vääntää Hervannan mäkeä ylös pimeässä lumi/räntäsateessa.

Salilla joutuu kuuntelemaan musiikkia vähän liikaakin - varsinkin sitä "äijäheviä ja saatanametallia", kuten yhdessä toisessa threadissä todettiin. ;)

Se on muuten jännä, että toi Depeche mode menee niin monenlaisille ihmisille... Mullekin uppoaa hyvinkin...

Musamaku mun teorian mukaan laajentuu, mitä enemmän ikää tulee... Enemmän tai vähemmän...

Mun musamaun kaari:

Ala-asteella: Eput, Klamydia, Raptori :) (mainstream)

Ylä-asteella: Järkeä alkaa kasvaa päähän -> Räppi alkaen Cypress Hill ja House of Pain sekä hieman rokimpi kama, kuten vanhempi (ainakin silloin) Red hot chili peppah...

Jossain vaiheessa myös Amorphis, Paradise Lost Metallica yms. meni ylä-asteella...

Sit Musamaku alkoi reilusti laajeta:

Lukio: Trip hop erittäin vahvasti, rumpubasso, loppuajoista ns.. pomppumetalli nosti päätään...

n. 19-vuotiaana meni esim Rammstein, mutta pääosin vielä räppi ja trip hop. Uutena noin parikybäsenä tuli elektroninen musiikki (kummasti :) )...Eli alkoi mennä House...Lähinnä progressiivinen...Myös Tool tuli kehiin...Lateraluksen esiintulo sai karvat pystyyn. A perfect Circle myös!!

Sit joskus n. 22-23-vuotiaana alkoi metalli taas upota...Tuli niin helvetisti uutta metallia...

Nykyisin musamakuni on todella laaja. Paskimmat tyylisuunnat voisivat olla, esim. euro-techno ja kaikki teinipaska. Myös Proge metallissa ei mene... liian tilutusta...(Tool ei ole progea :) )

Itse threadiin:

En kuuntele tai pysty kuvittelevani kuuntelemaan iskelmää! Ihan hirveää midi-paska-hissi-musiikkia... Muiden vastaajien perusteella et ole poikkeus...

Mutta mun mielestä oot! ;)

neljä sanaa: Hakeudu hoitoon :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom