Nuorena ei mennyt kuin speed/thrash. Kaikki muu musiikki oli homojen hommaa, varsinkin jos sitä tehtiin koneilla. Sitten maku laajeni industrialin kautta elektroniseen poppiin (Depeche Mode jne.), mutta iskelmiin en ole vielä sekaantunut eikä niin taida käydäkään.
Nykyään ei hirveästi jaksa kuunnella enää mitään musiikkia. Talvella töihin pyöräillessä tosin on tullut kuunneltua ipodilla musiikkia. Slayerin "God Hates Us All" sopii jotenkin tunnelmaan, kun vääntää Hervannan mäkeä ylös pimeässä lumi/räntäsateessa.
Salilla joutuu kuuntelemaan musiikkia vähän liikaakin - varsinkin sitä "äijäheviä ja saatanametallia", kuten yhdessä toisessa threadissä todettiin. ;)
Se on muuten jännä, että toi Depeche mode menee niin monenlaisille ihmisille... Mullekin uppoaa hyvinkin...
Musamaku mun teorian mukaan laajentuu, mitä enemmän ikää tulee... Enemmän tai vähemmän...
Mun musamaun kaari:
Ala-asteella: Eput, Klamydia, Raptori
(mainstream)
Ylä-asteella: Järkeä alkaa kasvaa päähän -> Räppi alkaen Cypress Hill ja House of Pain sekä hieman rokimpi kama, kuten vanhempi (ainakin silloin) Red hot chili peppah...
Jossain vaiheessa myös Amorphis, Paradise Lost Metallica yms. meni ylä-asteella...
Sit Musamaku alkoi reilusti laajeta:
Lukio: Trip hop erittäin vahvasti, rumpubasso, loppuajoista ns.. pomppumetalli nosti päätään...
n. 19-vuotiaana meni esim Rammstein, mutta pääosin vielä räppi ja trip hop. Uutena noin parikybäsenä tuli elektroninen musiikki (kummasti
)...Eli alkoi mennä House...Lähinnä progressiivinen...Myös Tool tuli kehiin...Lateraluksen esiintulo sai karvat pystyyn. A perfect Circle myös!!
Sit joskus n. 22-23-vuotiaana alkoi metalli taas upota...Tuli niin helvetisti uutta metallia...
Nykyisin musamakuni on todella laaja. Paskimmat tyylisuunnat voisivat olla, esim. euro-techno ja kaikki teinipaska. Myös Proge metallissa ei mene... liian tilutusta...(Tool ei ole progea
)
Itse threadiin:
En kuuntele tai pysty kuvittelevani kuuntelemaan iskelmää! Ihan hirveää midi-paska-hissi-musiikkia... Muiden vastaajien perusteella et ole poikkeus...
Mutta mun mielestä oot! ;)
neljä sanaa: Hakeudu hoitoon :lol2: